VW Bora Comfortline

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
22 Kasım - Eksikliklerini Tamamlamak.

- Silecek Freze Kolu alındı.
- Ön Cam Deflektörü alındı.
- Bagaj uyarı switch'i onarıldı.
- Yıllık bakımı geldi de geçti.

- Bagajı açtığımda sesli, görsel ve yazı olarak uyarı vermiyordu, switch bozulmuş. Elektrikçiye gönderdim, yeni bir switch uyduruldu.




- Bagaj kilidi. Switch'i bulunduğu yer.



- Tamir edilmiş switch'i kilide taktım, siyah kapağı açıp switch'i takıp kapağı kapatmak yeterli.



- Kilidi taktım, 2 tane civatası, 1 soketi, bir de klipsi mevcut.



Mutlu son, " Hackklappe Offen " dedi.

- - Silecek Freze Kolu ve Ön Cam Deflektörü. --

Bir süredir silecek freze kolunu onarma, ön cam deflektörünü değiştirme düşüncem vardı.
Silecek mekanizmasındaki kırık nedeniyle komple değiştirmeye karar verdim, Vidası ve vida yuvası kırık çıktı. Komple değiştireceğim.
Dün, Poloş ile birlikte gidip parçaları aldık, Bora'ya koyduk.

Hellux marka silecek freze kolu 100₺, Btap marka ön cam deflektörüne 120₺ ödedim. Ön cam deflektöründen 3 marka vardı, BSG, Erçam ve Btap. En kalitelisizi BSG, en kalitelisi Btap idi, onu aldım. Bu hafta değiştireceğim.

- Silecek Freze Kolu;



- Ön Cam Deflektörü. ( Silecek altındaki plastik.)




- Service Jetzt dedi, yıllık bakımı geldi de geçti. Yetkili Servisinden randevu alıp götüreceğim.

 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
24 Kasım - Benzin Pompası Arızası
Benzin pompası arıza yaptı. Bora ilk defa bizi üzdü. Hemen üst kısımda da ileri görüşlülük seviyemi görebilirsiniz.
Perşembe günü servise bıraktım, Cumartesi günü teslim aldım.

- Değişen Parçalar;

- Vdo Siemens Benzin Pompa Tamir Takımı( Süzgeç, pompa, valf, 3 conta, şamandra contası, kelepçeler)
- Silbak Silecek Takımı
- Konfor modülü ve kapı kilidi onarıldı.

- Salı günü annem aradı, Bora çalışmıyormuş. Annemin yanına gittim, Poloş'u anneme verdim Bora'yı kontrol etmeye başladım. Akü zayıflamış idi, ve uzun süre marşa basılmasından akünün voltajı yetmediği için bir sürü uyarı verdi.



- Aküden sandım, çünkü marş yavaş dönüyor idi. Aküyü söktüm, uzaktan kumanda elektrik olmadan çalışmadığı için anahtar ile kapıdan kilitledim. Biraz zor döndü, çünkü; 2 senedir o kilidi kullanmadık. Kilitlendi ama bir daha çıkmadı anahtar. 15 dakika uğraştım, çıkmadı anahtar. En sonunda 5 dakika da yan kısımdan kilidi söküp, kuzenimin aracıyla anahtarcıya götürdüm, 10 dakikada onardılar.



- Aküyü şarj ettirdim, tekrar marşa bastım. Yine çalışmadı. Vag-Com'da " yakıt hattı basınç " arızası gözüküyordu. Kontağı açtığımda 1-2 saniye benzin pompasından ses gelirdi, o da gelmiyordu. Koltuğu kaldırıp pompaya baktım, yakıt çıkışı yoktu.



- Ertesi gün pompayı sökmeye karar verdim, siyah çember parçaya vurdum çıkmadı. En sonunda vazgeçip soketi taktım, indim anahtarı çıkarmak için ön kapıyı açtım benzin attı. Bir umut denedim, boğula boğula çalıştı, stop etmedi. Pompa takılmış idi.





- Sonrasında servise doğru yola çıktım, ne olur ne olmaz yavaş yavaş otobüs yolundan gittim.



- Servise bıraktım. Orijinal parça pahalı idi, arkadaşım orijinali Vdo dedi, dışarıdan alalım hemen gelir istersen dedi.
Fiesta ile yedek parçacıya gittik. Fiesta'ya binince Poloş'u daha çok sevdim.



- Cumartesi günü parça geldi, serviste değişimi yapıldı. Benzin deposunun iç kısmı;
Plastik olduğu için kir tutmaz denildi de benzin pompasıma dediler onu galiba, anlamadım.
Benzin pompası fiyatları; VW logolu çakma; 130₺ / Bsg; 160₺ / Bosch 3 bar universal; 280₺ / Bosch; 300₺ / Delphi; 400₺ / Pierburg; 550₺ / Vdo; 750₺(600'e aldım)



- Eski benzin pompası, 2000 üretimi imiş. Siemens marka.

 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
DEVAMI.!

- Continental'in grubunda imiş Vdo.



- Üst kısmı siyah olan aracın üzerinden çıkan, yeşil olan ise bilindik bir markanın uğultu yapan ürünü. Servis forumlarda paylaşıyorum diye başka bir araçtan çıkan arızalı parçayı verdi.



- Dönüş yolunda yağmur başladı, silecekleri değiştirdim. İnwells, Rbw ve Silbak buldum.





- Konfor Modülü; 3.kez elektrikçiye gönderdim.





Faturamız;
- Benzin pompası tamir takımı; 600 TL
- Yetkili Servis İşçilik Bedeli; 96 TL
- Silecek Takımı; 50 TL
- Akü şarj ve konfor modülü lehim yenileme; 25 TL
- Kapı kilidi onarımı; 30 TL
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
- 28 Kasım - Kapı Kolu;

Selam, bugün şoför tarafındaki iç kapı kolu tutamaçını değiştirdim.
Kalitesi idare eder, siyah renk ama siyah demeye bin şahit ister.
Almanya'ya gitmeden önce internetten almış, rengini ve kalitesini beğenmeyince öyle kalmış idi.

Bugün boyayıp değiştireyim dedim, sebebi; eskisi tıkırtı yapıyor idi, 2 tırnağı kırılmıştı.

- Neler Yaptım;
- Kapı kolunu boyadım.
- Cam açma tuşlarını söküp temizledim.
- Kapı kolu alt bezelini değiştirdim.

- Gördüğümüz gibi siyah renk kapı kolu tutamaç kilidi ve kapı kolumuz;

- Yeni iç kapı kolu tutamaçı



- Bu da siyah'ın her tonunu barındıran kapı tutamaç kilidimiz;



- İki parçayı da zımpara ile zımparaladım birazcık;



- Sonrasında 3 kat boya, 2 kat vernik uyguladım. Şansa güneş açtı.



- Son Hali;





- Cam Açma Tuşlarının Temizliği.

Cam açma tuşlarının yan kısımları biraz tozlu idi, tek tek söküp temizledim. Bıçakla söktüm. :D





- Ve bitti;
Şimdi siyaha benzedi.




- - Bu da Kapı Kolu Bezeli;

 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Vay vay vay ozlemisim eski arabami masallah . her 2 ugrasinin biri temizlikle ilgili. Debriyajda saglam çıktı baya Sevra hocam 200bine dayanmis hala degismedi.
O tamponun o hale gelmesinin konusu vardi 2015li yillarda olmasi lazim

SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
04.12.2018- Garantiden Akü Değişimi - İlk 5 Marşta Çalışmama Garantili Motor Temizliği







- Akü Tablası Temizliği ve Şase Kablo Kontrolü.



















DEVAMI; Silecek Mekanizma Değişimi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Silecekler Yürüyen Uçak Oldu.

- Yapılanlar;
-
Silecek mekanizmasını değiştirdim.
- Silecek motorunun bakımını yaptım.
- Silecek su haznesini temizlemek için söktüm.
- Ön cam deflektörünü değiştirdim.

- Malzemeler;
-
Eldiven - 10mm&13mm anahtar - Temizlik spreyi ve mikrofiber bez - Düz ve yıldız tornavida - Gres yağı

- İlk önce silecekleri söktüm. 13mm civata mevcut. Civatayı çıkardığımda silecekte çıkmadı, WD40 sıkıp bekledim. Sonrasında sağa sola - yukarı aşağı esneterek çıktı. Diğerinde ise; civata kırıldığı için daha zor idi, onu da aynı şekilde çıkardım.




- Silecekleri çıkardım, sonrasında contayı ve ön cam deflektörünü çıkardım. Bu işlemlerden sonra mekanizmaya ulaşıyoruz zaten. Aracın ECU'su da o bölgede. Ön cam deflektörünü parçalaya parçalaya çıkardım.




- Silecek mekanizması karşımıza çıkıyor, 3 civatası mevcut. WD40 sıkıp bira bekledim, sonrasında kolayca çıktı. 3 civatyı söküp kendimize doğru çekiyoruz ve çıkıyor. Silecek motorunun soketi mevcut, o sokette üst taraftan değil de alt taraftan açılıyor.






- Sonrasında silecek motorunu söktüm, markası Bosch imiş ve Yayla evimizin bahçesinde hortum ile yıkadım. Bu işlemin herhangi bir zararı yoktur, silecek motorları contalıdır. Sıvı ve lastik contası olur, Bora'nın ki lastik contalı idi. Lastik contalısına biraz gres sürmek yeterli. Sıvı contalı ise; sıvı contayı yenilemeniz gerekli. Yıkamamın sebebi; parçayı temizleyip daha kolay bir şekilde bakımını yapmaktı.



- Sonrasında yandaki klipslerden motorun kapağını söktüm. Genelde klipsli veya vidalıdır. Kapağı çıkarınca iç mekanizmaya ulaşıyoruz. Üzerinde gres var, ama fazla yumuşak ve yoğun değil. Onları güzel bir şekilde temizleyeceğiz.
Sağ parçadaki elektronik kısımda da gres mevcut, onları da temizleyip yenleyeceğiz.




- Dişliyi de çıkarıyoruz. Silecek motorunun arkasında klips var, onu çıkarınca dişliyi geriye çektik mi çıkacaktır.
Gresi temizliyoruz. Ve üstteki parlak parçayı da ince bir zımpara ile temizlesek yararı var, ben yapmadım.



- Ben biraz gresi bol sürdüm, dişlinin çubuk kısmına da sürdüm. Ve orta kısma da sürdüm. Her tarafı gresledikten sonra silecek motorunu kapattım.





- Sonrasında yeni mekanizma üzerine motoru monte edebiliriz. Silecek mekanizmasının çubuklarının yönü, araçtan söktüğünüz yöndeki gibi olsun, yoksa silecekleriniz ayarsız çalışır. Yarı aşağı yarı yukarı hareket eder. Ve vidaları sökerken gresledim, ileri de daha kolay çıkar. Orta civatayı sıkıca sıktım, yoksa mekanizmayı çeviremez.



- Aracın üzerine monte ettim. Aracın üzerine monte ettikten sonra hemen üst kısımdaki orta civatayı söktüm. Silecek motorunu söktüğüm için bir defa silecek motorunu boş halde çalıştırıyoruz ki, eski noktasına geri gelsin. Sonrasında orta civatayı takarak mekanizmaya bağladım. Ayarını bozmamaya çok dikkat ettim, ayarı bozulur ise; orta kısımdaki silecek motorunun civatasını söküp, kolları ileri geri hareket ettirerek ayar yapmak zorunda kalacaktım, ondan sonra orta civatayı tekrar takacaktım.



Sonrasında silecekleri ve ön cam deflektörünü taktım. Silecekleri takarken civatalarını gresledim, ileri de kolay çıkması için. Ön cam deflektörü de klipsli. Sağ noktadan başlayıp, diğer tarafa bastıra bastıra klipslere geçirdim, yoksa yamuk oluyor.



Silecek Kolu Ayarı;

Muz tipi silecekleri taktıktan sonra, silecek aparatının kaba ve büyük olması sebebiyle yola bakınca kaba bir görüntü oluştu, orijinal silecekler de daha hoş ve estetik gözüküyordu. Bugün sol sileceği 2 diş, sağ sileceği ise; 1 diş aşağı aldım. Çok daha güzel oldu, silecek kolları artık daha az ve daha hoş gözüküyor. Poloş'ta ise hiç gözükmüyor, ona alıştım galiba. Sadece sol sileceğin son hareketi biraz azalmış, yani camda eskisi kadar sol üste ulaşmıyor, ama buna rağmen yeterli.





Öncesi/Sonrası;

 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,810
Tepkime puanı
336
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Elinize sağlık Sevra hanım, Silecek markası ne kullandınız?
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,328
Tepkime puanı
63
İsim
furkan
Soyisim
bakırel
Silecek bayağı ugrastirmiş bende ilk sökerken uğraşmıştım bayağı çektirmeyle sokmuştum.
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,400
Tepkime puanı
233
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Çok güzel olmuş hanfendi. Güle güle kullanılsın ;)

PLK-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,810
Tepkime puanı
336
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Benden sıkıntılılarıda var Necdet abi @NECBEY Bu yüzden bana bundan sonra hiç laf etmeyin :D



PLK-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sıkıntılı olmayan burada olmaz Murat ama az, ama çok, 😄 bunlar güzel sıkıntılar Allah başka dert keder sıkıntı vermesin (y)(y)(y)
 
Üst Alt