VW Bora Comfortline

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Sevra hocam 1.4 d4d motor aracim için kullanacaktim 1.4 motora bir sey olmaz, arıza olmadıkça kullanma dediler.satacam zaten arabayı zaten bekliyorum. İ30 yada sedan bakacam. Birde passat b6 1.4 tsi amortisör için yetkili servisten fiyat öğrenme şansımız var mi?

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Aklı kelden benzini shelden aracımı alalı 2sene oldu aldıgumdan beri 2defa az mıktarlarda (yolda kalmamak için)farklı marka aldım bikerede fulsave koymustu pompacı 10 lt kadar sankı araba durgunlastı oncesi sorası vpower nitro kullanıyorum sorun yaşamadım beni memnun ediyor ama sevra hanım bu katkılar enjektörlü araçlar için değilmi dizeller için yani bizim benzinli araclarımızdakı enjeksıyon sistemi ve sistemdekı delikler sayısı delik boyutları ıtıbarıyle enjektör (igne ucu)kadar bizim enjeksıyonda kurdan kalınlıgına yakın kalınlıkta delikler var uygunmudur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tabii ki de uygundur. Sizin dediğinize göre; dizel'e göre değilde, benzine uygun olması gerekiyor o zaman. Günümüz teknolojisini ele alırsak; Common Rail teknolojisindeki dizel araçlarda enjektör noozle'u 20-25 mikron boyutunda ve yakıt enjektörün sağ veya sol kısmından giriş yaparak enjektör ucuna kadar ilerler, sonrasında diğer tarafa da birikir(noozle etrafında) . CR pompasının yüksek basıncı ile sadece tek bir yönden değil, enjektör iğnesinin etrafından, çift yön olarak yakıtı tahliye eder.
Kısacası; dizel de yakıt sağ kanaldan(Örn) girip, enjektörün içine ve sol kanala da biriktiği için daha fazla sorun olurdu diye tahmin ediyorum.

Bizim araçlar ise SR yazsa da MPİ. SR motorun sol köşesinde bulunan saçma bir teknolojinin adı.
Enjektörler yakıt hattına bağlı, yakıt hattından enjektör ucuna bağlı olarak düz bir şekilde ilerler, yakıt enjektörün içinde pek dolaşmadan enjektör ucundan çok noktalı olarak tahliye olur.
Sorun çıkacak olsa idi, bizim araçlarda değil de, dizel de çıkardı.

Yakıt deposuna döktüğümüzde, yakıt deposunda yoğun tortu var ise zaten yakıt filtresinden öteye gidemeyecektir.
Mikron boyutunda tortu geçti diyelim, katkı da zaten yoğun derece de çözücü özellik mevcut, mikron büyüklüğündeki tortuları kolay bir şekilde çözüp yanma odasına gönderecektir.
Ve subapların arkasında yakıt kalıntılarını da temizleyebilir diyelim. İnş. temizler. Bu durumda araç yüksek devir de biraz duman atacaktır.

Ürünün hem dizel, hem de benzin seçeneği de mevcut. Uygundur, full depo ile kullanın ve kullandıktan sonra yakıt filtreniz eski ise değiştirmenizi öneririm. :)

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Aracımda yakıt karışımı fakirde kalıyor. Stft 3 ile 9 geziyor. Uzun süre sadece benzinde kullanırsam araç durumu dengelemek için Ltft 8 oluyor ve ideal yakıt karışımı ile Stft 0 civarı geziyor.
Bu şu demek oluyor ya fazla hava giriş var ya da yakıt püskürtmesi az geliyor.
Eter alarak aracın sağına soluna sıktım, hava kaçağı var mı stft değişecek mi diye baktım ama birşey bulamadım.
Geriye aklıma gelen ya yakıt pompası az pompalıyor ya da enjektörler bir şekilde tıkalı. Wurth enjektör temizleyici aldım ama kullanmaya cesaret edemedim. Enjektörleri bozabilir veya depo aşırı kirliyse pompayı bozabilir vs gibi bazı forumlarda okudum.
Sizin yorumunuz tavsiyeniz nedir bu konuda? Kullanmalı mıyım?
LPG hakkında pek bir bilgim yok. Eter yerine balata spreyi daha etkilidir. Balata spreyini parçalara sıkarak, eğer kaçak var ise; motoru bayıltabilirsiniz. LPG vakum hattını da kontrol ettirin.

Ürünü kullanın veya kullanmayın diyemem. Bir ustaya danışmanızı ve LPG logu alıp, forumda konu açmanızı öneririm.

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Sevra hocam 1.4 d4d motor aracim için kullanacaktim 1.4 motora bir sey olmaz, arıza olmadıkça kullanma dediler.satacam zaten arabayı zaten bekliyorum. İ30 yada sedan bakacam. Birde passat b6 1.4 tsi amortisör için yetkili servisten fiyat öğrenme şansımız var mi?

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıp kullanmamak sana kalmış eğer arıza yok ise. Bende düşük devirde gaz kesme sorunu(500 km bir) mevcut idi, onun içinde kullandım.
Aracın sesi azaldı biraz.

Geçen hafta proje tanıtımı için İstanbul'a Yeni Megane ile gittiydim. Çok beğendim aracı, bir - iki trim sesi mevcut ama müzikle bastırdım. Shell MGM Petrol'de Taşıtmatik'le fulledim, İstanbul'a(körfez rafineri) vardığımda yakıt ışığı yanmıyordu. Çok ekonomik araç, 1000 km'den fazla menzil verdi. Uzun vade de ne olur bilmem ama.
Sat Auris'i Megane bak, hem otomatik vitesi güzel, az yakıyor, çok kaçıyor.

Parça fiyatı ve stok'u öğrenebilirim de, siparişi veremiyorum. Yedek parça şefi ile çalıştığım yerin arası ve aramız bozuk.
Bazen mesaj geliyor parça fiyatı ve siparişi ile ilgili. Onlara da yardımcı olamıyorum artık.



G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Bremsbelag Prüfen dedi.

Bir kaç gün önce küçük bir çukurdan geçtikten sonra araç "Bremsbelag Prüfen" uyarısı verdi. Balata ışığı da yandı. Telefonun feneriyle balataları ve kablolarını hızlıca kontrol ettim, sorun yok idi. Sonrasında stop ettim, tekrar çalıştırınca uyarı kayboldu. Video da görebileceğiniz gibi sert frenden sonra tekrar uyarı vermeye başladı.

Video; https://youtu.be/3VP4XCa1tv0

Bugün işten biraz erken çıktım, eve geldim. Eldiven, el aletleri, VAG kablosu ve anahtarı aldım. Hazırlık yaptım.
Hava çok soğuk olduğu için aracı kapalı garaja aldım. VAG ile kontrol ettim, fren bölümünden, Generic OBD ve Auto OBD bölümünden arıza kontrolü yaptım, arıza kodu yoktu.



Kolaydan başlayayım dedim, fren hidroliğini kontrol ettim. Sorun yoktu.



Sonrasında aracın kontağını açtım, direksiyonu çevirip balata kablolarını elimle kontrol ettim. Araç uyarı verdi.
Balata kablosunda kopukluk var.



Soketin içindeki soldaki pin yukarı doğru kaymış.



Balata kablosu, Abs sensörü ile aynı kabloya bağlı. Komple kablonun servis fiyatı 284 TL, arka balata kablosu ile onarım kablosu 28 TL imiş.



İlerleyen aylarda bakarım çaresine.



G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
O kablo bendeykende arızalaydi amortisör değişirken onun bir tutucusu var amortisore bağlı onu fark etmeyip çekmişlerdi arıza vermişti ben o tutucuya sıkıştırmıştim soketi. iyi dayanmış öğrencilik yıllarıydı değiştirememistim.

Sevra hocam bu arada kızma :) videoda son kısımda geriye doğru savrulmussun ya biraz güldüm o kısma

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Evet, azıcık savruldum. Debriyaja bastığım anda frene basacaktım, ama ters yönden gelen vardı.

İyi dayanmış o zaman, arka balata kablosu ile onarım yapılırmış. Garibime giden, arka balatalarda kablomu var.

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Eren
Soyisim
K
Bendede var aynı sıkıntı su birikintisine hızlı girdim geçen hafta yandı kapatıp açtım düzelti ama dün kartepeye hem çıkarken hemde inerken yandı inşallah su basıncından soket oynamıştırda bu maliyete katlanmam
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Bendede var aynı sıkıntı su birikintisine hızlı girdim geçen hafta yandı kapatıp açtım düzelti ama dün kartepeye hem çıkarken hemde inerken yandı inşallah su basıncından soket oynamıştırda bu maliyete katlanmam
Kablo da veya rakor kısmında kopukluk olabilir, elektrikçi soket değişimi veya kablo onarımı ile basit bir şekilde çözecektir.



G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Boracan ile 1.yılımız.

Selam herkese, 2017 yılının sonuna geldik sayılır. Hepinize mutlu seneler dilerim. 2016 yılının Aralık ayında sahibi olduğum, ön düzeninde bir çok problem olan Bora'ya bir sene içinde neler yapmışız, gelin birlikte bakalım. Bir kaç gün önce tam 1 yıl oldu, sahibi olalı.
İlk önce değişen parçalara bakalım.

Değişen Parçalar;
1- Ön Çift Amortisör(Test Ürünü)
2- Ön Çift Amortisör Takozları
3- Ön Amortisör Bilyası
4- Ön Fren Balataları(Test Ürünü-Textar Epad)
5- Z Rot Değişimi(1)
6- Z Rot Değişimi(2)
7- 15.000KM Bakımı(Yağ,yağ filtre,hava,polen)
8- Salıncak Rotilleri
9- Viraj Demir Lastikleri
10- Temostat
11- Varta 60AH Akü
12- Kasko-Trafik Sigortası
13- 4 Salıncak Burcu Değişimi

El Emeğim ile Yapılanlar;

Yaptıklarım;
1- Akü Kontrolü
2- [http://forum.vwturk.com/showthread.php/96849-Bayan-Elinden-Detaylı-Temizlik]Detaylı Temizlik[/url]
1- [http://forum.vwturk.com/showthread.php/97546-Tavan-Tutamaçları-Güneşlik-Temizliği-ve-Gözlük-Kabı-Kumaş-Onarımı]Tavan Tutamaçları, Güneşlik Temizliği ve Gözlük Kabı Kumaş Onarımı[/url]
3- Akü Bitirme Problemi Çözdüm
4- Orta Konsol ve Kapı Tutamaçlarını Boyadım
5- Direksiyonu Boyadım
6- Vites Kolunu ve Körüğünü Onardım
7- Arka Stoplara Led Ampul Uyguladım
8- Vites Kolu Çubuğunu Onardım
9- Boğaz Kelebeği Temizliği Yaptım
10- PCV Valf Temizliği
11- Yağ Dolum Kapağı(Hava Alıcı)Temizliği
12- Su Flanşı ve Soğutma Suyu Değişimi
13- Boğaz Kelebeği Deney'im
14- Ayna Ayar Tuşu, Tıkırtı Giderme ve Hoparlör Parçasını Değiştirdim
15- Enjektör Temizleyici Uyguladım
16- MAF Temizliği ve Gaz Pedal Ayarı Yaptım
17- Bremsbelag Prüfen uyarısını kontrol ettim
18- Detaylı Temizlik(2)

2017 yılında yapılanlar bitti galiba, bir-iki şey eksik, bulabilirsem paylaşacağım. Pek bir şey kalmamış artık. 2018 yılında biraz dinlenme şansım olacak galiba.
Uygulamalar, arıza soruları vb. sorularınız için Tapatalk hesabına mesaj atın, hemen cevaplamaya çalışırım.
Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın. :)
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
valla baya emek varmış konuları toplu görünce. eksikler var gibi hız sabitleyici kolu bluetooth kiti. bu arada test ürünleriyle araba toplayacaksin nerdeyse :)
poloşuna gece saatlerinde kavusuyormussun gozun aydın :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Bu masraflarin yarisinin faturasini eski sahibine kesmek lazim
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
:D Metin hocam iyi güldüm :D
Hocam aracı satarken 3 kişi istiyordu en yüksek teklifi verene değilde Sevra hocaya sattım. ben sattığımda ön düzen eskiydi ama hiç bir sorunu yoktu. Sevra hoca değişip değişmeyenler listesine bakmış eski parçaları arıza çıkarmasini beklemeden değiştirmiş. :)

2 ay önce kullandim eski arabami. İçi çok temiz olmuş bu arabayla büyük çukurlara hızlı girdiğinde can yakan ses gelirdi. ne yapmışsa artık büyük cukurlarda tunseklwrde tok ve az ses geliyor. İyi satmisim araba evrim geçirmiş. :D
Satsa geri alırım yada kredi çekip senin izinden gidecem hocam. Opele sardim son zamanlar. Test sürüşüne çıktım arkadaşın yeni Astrasiyla. farlar müthiş. Olmadı alacağım arabada mercek far yoksa Metin Akbal imzalı far düşünüyorum hocam :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aykutkolcu

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
268
Tepkime puanı
16
İsim
Aykut
Soyisim
Kolcu
Bremsbelag Prüfen dedi.

Bir kaç gün önce küçük bir çukurdan geçtikten sonra araç "Bremsbelag Prüfen" uyarısı verdi. Balata ışığı da yandı. Telefonun feneriyle balataları ve kablolarını hızlıca kontrol ettim, sorun yok idi. Sonrasında stop ettim, tekrar çalıştırınca uyarı kayboldu. Video da görebileceğiniz gibi sert frenden sonra tekrar uyarı vermeye başladı.

Video; https://youtu.be/3VP4XCa1tv0

Bugün işten biraz erken çıktım, eve geldim. Eldiven, el aletleri, VAG kablosu ve anahtarı aldım. Hazırlık yaptım.
Hava çok soğuk olduğu için aracı kapalı garaja aldım. VAG ile kontrol ettim, fren bölümünden, Generic OBD ve Auto OBD bölümünden arıza kontrolü yaptım, arıza kodu yoktu.



Kolaydan başlayayım dedim, fren hidroliğini kontrol ettim. Sorun yoktu.



Sonrasında aracın kontağını açtım, direksiyonu çevirip balata kablolarını elimle kontrol ettim. Araç uyarı verdi.
Balata kablosunda kopukluk var.



Soketin içindeki soldaki pin yukarı doğru kaymış.



Balata kablosu, Abs sensörü ile aynı kabloya bağlı. Komple kablonun servis fiyatı 284 TL, arka balata kablosu ile onarım kablosu 28 TL imiş.



İlerleyen aylarda bakarım çaresine.



G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merbaha sevra hanım bu bremsbelag prüfen ikazı ile ilgili bir sorum olucak balatalar bitince bu uyarı ikazı sürekli gözükürmü balatalar değişene kadar ekranda yoksa ikaz birkac zaman sora kendiliğinden kaybolurmu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Merbaha sevra hanım bu bremsbelag prüfen ikazı ile ilgili bir sorum olucak balatalar bitince bu uyarı ikazı sürekli gözükürmü balatalar değişene kadar ekranda yoksa ikaz birkac zaman sora kendiliğinden kaybolurmu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
balatadaki kabloları söküp araci tekrar çalıştırin sorun gidiyorsa balata olmazsa kabbloda kopuk var mi kontrol edin

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
:D Metin hocam iyi güldüm :D
Hocam aracı satarken 3 kişi istiyordu en yüksek teklifi verene değilde Sevra hocaya sattım. ben sattığımda ön düzen eskiydi ama hiç bir sorunu yoktu. Sevra hoca değişip değişmeyenler listesine bakmış eski parçaları arıza çıkarmasini beklemeden değiştirmiş. :)

2 ay önce kullandim eski arabami. İçi çok temiz olmuş bu arabayla büyük çukurlara hızlı girdiğinde can yakan ses gelirdi. ne yapmışsa artık büyük cukurlarda tunseklwrde tok ve az ses geliyor. İyi satmisim araba evrim geçirmiş. :D
Satsa geri alırım yada kredi çekip senin izinden gidecem hocam. Opele sardim son zamanlar. Test sürüşüne çıktım arkadaşın yeni Astrasiyla. farlar müthiş. Olmadı alacağım arabada mercek far yoksa Metin Akbal imzalı far düşünüyorum hocam :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bi turlu cevaplayamadim gorunce aklima geldi. Bir daha Astra J icin yapmayi istemiyorum lanet cam ayrilmak bilmiyor
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Bi turlu cevaplayamadim gorunce aklima geldi. Bir daha Astra J icin yapmayi istemiyorum lanet cam ayrilmak bilmiyor
metin hocam vazgeçtim araç almaktan. haziranda düğün var ondan önce değiştirmek istedim piyasa uçmuş gitmiş. haziranda geldi sayılır başka bahara kaldı.
aurisi japon sorun çıkarmaz diye almıştık, motor şanzıman ne varsa sorun.

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
metin hocam vazgeçtim araç almaktan. haziranda düğün var ondan önce değiştirmek istedim piyasa uçmuş gitmiş. haziranda geldi sayılır başka bahara kaldı.
aurisi japon sorun çıkarmaz diye almıştık, motor şanzıman ne varsa sorun.

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Saglik olsun. Ilk firsatta degistir Aurisi derim :)
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
3 Ayda Neler Yapmışız.

3 ayda yaptıklarım;

- Kasko ve Trafik Sigortasını yeniledim.
- Paspas klipsleri taktım.
- Depo kilit motorunu onardım.
- VAG ile yağ sıcaklığı göstergesini kodladım.

1- Depo kapağı kapanmıyordu. Akşam karanlığında site otoparkında onardım.



2- Depo kapağını çıkardım, depo ağzını mikrofiber bez ile kapattım.



3- Siyah ok ile gösterilen vidayı sökmek yeterli, pembe ok ile gösterilenkilitleme çubuğu içeri de takılmış.



4- Depo kilit çubuğunu sağa çekerek çıkarıyoruz.



5- Sorunun sebebi çamur, kilidin üzerinde çamur var idi, tüm parçaları balata spreyi ile temizledim.



6- Parçaları geri taktım.



7- Mutlu son, depo kilit çubuğu pembe ok ile gösterilen noktada.



8- Artık rahatça kapanıyor.

 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Paspas Klipslerini Yeniledim;

DEVAMI;

Paspas klipslerini yeniledim.

1- Yatay ve uyumsuz paspas klipslerini sökemeyince dremel ile dikkatlice kestim.



2- Klipsler biraz büyük geldi, dremel ile kestim. Makas bulamadım, biraz yamuk oldu.





3- Yeni klipsleri taktım, yolcu tarafına da aynı işlemi uyguladım.



4- Arka paspaslar da klips yoktu, dremel ile yer açtım.





5- Paspasları yıkadım.Arabaya yerleştirip, tabandaki klipsleri takmaya başladım. Bunun için paspası düzgün bir şekilde ayarlayıp, vida ile yeni klipse yuva açtım. Diğer türlü yamulabiliyor.



6- Eskiden tek klips vardı, ortada idi, onu söktüm. Paspas sağa sola oynamasın, daha iyi tutsun diye ikili yaptım.



7- Paspasları araca koydum, klipsleri taktım. Mutlu son. :)



8- Siparişlerim geldi. Ayak Aydınlatma kablolarını yenileyeceğim. Tıkırtı yapıyorlar, araç sallanınca aydınlatmalar kesiliyor. Soket olmadığı için pedal üstündeki kapağı sökerken kabloyu koparmak zorunda kalıyoruz. 10 adet Soket, çeşitli boylarda ısı ile daralan makaron, 1 adet Bremsbelag Prüfen uyarısı için balata soketi, 4 adet Tesa bez bant, 100 adet kablo bağı ve 15m kablo siparişlerim geldi.

 
Üst Alt