• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Turbo limp mode p0299 (Çözüldü)

İntoo

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Öncelikle selamlar herkese
2005 model 1.9 tdi bjb caddy aracım var 2 ay önce felan yüksek eğimli bayırlarda turbo kendini limp mode alıyordu geçenlerde sanayiye soktuk pc de p0299 arıza kodunu aldık westgate denildi turbo değişti fakat sorun yine devam etti basınç az denildi basınç yükseltildi bu sefer fazla geldi sanırım yeni turboyu yardı attı şimdi sorum turbo tekrar sıfırı ile değişilecek ben n75 valfinden şüpheleniyorum gerçi bjb lerde kara kutu var diye biliyorum ama bu sorundan daha önce başına gelip sorunu çözmüş arkadaşlarım varsa cevap yazabilirlerse çok memnun olurum
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,386
Tepkime puanı
642
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Öncelikle turbo hortumlarını el ve gözle kontrol edin sonra kara kutuya yönelin deneme amaçlı temin edebilirseniz boşuna masraf etmemiş olursunuz.
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
75
Tepkime puanı
13
Yaş
27
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
yol testinde turbonun basınc degerlerini ölçün vesgatenin gaz verdiğinde vakum yapıp ypmadıgına bakkın kkara kutu nun clışıp clşmadıogını anlayabilirsiniz...
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
628
Tepkime puanı
160
Şehir
Ankara
Bu araçta westgate yok. VNT Turbo var. Forumda bir hayli kere yazldı bu.


 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
628
Tepkime puanı
160
Şehir
Ankara
Size yardımcı olabilmemiz için bize bilgi (ölçüm değerleri) vermeniz gerekiyor.

-MAP sensörünüz kaç bar okuyor? Hatalı okumadan dolayı bu sorunu yapabilir.
-Evet kara kutu var, tamiri mümkün değil.
-Vakum kaçağınız varsa sistemde, turbo sürekli düşük basınç çalışacaktır. Bizim araçlarda turbo vakum ile doldurmaya başıyor, westgate'li araçların tam tersi.
-Turbo ayarından çok rahatlıkla yapar bu sorunu, VNT ayar somunu bir kaç tur sıkılı veya gevşe ayardaysa Yüksek/Alçak basınç uyarısı alabilirsiniz.
-Şarj sistemindeki hortumda delik, ek yerlerinden kaçak, delik intercooler vb gibi bir sorun da buna yol açar.
-Basın değerleri normalin biraz altında ise ayardan, aşırı bir basınç düşüklüğü varsa sistemde büyük bir kaçak veya turbonuz basmıyor olabilir.

Turbonun ayarını arıza tespit cihazı bağlandığında 4. 5. vites yükte giderken basıncını okuyup öyle ayar yapmanızı tavsiye ederim. 2200mbar civarında olmalı sürekli basınç. Anlık olarak 2400,2500mbar görebilir. (2.2bar sürekli, 2.5 pik) Burada basınç korkutmasın, bulunduğun rakım örnek. ankara 980mt hadi 1000mt yükseklikte buna düz 1atmosfer dersek 1.2bar sürekli 1.5bar pik diyebiliriz)
 
Son düzenleme:

İntoo

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Bugün intercooler vs komple hortumlar söküldü yıkandı revize edilen turbo takıldı ufak bi bayırda denedik aracı limp mode almadı turbo fakat cihazda hala arıza kodu veriyor yarın çıkma n75 alıp onla deneyeceğiz
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
628
Tepkime puanı
160
Şehir
Ankara
Turboya giren vakum hortumu motor çalışınca sürekli çekip stop edince bırakıyor mu?
 

İntoo

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Turboya giren vakum hortumu motor çalışınca sürekli çekip stop edince bırakıyor mu?
Çekiyor sürekli hava akışında problem yokta bugün n75 in görevini gören kara kutumuz değişti sonuç yine aynı yarın maf sensörü ile map sensörü değiştiricez sonuç hakkında ek geri bildirim
Yaparım.
 

ugur38

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Kas 2014
Mesajlar
62
Tepkime puanı
6
16.683 / P0299 / 000.665

içindekiler
[ gizle ]
16683 / P0299 / 000665 - Takviye Basıncı Düzenlemesi: Kontrol Menziline Ulaşılmadı
Muhtemel Belirtiler
  • Düşük Güç Çıkışı
  • Limp Modu
Muhtemel Nedenler
  • Hortumlar / Borular yanlış bağlanmış, bağlantısı kesilmiş veya sızdıran
  • Şarj Cihazı Basınç Kontrolü arızalı
  • Turboşarjer arızalı
  • Saptırıcı Valf hatalı
Olası çözümler
  • Bileşenler Arası / Arası Hortumları / Boruları Kontrol Edin
  • Şarj Basıncı Kontrolünü Kontrol Et / Temizle / Değiştir
  • Turbo Şarjı Kontrol Edin
  • Yön Değiştirme Vanasını Kontrol Edin
Özel notlar
  • Turboşarj mekanik / dahili problemlerden dolayı arızalanırsa veya egzoz sistemi kısıtlanırsa (tipik olarak Katalizör) bu hata nihai sonuç olabilir.
Benzin
  • Ne zaman bulundu 2.0l TFSI :
    • Çatlak lastik diyaframı için Takviye Basıncı Kontrol Vanasını (N249) kontrol edin. Parça # 06H-145-710-D (veya daha yenisi) altında yeni / optimize edilmiş bir Valf mevcuttur.
      • RoW araçlar için bakınız: Ayrıntılar için TPI 2016331.
      • NAR araçları bkz: TSB 01-07-70 veya 2013392 ayrıntılar için.
    • Tekleme kodları ve / veya yakıt ayar hataları ile birlikte saklandığında , PCV arızasıyla ilgili aşağıdaki arızalarla ilgili notlara bakın: P2279 , P1136 , P1297 , P1093 ve / veya P0507 .
  • Bulduğunda Audi A4 / S4 / RS4 / Cabriolet (8K) 2.0l (CAEB):
    • Bkz. TPI 2031245 - turboşarj aşırı atık kapısı boşluğu.
    • , aşırı atık geçişi oyununa bir örnek gösterir.
Dizel
  • Bulduğunda VW golf / Jetta (1K) 2.0l CR-TDI (CBEA / CJAA):
    • Egzoz Valfi Kontrol Modülünün (J883) mekanik kısmının kullanılmadığından veya bağlanmadığından emin olun.
  • 1.9 L TDI-PD'de (BLS) bulunduğunda:
    • Valf kapağındaki vakum haznesinden vakum beslemesinde sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Bir vakum ölçer kullanarak, sızıntı olup olmadığını kontrol etmek için vana kapağını ve hortum bağlantılarını sıkın. Aşağıdaki fotoğraf, bu vakum haznesi problemi ile 2010 VW Caddy (2K şasi) üzerinde çalışan bir müşteriden gönderildi .
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,842
Tepkime puanı
264
Yaş
34
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
mafı ellemeyin mapa odaklanın birde ilk
 

İntoo

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Sorun çözüldü n75(karakutu) ve map sensöründeymiş asıl sorun araç aykan kayseride yapıldı değişen parçaları listeleyim
Turbo
Map sensörü
Egr valfi
N75
Vakum pompası(frenlerim çabuk sertleşiyordu o yüzden)
4 kızdırma
Bujisi
İntercooler(çapak varmış içinde sanırım)
Toplam maliyet 16.000₺
ilgilenip mesaj yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,386
Tepkime puanı
642
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Çok geçmiş olsun ayrıca geri dönüş için tşkler.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
628
Tepkime puanı
160
Şehir
Ankara
Sorun çözüldü n75(karakutu) ve map sensöründeymiş asıl sorun araç aykan kayseride yapıldı değişen parçaları listeleyim
Turbo
Map sensörü
Egr valfi
N75
Vakum pompası(frenlerim çabuk sertleşiyordu o yüzden)
4 kızdırma
Bujisi
İntercooler(çapak varmış içinde sanırım)
Toplam maliyet 16.000₺
ilgilenip mesaj yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim
16K? 😱😱
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
628
Tepkime puanı
160
Şehir
Ankara
Aracın ederi ne kadar 👺, 16K çok sıkı rakam bu kadar şey için..
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,842
Tepkime puanı
264
Yaş
34
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
16bin mi arabayı yetkili servis dogus oto mu yaptı
 
Üst Alt