• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

T4 aldım

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Güzel günlerde kullanın. Yalnız 2.5 TDI dönüşüm size bir araba parasına mal olacaktır. Bunun yerine turbo dönüşüm yapabilirsiniz. Benim araç 2.4 Turbo dizel. Kaputu açtığınızda 2.5 TDI ile aynı görüntüde.
 

shnkzlsln

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
38
Tepkime puanı
3
Yaş
38
Güzel günlerde kullanın. Yalnız 2.5 TDI dönüşüm size bir araba parasına mal olacaktır. Bunun yerine turbo dönüşüm yapabilirsiniz. Benim araç 2.4 Turbo dizel. Kaputu açtığınızda 2.5 TDI ile aynı görüntüde.
Hala sonuçlanmadı ama bir araç alacağız bu işlem için. Çok teferuatlı bir değişim oluyor, gaz pedalı, göstergeler, vs ne gerekliyse diğer araçtan sökülüp buna takılacak.

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Kilometre saatini ezbere takamazsınız, her 2.5'un saati de olmuyor, benim aracımda da yeni tip gösterge var. Hurdadan alacağınız kazasız araçların motorları bitik oluyor. Kazalı alırsanız şansınıza. Turbo, enjektör, üst kapak bunlar hep maliyettir. Yani sadece bu 3'lünün tamiri 4.000 TL'lere kadar çıkabilir, bir de şanzıman boyutu var. Halihazırda kullanıcıdan temiz bir 2.5 panelvan alırsanız o işinizi görecektir. Onu da en az 2000 model almanızı tavsiye ederim. Otomatik camlar, elektrikli aynalar, merkezi kilit gibi sistemlerini de ona aktarırsınız. Sonra o araca çekme belgesi alırsınız saklarsınız ya da hurdaya ayırırsınız. En mantıklı yol da bu olur.

Turbo dönüşüm ise en az maliyetli iştir. Motorunuza güveniyorsanız 2.5 TDI emme egzoz manifoldları intercooler, turbo hortumları vs ile aracı çok iyi bir hale getirebilirsiniz.

İkinci aşama olarak da LDA pompa ya da LDA aparatı takarsanız tadından yenmez. Bu da alacağınız parçalara göre işçilikle maliyeti 1. aşama en fazla 30000 TL'ye kadar 2.aşama da 4500 TL^'ye kadar mal olacaktır.

Benim aracım şu an çok sessiz, artık o rampalarda ya da vites değiştirmelerdeki bağırmalar yok. Emiş sesini hiç almıyorsunuz.

Buradan izleyebilrisiniz
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Bu da diğeri
 

shnkzlsln

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
38
Tepkime puanı
3
Yaş
38
Kilometre saatini ezbere takamazsınız, her 2.5'un saati de olmuyor, benim aracımda da yeni tip gösterge var. Hurdadan alacağınız kazasız araçların motorları bitik oluyor. Kazalı alırsanız şansınıza. Turbo, enjektör, üst kapak bunlar hep maliyettir. Yani sadece bu 3'lünün tamiri 4.000 TL'lere kadar çıkabilir, bir de şanzıman boyutu var. Halihazırda kullanıcıdan temiz bir 2.5 panelvan alırsanız o işinizi görecektir. Onu da en az 2000 model almanızı tavsiye ederim. Otomatik camlar, elektrikli aynalar, merkezi kilit gibi sistemlerini de ona aktarırsınız. Sonra o araca çekme belgesi alırsınız saklarsınız ya da hurdaya ayırırsınız. En mantıklı yol da bu olur.

Turbo dönüşüm ise en az maliyetli iştir. Motorunuza güveniyorsanız 2.5 TDI emme egzoz manifoldları intercooler, turbo hortumları vs ile aracı çok iyi bir hale getirebilirsiniz.

İkinci aşama olarak da LDA pompa ya da LDA aparatı takarsanız tadından yenmez. Bu da alacağınız parçalara göre işçilikle maliyeti 1. aşama en fazla 30000 TL'ye kadar 2.aşama da 4500 TL^'ye kadar mal olacaktır.

Benim aracım şu an çok sessiz, artık o rampalarda ya da vites değiştirmelerdeki bağırmalar yok. Emiş sesini hiç almıyorsunuz.

Buradan izleyebilrisiniz
İşte Bu yüzden arkadan hasarlı bir araçla ilgileniyoruz. Gerekli tüm parçalar sökülüp değiştirilecek. 2001 model. Tüm tesisat, motor ve şanzıman parçaları elimizde olduktan sonra ne sorun yaşayabiliriz ki, en fazla bir kaç parça yeni almak zorunda kalınır. Zaten şikayetim yok aslında biraz keyfekeder bu değişim işi..

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Hayırlısı olsun diyelim, bu iş maddiyat işidir. Keseyi açtıktan sonra yapılmayacak iş yoktur.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Maksimum kaç barda yürüyor araç ?
üzerinde KKK 14 standart 2.5 TDI turbosu var. Turbo hibrit turbo. Forumdan Uğur'dan satın almıştım. 0.7 barda westegate açıyor. Mekanik turbo basınç saati kullanıyorum. Montajdan sonra manuel turbo boost control valfi takmıştım o zaman 1 bara zıplamıştı. Fakat sonra iptal ettim ben standart basınçta kullanıyorum. O basınca da her zaman çıkmıyorum. Ancak seri kullanımlarda.
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
346
üzerinde KKK 14 standart 2.5 TDI turbosu var. Turbo hibrit turbo. Forumdan Uğur'dan satın almıştım. 0.7 barda westegate açıyor. Mekanik turbo basınç saati kullanıyorum. Montajdan sonra manuel turbo boost control valfi takmıştım o zaman 1 bara zıplamıştı. Fakat sonra iptal ettim ben standart basınçta kullanıyorum. O basınca da her zaman çıkmıyorum. Ancak seri kullanımlarda.
Pistonların bu işe yeterli geleceğine nasıl emin oldunuz ,?
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
üzerindeki piston, kol ve segmanlar turboya uygun dizayn edilmiş. Türkiye'de yerli üretim yapan fabrikalara da sordum, üretim esnasında kullanılan malzeme ve aşamalar aynı. Bu araçların motorunun içindeki birçok malzeme turbo dizel motorlarda da kullanılıyor. Avrupa'da 1.5 bar basan kişileri tanıyorum. Standart basınçla 20.000 kilometredir kullanan kişiler de var. Hatta bu araçların 1.9 turbo dizelleri de var, onların da piston ve kollar aynı malzemeden işlemlerden geçmiş. segmanlar da birbirine uyuyor. Bildiğim kadarıyla Stroke farkı olduğu için kol uzunlukları piston üst kısım çapları birkaç mm fark ediyor.

Volkswagen'in birçok motoru turboya uygun dizayn edilmiştir. Golf mk1 ve T2, T3 Transporterler'ın 1.6 atmosferik dizeliyle VW 1.9 düz dizellerinin bazı motorları hariç. Turbolu motorlarda kullanılan yağ püskürtme jetlerinin de olması gerekiyor.

Ayrıca benim motor bloğu turbolu blokla da aynı, ETKA'dan bakınca sadece son ünsüz harfi fark ediyor. Özetle ben bunları araştırmasını yaparak bu işe kalkıştım. İşin mühendislik boyutunu da araştırdım. Elbette bu tarz işlemlerin hiçbir garantisi yoktur, kendimden başka kimseye garanti vermem. Ama şu bir gerçek ki ister forget piston olsun ister kızıl yatak hiç fark etmez, eğer araçta detonasyon var ise o motor kısa bir süre sonra rektefiyelik hale gelecektir.

Yeni Benzinli Turbo Astra'larda kullanılan atmosferik kollar buna en güzel örnek.
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
346
O zaman gayet mantıklı bir hareket olmuş. Güle güle kullanın :)
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
O zaman gayet mantıklı bir hareket olmuş. Güle güle kullanın :)
Teşekkür ederim :) Aslında burada arkadaşı yanlış yönlendirmek istemedim, motor değişikliğine gidince yapılacak masraf bir araba parasını bulduğu için bu yöntemi seçebileceğini söyledim, ama belli ki aracını çok seviyor. Tabii yüksek tavan 2.5 TDI Türkiye'de olmayınca geriye tek seçenek kalıyor :)
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
346
Teşekkür ederim :) Aslında burada arkadaşı yanlış yönlendirmek istemedim, motor değişikliğine gidince yapılacak masraf bir araba parasını bulduğu için bu yöntemi seçebileceğini söyledim, ama belli ki aracını çok seviyor. Tabii yüksek tavan 2.5 TDI Türkiye'de olmayınca geriye tek seçenek kalıyor :)
Sizin niyetinizi çok iyi anlıyorum. Vaktiyle bende düz dizel Golf Mk1 için Mk3 egsoz, emme manifoldu ve turbosu almıştım
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Sizin niyetinizi çok iyi anlıyorum. Vaktiyle bende düz dizel Golf Mk1 için Mk3 egsoz, emme manifoldu ve turbosu almıştım
Doğrudur, işin zevki bir başka :) Sanırım turboya çevirmediniz? MK1 1.6 düz dizel motorlarda piston yağlama jetleri olmadığı için turbo sonrası pistonlar aşırı ısındığı için kısa bir sürede motor rektefiyelik oluyor. Burada o araçlarla haşır neşir olan bir usta var. Kendi T2'sine yapmıştı ve kısa sürede motor rektefiyelik olmuştu. Sebebi için de ''yağ jetleri olmadığı için '' oldu demişti. Tabii sadece yağ jetleriyle bitmiyor, elektrikli harici su soğutma sistemi de olması gerekiyor. :)
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
346
Doğrudur, işin zevki bir başka :) Sanırım turboya çevirmediniz? MK1 1.6 düz dizel motorlarda piston yağlama jetleri olmadığı için turbo sonrası pistonlar aşırı ısındığı için kısa bir sürede motor rektefiyelik oluyor. Burada o araçlarla haşır neşir olan bir usta var. Kendi T2'sine yapmıştı ve kısa sürede motor rektefiyelik olmuştu. Sebebi için de ''yağ jetleri olmadığı için '' oldu demişti. Tabii sadece yağ jetleriyle bitmiyor, elektrikli harici su soğutma sistemi de olması gerekiyor. :)
Tecrübe hayattan yediğimiz kazıklardan ortaya çıkar :D
 

shnkzlsln

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
38
Tepkime puanı
3
Yaş
38
tekrar merhabalar,


2.5 dönüşümünü yapmadık, kazalı aracı alamadık. hala da satılmadı, olduğu yerde duruyor :(

2.4 ile ilgili olarak sorularım bitmek bilmiyor, sanırım hiçbir zaman " tamam artık bu arabada arıza olasılığım sıfırdır" diyerek yola çıkamayacağım.

şimdilerde bir beyaz duman atma problemi var. en son çamura battığımdan sonra devirdaim kitlenmişti. trigerle beraber değiştirdim. o arada sente ayarıda düzgünce yapıldı diye ümit ediyorum.

şimdi, adem abinin bir yazısını okudum,
şu göstergedeki km sıfırlama çubuğuna basarak, p7 değerini okumamızı, bu değerin 850 nin altında ise rolanti de sorun olacağını vs.. şeklinde uzun bir yazısı var. bnu konuda müsaitse birkaç sorum olacak kendisien,


diğer p değerleri neyi gösteriyor.
avans ayarı bozuksa bunu nasıl anlarım,
bu işlemi düzeltmenin ortalama servis ücreti neye çıkmalı - hangi tutardan sonra kazıklanıyorum demektir :)
avans ayarı bozulması duman atmaya sebep olur mu_
neden bozulur?
triger değişimde bozulur mu? vs..
kendisi buradaysa bir kısa vaktini almak isterim.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
tekrar merhabalar,


2.5 dönüşümünü yapmadık, kazalı aracı alamadık. hala da satılmadı, olduğu yerde duruyor :(

2.4 ile ilgili olarak sorularım bitmek bilmiyor, sanırım hiçbir zaman " tamam artık bu arabada arıza olasılığım sıfırdır" diyerek yola çıkamayacağım.

şimdilerde bir beyaz duman atma problemi var. en son çamura battığımdan sonra devirdaim kitlenmişti. trigerle beraber değiştirdim. o arada sente ayarıda düzgünce yapıldı diye ümit ediyorum.

şimdi, adem abinin bir yazısını okudum,
şu göstergedeki km sıfırlama çubuğuna basarak, p7 değerini okumamızı, bu değerin 850 nin altında ise rolanti de sorun olacağını vs.. şeklinde uzun bir yazısı var. bnu konuda müsaitse birkaç sorum olacak kendisien,


diğer p değerleri neyi gösteriyor.
avans ayarı bozuksa bunu nasıl anlarım,
bu işlemi düzeltmenin ortalama servis ücreti neye çıkmalı - hangi tutardan sonra kazıklanıyorum demektir :)
avans ayarı bozulması duman atmaya sebep olur mu_
neden bozulur?
triger değişimde bozulur mu? vs..
kendisi buradaysa bir kısa vaktini almak isterim.
Bizim burada 2000 model mavi renkli bir 2.5 vardı. Aracın ön tamponu yerinde yoktu içinden birkaç kapı kolu vs. alınmış o şekilde 13.000 TL'ye satılıyordu ama motor durumunu bilmiyorum. Araç satıldı sanırım. Bir motor yenileme 10.000 TL.

Dediğiniz kombinasyonlardan biri rölanti, diğeri aracın yolda kaç cm ilerlediğini gösteriyor. Diğer fonksiyonlar da sanırım benzinli araçlar için.
Avans düşük ise araç hantallaşır. Sağlıklı bir aracın 0 100 hızlanması çok seri vites değiştirerek 18 saniyedir. 26 derece altı sıcaklıklarda. Kışın da 15 saniye. Bu değerler 20 saniyenin üstüne çıkmamalı.
Avans ayarı en sağlıklı avans tabancası ile yapılır, onu bulmak da zor . Göz kararı olarak pompa kayışının oradan yapıyorlar. Ücrete gelince ne verirsen hesabı 20,30 TL.
3000 devirti yanma sesi kabine geliyor ise avans iyidir yüksektir demektir. Duman atma olayına gelince , nasıl bir duman, soğukken, sıcakken, hangi viteste, onu bilmeden bir şey diyemem. Triger sonrası avans yaptırmak yararlıdır.
2.5 motorla birlikte şanzıman, tesisat vs. bu kadar uğraşacağınıza turbo dönüşüm yapın daha iyi. Motoru indirmenize de gerek kalmaz.
 

shnkzlsln

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
38
Tepkime puanı
3
Yaş
38
Triger 2 kere değişti ama avans yapıldı mı bilmiyorum aslında. Sorun, çamura saplandıktan sonra başladı. önce devirdaim kitlendi, onu değiştirdik trigerle beraber. sente ayarı yapıldı dediler, zaten yapılmadan trigeri takamazlarmış. Şimdilerde de beyaz-mavi aradı duman atıyor, son bakımdan sonra 1600 km geçti ortalama 1 litre civarı yağ eksiltti.

2.5 a dönemiyoruz şimdilik, araç bulamıyoruz düzgün. Bu şekilde devam ediyoruz, 399.986 oldu km si :)

Yılsonuna doğru eksiklerin tamamlanması için yine ankaraya gideceğiz.

Bu arada şuna emin oldum ki, bu araçlarda 2.4 alınmaz.
 
Üst Alt