Matchmaker
Forum Sorumlusu
- Katılım
- 18 Eki 2012
- Mesajlar
- 1,479
- Tepkime puanı
- 346
Bu güzel çözüm, ama yüksek tavan alınca buna gerek kalmıyor
Hala sonuçlanmadı ama bir araç alacağız bu işlem için. Çok teferuatlı bir değişim oluyor, gaz pedalı, göstergeler, vs ne gerekliyse diğer araçtan sökülüp buna takılacak.Güzel günlerde kullanın. Yalnız 2.5 TDI dönüşüm size bir araba parasına mal olacaktır. Bunun yerine turbo dönüşüm yapabilirsiniz. Benim araç 2.4 Turbo dizel. Kaputu açtığınızda 2.5 TDI ile aynı görüntüde.
İşte Bu yüzden arkadan hasarlı bir araçla ilgileniyoruz. Gerekli tüm parçalar sökülüp değiştirilecek. 2001 model. Tüm tesisat, motor ve şanzıman parçaları elimizde olduktan sonra ne sorun yaşayabiliriz ki, en fazla bir kaç parça yeni almak zorunda kalınır. Zaten şikayetim yok aslında biraz keyfekeder bu değişim işi..Kilometre saatini ezbere takamazsınız, her 2.5'un saati de olmuyor, benim aracımda da yeni tip gösterge var. Hurdadan alacağınız kazasız araçların motorları bitik oluyor. Kazalı alırsanız şansınıza. Turbo, enjektör, üst kapak bunlar hep maliyettir. Yani sadece bu 3'lünün tamiri 4.000 TL'lere kadar çıkabilir, bir de şanzıman boyutu var. Halihazırda kullanıcıdan temiz bir 2.5 panelvan alırsanız o işinizi görecektir. Onu da en az 2000 model almanızı tavsiye ederim. Otomatik camlar, elektrikli aynalar, merkezi kilit gibi sistemlerini de ona aktarırsınız. Sonra o araca çekme belgesi alırsınız saklarsınız ya da hurdaya ayırırsınız. En mantıklı yol da bu olur.
Turbo dönüşüm ise en az maliyetli iştir. Motorunuza güveniyorsanız 2.5 TDI emme egzoz manifoldları intercooler, turbo hortumları vs ile aracı çok iyi bir hale getirebilirsiniz.
İkinci aşama olarak da LDA pompa ya da LDA aparatı takarsanız tadından yenmez. Bu da alacağınız parçalara göre işçilikle maliyeti 1. aşama en fazla 30000 TL'ye kadar 2.aşama da 4500 TL^'ye kadar mal olacaktır.
Benim aracım şu an çok sessiz, artık o rampalarda ya da vites değiştirmelerdeki bağırmalar yok. Emiş sesini hiç almıyorsunuz.
Buradan izleyebilrisiniz
Maksimum kaç barda yürüyor araç ?Bu da diğeri
üzerinde KKK 14 standart 2.5 TDI turbosu var. Turbo hibrit turbo. Forumdan Uğur'dan satın almıştım. 0.7 barda westegate açıyor. Mekanik turbo basınç saati kullanıyorum. Montajdan sonra manuel turbo boost control valfi takmıştım o zaman 1 bara zıplamıştı. Fakat sonra iptal ettim ben standart basınçta kullanıyorum. O basınca da her zaman çıkmıyorum. Ancak seri kullanımlarda.Maksimum kaç barda yürüyor araç ?
Pistonların bu işe yeterli geleceğine nasıl emin oldunuz ,?üzerinde KKK 14 standart 2.5 TDI turbosu var. Turbo hibrit turbo. Forumdan Uğur'dan satın almıştım. 0.7 barda westegate açıyor. Mekanik turbo basınç saati kullanıyorum. Montajdan sonra manuel turbo boost control valfi takmıştım o zaman 1 bara zıplamıştı. Fakat sonra iptal ettim ben standart basınçta kullanıyorum. O basınca da her zaman çıkmıyorum. Ancak seri kullanımlarda.
Teşekkür ederimO zaman gayet mantıklı bir hareket olmuş. Güle güle kullanın![]()
Sizin niyetinizi çok iyi anlıyorum. Vaktiyle bende düz dizel Golf Mk1 için Mk3 egsoz, emme manifoldu ve turbosu almıştımTeşekkür ederimAslında burada arkadaşı yanlış yönlendirmek istemedim, motor değişikliğine gidince yapılacak masraf bir araba parasını bulduğu için bu yöntemi seçebileceğini söyledim, ama belli ki aracını çok seviyor. Tabii yüksek tavan 2.5 TDI Türkiye'de olmayınca geriye tek seçenek kalıyor
![]()
Doğrudur, işin zevki bir başkaSizin niyetinizi çok iyi anlıyorum. Vaktiyle bende düz dizel Golf Mk1 için Mk3 egsoz, emme manifoldu ve turbosu almıştım![]()
Tecrübe hayattan yediğimiz kazıklardan ortaya çıkarDoğrudur, işin zevki bir başkaSanırım turboya çevirmediniz? MK1 1.6 düz dizel motorlarda piston yağlama jetleri olmadığı için turbo sonrası pistonlar aşırı ısındığı için kısa bir sürede motor rektefiyelik oluyor. Burada o araçlarla haşır neşir olan bir usta var. Kendi T2'sine yapmıştı ve kısa sürede motor rektefiyelik olmuştu. Sebebi için de ''yağ jetleri olmadığı için '' oldu demişti. Tabii sadece yağ jetleriyle bitmiyor, elektrikli harici su soğutma sistemi de olması gerekiyor.
![]()
Bizim burada 2000 model mavi renkli bir 2.5 vardı. Aracın ön tamponu yerinde yoktu içinden birkaç kapı kolu vs. alınmış o şekilde 13.000 TL'ye satılıyordu ama motor durumunu bilmiyorum. Araç satıldı sanırım. Bir motor yenileme 10.000 TL.tekrar merhabalar,
2.5 dönüşümünü yapmadık, kazalı aracı alamadık. hala da satılmadı, olduğu yerde duruyor
2.4 ile ilgili olarak sorularım bitmek bilmiyor, sanırım hiçbir zaman " tamam artık bu arabada arıza olasılığım sıfırdır" diyerek yola çıkamayacağım.
şimdilerde bir beyaz duman atma problemi var. en son çamura battığımdan sonra devirdaim kitlenmişti. trigerle beraber değiştirdim. o arada sente ayarıda düzgünce yapıldı diye ümit ediyorum.
şimdi, adem abinin bir yazısını okudum,
şu göstergedeki km sıfırlama çubuğuna basarak, p7 değerini okumamızı, bu değerin 850 nin altında ise rolanti de sorun olacağını vs.. şeklinde uzun bir yazısı var. bnu konuda müsaitse birkaç sorum olacak kendisien,
diğer p değerleri neyi gösteriyor.
avans ayarı bozuksa bunu nasıl anlarım,
bu işlemi düzeltmenin ortalama servis ücreti neye çıkmalı - hangi tutardan sonra kazıklanıyorum demektir
avans ayarı bozulması duman atmaya sebep olur mu_
neden bozulur?
triger değişimde bozulur mu? vs..
kendisi buradaysa bir kısa vaktini almak isterim.