Motora yük binince silkeliyor

E_simsek

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
7
İsim
Emrah
Soyisim
Şimşek
Konum
İzmir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
2006
Mesleğiniz
Mühendis
Merhabalar. 2006 1.4 tdi polo aracimda

Özellikle 4. Ve 5. Viteste gaza asilinca inanilmaz bir titreme yaşıyorum. 3. Viteste yokus yukarı yuklenirsem titriyor.
Örnek 5. Viteste 130 la gidiyorum gaza basiyorum silkeliyor, ayağımı gazdan çekiyorum az titriyor, debriyaja basiyorum ip gibi gidiyor. Bu silkeleme özellikle 2000 devir civarında ciddi anlamda yaşanıyor. 1 ve 2. Viteste birşey yok. Sorunum motora ciddi yük bindiğinde yaşanıyor. Tavsiyelerinizi bekliyorum. İzmirdeyim
 

E_simsek

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
7
İsim
Emrah
Soyisim
Şimşek
Konum
İzmir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
2006
Mesleğiniz
Mühendis
1.ve 2. Viteste, vites gecislerimde hiçbir problem yok. Uzun yolda 5. Viteste sakin sakin gidiyorum. Yokuş geliyor hızımi korumak istiyorum gaza basıyorum araba çalkalanıyor. Bu söylediklerim 2000 bin devir sonrası zaten 2000 devir altında sürmüyorum. Kalkışlarda bir problemim yok sadece araca yüksek viteste yük bindirince titriyor lütfen yardım
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,117
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Debriyaja bastığınızda düzeldiğine göre aktarma organlarında problem olduğu gözüküyor yani motor ve şanzıman ayrılınca motor üzerinde bir tek volan dişlisi kalıyor yada motor kulaklarında problem olabilir özellikle yüke bindiğinde en ufak bir vibrasyonda motor kulakları yırtıksa titreşimi kat, kat artar bu durumda aracınızı vw servisine götürmenizi öneririm geçmiş olsun...
 

E_simsek

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
7
İsim
Emrah
Soyisim
Şimşek
Konum
İzmir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
2006
Mesleğiniz
Mühendis
Yorumunuz için teşekkürler ancak bir kaç veri daha eklemek istiyorum. Araç soğuk iken silkeleme olmuyor. Özellikle uzun yolda belli bir km seyir ettikten sonra gerçekleşmeye başlıyor. Hararet göstergesi hiç normal değerin üzerine çıkmadı ancak fanın çalıştığını da görmedim. Sorunum fanın calismamasindan kaynaklanıyor olabilir mi. Özellikle 4. Ve 5. Viteste yukelenince silkeleme sorunu
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,117
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Fanla alakasız bir problem size tavsiyem aracı bilgisayara bağlayıp arıza taraması yapılması gerekir çünkü Krank devir sensör arızalandığında bahsettiğiniz silkelenmeyi yapar arızalı ise pc de çıkar...
 

26golf26

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Ocak 2019
Mesajlar
10
İsim
İsmail
Soyisim
Turgut
Konum
Edremit
Aracınızın Markası
Golf
Aracınızın Modeli
2003
Mesleğiniz
Memur
Yorumunuz için teşekkürler ancak bir kaç veri daha eklemek istiyorum. Araç soğuk iken silkeleme olmuyor. Özellikle uzun yolda belli bir km seyir ettikten sonra gerçekleşmeye başlıyor. Hararet göstergesi hiç normal değerin üzerine çıkmadı ancak fanın çalıştığını da görmedim. Sorunum fanın calismamasindan kaynaklanıyor olabilir mi. Özellikle 4. Ve 5. Viteste yukelenince silkeleme sorunu
Muhakkak bir ustaya baktırın bu sorunlar ileride başka bir sorunu tetikleyebilir sanki arızalar bir birine seri bağlı gibi düşünüyorum.Akslara baktırmanızı öneririm eğer sorun aks lardan kaynaklı ise iki tarafıda değiştirilmesi gerekir.
 

E_simsek

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
7
İsim
Emrah
Soyisim
Şimşek
Konum
İzmir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
2006
Mesleğiniz
Mühendis
Akslardan olduğunu düşünüyorum. Motor zorlanınca arabayı calkaliyor. Cuma götürüp sonucunu yazacağım
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,117
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Akslardan olduğunu düşünüyorum. Motor zorlanınca arabayı calkaliyor. Cuma götürüp sonucunu yazacağım
Dış akslar ses, iç akslar ise sallama yapar körükler patlamış, yağsız kalmış olabilir tamircinize mutlaka baktırın...
 

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,879
İsim
E
Soyisim
O
katılıyorum, yük altında silkelemede aks şüpheli listesindedir.
 

26caddy

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
6
İsim
Mehmet
Soyisim
Pektaş
Merhaba aynı sorun benim 1.9 TDI Caddy yaşadım 2000 devir sonrası 4ve 5 viteste yapıyordu tabi bu sorunu çözmek için öncelikle baskı balata volan motor takozu aks lar olmak üzere hepsini değiştirdim ama faydası olmadi en son olarak enjektör ölçümlerini yaptırdım biri zayıf çıkıyordu enjektör bakımını yaptırdıktan sonra silkelemeyi kesti sizinde sorununuz aynı olabilir
 
Son düzenleme:

E_simsek

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
7
İsim
Emrah
Soyisim
Şimşek
Konum
İzmir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
2006
Mesleğiniz
Mühendis
Bugün izmir koparan pompaya gidere ölçüm yaptırdım. Değerler normal çıktı. Tamirciye gidiyorum bakalım ne çıkacak
 

E_simsek

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
7
İsim
Emrah
Soyisim
Şimşek
Konum
İzmir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
2006
Mesleğiniz
Mühendis
Yorum yapan herkese teşekkür ediyorum sorunum çözüldü. Sağ ön aksa 500 tl sıkışmış :) çıkardık aksı yenisini taktık arabam eski güzel haline geri döndü. Aksın balansörü kırılmış idi
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
495
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Konum
istanbul
Yorum yapan herkese teşekkür ediyorum sorunum çözüldü. Sağ ön aksa 500 tl sıkışmış :) çıkardık aksı yenisini taktık arabam eski güzel haline geri döndü. Aksın balansörü kırılmış idi
Parça olarak ilk defa duyuyorum bu aksın neresidir
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,117
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Yorum yapan herkese teşekkür ediyorum sorunum çözüldü. Sağ ön aksa 500 tl sıkışmış :) çıkardık aksı yenisini taktık arabam eski güzel haline geri döndü. Aksın balansörü kırılmış idi
Tahmin ettiğim gibi geçmiş olsun...
 

26golf26

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Ocak 2019
Mesajlar
10
İsim
İsmail
Soyisim
Turgut
Konum
Edremit
Aracınızın Markası
Golf
Aracınızın Modeli
2003
Mesleğiniz
Memur
Yorum yapan herkese teşekkür ediyorum sorunum çözüldü. Sağ ön aksa 500 tl sıkışmış :) çıkardık aksı yenisini taktık arabam eski güzel haline geri döndü. Aksın balansörü kırılmış idi
Geçmiş olsun...
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
124
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Konum
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
Parça olarak ilk defa duyuyorum bu aksın neresidir
Önden çekişli araçlarda, şanzıman ' ın konumu gereği, aks millerinin boyları eşit değildir. Biri uzun diğeri kısa olur.

Genelde sağ aks mili uzun olur.

Boyu kısa olan aks mili hareket halinde balans ( titreşim ) yapmaz, fakat uzun olan aks mili hareket halinde salgı ( balans ) yapar ve araç da titremeye neden olur.

Bu nedenle aks milleri üretim aşamasında iken, ( tıpkı araç tekerlerine balans ayarı yapıldığı gibi ) uzun olan aks miline balans ayarı yapılır ve hassas şekilde tespit edilen salgı noktasına ( Kauçuk malzemeden ) sabit bir ağırlık monte edilir, bu ağırlığa balans ağırlığı veya balansörü denir.

Zaman aşımına veya mekanik bir zorlanmaya bağlı olarak bu ağırlık hasar görür ve ağırlığı eksilirse, yapılan hassas balans ayarı bozulur ve dolayısıyla , hareket halinde , aks mili salgı yapmaya başlar ve araç karoserinde rahatsız edici bir titreşime neden olur.

Bu kauçuk ağırlık malzemesi, bazı araçlarda değiştirilebilir özellikte olup yedeğinin takılması ile aynı aks mili ile yola devam edilebilmekte. Ancak bazı araçlarda ise bu kauçuk aks miline sıcak pres ile fabrikasyon sabit montaj yapılmış olup , değişimi mümkün değildir ve komple aks milinin değişimi gerekir.




 
Son düzenleme:

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
495
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Konum
istanbul
Önden çekişli araçlarda, şanzıman ' ın konumu gereği, aks millerinin boyları eşit değildir. Biri uzun diğeri kısa olur.

Genelde sağ aks mili uzun olur.

Boyu kısa olan aks mili hareket halinde balans ( titreşim ) yapmaz, fakat uzun olan aks mili hareket halinde salgı ( balans ) yapar ve araç da titremeye neden olur.

Bu nedenle aks milleri üretim aşamasında iken, ( tıpkı araç tekerlerine balans ayarı yapıldığı gibi ) uzun olan aks miline balans ayarı yapılır ve hassas şekilde tespit edilen salgı noktasına ( Kauçuk malzemeden ) sabit bir ağırlık monte edilir, bu ağırlığa balans ağırlığı veya balansörü denir.

Zaman aşımına veya mekanik bir zorlanmaya bağlı olarak bu ağırlık hasar görür ve ağırlığı eksilirse, yapılan hassas balans ayarı bozulur ve dolayısıyla , hareket halinde , aks mili salgı yapmaya başlar ve araç karoserinde rahatsız edici bir titreşime neden olur.

Bu kauçuk ağırlık malzemesi, bazı araçlarda değiştirilebilir özellikte olup yedeğinin takılması ile aynı aks mili ile yola devam edilebilmekte. Ancak bazı araçlarda ise bu kauçuk aks miline sıcak pres ile fabrikasyon sabit montaj yapılmış olup , değişimi mümkün değildir ve komple aks milinin değişimi gerekir.




Bilgi için teşekkürler . Ama hakikaten o kadar okurum bu konuya hiç denk gelmemişim. Bunuda sayenizde öğrenmiş oldum
 
Son düzenleme:
Üst Alt