Vag com UDS bağlantısı

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
546
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
2012 Model Jettam var ve VAGCOM 15.7 kablom var. bağlandığında boğaz kelebeği adaptasyonu yapmaya kalktığımda UDS protokolu ile bağlanıyor ve bi türlü yapamıyorum. hata kodlarını görüyor siliyor. Programlıyor ancak bu UDS protokolunü neden kullanıyor anlamış değilim. üstelik bazı menülerde aktif olmuyor "Basic Setting " gibi
örneği aşağıda. Bunun sebebini bilen varmı acaba
LT3Intr-Open.png
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,380
Tepkime puanı
211
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Salih bey,
Besic Settings kanal 60 tan giriyorsun değilmi?
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
641
Tepkime puanı
33
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Bir tarihte kendi VAGCOM'um ile sorun yaşadağımda araştırmıştım ve altta linkini verdiğim RossTech açıklaması çıkmıştı karşıma. Özetle;
ECU'nuzla alakalı bir durum. ECU'nuz ile yalnızca UDS protokolu üzerinden iletişim kurabiliyor ve malesef bu tip ECU lerde uzun kodlama yapamadığınız gibi bazı menüleri de aktive edemiyorsunuz. Tamamen VW'nin tercihi olduğunu ve RossTech'in bununla ilgili yapacak bir şeyi olmadığını yazıyordu. Türkçe VAGCOM forumlarında da benzer açıklamalar okumuştum. Yani bırakın Çin malları bazılarına Vagcom'u, orjinaller ile bile girilemiyormuş.

Belki işin ustası arkadaşlar farklı açıklamalar yapar. Sık sık VAGCOM kullanan birisi olarak, bir çözümü bulunabilmiş mi ben de merak ediyorum.

Şu linke bakarsanız sizin sorunu yaşayan baya birileri var ve Rostech'in açıklaması başta:

Bu donanımhaber deki VAGCOM ustalarından açıklama;

"Çin çakması ürünler hakkında doğru söylenmediğini, Çinden gelen kablo ile her özelliğin açabildiğini, "klon yada orjinal ne farkeder, sonuçta girilen birim aynı" diyerek insanların yanlış bilgi verilmek suretiyle aldatıldığını teknik detaylar vererek izah edelim.

VW yazılım aldatmacası ortaya çıkıp da karizmayı çizdirince, yazılım konusunda politikayı tamamen değiştirdi. tüm yazılımları kendi sistemi üzerinden kontrol etmeye ve vermeye başladı, her araç için apayrı komplex yazılımlar eklemeye başladı. yani problemin aslı direkt araç yazılımlarıyla alakalı. vag com yazılımlardaki problemi ve farklılığı fark edince ve 2015 yılında çıkardığı ilk sürüm 15.7 nin bu yazılımlar karşısında yetersiz kaldığını görünce problemi çözebilmek amacıyla 6 ay içerisinde 4 yeni sürümü peş peşe çıkardı. Senede en fazla 2-3 yeni sürüm yayınlayan Ross Tech firmasının bu kadar kısa sürede bu kadar hızlı yeni sürüm yayınlaması firma tarihinde ilk oldu.

Çin klonları 15.7 ya da 15.7.1 sürüm yazılımları çok yetersiz, normalde uyumlu olması gereken araçlarda bir çok birimi göremeyebiliyor. aynı marka modelde bir hafta önce çıkan aracı sorunsuz kodlarken bir hafta sonra üretilen aracı hiç görmeyebiliyor. hatta çin klonlarında olmayıp güncelleme alabilen kablolarda bulunan 15.7.2 sürüm yazılım dahi yeterli gelmedi.

Sorunun çözülebilmesi, Passat B8, Skoda SuperB, Seat Leon 5F, Audi A3, Audi Q3, VW Polo Ventro, VW Phaethon, VW Transporter T5, VW Touran ve daha farklı bir çok marka ve modelde araç yazılımlarıyla tam adaptasyon sağlanabilmesi için ÜDS kontrol üniteleri 15.7.3 sürümde tamamen yenilenmiş. 15.7.3 yazılım ile bazı araçlarda problem halledilebildi fakat bir kısım araçlarda ise problem devam ettiği görüldü. 15.7.3 sürümün bazı modellerde uzun kodlama yapamadığı kodlamaları sabitleme problemi yaşadığı anlaşıldı.

Orjinal kablo ve Program dahi 2015 sonrası modellerde yetersiz kalıp bir çok araçta uzun kodlama ve sabitleme problemi yaşarken, çin malı 15.7 ve 15.7.1 sürümleri kullananlar ve satanlar ful sürüm olduğunu ve uzun kodlama yapabildiğini utanmadan söyleyebiliyor ve biz sizin kazık yemeninizi istemiyoruz, çinden gelen kablolarla her özelliği açabiliyoruz diyerek cahilce ve pişkince bu işlevsiz, çalışmayan ürünleri savuvunabiliyorlar. "
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
546
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
Bir tarihte kendi VAGCOM'um ile sorun yaşadağımda araştırmıştım ve altta linkini verdiğim RossTech açıklaması çıkmıştı karşıma. Özetle;
ECU'nuzla alakalı bir durum. ECU'nuz ile yalnızca UDS protokolu üzerinden iletişim kurabiliyor ve malesef bu tip ECU lerde uzun kodlama yapamadığınız gibi bazı menüleri de aktive edemiyorsunuz. Tamamen VW'nin tercihi olduğunu ve RossTech'in bununla ilgili yapacak bir şeyi olmadığını yazıyordu. Türkçe VAGCOM forumlarında da benzer açıklamalar okumuştum. Yani bırakın Çin malları bazılarına Vagcom'u, orjinaller ile bile girilemiyormuş.

Belki işin ustası arkadaşlar farklı açıklamalar yapar. Sık sık VAGCOM kullanan birisi olarak, bir çözümü bulunabilmiş mi ben de merak ediyorum.

Şu linke bakarsanız sizin sorunu yaşayan baya birileri var ve Rostech'in açıklaması başta:

Bu donanımhaber deki VAGCOM ustalarından açıklama;

"Çin çakması ürünler hakkında doğru söylenmediğini, Çinden gelen kablo ile her özelliğin açabildiğini, "klon yada orjinal ne farkeder, sonuçta girilen birim aynı" diyerek insanların yanlış bilgi verilmek suretiyle aldatıldığını teknik detaylar vererek izah edelim.

VW yazılım aldatmacası ortaya çıkıp da karizmayı çizdirince, yazılım konusunda politikayı tamamen değiştirdi. tüm yazılımları kendi sistemi üzerinden kontrol etmeye ve vermeye başladı, her araç için apayrı komplex yazılımlar eklemeye başladı. yani problemin aslı direkt araç yazılımlarıyla alakalı. vag com yazılımlardaki problemi ve farklılığı fark edince ve 2015 yılında çıkardığı ilk sürüm 15.7 nin bu yazılımlar karşısında yetersiz kaldığını görünce problemi çözebilmek amacıyla 6 ay içerisinde 4 yeni sürümü peş peşe çıkardı. Senede en fazla 2-3 yeni sürüm yayınlayan Ross Tech firmasının bu kadar kısa sürede bu kadar hızlı yeni sürüm yayınlaması firma tarihinde ilk oldu.

Çin klonları 15.7 ya da 15.7.1 sürüm yazılımları çok yetersiz, normalde uyumlu olması gereken araçlarda bir çok birimi göremeyebiliyor. aynı marka modelde bir hafta önce çıkan aracı sorunsuz kodlarken bir hafta sonra üretilen aracı hiç görmeyebiliyor. hatta çin klonlarında olmayıp güncelleme alabilen kablolarda bulunan 15.7.2 sürüm yazılım dahi yeterli gelmedi.

Sorunun çözülebilmesi, Passat B8, Skoda SuperB, Seat Leon 5F, Audi A3, Audi Q3, VW Polo Ventro, VW Phaethon, VW Transporter T5, VW Touran ve daha farklı bir çok marka ve modelde araç yazılımlarıyla tam adaptasyon sağlanabilmesi için ÜDS kontrol üniteleri 15.7.3 sürümde tamamen yenilenmiş. 15.7.3 yazılım ile bazı araçlarda problem halledilebildi fakat bir kısım araçlarda ise problem devam ettiği görüldü. 15.7.3 sürümün bazı modellerde uzun kodlama yapamadığı kodlamaları sabitleme problemi yaşadığı anlaşıldı.

Orjinal kablo ve Program dahi 2015 sonrası modellerde yetersiz kalıp bir çok araçta uzun kodlama ve sabitleme problemi yaşarken, çin malı 15.7 ve 15.7.1 sürümleri kullananlar ve satanlar ful sürüm olduğunu ve uzun kodlama yapabildiğini utanmadan söyleyebiliyor ve biz sizin kazık yemeninizi istemiyoruz, çinden gelen kablolarla her özelliği açabiliyoruz diyerek cahilce ve pişkince bu işlevsiz, çalışmayan ürünleri savuvunabiliyorlar. "
Peki 15.7.3 veya daha yüksek sürüm bir kablo alsam sorunu aşabilirmiyim
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
546
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
Veya uygun bir fiyata VAS5054A satan olurmu acaba
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,380
Tepkime puanı
211
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Forum üyemiz Aydın bey AliExpress ten yeni aldı isterseniz kendisiyle iletişime geçin...

 
Üst Alt