Transporter T5 1.9 TDI (AVB) Çekiş sorunu

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
496
Tepkime puanı
73
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Dostlar merhaba, kullanmakta olduğum t5'imin tutarsız bir çekiş problemi var. Aracı alalı 2 ay oldu, bu süre zarfında yapılanlar:

-400k motor, 2005 model
-Sinindir kapağı sıfırlandı, egr manifold vb kurum yemizliğini yaptım hepsi pırıl pırıl
-Turbonun vnt pallerini temizledim gayet güzel çalışıyor
-Vakum hattı kontrolünü yaptım, Tandem vakum kısmı hafif oynuyordu , sabitledim
-Maf ve Map sensörünü temizledim (elimde yedekleri de var, okuduğu değerler düzgün)
-Avans ayarını +0.5 e çektim
-Basınç hortumları düzgün durumda, yine de X-ring (conta, o-ring ne derseniz) yeniledim

Sorunuma gelecek olursak, araç kalkıştan itibaren bazen yürümek istemiyor ta ki ayağımı gazdan çekip tekrar basana kadar Bir aptallık söz konusu... Bunu yaptığımda resmen fırlıyor.
Turbo basınç değerim 2100pascal civarı.. Bunu kısarak veya arttırarak denedim değişen bir şey yok. Limp mod yok, Maf'ı soketi çıkarttım araba iyice aptallaştı,
N75 bozuk olsa Düşük/Yüksek basınç uyarısı almam gerekir, Araçta hiç bir arıza kodu yok, tüm sensör değerleri, enjektör balansı vs normal değerlerde.

Fikri olan var mı? Neden Ayağımı çekip tekrar gaza basmamla yerleri kazıya kazıya yürüdüğü hakkında? Altta yazacaklarıma ek bir fikriniz var ise memnuniyetle uygularım.

Aklıma gelen bir kaçı:

-N75 tutarsız çalışıyor
-Turbo vnt palleri sıkışıyor
-MAF tutarsız okuma yapıyor
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
496
Tepkime puanı
73
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Motor kodunu yanlış yazmışım.... Elinde vakum şeması olan varsa paylaşır mı acaba? Hortum düzenini de kontrol edeceğim.
 
Son düzenleme:

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
496
Tepkime puanı
73
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Bu gün sırasıyla tüm sensörleri çekip gaz verdim. Bingo! N75'in en uç vakum hortumunu çekince araba şahlandı. Elimdeki yedek N75 ile denedim sorun çözülmedi.

2 seçenek var.
-Elimdeki yedek n75 de sorunlu (sıfır değil)
-N75 vakum hattı yanlış bağlı
 

Tech61

vwTürk Üyesi
Katılım
10 May 2010
Mesajlar
1,216
Tepkime puanı
0
İsim
Orçun
Soyisim
BİRİNCİ
Araç 105 lik mi? Egr arızalı olabilir(kronik bir arıza) ayrıca 105 lik bizde de vardı chip tuning(135HP) yapınca iyi gidiyordu.


Araç Bu 105 lik 174 HP Jant takılıp ve ABT body kit yapılmıştı.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

Tech61

vwTürk Üyesi
Katılım
10 May 2010
Mesajlar
1,216
Tepkime puanı
0
İsim
Orçun
Soyisim
BİRİNCİ
Birde bu araçların hava debimetresi arıza yapıyor. Araç seriliğini bazen kaybediyor bazen ise düzgün gidiyor. Aracı bence iyi bir ustaya götürün.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
496
Tepkime puanı
73
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Dün arızayı çözdüm kapı önünde.. (ustalardan da fikir aldım ama sente atlaktan tutun, elektrik tesisatına türlü türlü saçmalıyor servisler. Sanayide bir ton tanıdığım var kimse anlamadı durumu. Elimde Delphi ds150e, Rosstech vag-com, fiat ecuscan, op-com, launch, Mpps ecu işleme gibi bir çanta darıza tespit aleti mevcut.)

-Tüm üst kapağa, hortumlara emme manifoldu vs karbon temizliği yaptım + kapak sıfır yapıldı içi de pırıl pırıl
-Debimetrem rolantide 450 tam gaz da 600+ okuyor , değerleri çok güzel ( yedek sensörlerim de var taktım değerler aynı)
-EGR duty cycle güzel çalışıyor, egr tertemiz, Egr'yi kontrol eden 1J0 906 627 C N75 15ohm ve mekanik olarak düzgün
-Turbo N75 solenoidi 1J0 906 627 A/B de temizlik sonrası topladı , değeri 15ohm onun da (içini açıp temizledim)

Sorun hem Kirli N75 1J0 906 627 B den çıktı hem de aktüatör ayarı çok açıkmış... Rolantide dip gaz 1800milibar olması gereken değer 2400mb lara fırlıyordu, işin ilginci araç 3000dd den sonra boğulacak kadar fazla turbo basıncına rağmen limp mode'a (koruma ya ) geçmemesi ve arabanın boğularak yürümemesi, Turbo N75'ini sökünce gaz yemesi normale dönüp, yüklenince arızaya geçiyordu. Turboyu basması gereken değere çekince ve N75'i de temizleyince sorun ortadan kalktı.

Şimdi rahatlıkla elimdeki tuning yazılımı tekrar yazabilirim aracıma :)
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
496
Tepkime puanı
73
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
@Tech61 1.9 lar 105'lik oluyor

"Araç Bu 105 lik 174 HP Jant takılıp ve ABT body kit yapılmıştı."

Aracımın ön tarafı komple caravelle, prensip olarak sac janttan yanayım zira aracı karavana çeviriyorum, çelik jant'ın çizildi eğildi derdi ile 25 sene uğraştım, kara jant çok rahat şu an benim için. Fikirlerin için teşekkürler dostum.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
496
Tepkime puanı
73
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Şunu anladım AXB ile ilgili, Turbo ayarı çok hassas gerçekten...Caddy ve Polo TDI'da turbo aktüatör ayarı 4-5 turda aracın çehresini değiştirirken bu merrette 0.5-1-1.5 tur ile aracın gaz tepkisi iyi kötü gerçekten etkileniyor ciddi şekilde..
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,605
Tepkime puanı
83
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
Şunu anladım AXB ile ilgili, Turbo ayarı çok hassas gerçekten...Caddy ve Polo TDI'da turbo aktüatör ayarı 4-5 turda aracın çehresini değiştirirken bu merrette 0.5-1-1.5 tur ile aracın gaz tepkisi iyi kötü gerçekten etkileniyor ciddi şekilde..
Sorunun çözüldüğüne sevindim. Genellikle turbo revizyonundan sonra böyle hatalarla karşılaşılabiliyor ve bu çoğu ustanın aklına gelmiyor.
 
Üst Alt