• Sevgili üyelerimiz,
    Sitemiz, bildiğiniz üzere 2003 yılından bu yana sizlere hizmet vermektedir. Kalitemizi daha ileriye taşıyabilmek adına başta teknik ekibimiz olmak üzere tüm ekibimiz'in gayretleri sayesinde sitemiz, günümüz şartlarına uygun bir şekilde yenilenmiştir tüm üyelerimize hayırlı olsun.
    Bu geçiş sürecinden sonra foruma kullancı adı ile girişlerde sorun yaşayan kullanıcılarımızın bizlere ulaşıp üyeliklerini kontrol ettirmelerini tavsiye ederiz.
    Görüş ve önerilerinizi buraya tıklayarak yazabilirsiniz. Not: Siteye yüklediğiniz resimlerinizin kalıcı olması için Sitemizin Mesaj bölümünden resim yükleme ikonuna tıklayarak yükleyebilirsiniz... Yönetim.

Michelin Primacy 3 İzlenimleri - 205/55/16 V

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
473
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Meslek:
Merhaba Forum üyeleri,
Eski lastiklerim Primacy Hp'lerin(4.5 yıllık) sertleşmesi ve lastikçinin yama yapmak yerine iç lastik koyarak otobanda patlamasına sebebiyet vermesi nedeniyle lastiklerimi 18 Haziran'da değiştirmiş bulunmaktayım.
Nokian Line, Continental CPC5 ve Michelin Primacy 3 seçenekleri arasında kalmıştım.
Nokian'ı lastik marketlerde bulamadım.
Primacy 3'ü akraba indirimi ile subap, balans, sökme - takma, nitrojen ile birlikte 820 TL'ye aldım. 19/16, Almanya üretimi. Continental bayiisi CPC5 için 850 TL demişti.

- İZLENİMLERİM -

İlk 500 KM İzlenimi.

Lastik çok yumuşak, çok konforlu ve sessiz.
Şehir içi 50 - 60 km, şehir dışı 500 km'ye yakın yol yapmış bulunmaktayım.
KONFOR
Şehir içinde tümseklerden geçerken ömrünü tamamlamış olan lastiklerimde zıplama yaparken Primacy 3 lastiklerim tümsekten geçerken esniyor ve zıplama yapmıyor. Ama bazı tümseklerde yaylanıyor.
İlk dikkatimi çeken buydu.
Eski lastiklerimde yollardaki yamaları hissederken yeni lastik az biraz hissediyorum.
Eski lastiğim parke taşı yollarda titreşim yapardı, bu lastikte öyle bir sıkıntı yok.
Vee o yollarda, yaya geçitlerindeki ismini unuttuğum gıcık kaptığım sarı sarı icatlar.
Eski lastiklerimle onların üzerinden geçerken güm güm ederdi. Şimdikiler eskisi kadar ses yapmıyor.
SES
Ses konusuna gelecek olursak, bir forumda bir yorum okumuştum, 100 KM/H'yi geçtikten sonra uğultu yapıyor diye.
Parke taşı yolda 70 KM/H'den sonra hafif uğultu başlıyor.
Bugün Adana otobanında Yumurtalık mevkiindeki yol çalışması nedeniyle en fazla 145 KM/H'ye kadar çıkabildim.
Herhangi bir uğultu yoktu.
YOL TUTUŞ
Yol tutuşu gayet iyi.
Bugün Belen geçidindeki virajları gayet rahat ve güvenli bir şekilde geçtim.
Malum alışveriş sitesinin yorumlarında bir yorum okumuştum.
Zorlayınca kayma eğilimi var diye.
Belen/Kıcı mevkiindeki sert virajı eskisinden biraz daha hızlı bir şekilde döndüm.
Çok zorladım desem yalan olur.
Ama yol tutuş konusunda hem lastik hemde araba güven veriyor.
Yol tutuş konusunda bir sıkıntı görmedim ben.
FRENLEME
Geldik frenlemeyee..
Eski lastiklerim Primacy HP'den daha iyi bir fren mesafesi var.
Henüz bir şey demek erken ama 1-2 sert dozajlı frende ABS devreye girmedi, hemen zınk diye durdu. Frenleme konusunda ileri ki dönemlerde artısını veya eksisini yakalarsam daha ayrıntılı bilgi veririm.


Artılar - Eksiler

+ Yol tutuş
+ Sessizlik
+ Konfor
+ Frenleme kabiliyeti
+ Az titreşim

- Stabilize yolda davlumbaza taş atması
- İnmiş gibi durması (Lastiklerin yanakları biraz fazla yumuşak. Parke taşı yollarda, sağ lastiğim yol kenarlarındaki eğimli su kanalına gelmişti. Lastik tabanı başka hizadaydı, jant başka hizada.(Lastik basıncı 28 psi idi) Lastikçi kendi kafasına göre 32 psi nitrojen basmıştı.(Fab.verisi 28 psi) 28 psi bastırdım. Gözüme çok inik geldi. Yola çıkmadan önce 30 yaptım eskisinden daha iyi oldu. )


Kilometreleri aştıkça ömür, yol tutuş, fren,abs vs.vs. konularını güncelleyeceğim.



3000 KM İZLENİMLERİ
(29.07.2016)

YOL TUTUŞ
Daha önce de bir konu da yazdığım gibi sürekli Antakya - Adana arası yolculuk yapan biriyim.
Belen virajlarını eskisinden çok daha hızlı ve güvenli dönebiliyorum. Yol tutuş konusunda çok çok başarılı diyebilirim
FRENLEME
Frenlemesi gerçekten çok başarılı.
Frene aniden dibine kadar basınca ABS devreye giriyor.
Ama hızlıca dozaj yapınca ABS devreye girmiyor zınk diye duruyor.
SES
Yukarıda belirtmişim.
KÜÇÜK BİR BİLGİ
Daha önce Boram'da Primacy HP ve bir diğer aracımızda(Jetta) Turanza kullanıyorduk. Bu lastikler davlumbaza taş atmıyordu.
Ama yeni lastiklerin yoldaki tüm taşları topluyor gibi bir hali var.
Gerçekten stabilize asfaltta davlumbaza biraz fazla taş atıyor.
2 hafta önce lastikleri 28 psi indirdik(Nitrojen)
Gerçekten de araç kasistlerde, yoldaki yamalarda mükemmel oldu.
Ama gel gelelim ki inik durdu. APT. garajının önünde yağmur suları girmesin diye ufak bir tümsek var. Oradan geçerken lastik fazla esniyor gibi geldi. Yanağı çok yumuşak diye yanağa yığılıyor gibi geldi.
30 psi bastırdım sonra.
( İleri ki km'lerde göreceğiz bakalım böyle güzel bir şekilde devam edecek mi diye.)
 

bzdalks

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
230
İsim
Beyzade
Soyisim
ALAKAŞ
Marka:
Meslek:
Faydali bilgiler tekerinize taş gelmesin...

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
473
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Meslek:
Teşekkür ederim.
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
473
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Meslek:
Konu güncellendi...
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,772
İsim
Burak
Soyisim
Uzel
Marka:
Meslek:
Ben boram'da önlere 30 arkalara 32 psi hava basıyorum. En ideli bu şekilde bence.
Önleri 28-29 yapınca dediğiniz gibi lastik inmiş gibi görünüyor, 30'dan fazla basınca da kasislerde vuruntu yapıyor,konfor azalıyor. Benzin kapağında önler için maksimum 31 psi yazılmış zaten.
 
Üst Alt