Gösterge ışığı, düğme ışıkları kalorifer vesaire ve park lambası taktığımda sorun yok farları açtığım gibi atıyorDevamlı atan sigorta hangi bölümleri yönetiyor sigorta tanım tablosuna bakarmısınız.
Far ampülleri orijinalmi?Gösterge ışığı, düğme ışıkları kalorifer vesaire ve park lambası taktığımda sorun yok farları açtığım gibi atıyor
Araba 1 yıldır bende herhangi bir sorun yoktu, ampüllerle ilgili bir bilgim yok inanınFar ampülleri orijinalmi?
Aracınızdaki mevcut ampuller fazla amper çektiği kanaatindeyim bu sebepten dolayıda başka bir yere zarar vermemesi için sigorta atıyor, aracınıza uygun olup olmadığı konusunda ampüllerin değerlerine bakmanız gerekiyor.Araba 1 yıldır bende herhangi bir sorun yoktu, ampüllerle ilgili bir bilgim yok inanın
Abi bilmişlik değil de cehalitimden soruyorumAracınızdaki mevcut ampuller fazla amper çektiği kanaatindeyim bu sebepten dolayıda başka bir yere zarar vermemesi için sigorta atıyor, aracınıza uygun olup olmadığı konusunda ampüllerin değerlerine bakmanız gerekiyor.
Yukarıda paylaştığınız mesajda son olarak farları açtığınızda söz konusu sigortanın attığını paylaşmıştınız bende mesaja göre yorumladım yani farlar bu sigortaya bağlı değilmi? yoksa benmi yanlış algıladım.Abi bilmişlik değil de cehalitimden soruyorum
Fardan olsa acaba far sigortaları atmaz mı,
Plaka ampullerini soketlerini bile söktüm gene attı bilgilendirirsen beni çok sevinirim alanı daraltmak istiyorum saygılar.
Hayır farlar çalışıyor sigorta atsada gösterge ışığı ve plaka lambaları düğmeyi bir tık çevirince aktif oluyor, sigorta atıncada gösterge ekranım karanlık, plaka lambalarım yanmıyorYukarıda paylaştığınız mesajda son olarak farları açtığınızda söz konusu sigortanın attığını paylaşmıştınız bende mesaja göre yorumladım yani farlar bu sigortaya bağlı değilmi? yoksa benmi yanlış algıladım.
O zaman far düğmesini kontrol edin içi dağılmış şase yapıyor olabilir.Hayır farlar çalışıyor sigorta atsada gösterge ışığı ve plaka lambaları düğmeyi bir tık çevirince aktif oluyor, sigorta atıncada gösterge ekranım karanlık, plaka lambalarım yanmıyor
Bakarım abi yarın, peki bunu multimetreyle anlamanın bir yolu yok mu alanı en azından daraltmak için kısa devre yapan kısmıO zaman far düğmesini kontrol edin içi dağılmış şase yapıyor olabilir.
Multimetre ile nasıl yaparsınız görmeden tarif etmem mümkün değil şöyle yapabilirsiniz far ampullerini sırayla sökün ve o şekilde deneyin yani ampulle ve ampulsüz.Bakarım abi yarın, peki bunu multimetreyle anlamanın bir yolu yok mu alanı en azından daraltmak için kısa devre yapan kısmı
Var aslında tek tek ölçmek gerekli her soketi.Sigorta neleri yönetiyor onu bilmek lazım öncelikle.Mesela Bora da sağ park ayrı sol park ayrıdır.Şöyle ölçüm yapabilirsiniz atan sigortayı sökün multimetreyi diyot ölçüm kademesine getirin , siyah probu arabanın karoserine bağlayın siyah probun şaseye bağlı olduğundan emin olduktan sonra kırmızı probla sigortanın geçtiği kısımlara dokunun ( ölçüm esnasında far düğmesi park konumunda olsun yani sigortayı attırdığı konumda ) eğer multimetre öter ise tesisatta bir hata vardır kısa devre nedeniyle sigorta atıyodur.Bakarım abi yarın, peki bunu multimetreyle anlamanın bir yolu yok mu alanı en azından daraltmak için kısa devre yapan kısmı
Hocam öncellikle muazzam anlatmışsınız,çok ama çok teşekkür ederim yardımınız için için bugün bahsetiğiniz bir olayı denedim gibi sonuç alamadım ama birazda yanlış yapmaktan kprktum ikinci anlattığınız multimetremde A konumuyla gösterilen taraf en düşük 10 yarın tekrar deneyeceğim bunu bide size 2 sorum oluacak izninizleVar aslında tek tek ölçmek gerekli her soketi.Sigorta neleri yönetiyor onu bilmek lazım öncelikle.Mesela Bora da sağ park ayrı sol park ayrıdır.Şöyle ölçüm yapabilirsiniz atan sigortayı sökün multimetreyi diyot ölçüm kademesine getirin , siyah probu arabanın karoserine bağlayın siyah probun şaseye bağlı olduğundan emin olduktan sonra kırmızı probla sigortanın geçtiği kısımlara dokunun ( ölçüm esnasında far düğmesi park konumunda olsun yani sigortayı attırdığı konumda ) eğer multimetre öter ise tesisatta bir hata vardır kısa devre nedeniyle sigorta atıyodur.
Diğer bir ihtimal yüksek akım bunu ölçmek için de multimetreyi akım ölçme konumuna getirin kırmızı probu da akım ölçer kısma getirin yanlız dikkat edin multimetre maksimum kaç ampere kadar ölçüm yapabiliyor eğer 10 amper vs ölçüyor ise bu seçeneği denemeyin multimetre zarar görür.Multimetrenin kapasitesi yüksek ise ; akım ölçer konumda kırmızı ve siyah probu sigortalığa ( iki parça halindedir sağ ve sol şeklinde) değdirin eğer 10 amperden daha yüksek bir akım çekiliyor ise bağlanan farklı bir ampül çok fazla akım çekiyor ve sigorta bu yüzden atıyodur.
1- Evet buzzer mod , probları birbirine değdirince öten konum .Hocam öncellikle muazzam anlatmışsınız,çok ama çok teşekkür ederim yardımınız için için bugün bahsetiğiniz bir olayı denedim gibi sonuç alamadım ama birazda yanlış yapmaktan kprktum ikinci anlattığınız multimetremde A konumuyla gösterilen taraf en düşük 10 yarın tekrar deneyeceğim bunu bide size 2 sorum oluacak izninizle
1 - diyot diye tabir ettiğiniz buzzer konumu mu
2 - akım ölçme hangi kademe
3 - tek tek ölçme yöntemi zor olacak gibi malum gösteegeye bir çok şey iletiliyo, gösterge ışığını tek nasıl ölçebilirim
Kusura bakmayın ben genelde sensörlerin dişi kısmının voltunu ölçüyorum pek hakim değilim
Saygılar..
Çok ama çok teşekkür ederim çok aradığım bilgiyi sayenizde çok kolay bir şekilde öğrendim nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum emeğimize sağlık1- Evet buzzer mod , probları birbirine değdirince öten konum .
2-Resimle atlatmaya çalıştım ama telefondan çok düzgün olmadı.Minimum 10amper olma ihtimali düşük maximum mu minimum mu dikkatli kontrol edin multimetre bozulmasın .
3-Direk olarak şuradan ölçebilirsiniz demem imkânsız , göstergeyi söküp kontrol etmem gerekli.
Aslında vagcom ile arıza tespiti yapabiliriz sanırım kısa devre varsa muhakkak hata kodu da vardır.
Hocam dediğiniz şekilde kaçak akım konumuna getirdim 200m getirdim yalnız kabro çok fena ısındı multimetrenin çok şaşırdımVar aslında tek tek ölçmek gerekli her soketi.Sigorta neleri yönetiyor onu bilmek lazım öncelikle.Mesela Bora da sağ park ayrı sol park ayrıdır.Şöyle ölçüm yapabilirsiniz atan sigortayı sökün multimetreyi diyot ölçüm kademesine getirin , siyah probu arabanın karoserine bağlayın siyah probun şaseye bağlı olduğundan emin olduktan sonra kırmızı probla sigortanın geçtiği kısımlara dokunun ( ölçüm esnasında far düğmesi park konumunda olsun yani sigortayı attırdığı konumda ) eğer multimetre öter ise tesisatta bir hata vardır kısa devre nedeniyle sigorta atıyodur.
Diğer bir ihtimal yüksek akım bunu ölçmek için de multimetreyi akım ölçme konumuna getirin kırmızı probu da akım ölçer kısma getirin yanlız dikkat edin multimetre maksimum kaç ampere kadar ölçüm yapabiliyor eğer 10 amper vs ölçüyor ise bu seçeneği denemeyin multimetre zarar görür.Multimetrenin kapasitesi yüksek ise ; akım ölçer konumda kırmızı ve siyah probu sigortalığa ( iki parça halindedir sağ ve sol şeklinde) değdirin eğer 10 amperden daha yüksek bir akım çekiliyor ise bağlanan farklı bir ampül çok fazla akım çekiyor ve sigorta bu yüzden atıyodur.
Nereleri kontrolmedeyim abi tavsiyen var mı farların soketlerini çıkardım gene aynıBir yerlerde şase olduğu belli tesisatı tek, tek kontrol edin.