VW Bora Comfortline

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Hayırli olsun. Emeğine sağlık. Zor dgil mi sökmek. Konuda görürüz zaten :)
Teşekkür ederim.

Doğru el aletleri kullanıldığı zaman gayet kolay olmakta. Daha önce de dediğim gibi; bir uygulama yapmadan önce YouTube'ta videoları izlerim, kullanılacak el aletlerini öğrenirim. Sonrasında evdeki takım çantasından alırım. Tabii; genellikle hep yanlışlarını aldığım için tüm çantayı indiririm beraberimde. Su flanşının üzerinde, flanş ile aynı civataya bağlı iç kısma giden kalorifer borusu diye tahmin ettiğim bir boru mevcut. O hortum kelepçesini takarken zorluk çıkarmakta.

Üst kısımda da dediğim gibi uygulama gayet basit olduğu için konu açmaya gerek duymuyorum, ileri de konuyu arayanlar olur ise açarım elbette.
Şimdi bu basit uygulama için, kışın gelmesiyle birlikte önemi artan diğer konuların ana sayfa da görülmesine engel olmayayım. :)
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Boğaz Kelebeği Deney'im.

Adaptasyon sebebinin teknik olarak açıklaması varmi??

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Elbette, geçtiğimiz aylarda hararet müşürü ile birlikte uygulamasını yaptığım soğutma suyu değişiminde, sistemde su devirdaimi yaptığım için temizliğe gerek duymadım. Son uygulama da hem sistemdeki tüm suyu tahliye edip, karışım oranı hatasından kaynaklı sorunların önüne geçmek, hem de rölanti devir regülatörü ve potansiyometreyi ECU üzerinden devredışı bırakmak idi amacım.

Gelelim konuya; radyatörün altındaki musluktan 3.5L su tahliye olmakta. Geri kalan 1.5L, sistemde kalmakta. Bu sistemde kalan suyu yağ soğutucu, yedek su haznesi ve rölanti motorundan boruları sökerek tahliye ettim. Bunu yapmanın amacına gelelim; rölanti motoru boğaz kelebeğinin içinde bulunmakta. Soğutma suyu boruları tarafından beslenip, soğutma suyu sıcaklığına göre motor devrini ayarlamakta.
Bora kullanıcıları bilir. Hem yurt dışı, hem de yurt içi forumlarda devir dengesizliği ve rölanti de periyodik titremelere çözüm olarak; 3-4 defa arka arkaya adaptasyon yapılması gerektiği söylenmiş.
Bunun sebebine gelelim; aracın yaşı ilerledikçe parça adaptasyon konusunda sıkıntı yaratmaya başlıyor, hatta ustalar arıza yok ise çok dokunulmaması gerektiğini ısrarla söylüyor.

Boğaz kelebeğinin değişiminin sebebi, adaptasyon almaması değil mi? Tamirinde değişen parça, adaptasyon yapılan regülatörün kontrol ettiği potansiyometre değil mi?

Bu mantıkla yola çıkalım; ayarı bozuk, sıfırlanmakta naz yapan boğaz kelebeğini ayarlamak mı, yoksa ECU üzerinden bloke edip(devredışı), sonrasında sıfırlanmış(devredışı) haline adaptasyon yapmak mı diye düşündüm. Ve denemek istedim. Uzun zamandır bekliyordum. Sırf bu yüzden '' Nasıl Yaptım ''kategorisinde Boğaz Kelebeği Adaptasyonu konusunda uygulamayı hala paylaşmadım.

Bunu nasıl yaptığıma geçelim; Meyle'de çalışırken, rölanti motorları su veya hava ile beslenerek test edilirdi. Ve güvenlik için, besleme yapılmadığında parça devre dışı kalırdı. Zaten yapısı gereği çalışmaz. Saçmalamasın diye devre dışı kalır.
Bende bu yol ile; tüm borulardaki soğutma suyunu tahliye ettim. Suyu eklemeye gelince, musluğu kapatarak havanın tahliyesini engelledim. Yedek su deposu sistemde hava olduğu için sadece 2.5 litre aldı. Aracı çalıştırdım, 2 saniye çalıştı ve boş olan borular bu süre içinde tamamen dolmadığı için rölanti motoruna sıvı gitmedi ve araç stop etti.
Aşağıda görülebileceği gibi; İdle Speed Regulator ve Throttle Body Activator hatası verdi.
Rölanti devir regülatörü arıza kodu verdi ve fotoğraftan görülebileceği üzere boğaz kelebeği potansiyometresi ECU tarafından bloke(devredışı) edildi.

İstediğimi yaptıktan sonra, musluktan havayı aldım ve soğutma suyunu tamamladım. Aracı çalıştırdığımda, rölanti regülatörü arızası nedeniyle devir düştü ve stop etti, ısınınca kendine geldi.
Potansiyometre blokesi nedeniyle; sürüş esnasında ayağımı gazdan çekince birden cut-off yaparak yığılmaya başladı. Anlık tüketim; ayağımı gazdan çekince normalde sırasıyla; 8.8 - 4.1 - 2.2 -0.0 diye düşerken, iki arızadan dolayı, 8.8 - 0.0 diye direk düşerek yığılma yapmaya başladı.(Rakamlar örnektir.) Yani; 2 parça da devre dışıydı.

Boğaz kelebeği temizliği sonrası, soğutma suyu borularında sıvı olduğu için hata vermez, marşa motoru trigeri çevirirken devirdaim açığı kapatır zaten, o yüzden böyle bir yol izledim.
Sonrasında rölanti devir regülatörü arızasını sildim, 2 işlem yaparak motor bölümüne ulaştım. Potansiyometreyi aktif hale getirdim ve adaptasyon işlemi yaptım.

Eskiden; önceki yol ile adaptasyon yaparken adaptasyon menüsü; art arda adaptasyon işlemi yapılarak 000000101 - 000000067 - 0000000045 diye sırasıyla sıfırlanırdı. Ve bir elektronikçi adaptasyon işlemini 1 defa yaptığı için, sadece devir düzelirdi. Trafikte yoğun dur-kalkta sorunlar devam eder ve parça değişime kadar giderdi. Yaptığım işlem ile; hemen sıfırlandı ve geçen işlemdeki gibi uğraştırmadı. Mutlu son diyebiliriz.

Motordaki titreşim ve katalizörden gelen, birazda yanmayan yakıt sebebiyle çıkan şıkırtıya benzer(katalizörde problem yok) belirgin derecede azaldı. Araç yokuşta üst devirlerde öncekine göre daha iyi. Ve rölanti de periyodik titreşim yok denecek kadar az.

Boğaz Kelebeği Aktüatörü, Bloke Oldu veya Sinyal Yok.


Log'umuz;
 

alisoyak

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2015
Mesajlar
277
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Soyisim
Soyak
tebrikler Sevra hanim. bloke olunca şifre girerek açılıyordu galiba. bende abs arızasında vagdan bir kısımda şifre girildi öyle kaldırıldı. dediginiz gibi adaptasyon yapsak bilr yoğun trafikte dur kalkta devir 1500devire takılı kalıyor. boğaz kelebeği tamircileri düzeltebiliyor ancak. inş. uygulamaniz başarılı bir şekilde sonuçlanır.

bu arada dikkat edin o yollarda boranın altı yere çok yakın. ben zamanında eski focusumda karteri delip 40000 kmde motor yaptırmak zorunda kalmıştım.duzen tutmayınca sattım.

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet, şifreyi de siz söylemiştiniz zaten, teşekkürler :)

04 - Basic Setting bölümüne girince, 098 yazdık mı adaptasyon bölümü çıkmakta. Adaptasyon yaparken, adaptasyonu köşedeki sayılardan anlıyoruz. Fakat; geçtiğimiz aylarda yaptığım, boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyonu 4 defa art arda yapınca adaptasyon rakamı sıfırlandı, sıfıra yaklaştı diyelim.

Hem bu forumda, hem de yurt dışı forumlarında, çarenin 4-5 defa art arda adaptasyon yapılması olduğunu okudum. Parça çok uğraştırıyor ise; değişim olduğunu öğrendim.
Biraz araştırdım ve üst kısımdaki uygulamayı yaptım. 4 defa adaptasyon isteyen parça, tek sefer de, adaptasyon kabul etti. Üstelik 4 adaptasyonda, hâlâ eksiklikler varken, son yaptığımda, şimdiye kadar hiç bir sorun görmedim.

Boracan'ın altı yere yakın, ama yollar Arnavut kaldırımı ve stabilize. Çukur, taş vb. pek yok. :)









F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alisoyak

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2015
Mesajlar
277
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Soyisim
Soyak
Evet, şifreyi de siz söylemiştiniz zaten, teşekkürler :)

04 - Basic Setting bölümüne girince, 098 yazdık mı adaptasyon bölümü çıkmakta. Adaptasyon yaparken, adaptasyonu köşedeki sayılardan anlıyoruz. Fakat; geçtiğimiz aylarda yaptığım, boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyonu 4 defa art arda yapınca adaptasyon rakamı sıfırlandı, sıfıra yaklaştı diyelim.

Hem bu forumda, hem de yurt dışı forumlarında, çarenin 4-5 defa art arda adaptasyon yapılması olduğunu okudum. Parça çok uğraştırıyor ise; değişim olduğunu öğrendim.
Biraz araştırdım ve üst kısımdaki uygulamayı yaptım. 4 defa adaptasyon isteyen parça, tek sefer de, adaptasyon kabul etti. Üstelik 4 adaptasyonda, hâlâ eksiklikler varken, son yaptığımda, şimdiye kadar hiç bir sorun görmedim.

Boracan'ın altı yere yakın, ama yollar Arnavut kaldırımı ve stabilize. Çukur, taş vb. pek yok. :)









F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rica ederim.yinede dikkatli olun.

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Bugün, geçtiğimiz günlerde servisten aldığım ayna ayar joystick'ini, çıkmacıdan temin ettiğim hoparlörün etrafındaki çember gibi bir parçanın montajını yaptım. Ön sağ ve sol kapı içinden tıkırtı geliyordu, kapı klipsleri eksikti, onları yeniledim. Kapının içinde ayak aydınlatması için eski kablo mevcut idi, onu korku eşliğinde söktüm. Kabloyu tutan klipslerin eski bandını söküp, tekrar kumaş bant ile sararak yeniledim.
Sol tarafta halen tıkırtı var gibiydi. Ön düzeni kontrol eden ön düzenciler gibi kapı ve iç kısımdaki parçaları gererek tekrar kontrol ettim.
Değişmesi gereken parçalar; Ön sol kapı kilidi ve perçini. Cam kriko mekanizmasındaki camı tutan parça ve arka sağ hoparlör körüğü değişimi.

İlk önce kapıyı söküp ayna joystick'ini yeniledim. Eskisi '' Doctor '' marka. 2015 yılının 7.ay üretimi gözüküyor. Erken bozulmuş, yan sanayi pişmanlıktır.



Sökerken de parça içeri de kırıldı. Parça kalitesiz de, birazda o güzelim işçiliğimden kaynaklanıyor.



Ve bitti. Eskisinde ayna kapatma butonu mevcut, orijinal de yok.




Hoparlör;

Çıkmacıdan temin ettiğim hoparlörün etrafındaki parça;




Zar zor yerine oturttum. Fotoğrafta gözüken klipsi de yeniledim.




Kabloları tutan kapı klipslerinin bantlarını, kumaş bant ile yeniledim. Su gelmişte, sertleşmişler gibi.

Öncesi/Sonrası




Ayak Aydınlatma Kablosu; (Başrol; Elektrik ve Sevra. Tür; Gerilim & Dram. İMDB; 10.0)
Elektrikten aşırı derece de korkarım. Eldiven giydim. Cesaretimi topladım ve bunları yaptıktan 1 saat sonra sökmeye başladım. Akü kutup başını da sökerken öyle oluyor.
Eski sahibi ayak aydınlatmanın elektriğini kapıdan almış, sonrasında tavana bağlamış. Kapıdaki kabloda öylece kalmış.


Öncesi/Sonrası





Değişmesi Gereken Parça; (Vidası ile birlikte)


Son olarak; Hepsişuradadan getirttiğim klipsleri taktım, 5 tanecik kaldı. Daha getirip, arka kapıdakileri takacağım.

 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
:tebrik: Masallah...
 

yagmurtgt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2010
Mesajlar
1,421
Tepkime puanı
0
Yaş
42
İsim
burak
Soyisim
er
Valla maşallah

VFD 700 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alisoyak

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2015
Mesajlar
277
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Soyisim
Soyak
maşallah Sevra Hanım. tıkırtılar büyük ölçüde azalmistir. çukura girince eski sesleri fark etmemek süper bir duygu. aracimin (1,6 bcb) bakımı geldi de geçti. yağ olarak 5w40 Motul kullandım.cok memnunum . 5w30a geçeyimmi yoksa devam mı edeyim. bir de öneriniz var mi bakimla .on düzenle ve ustayla ilgili.

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
maşallah Sevra Hanım. tıkırtılar büyük ölçüde azalmistir. çukura girince eski sesleri fark etmemek süper bir duygu. aracimin (1,6 bcb) bakımı geldi de geçti. yağ olarak 5w40 Motul kullandım.cok memnunum . 5w30a geçeyimmi yoksa devam mı edeyim. bir de öneriniz var mi bakimla .on düzenle ve ustayla ilgili.

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yağ konusu size kalmış. Öneri olarak; tek önerim filtrelerin VW logolu orijinal olması ve sadece servisten alınması. Serviste hava, yağ, karbonlu polen filtresi 130 TL. %16 Zubizu indirimi ile 109 TL'ye denk geliyor. 1 yılda/15.000 km'de ödeyeceğiniz fark(yan sanayi ile) 40-50 TL oluyor.
Dışarıda karbonlu polen filtresi ile aynı fiyata denk geliyor, Ucuz polen filtreleri karbonsuz. Karbonlu filtreyi şiddetle öneririm, zaten orijinali de o.

Ön düzen için; sizin yaşadığınız bölgenin yolları Şubat ayında bir kaç çalışma için biraz bozulabilir, ondan sonra ön düzene baktırmanızı öneririm.



G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Poloş'un yokluğunda(annemde şehir dışında) Boracan'ı kullanıyorum araç lazım olduğunda. Eşim kendi aracı için enjektör temizleyici getirtiyordu. Hem Poloş'a hem de Boracan'a da sipariş etmiş.
Bugün geldi ürünler. Boracan alındığından beri( 1 yıl oldu olacak) kullanmadım. Poloş'ta kullanmıştım, sonuç olumlu idi.



İstasyonda depoya doldurduk. Deponun içinde de çeyrek depo yakıt vardı.



Sonra 200 TL yakıt aldım.



Depo çizgisi yine full'e gelmedi.



İstasyon civarına tekrar yolum düştü. Az önce fullemesini istedim. Tam 30 TL'de pompa attı. Bu sefer fullenmiş oldu, hem daha iyi karışır.

Artık Boracan'ı kullandıkça ciğerleri temizlenir. Zaten araçta temizlenmedik yer kalmadı.





G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yasin Şimşek

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
288
Tepkime puanı
1
İsim
Yasin
Soyisim
Şimşek
Maşallah boracana. Bu arada benzin fişine gözüm takıldı , 97 oktan yazıyor. Vpower dedikleri mi?
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Maşallah boracana. Bu arada benzin fişine gözüm takıldı , 97 oktan yazıyor. Vpower dedikleri mi?
Yakıt aldığım istasyonda, Shell Dynaflex'ten sonra 95 oktan kalmadı, eskiden 1 pompa da mevcut idi, şimdi tüm istasyonda 97 oktan Fuel Save ve 97 oktan V-power satışı mevcut. :)

Galiba diğer istasyonda da öyle. :)

Bu arada teşekkür ederiz. :)

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yasin Şimşek

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
288
Tepkime puanı
1
İsim
Yasin
Soyisim
Şimşek
Yakıt aldığım istasyonda, Shell Dynaflex'ten sonra 95 oktan kalmadı, eskiden 1 pompa da mevcut idi, şimdi tüm istasyonda 97 oktan Fuel Save ve 97 oktan V-power satışı mevcut. :)

Galiba diğer istasyonda da öyle. :)

Bu arada teşekkür ederiz. :)

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Anladım bende hep shellden alıyorum. Son zamanlarda sormadan 95 vpower olan pompayı koyuyorlar gri renkte olanı. Sorduğumda bu katkılı 97 oktan diyorlar. Bir kere öyle aldım çok birşey farketmedim :)
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Anladım bende hep shellden alıyorum. Son zamanlarda sormadan 95 vpower olan pompayı koyuyorlar gri renkte olanı. Sorduğumda bu katkılı 97 oktan diyorlar. Bir kere öyle aldım çok birşey farketmedim :)
100 oktanda koysalar da, Boracan bir 640d olmadıkça pek bir şey fark etmeyeceğiz. Bu arada araç dizel ise; Total Excellium'u şiddetle öneririm.

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yasin Şimşek

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
288
Tepkime puanı
1
İsim
Yasin
Soyisim
Şimşek
100 oktanda koysalar da, Boracan bir 640d olmadıkça pek bir şey fark etmeyeceğiz. Bu arada araç dizel ise; Total Excellium'u şiddetle öneririm.

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araç 1.6 fsi golf :) en iyisi shell sanırım
 

Aykutkolcu

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
268
Tepkime puanı
16
İsim
Aykut
Soyisim
Kolcu
Aklı kelden benzini shelden aracımı alalı 2sene oldu aldıgumdan beri 2defa az mıktarlarda (yolda kalmamak için)farklı marka aldım bikerede fulsave koymustu pompacı 10 lt kadar sankı araba durgunlastı oncesi sorası vpower nitro kullanıyorum sorun yaşamadım beni memnun ediyor ama sevra hanım bu katkılar enjektörlü araçlar için değilmi dizeller için yani bizim benzinli araclarımızdakı enjeksıyon sistemi ve sistemdekı delikler sayısı delik boyutları ıtıbarıyle enjektör (igne ucu)kadar bizim enjeksıyonda kurdan kalınlıgına yakın kalınlıkta delikler var uygunmudur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,773
Tepkime puanı
10
İsim
Burak
Soyisim
UZEL
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Bora
Mesleğiniz
Bilgisayar Mühendisi
İsim Soyisim
Burak UZEL
Aracımda yakıt karışımı fakirde kalıyor. Stft 3 ile 9 geziyor. Uzun süre sadece benzinde kullanırsam araç durumu dengelemek için Ltft 8 oluyor ve ideal yakıt karışımı ile Stft 0 civarı geziyor.
Bu şu demek oluyor ya fazla hava giriş var ya da yakıt püskürtmesi az geliyor.
Eter alarak aracın sağına soluna sıktım, hava kaçağı var mı stft değişecek mi diye baktım ama birşey bulamadım.
Geriye aklıma gelen ya yakıt pompası az pompalıyor ya da enjektörler bir şekilde tıkalı. Wurth enjektör temizleyici aldım ama kullanmaya cesaret edemedim. Enjektörleri bozabilir veya depo aşırı kirliyse pompayı bozabilir vs gibi bazı forumlarda okudum.
Sizin yorumunuz tavsiyeniz nedir bu konuda? Kullanmalı mıyım?
 
Üst Alt