Power Supply ''Bilgisayar güç kaynağı ile Araç aküsü Şarj etme''

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Merhaba bu uygulamayı bizzat kendim denedim ve uygulamadım. Zor durumda kalanlar, takviye kablosu olmayanlar veya takviye yapacak bir araç bulamayanlar için çok gerekli bir uygulamadır..

Gereçler;
1. Uygulama için 300 watt güce sahip bir Power Suppyl yani kısaca PSU. Tabi PSU ile birlikte bir bilgisayar kasaı. (Kasa olmadan PSU'dan 12 volt çıkışı direkt olarak alamazsınız.)

2. 220 volt şebeke hattı yai eviniz veya işyerinizden arabanızın yanına kadar çekebileceğiniz 220 v'luk bir uzatma kablosu.

3. Bilgisayarınızın PSU'sundan akünüze kadar uzanacak herhangi iki adet kablo.. Hoparlör kablosu veya elektrik kablosu olabilir.

Eğer PSU'nuz 400 450 watt'lık ise bu işte çok daha yararlı olacaktır.
Ve uygulama

Aşağıda ki fotoğrafta izah etmeye çalıştım..

Kırmıza alanda ki soketin bir ucuna + için bir kablo ve eksi (-) şase içinde kasanın metal gövdesine bir kablo takmanız yeterli.Soketten de eksi alabilirsiniz ama en sağlam şase kasanın metal kısmıdır. Artı veya eksinin hangisi olduğunu anlamak için elinizde bir ölçü aleti yoksa, aracın sinyal ampulünü sökün e ona göre artı'nın hangisi olduğunu bulun..

Unutmadan bir diğer nokta; Power PSU'nun her çıkışı 12 volt vermez, bir kaç çıkış 12 diğerleri 6 ve 9 volt verir. Tabi voltaja göre de amper değerleri her PSU'da farklıdır. PSU soketlerinde ki en kalın ve çok kabloya sahip soket 12 volt soketidir bu şekilde de anlayabilirsiniz. Bunlardan kırmızı veya sarı kablo (+)'dır. Siz artı için kırmızıyı kullanın..

Bu şekilde PSU'nuzun DC çıkışından 12 volt almış olursunuz.. Tabi PSU'nun aktif olması için de bilgisayarınızın çalışır vaziyette olması gerekir.

Şunu da unutmayalım; Ben tahminimce % 65-70 oranında boşalmış bir aküde bu uygulamayı denedim. Yani heralde voltaj seviyesi 11 volt filandı. Ölçü aleti olmadığı için ölçemedim. Zaten 12 voltun altına düşünce araç çalışmaz. Ama bu değerler 5-6 volta kadar düşseydi, bilgisayar poweri ya aküyü 2 saat şarjla şarj edip marş basmasını sağlayabilecekti ya da bu iş saatlerce sürecekti.

Uygulamada en çok dikkat etiğim husus,PSU'nun ısınıp ısınmamasıydı.Çünkü akü, PSU'dan fazla akım çekmek isterse psu'nın transistörler yanabilecekti.Ama böyle bir sorun olmadı, tabi PSU'nın fanı bunada büyük bir katkı sağlıyor. En çok da PSU aküye bağlıyken marş sırasında endişelendim.Ama marş süresi kısa olunca psu'ya yük binmemiş oldu.. Eğer marş almazsa ve siz zorlarsanız PSU aşırı akımdan dolayı yanabilir..

PSU'ların voltaj ve akım değerleri üzerlerine yazar mesela aşağıda ki fotoğrafta değerler görünüyor.Voltaj düştükçe akım çoğalıyor. Tabi bu PSU'dan PSU'ya değişir. Sanırım benim PSU 12 VOLT'da 18 amper veriyordu.

Bu uygulamayı; takviye yapacak bir araç bulamadığınız zaman yapmanızı öneririm. Eğer uygulama esnasında artı ve eksi kablolar birbirine değerse korkmayın bilgisayarınız kapanır ama biraz beklerseniz bir kaç dakika sonra poweri yeniden açıp kapatırsanız tekrar çalışır.. Nasıl yaptım bölümüne ekleyeceğim, onaylanırsa faydalı olur diye düşünüyorum.





Not: İstenmeyen sonuçlara yol açmamak için bu uygulama sorumluluk kabul etmez. Hiçbir şekilde PSU ile akü'ye kabloyu atıp araç ve psu yanından ayrılmayın.. Sürekli PSU'nın ısınıp ısınmadığını kontrol edin aksi taktirde PSU'nuzun yanmasına ve yangın tehlikesine yol açabilirsiniz.
 

la1end

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
konuyu hortlatayim psu nun anakarta bağlanan cok kablolu sokette yesil ve siyah kablo var bunlari birbirine degdirirsen psu calisir bilgisayara gerek yok yani arac sarj edecem diye bilgisayar çalışır mı
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,528
Tepkime puanı
150
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Ben psudan adaptör yapmıştım,evde amfi teyp çalıştırıyordum akü şarj etme olayı biraz değişik PSU da kısa devre koruması olduğu için kutup başlarına degdirince korumaya alıp kapanıyordu kutup başlarına bağlayıp sonra psuyu çalıştırmak gerekiyor ben 1 saat şarjda bıraktım işe yaramadı mars basmadi.Bu yeşil ve siyahi birbirine bağlayıp çalıştırma yanlızca ATE PSU da olur ATX PSU da olmuyor.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mehmets

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
1,286
Tepkime puanı
2
Arkadaşların söylediklerine ek olarak;şarj dinamosu aküyü şarj etmek için aküye 13.5-14.5V arası bir gerilim uygular.Geçenlerde boşalan bir aküyü deneme amaçlı ayarlı güç kaynağı ile şarj ettim.Aküye 8-9 saat boyunca 14-15V arası gerilim uyguladım.Tam dolmasa da şu an araç çalışıyor,yani işimi gördü. Power supply'de -12v,-5v,+3.3v,+5,+12V kablolar bulunur.Akünün eksi kutbunu -12V(eksi 12 volt bu kısma dikkat) artı kutbunu da 3.3V a bağlarsak aküye yaklaşık 15V uygulamış oluruz.Bu da şarj için yeterlidir.
 

BESTWİLL

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
99
Tepkime puanı
0
Metin bey deneyimlerinizi paylaşmak istemişsiniz ama bence bu şekilde siz de kullanmayın, diğer arkadaşlara da tavsiye etmeyin. PSU netice itibari ile bir adaptördür ve akü ve türevleri (pil de dahil) normal adaptör ile şarj edilmez. Acı bir tecrübeyle öğrendim, işyerinde alarm sisteminde küçük 12 volt akünün şarj adaptörü bozulunca elimde mevcut 12 volt adaptörü taktım. Akü yine az şarj oluyordu, yeni akü aldım. 1 ay kadar sonra yine sorun çıkınca aküye baktım akü şişmişti. Aldığım yere gidip adama şarladım, abi bunu ne ile şarj ettin deyince ben de olanı anlattım, orada adam anlatmıştı şarj adaptörü farklıdır, normal adaptör aküyü pili şişirir demişti, şarj adaptörünün üstünde "charging adaptor" yazıyor, bu adaptörler akımı kesik kesik farklı olarak veriyormuş.
Ayrıca bir arkadaş daha bahsetmiş, psu nun pc anahtarına giden kabloyu kısadevre yaparsanız pc ye gerek kalmadan kullanabiliyorsunuz. Ben o şekilde kullanıyorum.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst Alt