Yağ değişimi soru işareti ?

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
Merhabalar,kullanmakta olduğum diğer araba olarak Accent Blue'ya yağ değişimi yapmak istiyorum.En son yetkili servise götürdüğümde HX7 10w-30 yağ koymuşlardı,yarı sentetik.Bu yağ ile motor oldukça sesli çalışıyor.Liqui Moly TopTec 0w-20 tam sentetik koymak istiyorum,kitapçığında yazan gereksinimleri fazlasıyla karşılıyor bu yağ ama viskozite olarak kafam karışık,yağı bu kadar inceltmenin birden bire motora bir zararı olur mu emin olamıyorum.Bu yağ hem yakıt tasarrufu için,hem motor performansı için,hem de hemen ısınma olarak diğerinden daha iyi bunu biliyorum,lakin eksiltme veya eksik yağlama,yüksek devirlerde yağın fazla incelmesi sonucu motoru elime almak istemiyorum :) Hali hazırdaki yağ ile bir gram dahi eksiltme yapmıyor.Sizce bu değişim mantıklı olur mu ? Aracın rutin bakımlarını 15 binde bir,yağ değişimini 7500 km de bir yapıyorum,bakımdan çıkalı 5 bin km oldu henüz.Motor 1.4 D-CVVT,araç daha 60 bin km de.Ara sıra devirli kullanırım.
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
590
Tepkime puanı
380
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
2017- Passat
Aracınızın Modeli
1.6Tdi Highline
Mesleğiniz
EYT
İsim Soyisim
Hasan
Neden macera arıyorsunuz ki. Aynı yağdan devam edin.

Hiç bir yağ, bir aracın mevcut yakıt tüketimini ve performansını gözle görülecek kadar fazla iyileştirmez.


.
 

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
Neden macera arıyorsunuz ki. Aynı yağdan devam edin.

Hiç bir yağ, bir aracın mevcut yakıt tüketimini ve performansını gözle görülecek kadar fazla iyileştirmez.


.
Hocam macera da var biraz doğru ama bu yağın iyi gelmediğini düşünüyorum,sonuçta teknolojisi eski ve kalın bir yağ.Elbette muazzam bir fark beklemiyorum ancak motorun çok daha rahat çalışacağı kanaatindeyim,bununla birlikte minimal de olsa daha ekonomik olacağını düşünüyorum.
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
590
Tepkime puanı
380
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
2017- Passat
Aracınızın Modeli
1.6Tdi Highline
Mesleğiniz
EYT
İsim Soyisim
Hasan
Hocam macera da var biraz doğru ama bu yağın iyi gelmediğini düşünüyorum,sonuçta teknolojisi eski ve kalın bir yağ.Elbette muazzam bir fark beklemiyorum ancak motorun çok daha rahat çalışacağı kanaatindeyim,bununla birlikte minimal de olsa daha ekonomik olacağını düşünüyorum.


O halde macerayı seviyorsanız 0w-20 yağın çok kötü sonuçlar yaratacağını sanmıyorum.

Eksik yağlama sözkonusu olmaz, en ücra noktaya kadar ulaşacaktır, bir olumsuzluk yaşanırsa en kötü senaryo yağ eksiltir.

Eğer eksiltmez ise, görevini layıkıyla yerine getiriyor demektir.


.
 

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
O halde macerayı seviyorsanız 0w-20 yağın çok kötü sonuçlar yaratacağını sanmıyorum.

Eksik yağlama sözkonusu olmaz, en ücra noktaya kadar ulaşacaktır, bir olumsuzluk yaşanırsa en kötü senaryo yağ eksiltir.

Eğer eksiltmez ise, görevini layıkıyla yerine getiriyor demektir.


.
Ben de aynı sizin düşündüğünüz gibi düşünüyorum,sonuçta km almış hor kullanılmış bir motor değil bu.Bu yüzden yağın keçeden sızması vs olmaz diye düşünüyorum,bir miktar eksiltebilir tabii o da normaldir herhalde sonuçta epey ince yağ.
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
590
Tepkime puanı
380
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
2017- Passat
Aracınızın Modeli
1.6Tdi Highline
Mesleğiniz
EYT
İsim Soyisim
Hasan
Ben de aynı sizin düşündüğünüz gibi düşünüyorum,sonuçta km almış hor kullanılmış bir motor değil bu.Bu yüzden yağın keçeden sızması vs olmaz diye düşünüyorum,bir miktar eksiltebilir tabii o da normaldir herhalde sonuçta epey ince yağ.


Siz araştırıp incelemişsinizdir daha iyi bilirsiniz ama şöyle bir şey dikkatimi çekti.

Liqui Moly de 2 veya daha fazla çeşit 0w-20 yağ mevcut.

Ama sizin dediğiniz top tec ile Spesial tec arasında araç uyumluluğu farklılıkları var.

Her iki ürünün açıklamalarından anladığım kadarıyla


Alman ( Audi, Porsche ve VW ) araçları için :

Liqui Moly Top Tec 6200 0W-20



Asya ve Amerika da üretilen araçlar için :

Liqui Moly
Special Tec AA 0W-20










Liqui Moly Special Tec AA 0W-20 Motor Yağı 4 lt. LM9705

Asya ve Amerika
'da üretilen araçlarda yıl boyunca kullanılmak üzere geliştirilmiş, birinci sınıf yakıt tasarruflu motor yağı.
Sentetik teknolojide alışılmamış baz yağların kombinasyonu sonucu aşınmaya karşı mümekemmel koruma sağlar.
Yağ ve yakıt tüketimini azaltır.
Motoru temiz tutar ve çabuk yağlanmasını sağlar.

Kullanım Özellikleri ve Faydaları
Modern Asya ve Amerika benzinli motorlar için idealdir.
Özellikle uzun yağ değişim aralıklarında ve yüksek motor beklentilerine uygundur.

Performans Seviyeleri ve Araç Üreticisi Onayları
API SN
ILSAC GF-5

LIQUI MOLY aşağıdaki özelliklere sahip motorlar için bu ürünü tavsiye ediyor:

Chrysler MS-6395
Daihatsu
Ford WSS-M2C 946-A
GM 6094 M
Honda
Hyundai
Isuzu
Kia
Mazda
Mitsubishi Dia Queen
Nissan
Subaru
Suzuki
Toyota







Bu da Top tec 6200 yağ ' ın açıklaması :

Liqui Moly 0W20 Motor Yağı Top Tec 6200 5 Litre (20789)

Liqui Moly Top Tec 6200 0W20 Motor Yağı 5 Litre
Sentetik teknolojiye dayanan yüksek teknolojili düşük sürtünmeli motor yağı.

Audi, Porsche ve VW marka araçların yüksek gereksinimleri için geliştirildi.

Düşük viskozite, mükemmel soğuk-başlatma davranışını garanti eder, motor verimliliğini arttırır ve yakıt tüketimini azaltır.

Yeni katkı teknolojisi aşınmaya karşı mükemmel koruma, etkileyici motor temizliği ve daha fazla oksidasyon kararlılığı sağlar.

Çok uzun yağ değişim aralıklarını etkinleştirir.

Kullanım Özellikleri ve Faydaları

Mükemmel aşınma koruması.
Yüksek yakıt tasarrufu sağlar.

E10 yakıt kullanırken optimum koruma.

Mükemmel oksidasyon kararlılığı.

Katalitik konvertör ve turbo uyumlu.

Performans Seviyeleri ve Araç Üreticisi Onayları

VW 508 00
VW 509 00

LIQUI MOLY aşağıdaki özelliklere sahip motorlar için bu ürünü tavsiye ediyor:

Porsche C20





.
 

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
Siz araştırıp incelemişsinizdir daha iyi bilirsiniz ama şöyle bir şey dikkatimi çekti.

Liqui Moly de 2 veya daha fazla çeşit 0w-20 yağ mevcut.

Ama sizin dediğiniz top tec ile Spesial tec arasında araç uyumluluğu farklılıkları var.

Her iki ürünün açıklamalarından anladığım kadarıyla


Alman ( Audi, Porsche ve VW ) araçları için :

Liqui Moly Top Tec 6200 0W-20



Asya ve Amerika da üretilen araçlar için :

Liqui Moly
Special Tec AA 0W-20










Liqui Moly Special Tec AA 0W-20 Motor Yağı 4 lt. LM9705

Asya ve Amerika
'da üretilen araçlarda yıl boyunca kullanılmak üzere geliştirilmiş, birinci sınıf yakıt tasarruflu motor yağı.
Sentetik teknolojide alışılmamış baz yağların kombinasyonu sonucu aşınmaya karşı mümekemmel koruma sağlar.
Yağ ve yakıt tüketimini azaltır.
Motoru temiz tutar ve çabuk yağlanmasını sağlar.

Kullanım Özellikleri ve Faydaları
Modern Asya ve Amerika benzinli motorlar için idealdir.
Özellikle uzun yağ değişim aralıklarında ve yüksek motor beklentilerine uygundur.

Performans Seviyeleri ve Araç Üreticisi Onayları
API SN
ILSAC GF-5

LIQUI MOLY aşağıdaki özelliklere sahip motorlar için bu ürünü tavsiye ediyor:

Chrysler MS-6395
Daihatsu
Ford WSS-M2C 946-A
GM 6094 M
Honda
Hyundai
Isuzu
Kia
Mazda
Mitsubishi Dia Queen
Nissan
Subaru
Suzuki
Toyota







Bu da Top tec 6200 yağ ' ın açıklaması :

Liqui Moly 0W20 Motor Yağı Top Tec 6200 5 Litre (20789)

Liqui Moly Top Tec 6200 0W20 Motor Yağı 5 Litre
Sentetik teknolojiye dayanan yüksek teknolojili düşük sürtünmeli motor yağı.

Audi, Porsche ve VW marka araçların yüksek gereksinimleri için geliştirildi.

Düşük viskozite, mükemmel soğuk-başlatma davranışını garanti eder, motor verimliliğini arttırır ve yakıt tüketimini azaltır.

Yeni katkı teknolojisi aşınmaya karşı mükemmel koruma, etkileyici motor temizliği ve daha fazla oksidasyon kararlılığı sağlar.

Çok uzun yağ değişim aralıklarını etkinleştirir.

Kullanım Özellikleri ve Faydaları

Mükemmel aşınma koruması.
Yüksek yakıt tasarrufu sağlar.

E10 yakıt kullanırken optimum koruma.

Mükemmel oksidasyon kararlılığı.

Katalitik konvertör ve turbo uyumlu.

Performans Seviyeleri ve Araç Üreticisi Onayları

VW 508 00
VW 509 00

LIQUI MOLY aşağıdaki özelliklere sahip motorlar için bu ürünü tavsiye ediyor:

Porsche C20





.
Hocam gayet açıklayıcı bir yazı olmuş elinize sağlık,ikisinin arasındaki bu ufak farkı bilmiyordum,special tec herhalde daha uygun benim motora.ILSAC gf 5 olması iyi lakin benim araba API SM isterken,bu yağ SN destekliyor,ILSAC GF 4 ya da API SM istediği için herhalde yine kurtarıyor diye düşünüyorum.Öte yandan ortadoğu da kullanmayınız ibaresi de dikkatimi çekti,yazmış adamlar bu yağa özel olarak aracın kılavuzunda.
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
590
Tepkime puanı
380
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
2017- Passat
Aracınızın Modeli
1.6Tdi Highline
Mesleğiniz
EYT
İsim Soyisim
Hasan
Hocam gayet açıklayıcı bir yazı olmuş elinize sağlık,ikisinin arasındaki bu ufak farkı bilmiyordum,special tec herhalde daha uygun benim motora.ILSAC gf 5 olması iyi lakin benim araba API SM isterken,bu yağ SN destekliyor,ILSAC GF 4 ya da API SM istediği için herhalde yine kurtarıyor diye düşünüyorum.Öte yandan ortadoğu da kullanmayınız ibaresi de dikkatimi çekti,yazmış adamlar bu yağa özel olarak aracın kılavuzunda.



SN, SM ' den daha üstündür. Araç üreticisinin onay verdiği API değerinin bir üstü her zaman kullanılabilir ama altı kullanılmaz.

Yani sizin araç API SM istiyorsa bunun bir üstü olan API SN kullanabilirsiniz ama API SM ' nin bir altı olan API SL kesinlikle kullanamazsınız.

API den sonraki S ile başlayan harfi benzinli motorları ifade eder, S harfinden sonraki harf ise kalite sıralamasını belirler.

API SA - SB - SC - SD - SE - SF - SG - SH - SJ - SL - SM en son kategori olan SN diye sona erer ( şimdilik en son kategori SN dir. Zaman içinde SO veya SP diye devam etmesi yüksek ihtimaldir )


Benzinli Motor Yağları API Kalite Sınıflaması

API
motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.

SA : Katıksız madeni yağ.
SB : Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağı.
SC : 1964 yılı garanti testlerinden geçen; aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SD : 1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SE : API SC ve SD'ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı.
SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE'de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.
SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.
SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.
SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.
SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması'na girebilir.
SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.

SN :2011 ve sonrası model araçların gereksinimleri için düzenlenmiş, SM performansına ek olarak, motorda daha iyi depozit, tortu kontrolü ve turboda daha iyi koruma sağlayan, sızdırmazlık elemanlarıyla daha uyumlu, DPF ve TWC sistemlerine ve %85’e kadar etanol içeren yakıtlara uygun ve yakıt ekonomisi sağlayan benzinli motor yağı.




Dizel Motor Yağları API Kalite Sınıflaması C harfi ile başlar CA - CB ........ CF vs şeklinde devam eder.






.

.
 
Son düzenleme:

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
SN, SM ' den daha üstündür. Araç üreticisinin onay verdiği API değerinin bir üstü her zaman kullanılabilir ama altı kullanılmaz.

Yani sizin araç API SM istiyorsa bunun bir üstü olan API SN kullanabilirsiniz ama API SM ' nin bir altı olan API SL kesinlikle kullanamazsınız.

API den sonraki S ile başlayan harfi benzinli motorları ifade eder, S harfinden sonraki harf ise kalite sıralamasını belirler.

API SA - SB - SC - SD - SE - SF - SG - SH - SJ - SL - SM en son kategori olan SN diye sona erer ( şimdilik en son kategori SN dir. Zaman içinde SO veya SP diye devam etmesi yüksek ihtimaldir )


Benzinli Motor Yağları API Kalite Sınıflaması

API
motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.

SA : Katıksız madeni yağ.
SB : Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağı.
SC : 1964 yılı garanti testlerinden geçen; aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SD : 1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SE : API SC ve SD'ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı.
SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE'de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.
SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.
SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.
SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.
SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması'na girebilir.
SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.

SN :2011 ve sonrası model araçların gereksinimleri için düzenlenmiş, SM performansına ek olarak, motorda daha iyi depozit, tortu kontrolü ve turboda daha iyi koruma sağlayan, sızdırmazlık elemanlarıyla daha uyumlu, DPF ve TWC sistemlerine ve %85’e kadar etanol içeren yakıtlara uygun ve yakıt ekonomisi sağlayan benzinli motor yağı.




Dizel Motor Yağları API Kalite Sınıflaması C harfi ile başlar CA - CB ........ CF vs şeklinde devam eder.






.

.
muazzam bilgiler,bilmediğim bir çok şeyi öğrenmiş oldum.Bu arada bu sıralamayı biliyordum zaten bir an alfabetik sırada m,n den sonra geliyor gibi düşündüğüm için öyle yazdım,bu duruma göre yağ tamamiyle destekliyor motorun istediği özellikleri.Şuan da API de sanırım en son SP de geldi,LM nin çoğu zaten SP destekliyor diye biliyorum.Şuan kullandığım Helix HX7 10w 30 APi SN sertifikasına sahip,yarı sentetik bir yağ.Çok kötü değil,lakin iyi de olduğuu düşünmüyorum buna rağmen.
 

Mehmetali71

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Nis 2020
Mesajlar
109
Tepkime puanı
36
Yaş
35
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
wolsvagen
Aracınızın Modeli
psssat
Mesleğiniz
memur
yağ konusunda araçınızın kilometresi yüksek bile olsa tam sentetik yağ kullanmak bence iyidir ne olur biraz yağ eksiltir 10 bin kilometre yapmazda 7 bin yapar benim araç 99 model 360 binde 5/30 motul tam sentetik yağ kullanıyorum 150 tl yarı sentetik tam sentetiklerde 250 tl aradaki fark bu
 

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
Yağ değişimi kararımda liqui moly'den vazgeçmiş durumdayım,hep shell'de yakıt aldığım için yağı oradan alır,ücretsiz değişirim diye düşünüyorum.Şuan aklımda helix ultra 0w-20 var tam sentetik,bu yağın iyi olduğunu düşünüyorum,üstelik lm'den daha ucuz.Lm special tec aa sanırım yarı sentetik,bu yüzden bu yağdan biraz soğumuş durumdayım.Öte yandan bu yağ değişimini erkene çeksem mi diye sürekli düşünür oldum çünkü havalar soğumaya başlayınca ilk çalıştırmalarda lifter sesini birkaç saniye duyar oldum,bu da hiç hoş değil.Sürekli kısa mesafe gittiğim için de soğukta daha akışkan bir yağa ihtiyacım var.Shell'de hiç yağ değiştiren oldu mu,güvenilir mi ?
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
590
Tepkime puanı
380
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
2017- Passat
Aracınızın Modeli
1.6Tdi Highline
Mesleğiniz
EYT
İsim Soyisim
Hasan
Yağ değişimi kararımda liqui moly'den vazgeçmiş durumdayım,hep shell'de yakıt aldığım için yağı oradan alır,ücretsiz değişirim diye düşünüyorum.Şuan aklımda helix ultra 0w-20 var tam sentetik,bu yağın iyi olduğunu düşünüyorum,üstelik lm'den daha ucuz.Lm special tec aa sanırım yarı sentetik,bu yüzden bu yağdan biraz soğumuş durumdayım.Öte yandan bu yağ değişimini erkene çeksem mi diye sürekli düşünür oldum çünkü havalar soğumaya başlayınca ilk çalıştırmalarda lifter sesini birkaç saniye duyar oldum,bu da hiç hoş değil.Sürekli kısa mesafe gittiğim için de soğukta daha akışkan bir yağa ihtiyacım var.Shell'de hiç yağ değiştiren oldu mu,güvenilir mi ?


10 sene kadar ( 1994 - 2004 ) devamlı Shell yağ kullandım. Hiç bir zaman olumsuzluk yaşamadım.

Çok köklü ve sağlam firmadır.

Diğerleri yokken Shell vardı desek abartmış olmayız.

PurePlus teknolojisi ile Doğalgazdan yağ üretiyor adamlar.

Hatta bazı Vw yetkili servisleri Shell ile anlaşmalı. Shell 0w-40 kullanıyorlar.

.



.
 
  • Like
Tepkiler: AHU

AHU

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
267
Tepkime puanı
136
Yaş
21
Şehir
Istanbul - Aydın
Aracınızın Markası
Hyundai
Aracınızın Modeli
Accent Blue 1.4
Mesleğiniz
Over Engineer
10 sene kadar ( 1994 - 2004 ) devamlı Shell yağ kullandım. Hiç bir zaman olumsuzluk yaşamadım.

Çok köklü ve sağlam firmadır.

Diğerleri yokken Shell vardı desek abartmış olmayız.

PurePlus teknolojisi ile Doğalgazdan yağ üretiyor adamlar.

Hatta bazı Vw yetkili servisleri Shell ile anlaşmalı. Shell 0w-40 kullanıyorlar.

.



.
Hyundai de aynı şekilde anlaşmalı lakin serviste varil varil 10w-30 yarı sentetik almışlar,tam sentetik 5w-30 olsa zaten böyle konu açmazdım :) 3 firmanın tam sentetik yağını gözüm kapalı alırım zaten Motul,LM ve Shell.Shell bunların içinden en bol çeşitli ve f/p ürünü olduğu için cezbetti hep beni,öte yandan arge olarakta oldukça ileride olan bir firma.Zaten Hyundai fabrika olarakta Shell i öneriyor,bu yüzden onun en kaliteli yağını almak istiyorum.
 
Üst Alt