PCV Valfi Temizliği ve Boğaz Kelebeği Temizliği&Adaptasyonu

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Bir çok benzinli araçlarda görebileceğimiz, yüksek yakıt tüketimi ve devir dalgalanması gibi problemlere sebebiyet veren Boğaz Kelebeği kirlenmesi sorununu Salı günü kendi el emeğim ile giderdim.
Forumda bu uygulama ile ilgili güncel bir konuya rastalayamadım.
Sadece tamir konusu mevcut. Var ise; konular birleştirilebilir.

Yeniii.! Hava Alıcı Parçasının Temizliği İçin Tıklayınız.

Bu işleme başlamadan önce işimizi kolaylaştıracak birkaç küçük bilgi vereyim;
1- Öncelikle ‘’ Cırcırlı Tornavida ‘’ candır. Normal tornavida yerine Cırcırlı Tornavida kullanmanızı öneririm. Nitekim; boğaz kelebeğinin vidaları biraz uzun, çevir çevir bitmiyor.
2- Eldiven kullanmanızı kesinlikle öneririm. Boğaz Kelebeği Temizleme spreyi elinizi tahriş etmekte.
3- Kargaburun yerine kerpeten kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır. (Bknz; Pişman)
4- Adaptasyon yapmayacak iseniz birazdan okuyacağınız işlemi kesinlikle ve kesinlikle yapmayın. Onun yerine sökmeden temizleyin.
5- Üst kısımda sökmeden temizleyin dediydim de; sökmeden temizlemek, sökmekten daha zor olabilir. Üstelik ulaşamayacağınız yerler olacaktır. Sökmeden de temizleyebilirsiniz, ama bu işlemden sonra kesinlikle ve kesinlikle adaptasyon yaptırın.
6-Rölanti de küçük ve sık titremeler mevcut ise; boğaz kelebeğinin emme manifoldu ile birleştiği kısma sıvı conta uygulayın.
7-Adaptasyon için; kontağı açıp bir süre beklemeyin. Maalesef işe yaramamakta.


Malzemeler;
1- Boğaz Kelebeği Temizleyici Sprey
2- Mikrofiber Bez
3- Cırcırlı Tornavida
4- T30, PH1 uç
5- Kerpeten
6- Adaptasyon uyumlu VAG Kablo
7- 10mm lokma tornavida


Sökme işleminden başlayalım;

1- Motor üst kapaklarını 10mm lokma ile söküyoruz. Akü kapağını ve arıza kodu vermemesi için kutup başını da sökelim. Bu arada otoparkı tanıdınız mı? Müşür uygulamasını yaptığım yer.




2- Sonrasında Hava Filtre kapağını söküyoruz. Kapağın üst kısmında pembe renk ile gösterilen 2 adet vida mevcut, PH1 tornavida ile sökelim. Vidaları söktükten sonra, kapağı üste çekip aşağıdaki tırnaklardan kurtararak kendinize doğru çekiyoruz.
MAF sensörünü temizleyecekseniz; sarı ile gösterilen 4 vidayı da söküyoruz.



3- Hava Filtre kapağını yerinden söktükten sonra, MAF sensörünü de temizleyecek isek; sarı ok ile gösterilen noktadaki kelepçeyi kerpeten ile söküyoruz.
MAF ve PCV sensörünü temizlemeyecek isek; sarı ok ile gösterilen kelepçeyi sökmeye gerek yoktur, pembe ok ile gösterilen kelepçeleri söküyoruz. Valfin hemen altında ince bir karter havalandırma borusu mevcut. Onu da söküyoruz.
MAF sensörü temizliğinin sonraki aşamaları için; Nasıl Yaptım? Bölümün de güncel konular bulunmaktadır.



4- Bu aşamada; boğaz kelebeğimizin iç kısmını görebiliriz. Boğaz kelebeğimizi sökmeye başlayalım.
Boğaz kelebeğinin üst kısmında sarı ile işaretli olan boru, soket ve gaz telini çıkaralım.
Boruların 2’sin de kelepçe bulunmakta. Gaz telini, gaz telinin sonundaki yuvarlak parçayı sökerek çıkarıyoruz. Fotoğrafa aldanmayın, sökerken çekmeyi unuttuğum için montaj esnasındaki fotoğrafı yükledim.
Kırmızı işaretli boruyu sökerken dikkat edin.! Azıcık sıcak sıvı gelmekte.



5- Üst kısımdaki işlemleri gerçekleştirdikten sonra, boğaz kelebeğimizi yerinden çıkarma işlemine geçebiliriz. T30 tornavida ile, vidaları yerinden söküyoruz. Vidalar sıkışmış ise; oksijenli su veya her derde deva WD40 ile müdahale edebiliriz.
Vidaları sökerken hepsini ilk başta 1 tur gevşetin. Hepsi sorunsuz çıkıyor ise; tamamen sökebiliriz. Bu işlem kolaylık sağlayacaktır.



7- Boğaz kelebeğimizi temizleme işlemine geçebiliriz. Boğaz kelebeğini ben ‘’ Karbüratör-EGR Temizleyici ‘’ ile temizledim. Ürünün üzerinde de gaz kelebeği kullanım alanı yazmakta.
Boğaz Kelebeğini sprey ile temizleyelim. Parçanın ömrü için; iç mekanizmasına çok baskı yapmamaya dikkat edelim.



İç mekanizmayı açık hale getirecek isek; gaz kelebeği bağlantı parçası ile açık hale getiriyoruz. Sprey ile temizliğimizi tamamladıktan sonra, mikrofiber bez ile kabasını alıp kurutuyoruz..



8- 3 senedir temizlenmeyen Boğaz Kelebeğinin içinden çıkan kirler.



+ Öncesi/Sonrası (Önceki haliyle çok güzel fal bakılır :) Boracan’a 40 vakte kadar yol gözüküyor :) )




Boğaz Kelebeği Adaptasyonu;

+ Malzemeler;

1- Adaptasyon Uyumlu Kablo
2- Dizüstü Bilgisayar

İlerleyen günlerde eklenecek.

PCV Valf Temizliği;

PCV valfi, motor içindeki yağ buharını tahliye eder. Bu parçayı temizlememizin sebebi;
Bora araçlarda; yağ dolum kapağı, hava alıcı. Hava filtresindeki mekanik valf ise; PCV valfi olarak geçmekte.
Sistemin çalışma şekli şöyle; PCV valfi, elektronik değil, mekanik. Hava Filtresinden Boğaz Kelebeğine giden havanın oluşturduğu vakum ile yağ buharını hava alıcı dediğimiz kısımdan çekip yanma odasına göndermekte.
Valf’in hemen yanındaki ince boru ise; karter havalandırma borusu. O vakum ile değil de, basınç ile görevini yerine getirmekte.
Bu araçta; 10 yıla aşkın bir süredir Castrol Magnatec 10w40 kullanılmış.
Castrol Magnatec yağın özelliği; aracı ilk çalıştırmada(soğukta) oluşabilecek motor aşınmalarını minimuma indirmek. Ürünün kutusunda da; ‘’ Akıllı moleküller sayesinde motora mıknatıs gibi yapışarak…. ‘’ diye bir ibare mevcut. Bu yağ, bu özelliğini Akıllı moleküller denilen yoğun kimyasal katkılara borçlu. Yarı sentetik yağ’ın ömrü; Max.10.000’dir. Fakat; servis 15.000 km’de değiştirmekte.

Bu yoğun kimyasallar,eskiyince ve görevini yitirince veya yüksek devirler de yanma sıcaklığına yaklaşıp yağ buharı haline gelince PCV valfine doğru yol almakta. Bu kimyasallar, PCV valfine yapışıp, valfi kirletmekte ve verimsiz çalışmasına sebebiyet vermekte. Bu da mekanik olması sebebi ile verimsiz olan bu valfin, yağ buharını üzerinde tortu yapıp biriktirerek, zamanla hava filtre borusuna doğru akıtmaya başlamakta. Hava filtre borusunu temizlememin/mizin sebebi de bu.
Boğaz kelebeği ve PCV valfinin daha uzun süreler temiz kalmasını istiyor iseniz; yanma sıcaklığı yüksek olan; Motul X-Cess ve Mobil ESP’yi öneririm. Aynı zamanda, çekişi vb. hiçbir sorunu bulunmayan aracınız yazın küçük bir miktar yağ yakıyor ise; yine aynı şekilde bu yağları kullanabilirsiniz.

PCV valfini temizleme işlemine geçelim. Bu işlem de bize yardımcı olacak ürünler;
1-Temizleyici Sprey
2-Kerpeten
3-Mikrofiber Bez

Uygulama;

1-PCV valfi, Hava filtre borusunun üzerinde, kırmızı ok ile gösterilen noktadadır. Sökmek için; sarı ok ile gösterilen kelepçeyi, kerpeten çıkarıyoruz.




2-Söktükten sonra PCV valfi karşımıza çıkacak;




3-Yoğun yağ buharının oluşturduğu yağ birikintisi hava filtre borusuna akmaya başlamış. (Temizlikten öncesi. Köşede kahverengi yağ birikintilerini görebilirsiniz.)



4-Boğaz kelebeğini temizlediğimiz sprey ile temizleyelim.



5-Hava filtre borusundan söktüğümüz küçük kauçuk parçayı da sprey ile temizleyelim;



+İçindeki yağ birikintilerini görebiliriz;



6-Temizledikten sonra; kelepçesi ile yerine geri takalım.
Bu da içinden çıkanlar; dipte yoğun derece de yağ tortuları mevcut. Eski sahibinden aldığım bilgiye göre bu PCV valfi henüz 3 yıllık.


PCV uygulaması da bitti. :)

Videolar;
Boğaz Kelebeği Adaptasyonu Öncesi/Sonrası

Küçük bir not; Konu açarken maksimum 20 fotoğraf (veya link diyelim) sınırı bulunduğu için adaptasyonu ekleyemedim,hakkımızı doldurduk. Müsait olduğum bir vakit; adaptasyon videosunu düzenleyip, çeşitli yazılar ekleyip üst kısımda video olarak paylaşacağım.

Hararet Müşürü ve Soğutma Suyu Değişimi konusunda bahsettiğim uygulamalarda bitti sayılır.
Bir tanecik kaldı.

Eksikler tamamlandıktan sonra; farklı donanım projelerinde görüşmek üzere.

Sağlıcakla kalın.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
471
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Borayi satmasaydim da kiralasaydim. sen bunları yapar 1 sene kullanir ondan sonra geri alırdm :D

bu arada Projeleri duydum kardeşnden kolay gelsin.

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,269
Tepkime puanı
40
İsim
furkan
Soyisim
bakırel
Bende yapacağim da ustalardan biraz bilgim toplamam gerek .

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gakaydın

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
376
Tepkime puanı
0
İsim
gök
Soyisim
han
Elinize sağlık

PRO 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

talep

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Şub 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
0
İsim
vural
Soyisim
alem
Slm Arkadaşlar, bir sorum olacak kutup başlarını söküp boğaz kelebeğini sökerek temizlesek adaptasyon gerekir mi? Yabancı sitenin birinde bcb motor leonun kutup başlarını sökerek boğaz kelebeği ve Egr temizlendi ve adaptasyon yapılmadı araç çalıştığında dalgalanma yapmadı. Tşkler.
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
0
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Ellerinize saglik. Bende akulu vidalama tavsiye ederim vida sokmek icin :)

Dipnot 1: Her 10 bin km de bir benzin ile ustupu veya pamuk yardimiyla temizligi onerilir. Bazilari fircalar aman diyeyim. Aracin uzerindeki tozlar bile surtunmeyi etkilerken, firca ile kelebek temizliginde olusan kilcal ciziklerdeki problemi siz dusunun.

Dipnot 2: Bazi ustalar ustten sprey sikarak temizlik yapmaya kalkarlar oradan hemen kacin. Onemli olan ustu degil altidir. Ayrica ustten sikilan sprey nereye gidiyor :) Motora.
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
0
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Slm Arkadaşlar, bir sorum olacak kutup başlarını söküp boğaz kelebeğini sökerek temizlesek adaptasyon gerekir mi? Yabancı sitenin birinde bcb motor leonun kutup başlarını sökerek boğaz kelebeği ve Egr temizlendi ve adaptasyon yapılmadı araç çalıştığında dalgalanma yapmadı. Tşkler.
Bu bir risk acikcasi. Ariza isigi icinse tamam ama kelebek adaptasyonu bir arabada rot balans ne kadar gerekli ise o kadar onemli bir mevzudur.
 

s1nanozk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Tem 2012
Mesajlar
602
Tepkime puanı
30
İsim
Sinan
Soyisim
Özkerem
Elinize sağlık yine döktürmüşsünüz :)

Geçen ay ben de giriştim boğaz kelebeği temizliğine ama fotoğraflayamamıştım.

Benim kelebek elektronik olduğu için daha bir çekinerek giriştim işe ama şimdi bir problem yok. Ben de hem sprey temizleyici hem de benzin kullanarak temizledim.

Akünün kutup başlarını komple söküp temizlik ardından birkaç kere aracı çalıştırmadan kontak aç kapa ile adaptasyonu kendisi yaptığını düşünüyorum.

Onu da şimdiye kadar rölantide herhangi bir anormallik olmamasından anladım.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,473
Tepkime puanı
54
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
elinize saglık bir sorum olucak zaten kimi aracta yok duz boru var
PCV valfi olmasa ne olur.
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Borayi satmasaydim da kiralasaydim. sen bunları yapar 1 sene kullanir ondan sonra geri alırdm :D

bu arada Projeleri duydum kardeşnden kolay gelsin.

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ebrar üniversiteyi kazandı, geçen hafta gitti. Kendisi araba bile yıkamaz zaten. :D Proje demişken, Poloş'un içinin yeni halini gördün mü :) Orijinalliği bozmadan OEM dokunuşlar ;)
Boraşk'ta da öyle olacak.

Bende yapacağim da ustalardan biraz bilgim toplamam gerek .

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şimdiden kolay gelsin. :)

Ellerinize saglik. Bende akulu vidalama tavsiye ederim vida sokmek icin :)

Dipnot 1: Her 10 bin km de bir benzin ile ustupu veya pamuk yardimiyla temizligi onerilir. Bazilari fircalar aman diyeyim. Aracin uzerindeki tozlar bile surtunmeyi etkilerken, firca ile kelebek temizliginde olusan kilcal ciziklerdeki problemi siz dusunun.

Dipnot 2: Bazi ustalar ustten sprey sikarak temizlik yapmaya kalkarlar oradan hemen kacin. Onemli olan ustu degil altidir. Ayrica ustten sikilan sprey nereye gidiyor :) Motora.
Teşekkür ederim, evde bir tane akülü vidalama aleti var ama gücü az galiba, vidayı tam sıkamıyor yada gevşetemiyor.

Elinize sağlık yine döktürmüşsünüz :)

Geçen ay ben de giriştim boğaz kelebeği temizliğine ama fotoğraflayamamıştım.

Benim kelebek elektronik olduğu için daha bir çekinerek giriştim işe ama şimdi bir problem yok. Ben de hem sprey temizleyici hem de benzin kullanarak temizledim.

Akünün kutup başlarını komple söküp temizlik ardından birkaç kere aracı çalıştırmadan kontak aç kapa ile adaptasyonu kendisi yaptığını düşünüyorum.

Onu da şimdiye kadar rölantide herhangi bir anormallik olmamasından anladım.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim, adaptasyon şart.
Adaptasyon öncesi/sonrası; https://www.youtube.com/watch?v=5yfPFG42N9A
ECU ile boğaz kelebeği pozisyon ayarının(yüzdesinin) aynı olması gerekiyor. Siz boğaz kelebeği iç mekanizmasını bozarken, ayarını da biraz bozuyorsunuz.
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
elinize saglık bir sorum olucak zaten kimi aracta yok duz boru var
PCV valfi olmasa ne olur.
PCV valfinin içinde küçük bir metal demir mevcut. Emiş'te yüksek basınç yaşandı mı yay vasıtası ile kapanmakta, bu demir de yardım etmekte. Motorun içinde de buhar basıncı yükselti mi veya emiş'te vakum yaşandı mı bu sefer yay vasıtasıyla zıt yönde açılarak buharı tahliye etmekte.

Valf veya havalandırma olmaz ise; motordaki buhar basıncı artar. Motorun içindeki parçalar küçük bir miktar stres içinde çalışır.
Düz boru uygulaması yapanlar, boşta kalan borunun ucuna krank filtresi takmakta. Toyota forumunu takip ediyor iseniz; orada benim uygulamam mevcut.
EGR iptalinde yapıldığı gibi borunun ucunu civata vb. kapatanlar da mevcut. Amaçları eksilen yağın önüne geçmek.
Ama maalesef üst kısımda belirttiğim gibi motor küçük bir miktar da olsa stres içinde çalışır ve buhar basıncının yüksek seviyelere ulaşmasından ötürü oluşacak basınçtan sızıntı yapmaya başlayabilir.


Slm Arkadaşlar, bir sorum olacak kutup başlarını söküp boğaz kelebeğini sökerek temizlesek adaptasyon gerekir mi? Yabancı sitenin birinde bcb motor leonun kutup başlarını sökerek boğaz kelebeği ve Egr temizlendi ve adaptasyon yapılmadı araç çalıştığında dalgalanma yapmadı. Tşkler.
ECU ile boğaz kelebeği pozisyon ayarının(yüzdesinin) aynı olması gerekmekte. İç mekanizmayı temizlerken bu ayarı bozmaktasınız. İç mekanizmaya fazla dokunmadığınız da farkedilmeyebilir ama ayarını biraz bozduğunuzda yüksek devir ve rölanti dalgalanması sorunu baş gösterecektir. Üstelik; gaz kelebeği pozisyon arızası(sürekli) ve rölanti devir regülatörü(sürekli) şeklinde arıza kodları verecektir.

VAG kablonuz yok ise; VAG Club, Donanım Merkezi vs. gibi yerlerden uygun bir fiyata yaptırabilirsiniz.

Adaptasyon Öncesi/Sonrası; https://www.youtube.com/watch?v=5yfPFG42N9A
Elinize sağlık

PRO 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkür ederim. :)
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Videolar;
Boğaz Kelebeği Adaptasyonu Öncesi/Sonrası

Küçük bir not; Konu açarken maksimum 20 fotoğraf (veya link diyelim) sınırı bulunduğu için adaptasyonu ekleyemedim,hakkımızı doldurduk diyelim. Müsait olduğum bir vakit; adaptasyon videosunu düzenleyip, çeşitli yazılar ekleyip üst kısımda video olarak paylaşacağım.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Video ve küçük bir not eklendi.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,409
Tepkime puanı
220
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Üyelerimiz için oldukça faydalı bir konu olmuş elinize sağlık Sevra hanım:tebrik:
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,473
Tepkime puanı
54
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
teşekkürler.
 

alisoyak

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2015
Mesajlar
277
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Soyisim
Soyak
Ellerinize sağlık Sevra Hanım. siz Hataydaki servislerden bıktığınız için kendiniz uygulama yapıyorsunuz galiba. çünkü bende iş bilmezlikleri yuzunden bıktım.
Biraz gülebilirsiniz ama Almanyada edindiğiniz bilgilerle, temiz kalibinizledurustlugunuzle, yardimseverligiizle ve hırsınızla bir çok ustaya taş çıkarırsınız.
Diğerlerini merakla bekliyorum. bu arada Sali sabahı sizi Defne Çevre yolunda gördüm, peki siz yiğit köşk civarında bir olumsuzluk gördünüz mu



SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
471
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Ali abi o olumsuzluk dedigin amcalarsa bende gordum hatta 80 sınırlı yolda 93 kmhyle ceza yedim. netten baktim eve gelmedi daa

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Ellerinize sağlık Sevra Hanım. siz Hataydaki servislerden bıktığınız için kendiniz uygulama yapıyorsunuz galiba. çünkü bende iş bilmezlikleri yuzunden bıktım.
Biraz gülebilirsiniz ama Almanyada edindiğiniz bilgilerle, temiz kalibinizledurustlugunuzle, yardimseverligiizle ve hırsınızla bir çok ustaya taş çıkarırsınız.
Diğerlerini merakla bekliyorum. bu arada Sali sabahı sizi Defne Çevre yolunda gördüm, peki siz yiğit köşk civarında bir olumsuzluk gördünüz mu



SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ali bey, çok teşekkür ederim sözünüz biraz iddialı olmuş.

Kendi yapmamın sebebi çok; 2 aracın verdiği yükü azaltmak, (Servis 5 uygulama için 430 TL civarı bir şey dedi, ben malzemeleri aldım yaptım 60 TL), ilaç tedavisi sonrası dışarı çıkamadığım zamanlarda, otoparkta inip yaptığım bir uğraşı, zaman geçirme vs. diyelim.


Sorununuz hakkında şöyle söylebilirim; gençlerimiz, genç yaşta Arapça bilmenin de etkisiyle Arabistan'a çalışmaya gidiyor, sonrasında Türkiye'ye dönüyor. Sanayideki ustalarımızın da yarısından fazla öyle.

Sorun; oradaki arabalarda. VW pek tutulmadığı için tanımıyorlar markayı. Yanlama videolarında göreceğimiz üzere; Nissan, Honda, Hyundai, Toyota. Memleketteki Suriyelilerden de göreceğimiz üzere Kia tutuluyor.

O yüzden VW araçlarını pek tanımıyorlar.

Salı sabahı değil de Cuma sabahı işe giderken belirttiğiniz bölgede radar gördüm. Saat 9:00 gibiydi.

Geçtiğimiz günlerde bir bakan, Tuzak radarların kaldırılacağını açıklamıştı, ama kalkmamış. Virajı dönünce karşıma çıktı. 80 KM/h yasal sınırlı, 3 gidiş şeritli, kocaman yolda 95 KM/h ile gidiyor idim. Sağda Corsa var idi, onun arkasına geçtim.
İnşallah okumamıştır plakayı.



F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Slm Arkadaşlar aracım 2003 bora pasifik bu sitedeki kablo bağaz kelebeği adaptasyonu yapar mı ve cam kodlaması gibi gizli özellikleri açar mı? Yoksa
sizin önereceğiniz kablo varmı tşkler.
http www.sanalpazar.com/vag-com-12.12-vw-audi-skoda-seat-2016-ariza-tespit-cih./i-32396687
Dediğiniz uygulamaları yapar, açıklama kısmında yazmış zaten.
Bu fiyata orijinal olduğunu düşünmüyorum.
Klon kablodur kesin.
Klon kablo içinde bu fiyat yüksek.

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst Alt