PCV Valfi Temizliği ve Boğaz Kelebeği Temizliği&Adaptasyonu

zekidinc55

1
vwTürk Üyesi
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
1
İsim
ZEKERİYA
Soyisim
DİNÇ
Sevra Hanım yaptığınız güzel çalışmayı bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Ankara'daki hatay günlerinde tanışmak nasip olmadı halen ona yanarım. Bilmyorum Ankara'ya bu sene yine gelirmisiniz. Gelirseniz haberimiz olursa tanışmak için muklaka geliriz. Bildiğim kadarı ile Boğaz kelebeği elekteronik olanlar yani esp'li ve epc(elektronic power control) araçlarda boğaz kelebeği adaptosyonu gerekmiyor. Güzel paylaşımlarınızın devamını temenni ederim.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

talep

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Şub 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
0
İsim
vural
Soyisim
alem
Dediğiniz uygulamaları yapar, açıklama kısmında yazmış zaten.
Bu fiyata orijinal olduğunu düşünmüyorum.
Klon kablodur kesin.
Klon kablo içinde bu fiyat yüksek.
Tşkler peki sizin önereceğiniz uygun fiyatlı kablo var mı? Bu kablo sorun çıkarır mı?
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Çok teşekkür ederim, yaptıklarım forumda yok ise; paylaşmaya çalışıyorum.

Ankara'yı iyi tanırım; 6 sene üniversite eğitimi için Ankara'da yaşadım. Bu sene de erkek kardeşim Hacettepe Üniversitesine yerleşti, onun içinde 3 hafta önce Ankara'da idim. :)

4 Ekim'de İstanbul'da Hatay Günleri etkinliği başlıyor, 8 Ekim akşamı bitmekte.

Kasım ayının başında da; Başkentte Hatay Günleri etkinliği başlayabilir, valilik tarafından organizasyon çalışmaları devam ediyor, o nedenle henüz kesin bir tarih belli değil.

Tarih belli olunca, sizlerinde izni ile eski konu üzerinden sizleri bilgilendiririm.

Adaptasyon konusunda verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederiz, temizlik sonrası hava geçiş oranı arttığı ve işçilik sırasında kelebeğini pozisyon ayarı değiştiği için, adaptasyon yapılması taraftarıyım.
ECU'ya son veriler iletip, aracın daha kararlı çalışması sağlanabilir.

Tekrar teşekkür eder, keyifli forumlar dilerim.







F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
471
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Ebrar üniversiteyi kazandı, geçen hafta gitti. Kendisi araba bile yıkamaz zaten. :D Proje demişken, Poloş'un içinin yeni halini gördün mü :) Orijinalliği bozmadan OEM dokunuşlar ;)
Boraşk'ta da öyle olacak.
gördum Poloşu :) benim dikkatimi bisey cekti. pcv konusunda. Pcv valfinden hava filtresine o kadar yağ nasıl akmış. Birde boğaz kelebeğinin köşesindeki yağ lekesi ondan mı kaynaklı? baya baya motordaki yağ valften çıkıp hava filtresine,ordanda boğaz kelebeğine yürümüş.
Uygulama sonrası ne gibi değişiklikler oluyor?



HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
gördum Poloşu :) benim dikkatimi bisey cekti. pcv konusunda. Pcv valfinden hava filtresine o kadar yağ nasıl akmış. Birde boğaz kelebeğinin köşesindeki yağ lekesi ondan mı kaynaklı? baya baya motordaki yağ valften çıkıp hava filtresine,ordanda boğaz kelebeğine yürümüş.
Uygulama sonrası ne gibi değişiklikler oluyor?



HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bazı arabalar da yağ, segmandan yanma odasına kaçıp yanar.
Boracan'da yağ, zoru deneyip valf, hava borusu, boğaz kelebeği üzerinden yanma odasına kaçıyor.

Castrol firması Magnatec'in içinde "Akıllı moleküllerin" olduğunu belirtmişti de, bu moleküllerin bu kadar akıllı olduğunu beklemiyordum.





F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alisoyak

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2015
Mesajlar
277
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Soyisim
Soyak


Sevra hanim sizi Motulun ceosu yapmalari gerek :)



SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mehmettutgun

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
415
Tepkime puanı
0
Yaş
34
İsim
Mehmet
Soyisim
TUTGUN
Güzel anlatım için teşekkürler. Video ve fotoğrafları okulun interneti engellediği için göremedim ama eve geçip bakınca tekrardan teşekkür ederim (içimden) :)
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Güzel anlatım için teşekkürler. Video ve fotoğrafları okulun interneti engellediği için göremedim ama eve geçip bakınca tekrardan teşekkür ederim (içimden) :)
Rica ederim, sizin yorumunuz ile konuyu hatırladım.
Bir kaç eksik mevcut idi, onları paylaşacaktım, unutmuşum. :)

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
13 Ekim tarihli güncelleme.

Güncelleme; 13 Ekim 2017

Uygulamayı yaptıktan tam 1 ay sonra hava borusu ve valf bağlantısını kontrol ettim. 1 ay içinde 3 hafta araç kullanamadım. Buna rağmen maalesef yağ yine akmaya başlamıştı.
Biraz daha geç kalsam, boğaz kelebeği kirlenecek idi.

Karter havalandırma borusunda sorun yok, sadece yağ dolum kapağından hava borusuna bağlanan kısımda sorun mevcut idi.



 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Selam, üst kısımda gördüğünüz gibi sorun tekrar başladı. Biraz daha geç kalsa idim, tüm emeklerim boşa gidecekti. Bugün sorunun kaynağını buldum.
Sistem şu şekilde; yağ dolum kapağı, hava alıcı diye geçmekte. Hava alıcıdan, hava filtresine akan boruda yüksek miktarda yağ akması mevcut idi.
Normal diyenleriniz olabilir. Normal olan; yağ buharının sıçrayarak motora gitmesidir, ama bu araçta yağ hava borusu ve kelebeğe akıyor idi.

Bugün sorunun kaynağını buldum. Üst kısımda bahsettiğim, hava alıcı tortudan dolayı açık bir şekilde takılı kalmış.
Hemen konuya geçelim.

Malzemeler;
1- 10mm tornavida
2- Kargaburun
3- Balata spreyi ve etkili bir yağ temizleyici
4- Mikrofiber bez

Küçük Notlar;
1- Terasta, boş ve kullanılmayan bir tezgahta yaptım. Yoğun kimyasala maruz kalacağımızdan, açık veya hava alan bir yerde bu uygulamayı yapalım.
2- Bu işlemi yapmamızın sebebi; valfin tortudan arındırmak. Takılı kalıp motorda yüksek basınç veya vakum esnasında yağ kaybını engellemek.
3- Yoğun kimyasal kullanacağımızdan mutlaka eldiven kullanalım.
4- Temizlik esnasında çıkan yağ kalıntılarını lavabo giderine dökmeyelim. 5 litrelik şişelere doldurup, bölgenizdeki yerel hizmet kurumunu arayıp, atık yağ toplama ekibine verebiliriz.

Uygulama;

1- İlk önce T10 tornavida motor üst kapaklarını sökelim.



2- Sonrasında mavi ok ile gösterilen boğaz kelebeği bağlantısını, yeşil ok ile gösterilen yağ dolum kapağı bağlantısını ve pembe ok ile gösterilen alt kısımdaki karter havalandırma borusunu sökelim.
Söktükten sonra yağ dolum kapağını ok ile gösterilen yönde çevirelim.




3- Parçayı 1.fotoğrafta gözüken noktaya gelene kadar çevirin. O noktaya geldikten sonra yukarı - aşağı sallayarak çekip çıkarın.
Çıkardıktan sonra temizleme işlemine geçelim.






Temizleme İşlemine Geçelim;


1- Parçayı bir kapın içine koyup, turuncu ok ile gösterilen kauçuk parçayı ve kırmızı ok ile gösterilen alt contayı dikkatlice çıkaralım.




2- Çıkardıktan sonra; valf borusunun içine ve iç kısma bolca balata spreyi ve yağ temizleyiciyi sıkalım.
Temizlememiz gereken parça şu; rahatça aşağı yukarı hareket ederek, aç kapa, kapa aç yapması (Bknz; Artema reklamı) gerekir.

Kırmızı yer ile gösterilen arada tortu kalıntısı olması durumunda ortadaki parça takılı kalıyor.
O kısma temizleyici kimyasal sıkarak tortulardan arındıralım.




3- Parça üstünde, kırmızı ok ile gösterilen hava borusu bağlantı kısmının içini temizleyelim.
Hava filtre borusundan bu kısma basınçlı hava geldiği takdirde, üst kısımda mavi halka ile gösterilen parça aşağı doğru inerek kapanacak, böylece motorun içine hava girişini engelleyecek idi, ama bu parça takılı kalmış.




4- Parçanın her tarafını temizleyelim. Yağ katran gibi, o yüzden yedek bir bulaşık süngeri var ise; onunla temizleyelim. Her tarafını temizledikten sonra, üst kısımdaki plastik parça ve alt kısımdaki contayı da temizleyelim.

Ve üst kısımda mavi halka ile gösterilen paranın rahatça aşağı - yukarı hareket edebildiğinden emin olalım.

Öncesi/Sonrası;










5- Temizlik aşaması da tamamlandı. Kauçuk parça ve alt contayı parçaya takabiliriz. Bu adımda; parçanın tamamen kurumasını bekleyip, sonrasında söktüğümüz aşamanın tersini yaparak, hava filtre kelebek bağlantısını, valf bağlantısını ve alt taraftaki ince karter havalandırma borusunu da takarak montaj aşamasını bitirelim.

Bu işlemden sonra üst koruma kapakları takalım, ve bitti.




Valfin Çalışma Sistemine Geçelim;;

Fotoğrafta gördüğümüz parça, sadece yağ dolum kapağı değil. Bu parça aynı zamanda motorun içindeki yağ buhar basıncını tahliye etmekte.
Bunu nasıl yaptığına bakalım;
Mavi halka ile gösterilen parça, aşağı - yukarı doğru hareket etmekte. Motorun içinden gelen yağ buharı, yeteri kadar basınç oluşturduğunda, bu mavi halkalı ile gösterilen parça, basınçtan ötürü yukarı doğru hareket ederek, basıncın sağ taraftaki borudan, hava filtre borusuna tahliye olmasını sağlamakta.

Aynı zamanda hava emiş borusundan, ters yönde, yani sarı ok ile gösterilen yönde basınçlı havanın gelmesi durumunda, oluşan basınçtan ötürü parça aşağı doğru hareket ederek, havanın motora girmesini engellemekte.

Kırmızı ok ile gösterilen arada ve ufak borunun içinde tortu birikmesinden dolayı, mavi halkalı parça takılmış ve sürekli açık idi. Bu da 1.sayfa da belirttiğim soruna sebebiyet vermekte.





Valfin Açık Hali;





Valfin Kapalı Hali; (Not; valf tamamen kapalı değil.)




Bu da, valfi tıkayan tortuların sadece bir kısmı;

 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,298
Tepkime puanı
176
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Biri bu arkadaşı durdursun...
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
471
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
o parçayı nasıl söktün. 2 sene önce 2 usta onu sokemedi üst kapağa bağlı dedi.

hadi söktün parçalarına nasıl ayırdın? ben yapsaydım şimdi uhuyla 20. parçayı yapıştırıyordum :)

bayanların temizlik kabiliyetinin araba parçasıyla buluşması :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
o parçayı nasıl söktün. 2 sene önce 2 usta onu sokemedi üst kapağa bağlı dedi.

hadi söktün parçalarına nasıl ayırdın? ben yapsaydım şimdi uhuyla 20. parçayı yapıştırıyordum :)

bayanların temizlik kabiliyetinin araba parçasıyla buluşması :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
YouTube'a girip aracın modelini ve sökülecek parçayı ingilizce yazınca çıkıyor zaten.

Ben bazı parçaları videodan izleyerek öğrenip söküyorum.

Aman Türkçe yazma, depoya saçma sapan şeyler döken adam çıkıyor.

Bir de Oemepc'den motordaki tüm parçalarının yerini, boruların işlevini öğrendik mi, çok kolay oluyor.

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,266
Tepkime puanı
39
İsim
furkan
Soyisim
bakırel
YouTube'a girip aracın modelini ve sökülecek parçayı ingilizce yazınca çıkıyor zaten.

Ben bazı parçaları videodan izleyerek öğrenip söküyorum.

Aman Türkçe yazma, depoya saçma sapan şeyler döken adam çıkıyor.

Bir de Oemepc'den motordaki tüm parçalarının yerini, boruların işlevini öğrendik mi, çok kolay oluyor.

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir tane kara oğlan var ben de onu seyrediyorum iyi söküyor dilini anlamıyorum ama görüntü bana yetiyor

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,380
Tepkime puanı
211
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
YouTube'a girip aracın modelini ve sökülecek parçayı ingilizce yazınca çıkıyor zaten.

Ben bazı parçaları videodan izleyerek öğrenip söküyorum.

Aman Türkçe yazma, depoya saçma sapan şeyler döken adam çıkıyor.

Bir de Oemepc'den motordaki tüm parçalarının yerini, boruların işlevini öğrendik mi, çok kolay oluyor.

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Opel Astra bu araba hala nasıl yürüyor anlamıyorum arabaya yapmadık eziyet bırakmadı tinerden tutunda ispirto, gaz yağı, kola ne varsa motora boca ediyor :saskin:
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,470
Tepkime puanı
54
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
Bir tane kara oğlan var ben de onu seyrediyorum iyi söküyor dilini anlamıyorum ama görüntü bana yetiyor

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
gara oglan adamımmm :d Boydie Mac
 

AhmtOzdmr

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Ara 2015
Mesajlar
140
Tepkime puanı
0
İsim
Ahmet
Soyisim
Özdemir
Elinize sağlık, harika bir anlatım olmuş.
 
Üst Alt