MK4 GTI ANTI LAG

Alper28

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
423
Tepkime puanı
0
[video=youtube;CUDVi0syPgE]http://www.youtube.com/watch?v=CUDVi0syPgE[/video]
 

Alper28

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
423
Tepkime puanı
0
orda herkez çıldırır tabi ben pc başında çıldırdım:)
 

porschemurat

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
911
Tepkime puanı
0
Bu nasıl birşeydir böyle bunu nasıl yapıyorlar bilen varmı bende istiyoum. :D
 

Alper28

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
423
Tepkime puanı
0
Anti Lag System (ALS)

Yakın zamanda yarış seyretmeye gitmiş olan yada televizyondan detayları kaçırmayacak şekilde izleme alışkanlığı olan arkadaşlarımız , Ralli araçlarının özelikle bir viraja yaklaşırken girdikleri frenaj esnasında çıkardıkları ‘Çat – Pat' sesleri farketmiş olmalılar. Konunun detayı bilinmediğinde kolaylıkla ciddi bir arıza olarak algılanbilecek ve patlamayı andıran sesler çıkaran sistem, aslında Ralli araçlarının son yıllarda ürettiği en verimli sistemlerden biri : Anti Lag, yani Gecikme Önleyici sistemdir.

Turbo araçların normal beslemeli araçlara göre çok daha fazla güç üretebilmelerinin nedeni, bildiğimiz gibi Turbo ile aracın emme manifolduna, doğal yöntemle emebileceğinden daha fazla miktarda hava basılması ve buna göre de fazla yakıt verilebilmesidir. Bu sayede motorun birim zamanda içine alabileceği hava/yakıt karışımı artacağı için üreteceği güç de suni bir yöntem ile artırılmış olur. Ancak Turbo ünitesinin de kendine göre bazı sıkıntıları vardır : turbonun üretebileceği güç motorun devri arttıkça artar, azaldıkça da azalır – yani düşük devirlerde perfromans düşüktür.

Alt devirlerdeki cansızlık sorunu motorun belli devirlere çıkmadan egzoz ve emme pervanelerini yeterince hızlı döndürememesinden kaynaklanır ve genellikle kullanıcının gaza basmasından belirli bir süre sonra gücü hissetmesine, yani gücün gelmesinde bir ‘gecikme' yaşamasına neden olur. Bu sorun özellikle cadde versiyonu Turbo araçlarda küçük çaplı ve küçük hacimli turboların kullanılması ile çözülmeye çalışılır.

Yarış araçlarında ise maximum beygir gücü, motorun reaksiyon süresinden daha önemli olduğu için büyük boyutlarda turbolar kullanılır. Dolayısı ile yarış araçlarındaki turbo gecikmesi sorunu çok daha büyük olur.

İşte bugünkü konumuz ALS sistemi bu güç gecikmesi sorununu çözmek üzere tasarlanmış bir sistemdir. Sistemin esası, ateşleme anını geciktirmeye, yada yaygın tabiri ile ‘rötara çekmeye', bu noktada da karışımın yanmadan zenginleştirilmesine dayanmaktadır.

Sürücü ayağını gazdan çektiği anda beyin aracın ateşleme avansını büyük ölçüde geciktiriyor, yani hava/yakıt karışımını özellikle ateşlemiyor. Bu sayede sürücü gaza basmadığında yanma odasının içindede patlamamış hava/yakıt karışımının birikmesi sağlanıyor.

Sonunda, tam eksoz subabı açılmak üzere iken ( piston yaklaşık üst ölü noktayı büyük ölçüde geçmiş iken ) buji karışımı ateşlediğinde biriken gazlar, çoktan yanma odasını terketmeye başlamış oluyor ve tam bu noktada yanmaya başlayan gazlar büyük ve anlık bir ısı artışı ile yüksek bir hızla yanma odasından çıkıp eksoz kanalı üzerindeki turbo'nun pervane kanatçıklarına çarpıyor. İşte dışarıdan şiddetli patlamalar şeklinde duyduğumuz Çat – Pat sesleri bu esnada çok sıcak olan eksoz kanallarının çeperlerine çarparak patlayan hava yakıt karışımının çıkardığı seslerden oluşuyor.

Bu sayede sürücü ayağını gazdan çektiği anlarda, yani eksoz basıncının düşmesi gerektiği anlarda bile motorun eksoz tarafında yüksek basınç tutulmuş ve Turbo'nun pervanesinin yavaşlaması önlenmiş oluyor.

bir çoğumuz anti lag ı bilmiyoruz onun için bu yazıyı yayınlıyım dedim

ALINTIDIR...
 

crocks

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
497
Tepkime puanı
0
Yaş
41
yeahhhh yes ssss s s yuppiiiiiii bune baba ya!
 

freeman

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Mar 2005
Mesajlar
1,536
Tepkime puanı
0
Yaş
38
Diğer ismiyle launch control :)
Ama buji ve bobinler bu işi hiç sevmiyor
 

fatihsezgin

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,588
Tepkime puanı
0
Yaş
31
oldukça faydalı bir sistemmiş,bazı araçlarda sesini duyuyorum,tabi nette daha doğal hayatta denk gelmedim,ancak çok etkileyici bir sesi var,özellikle ses aralıkları daha kısa tutulursa çok daha fazla pat patlı bir ses çıkarabiliyorlar
 

Alper28

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
423
Tepkime puanı
0
[video=youtube;c35mLBNd_h8]http://www.youtube.com/watch?v=c35mLBNd_h8[/video]

çatarapatara golfümüzün içten görünüşü ralli esnasında(inşallah forum kurallarına aykırı değildir) :)
 

zekidinc55

1
vwTürk Üyesi
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
2,753
Tepkime puanı
3
:sok: Ben arabamı bu halde görsem ölürüm her halde, kendisine kıyam..
 
Üst Alt