Yeni Audi A1 Eylül'de Türkiye'de

the_golf

vwTürk Üyesi
Katılım
14 Haz 2009
Mesajlar
621
Tepkime puanı
0
Yaş
33
İsim
Hkn
Soyisim
Hrm
Audi'nin Yepyeni Modeli A1'in Dünya Lansmanı Almanya'nın Berlin Kentinde Gerçekleştirildi.
Eylül Ayında Türkiye'ye Gelmesi Beklenen A1'in 22 bin Euro'dan Başlayan Fiyatlarla Satışa Sunulması Bekleniyor.


Audi'nin kompakt sınıfa yeni bir boyut katacak olan modeli A1, Eylül ayında Türkiye yollarına çıkıyor…
Audi'nin alt kompakt segmentteki ilk lüks otomobili olan A1, tam anlamıyla dört dörtlük bir Audi. Kompakt sınıfta büyük fark yaratacak A1, modern bir müşteri kitlesine hitap ediyor: Genç, şehirli, yaşam stili odaklı bir kitle. A1 hem modern bir şehir otomobili hem de aktif yaşam tarzı için hazırlanan sportif, çok yönlü bir araç. Çevik şasisi ve güçlü motorları, A1'i, anında sınıfının en başına taşıyor ve bu karakter daha ilk bakıştan itibaren kendini belli ediyor. Son derece modern tasarımı, A1'i, geniş Audi ailesi ile bütünleştiriyor. Geniş tek çerçeveli ızgarasıyla ön kısım, belirgin tavan kemeriyle yan çizgi, coupe benzeri C sütunları ve büyük tekerlek boşluk kemerleri aracın tanımlayıcı tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Motor kaputu ve arka bagaj kapağı gövdeyi içine alıyor; arka stop lambaları üç boyutlu biçime sahip ve ister gece ister gündüz kolayca fark ediliyor.

iç mekân: Havadar ve eğlenceli
A1'deki bilgi-eğlence ve multimedya sistemleri doğrudan lüks sınıftan geliyor. Kompakt segmentte yeni standartların belirleyicisi bir medya merkezi olan MMı navigasyon plus bulunuyor. Bu sistem, gösterge panelinden dışarıya açılan monitör ve MMı mantığını kullanan kontrol ünitesi de dâhil olmak üzere Audi'nin yeni amiral gemis, A8'de kullanılan sistemin özelliklerini almış. Bilgi – eğlence sistemi, A1 kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmak üzere düzenlenmiş, örneğin, cep telefonunuzdaki şarkıları bluetooth ile monitörden görmek mümkün.Yenilikçi materyaller ve modern renkler, A1'in genç kişiliğini vurguluyor: renkli hava menfezleri, LED iç lambalar ya da etkileyici renkler. Donanım programı, A1'i, sürücünün kendi kişisel tarzına uydurmak için sayısız imkânlar sağlıyor. Tavan kemeri için sunulan boya renkleri zengin çeşitliliğe sahip. A1'in iç mekânı şaşırtıcı şekilde geniş, aydınlık ve havadar. Gösterge paneli uçak kanadına benziyor; dört adet yuvarlak hava menfezi jet motorlarını çağrıştırıyor. Temiz, net kumanda düzeni Audi'nin yüksek işçilik ve malzeme kalitesindeki güçlü yönünü ortaya koyuyor. Sayısız ayrıntıya gösterilen özen, A1'in üstün kişiliğini vurguluyor. Attraction ve Ambition paketlerine ek olarak Audi ayrıca bilgi-eğlence ve iç tasarıma odaklanan bir medya stil paketini de sunuyor. Concert radyo üzerine temellenen bağlantı paketi, harita görüntülü navigasyon sisteminin daha sonra kurulması için gerekli navigasyon sistemi hazırlığını içeriyor. 465 watt'lık Bose surround ses sistemi, mevcut üst düzey tamamlayıcı modüllerin örneklerinden sadece biri.

Bir demet eğlence: Sınıfındaki en sportif otomobil
Çevik şasi, A1'i sınıfının en başına taşıyor. ister şehirde, ister şehirlerarası yolda ya da tercihli yolda olsun, sportif ayarları, son derece iyi ağırlık dağıtımı ve direkt kumanda özellikleri sayesinde bu en yeni Audi'yi kullanmak çok eğlenceli. Standart olarak bütün modellerde verilen elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelle donatılan ESP dengeleme programı, araç hâkimiyetini daha da keskin ve hassas kılarken, sürüş güvenliğini de artırıyor.

Yeni A1 ayrıca yeni verimlilik standartları da oluşturuyor. dört adet dört silindirli motorla sunuluyor. iki TFSı benzinli motor ile her iki TDı dizel motor 86 hp'den 122 hp'ye uzanan bir güç aralığını kapsıyor. Motorların tamamı, doğrudan püskürtme ve turboşarj teknolojilerini birleştiriyor. Start-stop ve geri kazanım sistemleriyle birlikte bu yenilikçi konsept, asgari düzeyde yakıt tüketimi ile büyük miktarda güç aktarıyor.

Mükemmelleştirilen küçülme: Benzinli motorlar
iki benzinli motorun küçük olanı 1.2 TFSı, 86 hp güç ve 1500 ila 3500 d/dk aralığında 160 Nm azami tork değeri üretiyor. Beş ileri manuel şanzımanla donatılan dört silindirli ünite, A1'i 0'dan 100 km/s'e 11,7 saniyede ulaştırıyor ve 180 km/s'lik azami hız sergiliyor. AB çevriminde 100 km'de sadece 5,1 litre yakıt tüketirken yalnızca 118 gram CO2/km değeri veriyor.

Bir diğer benzinli motor 1.4 TFSı, 122 hp ile çıtayı yükseltiyor. 200 Nm'lik azami torku 1500 - 4000 d/dk aralığında sürekli olarak elde ediliyor. Yedi ileri S tronic ile eşleştirilen 1.4 TFSı, A1'i 100 km/s'e 8,9 saniyede ulaştırıyor. Ortalama yakıt tüketimi S tronic için yalnızca 5,2 litre/100 km ve manuel şanzıman için de 5,3 litre/100 km. S tronic'le alınan A1 1.4 TFSı'ın CO2 emisyon değeri 122 g/km.

Çığır açan verimlilik: TDı motorlar
Audi, A1'deki 1.6 TDı'ı iki versiyon hâlinde sunuyor. Daha güçlü versiyon 105 hp güç çıkışı ile 1500 – 2500 d/dk aralığında elde edilen 250 Nm tork üretiyor. Bu versiyon beş ileri manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Silindir başına dört supaplı kompakt TDı, A1'in, standart hızlanmayı 10,5 saniyede tamamlamasına ve 190 km/s'lik azami hıza erişirken 100 kilometrede ortalama olarak sadece 3,9 litre yakıt tüketmesine olanak tanıyor.

1.6 TDı'ın ikinci versiyonu önümüzdeki günlerde pazara sunulacak. 90 hp güç çıkışı ile 1500 – 2500 d/dk aralığında temin edilen 230 Nm tork üretecek.

Yüksek teknoloji ve verimlilik: Yedi ileri S tronic
Verimliliği daima ileri teknoloji ile birlikte düşünen Audi, A1 modelini, son derece seri, konforlu ve güç akışında fark edilir bir kesinti olmaksızın vites değiştiren yedi ileri S tronic çift kavramalı şanzımanla sunuyor. ister otomatik olarak ister manuel olarak kullanılabilen bu şanzıman, direksiyon üzerindeki değiştirme kolları ile kumanda edilebiliyor. Yedi ileri S tronic, muazzam ölçüde eğlenceli bir sürüş temin etmenin yanında ayrıca yakıt tüketimini de azaltıyor. (OtomobilGazetesi.com)

 

kado

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Mar 2005
Mesajlar
1,961
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Kadir
Soyisim
OK
çirkin :S
 

RadaR65

Uzaklaştırılmış Üye
Katılım
27 Nis 2010
Mesajlar
1,975
Tepkime puanı
0
Yaş
24
İsim
Ziya
Soyisim
Koçak
biraz daha sempatik bir kasa beklerdim..yumuşak çizgili..!
 

genc_fb1907

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Kas 2010
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Yaş
28
İsim
İsmail
Soyisim
Tatgil
başladımıki türkiyede satışlar?
 

HANIBALEO

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
Yaş
37
İsim
hanibal
Soyisim
LEO
bence audi nin en vasat modeli olmuş seriyi 3 den aşşağıya çekmeselerdi iyi olurdu :D
 

samidmrpz

vwTürk Üyesi
Katılım
1 May 2010
Mesajlar
1,758
Tepkime puanı
0
Yaş
29
İsim
sami
Soyisim
demirpaz
ben 1 hafta kadar once trafıkte gordum bu aracı. kotu durmuyordu mını tarzı bır araba..
 

Core-X

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
348
Tepkime puanı
0
İsim
A. Kaan
Soyisim
Kasap
Fiyatı çok uçuk + beğenmedim..
 

SkY & Me

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
3,293
Tepkime puanı
0
Yaş
40
İsim
Halil
Soyisim
Akın
en küçük audi'nin fiyatına bak :) bizim a3'ü katlamış gitmiş valla :)
 

kamikaze34

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Eki 2010
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Yaş
49
İsim
Çağlar
Soyisim
Bayur
Yapı = Ibiza Sc ; fiyatı = :icon_jokercolor:
 

fatihsezgin

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,588
Tepkime puanı
0
Yaş
30
İsim
Fatih
Soyisim
Sezgin
fuarda vardı ilginç birşey fiyatını da bmw 1 ile filan kıyaslamak lazım,resimde görülenden daha güzel diyebilirim
 
Üst Alt