• Sevgili üyelerimiz,
    Sitemiz, bildiğiniz üzere 2003 yılından bu yana sizlere hizmet vermektedir. Kalitemizi daha ileriye taşıyabilmek adına başta teknik ekibimiz olmak üzere tüm ekibimiz'in gayretleri sayesinde sitemiz, günümüz şartlarına uygun bir şekilde yenilenmiştir tüm üyelerimize hayırlı olsun.
    Bu geçiş sürecinden sonra foruma kullancı adı ile girişlerde sorun yaşayan kullanıcılarımızın bizlere ulaşıp üyeliklerini kontrol ettirmelerini tavsiye ederiz.
    Görüş ve önerilerinizi buraya tıklayarak yazabilirsiniz. Not: Siteye yüklediğiniz resimlerinizin kalıcı olması için Sitemizin Mesaj bölümünden resim yükleme ikonuna tıklayarak yükleyebilirsiniz... Yönetim.

Vw Bora Atiker Kit sorunu

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Slm kolay gelsin
vw Bora 1.6 aracımda 3 senedir atiker safe fast mı ne öyle bir isimde lpg kit var
3 yıldır sorunsuz ve az yaktı şuanda az yakıyor yine
Son 2 aydır lpg'de 2.viteste tekliyor ve yavaş yavaş 1.vites ve diğer viteslerede sıçradı
Benzinde araba roket gibi düz yoldada lpgde sorun yok
ama ne zaman 1den 2ye yada 3ten 2ye geçiyorum tekliyor
Ayarlar , bakım flnda yapıldı ama sonuç aynı
Bir kere daha farklı yerde ayar ve bakım yaptıracağım sonuç alamazsam sokturecegim yada farklı kit alacağım yada satabilirimde
Kısaca boraya atiker gitmiyor tavsiye etmiyorum
Hatta lpg taktirmayin bile bence
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,008
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Motor sıcak soğuk fark ediyormu enjektör, regülatör, diyafram, ısı senörü kontrol edildimi?
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Motor sıcak soğuk fark ediyormu enjektör, regülatör, diyafram, ısı senörü kontrol edildimi?
Sıcak iken daha fazla oluyor
lgp filtresi , isi sensörü değişti
regülatör basıncı beyine baglaninca görünüyordur zaten
herhalde usta atlamış olamaz
enjektörlerde sorun yok
soylede bir sorun var gaz geç tepki veriyor lpgde yine
pedala basiyorsun sanki 1 saniye sonra cevap veriyor
değişik şeyler bende çözemedim
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,008
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Ustanın gözünden kaçmış olabilr siz yinede diyaframı kontrol ettirin, kontrolü çok basit regülatör ısı sensörünü yerinden söküyorsunuz gaz kaçak cihazı oraya tutularak kontrol ediliyor gaz kaçağı varsa diyafram çatlamıştır. Bu durmda araç tekler geçmiş olsun...
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Ustanın gözünden kaçmış olabilr siz yinede diyaframı kontrol ettirin, kontrolü çok basit regülatör ısı sensörünü yerinden söküyorsunuz gaz kaçak cihazı oraya tutularak kontrol ediliyor gaz kaçağı varsa diyafram çatlamıştır. Bu durmda araç tekler geçmiş olsun...
Regülatör aklıma geldi ama
Diyafram hiç aklıma gelmemişti
Sağol bir baktirayim onada
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,314
İsim
furkan
Soyisim
bakırel
Mikrofast kitle sıkıntısız çalışıyor ama performans düşüklüğü hissedilir derecede...
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Mikrofast kitle sıkıntısız çalışıyor ama performans düşüklüğü hissedilir derecede...
180i gördüm zaten 180-190 son hızı sanırım
performansta sıkıntım yok olmadida
sadece şu sıralar 2.viteste tekleme dışında bir sıkıntım yok ciddi
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,772
İsim
Burak
Soyisim
Uzel
Tekleme varsa ya ateşleme sisteminde ya da enjektörlerde sorun vardır . Ateşleme sistemindeki sorun benzinde kendini çok net açığa çıkarmayabilir.
lpg enjektörleri nasıl kontrol edildi.
Ayrıca enjektör bağlantılarında da sorun olabilir.
ama sadece 2.vites'de tekleme yapması garip geldi. :S
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
561
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
2 viteste ki enjeksiyon sürelerini biraz yükseltirseniz geçer. Yakitiniz fazla kisilmis.
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
hmmm bilgiler için sağolun
bir süredir benzinde sürüyordum
şu sıralar yapmıyor artık
1-2 hafta gozlemleyecegim bakalım
benzer bir şey olan varsa benzinde sursun biraz
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
561
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
hmmm bilgiler için sağolun
bir süredir benzinde sürüyordum
şu sıralar yapmıyor artık
1-2 hafta gozlemleyecegim bakalım
benzer bir şey olan varsa benzinde sursun biraz
Evet aracınız benzin değerlerine göre enjeksiyon süresini tekrar yükselttiği için geçer. Ama LPG de kullanmaya başlayınca bir süre sonra tekrar başlar. Benzinle kullanım sonrası tekrar ayar yaptırın. Lgp süresinin zamanla kısılmasına neden olan her neyse halledilmesi gerekiyor. Bu genellikle uygun olmayan enjektör memeleridir.
 

jettatour

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
139
İsim
Erdim
Soyisim
KOÇ
Yaklaşık 10 yıldır emmegas LPG sistemi kullanıyorum.
Malesef 2.vites hepimizde sorun hocam. Benzinde yok, soğukken lpgde yapıyor genellikle. (Özellikle kışın)
Çok yere sordum, yok bobin, yok kablo yok enjektör dediler. en son bir usta, "bu motorlar yapıyor 8 valf bunlarda normal, çok kurcalamamak gerek" dedi
Ben ayağımı ona göre alıştırdım açıkcası.

Ayrıca LPG'ye geçiş derecesini 45'e ayarlattım. konforum için ilk 3-5 dakika benzinde gidiyorum.
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
561
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Arkadaşlar araçlar enjeksiyon sürelerini ve avans açılarını hem lambda sensöründen gelen verilere göre hem de MAP sensöründen gelen motor yük durumuna göre belirler. Eğer donanım olarak sorunu olmadığını varsaydığımız, ki özelllikle ömrünü tamamlamış enjektörler varsa hiç bir şekilde aracınız düzelmez, demem o ki bu sorunsuz aracınız önceleri normal çalışıyor ama sonraları belli bir devirde silkeleme yapıyorsa lambda verileri LPG sistemi tarafından 1:1 karşılıkla değerlendirilmiyor demektir. Yani benzine eşdeğer LPG miktarı verilmiyor demektir. Bu, az yada çok verilen LPG bir süre sonra yakıt haritanızın bozulmasına neden olur. Bu durum AFR ayarı denilen bir şekilde hallolur ama işi iyi bilen bir usta tarafından yapılması gerekir.
Belli bir vites yada devirde bu problemin olması aracın o yük durumunda zayıf karışıma düşmesi demektir. Bu durumda avans açısı bozulur ve ateşleme tam gerektiği anda değil de az önce yapılır ve sillindir geri teper. Bu problem kol kırmaya kadar götürür.
Bu durumda siz aracı kullanırken LPG den anlayan birileri bilgisayarla sisteme bağlanıp LPG map ayarlarında tepmenin olduğu yükle ilgili hücreleri seçerek çarpanlarını artırarak sorunu çözme yoluna gidilmelidir.
Bir süre, normal olarak 200km kadar benzinle kullanarak, yada VAGCOM'la bağlanıp "delete learned values" yapıp motora reset atarak da yakıt haritasını yenileyebilirsiniz. Ama bir süre sonra tekrar başlar. O yüzden MAP hücre çarpanları ile oynayarak motorun rahat çalıştığı bir ayara getirmeniz gerek.
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Evet aracınız benzin değerlerine göre enjeksiyon süresini tekrar yükselttiği için geçer. Ama LPG de kullanmaya başlayınca bir süre sonra tekrar başlar. Benzinle kullanım sonrası tekrar ayar yaptırın. Lgp süresinin zamanla kısılmasına neden olan her neyse halledilmesi gerekiyor. Bu genellikle uygun olmayan enjektör memeleridir.
anladım , tekrar yaparsa dediğin gibi ayar yaptiririm birde sağol
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Arkadaşlar araçlar enjeksiyon sürelerini ve avans açılarını hem lambda sensöründen gelen verilere göre hem de MAP sensöründen gelen motor yük durumuna göre belirler. Eğer donanım olarak sorunu olmadığını varsaydığımız, ki özelllikle ömrünü tamamlamış enjektörler varsa hiç bir şekilde aracınız düzelmez, demem o ki bu sorunsuz aracınız önceleri normal çalışıyor ama sonraları belli bir devirde silkeleme yapıyorsa lambda verileri LPG sistemi tarafından 1:1 karşılıkla değerlendirilmiyor demektir. Yani benzine eşdeğer LPG miktarı verilmiyor demektir. Bu, az yada çok verilen LPG bir süre sonra yakıt haritanızın bozulmasına neden olur. Bu durum AFR ayarı denilen bir şekilde hallolur ama işi iyi bilen bir usta tarafından yapılması gerekir.
Belli bir vites yada devirde bu problemin olması aracın o yük durumunda zayıf karışıma düşmesi demektir. Bu durumda avans açısı bozulur ve ateşleme tam gerektiği anda değil de az önce yapılır ve sillindir geri teper. Bu problem kol kırmaya kadar götürür.
Bu durumda siz aracı kullanırken LPG den anlayan birileri bilgisayarla sisteme bağlanıp LPG map ayarlarında tepmenin olduğu yükle ilgili hücreleri seçerek çarpanlarını artırarak sorunu çözme yoluna gidilmelidir.
Bir süre, normal olarak 200km kadar benzinle kullanarak, yada VAGCOM'la bağlanıp "delete learned values" yapıp motora reset atarak da yakıt haritasını yenileyebilirsiniz. Ama bir süre sonra tekrar başlar. O yüzden MAP hücre çarpanları ile oynayarak motorun rahat çalıştığı bir ayara getirmeniz gerek.
hmmm bilgilendirme için sağol
 

bytimin

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
21
İsim
Kadir
Soyisim
Kadir
Yaklaşık 10 yıldır emmegas LPG sistemi kullanıyorum.
Malesef 2.vites hepimizde sorun hocam. Benzinde yok, soğukken lpgde yapıyor genellikle. (Özellikle kışın)
Çok yere sordum, yok bobin, yok kablo yok enjektör dediler. en son bir usta, "bu motorlar yapıyor 8 valf bunlarda normal, çok kurcalamamak gerek" dedi
Ben ayağımı ona göre alıştırdım açıkcası.

Ayrıca LPG'ye geçiş derecesini 45'e ayarlattım. konforum için ilk 3-5 dakika benzinde gidiyorum.
benim araçta lpg erken devreye giriyor
kaç derecede ayarlı bilmiyorum
bir sorun yok ama
 
Üst Alt