barokat
vwTürk Üyesi
- Katılım
- 31 Eki 2007
- Mesajlar
- 331
- Tepkime puanı
- 0
Kapı kilidi tamiratı ile ilgili daha önce Nasıl Yaparım? bölümünde kapı kilidinin araç üzerinden nasıl söküleceğini anlatmıştım. Son aşama olarak söktüğümüz kapı kilidini açıp tamir edip tekrar toplamayı anlatacağım.
Öncelikle size tavsiyem kapı kilidini sökmeye başlamadan önce kameralı bir cep telefonu yada fotoğraf makinesı ile sökmek istenilen yerin önceki ve sonraki hallerini kaydetmeniz. Bunu yaptığınızda toplama aşamasına geldiğinizde hangi parça nereden çıkmıştı gibi bir durumla karşılaştığınızda kurtarıcınız olacaktır.
Başlıyoruz;
Öncelikle 5 nolu bölümdeki vidayı sökün. Sonra 2 nolu bölümdeki teli karşılığından çıkarın çıkaracağınız bölüm A parçası üzerinde No 2 ile işaretlenmiştir. Daha sonra A parçasının resimde görülen kısmının arka tarafında kalan kısmında (masaya bakan tarafı) bir vida var onuda sökün. Sonra 6 numara ile işaretlenmiş bölümdeki tırnakları yuvalarından kurtarın. A parçası üzerindeki 1 numara ile işaretlenmiş olan kolu ok yönünde çekerek, A parçasını B parçasından ayırın. Bu işlemler tamamlandığında kapı kilidi yukarıdaki resimde olduğu gibi iki parçaya ayrılacaktır.
B parçası üzerinde yuvarlak içine aldığım bölümlerdeki vidaları sökün. 4 nolu yerdeki vidayı sökmenize gerek yok! Sökerseniz, toplaması biraz uğraştırabilir.
Şimdi yavaşca kutu içerisini çok fazla dağıtmadan acele etmeden, B parçasını kırmızı yuvarlak içerisine aldığım vida yerlerinden altlı üstlü tutarak kapak açar gibi ayırın. Bu işlemden sonra şekil aşağıdaki gibi olacaktır.
Burayı açtığınızda mutlaka resmini çekin!!! Yukarıdaki şekilde 1 ile işaretlenmiş olan devre kartını görüyorsunuz. Bu kart üzerinde 3 ile işaretlenmiş olan swichlerde görülmekte. İşlemlerimizi bu devre kartı üzerinde yapacağız bunun için resimleri çektikten sonra kutu içerisindeki beyaz dişlili mili ve motoru oradan alın. Motor ile devre kartı birbirine bağlantılı durumdadır. İstenilirse motor içerisine giren ayakları birbirinden ayrılabilir. 2 ile işaretlenmiş bölümde yuvarlak bir beyaz parça görülüyor, bu parçanın konumunu ayrıca resimlemenizi tavsiye ederim. Aşağıdaki şekilde olduğu gibi;
Söylediğim gibi bunlar toplama aşamasında çok işe yarıyor. Bu yuvarlak parça kapı üzerinden anahtarla kitleme yaptığımızda kilit içerisinde döndürdüğümüz parçadır. Bütün bunların resmini çektikten sonra devre kartınızı çıkarın.
Devre kartımızı çıkardık. Kart üzerinde kapı kilidi tesisatı fişinin bağlantı yerindeki uçların devre kartı üzerindeki bağlantı lehimlerini kontrol edin.
Yukarıdaki şekilde görüldüğü gibi benim aracımda buradaki lehimler (Soğuk Lehim) diye tabir edilen bir çeşit korozyona uğramış. Korozyona uğrayan bölümleri kırmızı yuvarlak içerisine aldım. Üstdeki lehimlerle yuvarlak içine alınmış olan lehimlerin nasıl farklı olduğunu sanırım görebiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şek lehim makinanızla buradaki soğuk lehimleri tekrar eritmek. Eğer gerekiyorsa birazda lehim teli kullanabilirsiniz. Lehimleme işlemlerini yaptıktan sonra çektiğiniz resimlerden de yararlanarak aynı işlemlerin tersini uygulayarak kapı kilidini toplayın.
Önemli: Kilidi toplarken A parçası ve B parçasını birbirine takarken dikkat edilmesi gereken şey, B parçasındaki 3 numarayla gösterilen parçanın ucu A parçasındaki yuvasına oturtulurken içeride bulunan (U) harfine benzeyen yuvasına oturduğundan emin olunuz. Eğer bu parça (U) nun içine oturtulmazsa kapınız kilitlenmeyecektir!!!
Hepsi bu kadar. Ben kendi arıcıma bu yazdıklarımı uyguladım ve şu anda kilitle ilgili bütün problemlerim gitti. Umarım kilit tamiratını kendisi yapacak arkadaşlara bu yazı bir nebze olsun yardımcı olur. Elektrikciye verilecek parayla böylece hafta sonu bir :mangalll: yapılabilir.:zıp:
Herkese keyifli forumlar.
Öncelikle size tavsiyem kapı kilidini sökmeye başlamadan önce kameralı bir cep telefonu yada fotoğraf makinesı ile sökmek istenilen yerin önceki ve sonraki hallerini kaydetmeniz. Bunu yaptığınızda toplama aşamasına geldiğinizde hangi parça nereden çıkmıştı gibi bir durumla karşılaştığınızda kurtarıcınız olacaktır.
Başlıyoruz;

Öncelikle 5 nolu bölümdeki vidayı sökün. Sonra 2 nolu bölümdeki teli karşılığından çıkarın çıkaracağınız bölüm A parçası üzerinde No 2 ile işaretlenmiştir. Daha sonra A parçasının resimde görülen kısmının arka tarafında kalan kısmında (masaya bakan tarafı) bir vida var onuda sökün. Sonra 6 numara ile işaretlenmiş bölümdeki tırnakları yuvalarından kurtarın. A parçası üzerindeki 1 numara ile işaretlenmiş olan kolu ok yönünde çekerek, A parçasını B parçasından ayırın. Bu işlemler tamamlandığında kapı kilidi yukarıdaki resimde olduğu gibi iki parçaya ayrılacaktır.
B parçası üzerinde yuvarlak içine aldığım bölümlerdeki vidaları sökün. 4 nolu yerdeki vidayı sökmenize gerek yok! Sökerseniz, toplaması biraz uğraştırabilir.
Şimdi yavaşca kutu içerisini çok fazla dağıtmadan acele etmeden, B parçasını kırmızı yuvarlak içerisine aldığım vida yerlerinden altlı üstlü tutarak kapak açar gibi ayırın. Bu işlemden sonra şekil aşağıdaki gibi olacaktır.

Burayı açtığınızda mutlaka resmini çekin!!! Yukarıdaki şekilde 1 ile işaretlenmiş olan devre kartını görüyorsunuz. Bu kart üzerinde 3 ile işaretlenmiş olan swichlerde görülmekte. İşlemlerimizi bu devre kartı üzerinde yapacağız bunun için resimleri çektikten sonra kutu içerisindeki beyaz dişlili mili ve motoru oradan alın. Motor ile devre kartı birbirine bağlantılı durumdadır. İstenilirse motor içerisine giren ayakları birbirinden ayrılabilir. 2 ile işaretlenmiş bölümde yuvarlak bir beyaz parça görülüyor, bu parçanın konumunu ayrıca resimlemenizi tavsiye ederim. Aşağıdaki şekilde olduğu gibi;

Söylediğim gibi bunlar toplama aşamasında çok işe yarıyor. Bu yuvarlak parça kapı üzerinden anahtarla kitleme yaptığımızda kilit içerisinde döndürdüğümüz parçadır. Bütün bunların resmini çektikten sonra devre kartınızı çıkarın.
Devre kartımızı çıkardık. Kart üzerinde kapı kilidi tesisatı fişinin bağlantı yerindeki uçların devre kartı üzerindeki bağlantı lehimlerini kontrol edin.

Yukarıdaki şekilde görüldüğü gibi benim aracımda buradaki lehimler (Soğuk Lehim) diye tabir edilen bir çeşit korozyona uğramış. Korozyona uğrayan bölümleri kırmızı yuvarlak içerisine aldım. Üstdeki lehimlerle yuvarlak içine alınmış olan lehimlerin nasıl farklı olduğunu sanırım görebiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şek lehim makinanızla buradaki soğuk lehimleri tekrar eritmek. Eğer gerekiyorsa birazda lehim teli kullanabilirsiniz. Lehimleme işlemlerini yaptıktan sonra çektiğiniz resimlerden de yararlanarak aynı işlemlerin tersini uygulayarak kapı kilidini toplayın.
Önemli: Kilidi toplarken A parçası ve B parçasını birbirine takarken dikkat edilmesi gereken şey, B parçasındaki 3 numarayla gösterilen parçanın ucu A parçasındaki yuvasına oturtulurken içeride bulunan (U) harfine benzeyen yuvasına oturduğundan emin olunuz. Eğer bu parça (U) nun içine oturtulmazsa kapınız kilitlenmeyecektir!!!
Hepsi bu kadar. Ben kendi arıcıma bu yazdıklarımı uyguladım ve şu anda kilitle ilgili bütün problemlerim gitti. Umarım kilit tamiratını kendisi yapacak arkadaşlara bu yazı bir nebze olsun yardımcı olur. Elektrikciye verilecek parayla böylece hafta sonu bir :mangalll: yapılabilir.:zıp:
Herkese keyifli forumlar.