Odfpe
vwTürk Üyesi
- Katılım
- 19 May 2019
- Mesajlar
- 319
- Tepkime puanı
- 101
- Şehir
- Bursa
- Aracınızın Markası
- Audi
- Aracınızın Modeli
- A4
- Mesleğiniz
- Hekim
Turbo basıncını arttırdınız fakat o da ne? Boost 12 psi üstüne çıkınca ‘cosss’ diye bir sesle birlikte basınç düşmeye başladı, sonra dalgalanma ve ağzınızın tadı kaçtı. Tabii önce bir şeyler mi yırtıldı dediniz, ne ola ki bu ses dediniz, sonra bu sesin kesme valfinin gaz kesilince çıkardığı sese benzer bir ses olduğuna kanaat getirdiniz. Sonra forumlarda arama yaptınız ve karşınıza kesme valfinin chip yapılmış araçlarda boost sevilerinin yükselmesine dayanamayıp kaçırdığı gerçeği çıktı. Çözümü ne peki, markaların modifiye kesme valfleri. Fiyat ne? Abooo..
Benim için aynen bu şekilde oldu fakat sonrası daha değişik oldu. Kesme valfi çalışma prensibine göre valfte diyaframın iki yüzüne etki eden basınç aynı? olduğu için ayrıca diyaframın kapatmayı sağlayan tarafında basıncın uygulandığı alan daha büyük olduğu için valfin hangi boost seviyesi olursa olsun kaçırmaması gerekiyordu. Tabii bir de yay kuvveti var fakat bu yay standart kesme valflerinde oldukça yumuşak bir yay, yinede kapatma etkisi oldukça iyi. Ortada bir problem vardı. Teori ile gerçek bağdaşmıyordu. Kesme valfinin üst kısmına gelen basıncın kaynağı emme manifoldudur. Kesme valfini açmaya zorlayan basıncın kaynağı ise hemen turbonun sonrasındaki hava hortumu. O halde problemin nedeni farklı basınç kanallarından beslenen yüzeylerdeki basıncın kabul edilen şekilde eşit olmadığıydı. Bu kabulle bir çözüm aradım ve buldum. Çözüm çok basitti ve tabii ki maliyetli. Fakat bana sadece 3 yollu/2 yönlü bir solenoid vana gerekiyordu. Fiyat 200 tl. Markaların geliştirdiği kesme valflerine göre oldukça ucuz ve bu bir öncü olma, problem çözme meselesiydi. Valf sadece bir kısmı idi, daha önce aldığım, basınç monitorizasyonu ve n75 valfi yerine kullandığım 3 yollu 2 yönlü solenoid vanayı kontrol etmek için kullandığım basınç switchi zaten çözümün ana unsuruydu. Bu switch 2 adet sinyal çıkışına sahip (daha fazla olsa bununla neler neler yapılır), 1 tanesini n75 yerine kullandığın valfe kullanıyorum, 2.’yi de bunun için kullandım. Hortumları gerektiği gibi bağladım ve teste çıktım, yine cosss sesi ve hayal kırıklığı ama hep değil. Bundan vazgeçmedim sadece valfin açılma basıncını aşağı çektim. Şimdilik 16.5 psi’e kadar ‘cosss’ sesini duymadım, yokuşlarda ve boost ihtiyacında beni üzmedi. Sadece bazen limp mod'a giriyor onun bununla zaten ilgisi yok.
Kısaca boost arttırdığınızda dv'nin kaçırması onun yapısından değil kullanım şeklinden kaynaklı. İki kutuptaki basınçları eşitlerseniz boost seviyesinden bağımsız olarak kaçırma imkansız. İsterseniz 30 psi basın yine de kaçırmaz.
Buraya bu dediklerimi destekleyen bir video linki bırakıyorum.
Benim için aynen bu şekilde oldu fakat sonrası daha değişik oldu. Kesme valfi çalışma prensibine göre valfte diyaframın iki yüzüne etki eden basınç aynı? olduğu için ayrıca diyaframın kapatmayı sağlayan tarafında basıncın uygulandığı alan daha büyük olduğu için valfin hangi boost seviyesi olursa olsun kaçırmaması gerekiyordu. Tabii bir de yay kuvveti var fakat bu yay standart kesme valflerinde oldukça yumuşak bir yay, yinede kapatma etkisi oldukça iyi. Ortada bir problem vardı. Teori ile gerçek bağdaşmıyordu. Kesme valfinin üst kısmına gelen basıncın kaynağı emme manifoldudur. Kesme valfini açmaya zorlayan basıncın kaynağı ise hemen turbonun sonrasındaki hava hortumu. O halde problemin nedeni farklı basınç kanallarından beslenen yüzeylerdeki basıncın kabul edilen şekilde eşit olmadığıydı. Bu kabulle bir çözüm aradım ve buldum. Çözüm çok basitti ve tabii ki maliyetli. Fakat bana sadece 3 yollu/2 yönlü bir solenoid vana gerekiyordu. Fiyat 200 tl. Markaların geliştirdiği kesme valflerine göre oldukça ucuz ve bu bir öncü olma, problem çözme meselesiydi. Valf sadece bir kısmı idi, daha önce aldığım, basınç monitorizasyonu ve n75 valfi yerine kullandığım 3 yollu 2 yönlü solenoid vanayı kontrol etmek için kullandığım basınç switchi zaten çözümün ana unsuruydu. Bu switch 2 adet sinyal çıkışına sahip (daha fazla olsa bununla neler neler yapılır), 1 tanesini n75 yerine kullandığın valfe kullanıyorum, 2.’yi de bunun için kullandım. Hortumları gerektiği gibi bağladım ve teste çıktım, yine cosss sesi ve hayal kırıklığı ama hep değil. Bundan vazgeçmedim sadece valfin açılma basıncını aşağı çektim. Şimdilik 16.5 psi’e kadar ‘cosss’ sesini duymadım, yokuşlarda ve boost ihtiyacında beni üzmedi. Sadece bazen limp mod'a giriyor onun bununla zaten ilgisi yok.
Kısaca boost arttırdığınızda dv'nin kaçırması onun yapısından değil kullanım şeklinden kaynaklı. İki kutuptaki basınçları eşitlerseniz boost seviyesinden bağımsız olarak kaçırma imkansız. İsterseniz 30 psi basın yine de kaçırmaz.
Buraya bu dediklerimi destekleyen bir video linki bırakıyorum.