Kesme Valfi (DV, BOV) Kaçırıyor mu? Artık kaçırmıyor.

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
319
Tepkime puanı
101
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Turbo basıncını arttırdınız fakat o da ne? Boost 12 psi üstüne çıkınca ‘cosss’ diye bir sesle birlikte basınç düşmeye başladı, sonra dalgalanma ve ağzınızın tadı kaçtı. Tabii önce bir şeyler mi yırtıldı dediniz, ne ola ki bu ses dediniz, sonra bu sesin kesme valfinin gaz kesilince çıkardığı sese benzer bir ses olduğuna kanaat getirdiniz. Sonra forumlarda arama yaptınız ve karşınıza kesme valfinin chip yapılmış araçlarda boost sevilerinin yükselmesine dayanamayıp kaçırdığı gerçeği çıktı. Çözümü ne peki, markaların modifiye kesme valfleri. Fiyat ne? Abooo..

Benim için aynen bu şekilde oldu fakat sonrası daha değişik oldu. Kesme valfi çalışma prensibine göre valfte diyaframın iki yüzüne etki eden basınç aynı? olduğu için ayrıca diyaframın kapatmayı sağlayan tarafında basıncın uygulandığı alan daha büyük olduğu için valfin hangi boost seviyesi olursa olsun kaçırmaması gerekiyordu. Tabii bir de yay kuvveti var fakat bu yay standart kesme valflerinde oldukça yumuşak bir yay, yinede kapatma etkisi oldukça iyi. Ortada bir problem vardı. Teori ile gerçek bağdaşmıyordu. Kesme valfinin üst kısmına gelen basıncın kaynağı emme manifoldudur. Kesme valfini açmaya zorlayan basıncın kaynağı ise hemen turbonun sonrasındaki hava hortumu. O halde problemin nedeni farklı basınç kanallarından beslenen yüzeylerdeki basıncın kabul edilen şekilde eşit olmadığıydı. Bu kabulle bir çözüm aradım ve buldum. Çözüm çok basitti ve tabii ki maliyetli. Fakat bana sadece 3 yollu/2 yönlü bir solenoid vana gerekiyordu. Fiyat 200 tl. Markaların geliştirdiği kesme valflerine göre oldukça ucuz ve bu bir öncü olma, problem çözme meselesiydi. Valf sadece bir kısmı idi, daha önce aldığım, basınç monitorizasyonu ve n75 valfi yerine kullandığım 3 yollu 2 yönlü solenoid vanayı kontrol etmek için kullandığım basınç switchi zaten çözümün ana unsuruydu. Bu switch 2 adet sinyal çıkışına sahip (daha fazla olsa bununla neler neler yapılır), 1 tanesini n75 yerine kullandığın valfe kullanıyorum, 2.’yi de bunun için kullandım. Hortumları gerektiği gibi bağladım ve teste çıktım, yine cosss sesi ve hayal kırıklığı ama hep değil. Bundan vazgeçmedim sadece valfin açılma basıncını aşağı çektim. Şimdilik 16.5 psi’e kadar ‘cosss’ sesini duymadım, yokuşlarda ve boost ihtiyacında beni üzmedi. Sadece bazen limp mod'a giriyor onun bununla zaten ilgisi yok.
Kısaca boost arttırdığınızda dv'nin kaçırması onun yapısından değil kullanım şeklinden kaynaklı. İki kutuptaki basınçları eşitlerseniz boost seviyesinden bağımsız olarak kaçırma imkansız. İsterseniz 30 psi basın yine de kaçırmaz.
Buraya bu dediklerimi destekleyen bir video linki bırakıyorum.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,070
Tepkime puanı
1,068
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
N249 valf olan motorlarda denene bilir mesele benim arabanın motor kodu AJL n249 valf yok dump valf vakum hortumu direk emme manifolduna bağlı. Yani bu hortuma bir V yapıp hem basınç hemde vakumu bağladığımızda illaki basınç emme manifolduna doğru yönelecektir oysaki n249 valf olduğunda valf, ters gelen turbo basıncını tutacağı için bu uygulama çalışır diye düşünüyorum.
Ancak orijinal dump valf kolay, kolay bozulmaz bozulduğunda ise içindeki diyafram yırtılır, yukarıda bahsettiğiniz sistemi uyguladığınızda aslında pek değişen bir şey olmuyacak yani diyafram özelliğini kaybettiğinde her ne şekilde olursa olsun vakumu tutamayıp kaçıracaktır😀
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
319
Tepkime puanı
101
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
N249 valf olan motorlarda denene bilir mesele benim arabanın motor kodu AJL n249 valf yok dump valf vakum hortumu direk emme manifolduna bağlı. Yani bu hortuma bir V yapıp hem basınç hemde vakumu bağladığımızda illaki basınç emme manifolduna doğru yönelecektir oysaki n249 valf olduğunda valf, ters gelen turbo basıncını tutacağı için bu uygulama çalışır diye düşünüyorum.
Ancak orijinal dump valf kolay, kolay bozulmaz bozulduğunda ise içindeki diyafram yırtılır, yukarıda bahsettiğiniz sistemi uyguladığınızda aslında pek değişen bir şey olmuyacak yani diyafram özelliğini kaybettiğinde her ne şekilde olursa olsun vakumu tutamayıp kaçıracaktır😀
Yöntem boost artışı sonrası dv'nin kaçak yaptığı her durumda ister n249 olsun ister olmasın işe yarayacaktır. İki taraftaki basıncı eşitlediği için de yay kuvvetiyle kapalı kalmaya çalışan diyaframlı valflerden hem daha iyi çalışacak hem de diyafram basınç ve yay stresine maruz kalmadığı için daha uzun ömürlü olacaktır. Markalar bunu kuvvetli yay kullanarak çözüyorlar, basit, etkili fakat pahalı ve ayrıca bu valflerin sızdırmazlık problemleri oluyor.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,070
Tepkime puanı
1,068
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bülent hocam, yukarıda bahsettiğim üzere bizim motorlarda n249 valf olmadığı için Dv nin ince hortumu resimde gördüğünüz üzere direkt olarak emme manifolduna bağlı, durum böyle olunca emme manifoldundaki turbo basıncı aynı zamanda Dv nin diyafram ve yayını zaten baskılıyor yani bizim araçlarda bahsettiğiniz düzenek için her hangi bir tadilata gerek kalmıyor....

N249 valf olan modellerde ise Ecu dan kontrol edildiği için ya N249'u iptal edecek, yada bahsettiğiniz projedeki gibi görev yapacak özel bir düzenek yapmak zorunda kalacaksınız...


myaudivacuum.jpg
 
Son düzenleme:

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
319
Tepkime puanı
101
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Benim yöntemde n249 kısmen devre dışı kalıyor, sadece boost yükselirken turbodan çıkan basıncı dv'ye direkt gönderiyor, manifold basıncı ayarladığım kritik değerin altına düşünce n249'a yol veriyor. Böylelikle hem n249'un faydalarından faydalanmaya devam ediyoruz hem de eksilerinden kaçınıyoruz. Eğer manifold beslemeli dv'lerde yüksek boost değerlerinde kaçırma oluyor ise onlarda da işe yarayacaktır. Bu arada bu sistem elektronik boost kontrol projemin bir artısı olarak ortaya çıktı ve sorun çözdü. Yani boost kontrol sisteminin aslında bir parçası, izole olarak ele almak tabi ki de yanlış olur. Boost yükseltmede ister chip ister diğer yöntemler olsun pahalı bir aparat gereksinimini ortadan kaldırdı ve orjinal parçayı da kullanışlı kıldı, ayrıca aftermarket ürünlerinin problemleriyle de uğraştırmadı. Chip yaptıktan sonra bir chip parası da dv için harca. Bu işlerde yeniyim ve karşılaştığın problem ve çözümler de benim için yeni ve heyecanlı.
 
Üst Alt