TDI FSI TFSI TSI MOTOR

aspec

vwTürk Üyesi
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
85
Tepkime puanı
0
İsim
erdem
Soyisim
kumru
Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Aklıma gelen motorlar bunlar.unuttuklarımda olabilir.ayrıca ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için küçük farklılıklar görülebilir.Ben Türkiyede ki seçenekler hakkında yazdım..

Gelelim açıklamaya:
Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.
 

recycler

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
318
Tepkime puanı
0
Yaş
42
İsim
Kerem
Soyisim
Çoban
bilgi için teşekkürler.
 

MaviKaan

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Mar 2008
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
İsim
Gökhan
Soyisim
Karabulut
eline sağlık, çok bilgilendim..
 

DoesLock

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,102
Tepkime puanı
0
Yaş
34
İsim
BKR
Soyisim
DMR
Harika bir paylaşım olmuş..
Teşekkurler..
 

brkdmrc08

vwTürk Üyesi
Katılım
14 Şub 2009
Mesajlar
2,075
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Burak
Soyisim
DEMİRCİ
bilgi için teşekkürler ama TDI motor seçeneklerinde bi eksiklik yok mu makyajlı T5 in motorları eksik 2.0 102, 2.0 140, 2.0 180 BiTDI gibi
 

Air CaNada

vwTürk Üyesi
Katılım
16 Haz 2008
Mesajlar
520
Tepkime puanı
0
İsim
Cansın
Soyisim
SOYER
güzel paylaşım tşkler.
 

TSI power

vwTürk Üyesi
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
610
Tepkime puanı
0
İsim
Hakan
Soyisim
ALIN
güzel bilgilendirme , 1.4 TSI motorun , 150 (Tiguan) , 160 (Golf VI) ve 180 hp(Polo GTI , Cordoba FR) lık versiyonlarıda var .. :)
 

teovw

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
662
Tepkime puanı
0
Yaş
48
İsim
GOKHAN
Soyisim
YELTAN
"FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu) degil "katmanlandirmali yakit puskurtme"

Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor.

degil de hava ve yakit buji civarinda farkli katmanlar halinde bulunuyor. o yuzden katman deniyor zaten.

tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

iste o katmanlandirma olayi, daha az yakit parcaciklari ile daha buyuk guclu bir patlama yaratabilmeye olanak taniyor piston icinde. bu da daha yuksek guc uretimine sebep oluyor. yani tek amac dusuk tuketim degil dusuk tuketimle yuksek guc. o yuzden tork-devir ve guc-devir grafiklerine baktiginizda FSI'da MPI'a gore 3,500 devirden itibaren cok net bir tork farki ortaya cikiyor. gucte de yaklasik ayni devirden baslayarak bir guc farki ortaya cikiyor



Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Aklıma gelen motorlar bunlar.unuttuklarımda olabilir.ayrıca ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için küçük farklılıklar görülebilir.Ben Türkiyede ki seçenekler hakkında yazdım..

Gelelim açıklamaya:
Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.
 

calik

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
İsim
ALPER
Soyisim
ÇALIK
Stratified = Kademeli

Merhaba teovw,

Bilgilendirme için teşekkürler.

Bir hatırlatma yapmak isterim müsaadenizle:

Teknik terim olarak

Stratified Charge = Kademeli Dolgu
Stratified Injection= Kademeli Püskürtme

olarak kullanıyoruz. İTÜ Makina Fakültesinden, Türk Dil Kurumuna "Teknik Terimler Sözlüğü" için gönderdiğimiz listede bu şekilde yer alıyor.

Bilginize

selamlar,


"FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu) degil "katmanlandirmali yakit puskurtme"
 

yigit01

vwTürk Üyesi
Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
424
Tepkime puanı
0
İsim
Haydar
Soyisim
yiğit

teovw

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
662
Tepkime puanı
0
Yaş
48
İsim
GOKHAN
Soyisim
YELTAN
ben de gumussuyunda okumus biri olarak aciklama icin tesekkur etmekle birlikte, turkce konusunda cok hassas ve ingilizce ceviriler konusunda da bilgili olan biri olarak, ceviride hata var diyorum. stratification'i kademe olarak cevirmek buyuk bir hata. kademe ile katman birbiriyle hic ilgisi olmayan iki kavram. motorun calisma prensibine bakinca da kesinlikle katman olmasi gerekiyor diye dusunuyorum. kademe degil...

hatta oradaki "charge"in da dolgu olarak cevrilmesi, bence yanlis. (asil tartisma orada degil gerci)

linguistics'e sahsi ilgim nedeniyle, bu maddelerin hangi anabilim dali/hoca tarafindan onerildigini merak ediyorum. cunku bu tur seyler teknik bilginin yani sira cok iyi turkce bilgisi de gerektiriyor. ben de elk. muh.um ve bu alandaki master'ini bogazicinde yapmis biri olarak efsane yorgo hoca ve bulent hocanin bu alandaki calismalarini ve dil hassasiyetlerini biliyorum.


Merhaba teovw,

Bilgilendirme için teşekkürler.

Bir hatırlatma yapmak isterim müsaadenizle:

Teknik terim olarak

Stratified Charge = Kademeli Dolgu
Stratified Injection= Kademeli Püskürtme

olarak kullanıyoruz. İTÜ Makina Fakültesinden, Türk Dil Kurumuna "Teknik Terimler Sözlüğü" için gönderdiğimiz listede bu şekilde yer alıyor.

Bilginize

selamlar,


"FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu) degil "katmanlandirmali yakit puskurtme"
 
Üst Alt