Golf 5 1.6 fsi performans

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
Arkadaşlar aracımdan son derece memnunum sadece çok ufak bile olsa kalkışlarda gidişlerde atikleşmesi için ne yapmak gerekir. Öyle afaki performanslar beklemiyorum bastım mu uçsun 😁 yok 0-100 5 6 sn olsun gibi 😁

1- ultrasonic iridyum buji taksam etsi eder mi?
2- simota Carbon açık hava filtresi taksam problem okur mu arıza ışığı yakarmı? Performans çok aşırı beklentim yok fakat rahatlama olur mu?
3- pedalbox iş görür mü pedalboxı chipturning ile entegre edebilir miyiz ?
4- chiptunnig atsak nasıl etki alırım. Motora zarar verir mi öyle çok motoru yoran biri değişim hatta aracı kolay kolay 3 bin devir geçirmem bile nadir de olsa arada yolu boş bulduğumda araca abanıyorum. 5 6 7 bin devir filan çok nadir.
5- aklıma şuan gelmiyor ama başla ne gibi değişiklikler yapabilirim. Maddeler halinde yardımcı olur müsünüz
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
641
Tepkime puanı
33
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Dediğin şeylerin hiç birisi performansını %2 den daha fazla artırmaz. Hatta farkedemeyebilirsin bile. Hiç boşuna paranı harcama. Bunlara harcayacağın parayı benzin koyup gezmek için harca kardeşim. Atmosferik motorlarda performans artırmak için yapabileceğin bir şey yok. Anlatılanlar da para tuzağıdır.
 

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
Dediğin şeylerin hiç birisi performansını %2 den daha fazla artırmaz. Hatta farkedemeyebilirsin bile. Hiç boşuna paranı harcama. Bunlara harcayacağın parayı benzin koyup gezmek için harca kardeşim. Atmosferik motorlarda performans artırmak için yapabileceğin bir şey yok. Anlatılanlar da para tuzağıdır.
Tüh üzüldüm buna resmen aracımdan memnunum dış modifiyesini yapıyorum. Şuanda sadece az atikleşmesini istiyorum öyle 150 200 hp beklemiyorum zaten atmosferik olduğundan pek etki etmeyecek sadece ufaktan canlansın bana yeter ama bilemedim şimdi siz böylemdiyince 😔
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
641
Tepkime puanı
33
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Sırasıyla benim önceki arabalarımda yaptıklarımı sayayım:
1- Ultrasonik buji; ben kullandım araba zar zor yürür hale gelmişti. 15 km sonra çıkarıp atmak zorunda kaldım. Başka bir kaç arkadaş daha denediler onlarda da aynı oldu. Ama bazıları çok iyi oldu diyorlar. Fakat benim arabayı bozdu.
2- Açık hava filtresi; gaza ilk bastığında ilk anda biraz sert kalkıyor. Sonrası yine aynı. Ama öyle ses çıkarıyorki kafa beyin koymuyor. Taktıktan bir kaç km sonra aldığım yere iade ettim.
3- Pedalbox sadece senin gaz pedalının hassasiyetini artırır. Yani hafif gaz verince dip gaz yapmış gibi olmasını sağlar. Yani göz boyamadır.
4- Çiptuning yaptırmadım ama vaktiyle çip tuning yapan "dürüst" yani tüccarlık yapmayan bir arkadaşla yaptırmak için konuştum ve kendisi atmosferik arabalara tavsiye etmediğini söyledi. En fazla vereceği %2 dir dedi bana. Ondan sonra tamamen gündemimden düştü. Piyasada 15 beygir veriyoruz diyenlere inanmayın, yalan söylüyorlar.

Yüzlerce mühendisin yıllarca çalışarak yaptığı arabanızın fabrikadan çıkmış hali en iyi halidir. Tadını çıkarın.
 

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
Sırasıyla benim önceki arabalarımda yaptıklarımı sayayım:
1- Ultrasonik buji; ben kullandım araba zar zor yürür hale gelmişti. 15 km sonra çıkarıp atmak zorunda kaldım. Başka bir kaç arkadaş daha denediler onlarda da aynı oldu. Ama bazıları çok iyi oldu diyorlar. Fakat benim arabayı bozdu.
2- Açık hava filtresi; gaza ilk bastığında ilk anda biraz sert kalkıyor. Sonrası yine aynı. Ama öyle ses çıkarıyorki kafa beyin koymuyor. Taktıktan bir kaç km sonra aldığım yere iade ettim.
3- Pedalbox sadece senin gaz pedalının hassasiyetini artırır. Yani hafif gaz verince dip gaz yapmış gibi olmasını sağlar. Yani göz boyamadır.
4- Çiptuning yaptırmadım ama vaktiyle çip tuning yapan "dürüst" yani tüccarlık yapmayan bir arkadaşla yaptırmak için konuştum ve kendisi atmosferik arabalara tavsiye etmediğini söyledi. En fazla vereceği %2 dir dedi bana. Ondan sonra tamamen gündemimden düştü. Piyasada 15 beygir veriyoruz diyenlere inanmayın, yalan söylüyorlar.

Yüzlerce mühendisin yıllarca çalışarak yaptığı arabanızın fabrikadan çıkmış hali en iyi halidir. Tadını çıkarın.
Orası öylentabiki demekki bende aynı sizin gibi yapacağım hiç birşey yapmayarak 😔 neyse sağlık olaun
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,298
Tepkime puanı
176
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Bence %5 üzerinde performans aranıyorsa araç değişikliği daha makbul olacaktır.
 

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
135
Tepkime puanı
66
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Şehir
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
Araçtan memnunum sadece az daha canlansın bana yeter öyle çok aşırı bişey beklemiyorum
Aman diyorum kardeşim boşa masraf etmiş olursun.

NGK marka ultrasonic iridyum bujıleri , Atmosferik motor 1.6 Mpi ( LPG ' siz ) aracımda ( aracıma uygun olan kod numarası ile satın alarak ) bizzat denedim.

4 adet Orjinal bujısi 50 tl iken, biraz canlanma olur mu acaba diye ( uyarılara kulak asmadan ) 4 adet NGK iridyum bujı ye 355 tl + yine NGK bujı kablo setine 200 tl olmak üzere toplam 555 tl. para ödedim.

Sonuç : Kocaman bir FİYASKO.

Orijinal bujılerden 1 gram fazla bir performans sergilemedi. Belki ömrü , orjinal bujılerden daha uzun olacaktır, ama performansa hiç bir faydası olmadı.

LPG li araçlarda bujıler çabuk deforme olduğu için, uzun ömürlü olması ve yanması zayıf olan LPG nin güzel yanmasını sağlaması açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Ama performans da yine bir artış sağlamayacaktır.


 

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
Aman diyorum kardeşim boşa masraf etmiş olursun.

NGK marka ultrasonic iridyum bujıleri , Atmosferik motor 1.6 Mpi ( LPG ' siz ) aracımda ( aracıma uygun olan kod numarası ile satın alarak ) bizzat denedim.

4 adet Orjinal bujısi 50 tl iken, biraz canlanma olur mu acaba diye ( uyarılara kulak asmadan ) 4 adet NGK iridyum bujı ye 355 tl + yine NGK bujı kablo setine 200 tl olmak üzere toplam 555 tl. para ödedim.

Sonuç : Kocaman bir FİYASKO.

Orijinal bujılerden 1 gram fazla bir performans sergilemedi. Belki ömrü , orjinal bujılerden daha uzun olacaktır, ama performansa hiç bir faydası olmadı.

LPG li araçlarda bujıler çabuk deforme olduğu için, uzun ömürlü olması ve yanması zayıf olan LPG nin güzel yanmasını sağlaması açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Ama performans da yine bir artış sağlamayacaktır.


ne bileyim gardaşım. İnsan bi şeyi sevince vazgeçemiyor :) azıcık daha toparlansın diye uğraşıyor işte :D acaba 1.4 tsi ile takas mı etsem :) yaptırdığım tamponu filan ona takarım :D ne bilim ön arka tampon hazır nasılsa :D
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
135
Tepkime puanı
66
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Şehir
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
ne bileyim gardaşım. İnsan bi şeyi sevince vazgeçemiyor :) azıcık daha toparlansın diye uğraşıyor işte :D acaba 1.4 tsi ile takas mı etsem :) yaptırdığım tamponu filan ona takarım :D ne bilim ön arka tampon hazır nasılsa :D

Araç dan memnunsanız, sorunu yoksa onunla yola devam edin bence. Her şeyini biliyorsunuz en azından.

Yeni araç yeni macera demek. Her yeni araç sürprizleri de beraberinde sürükler.


.
 

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
leri de beraberinde sürükle
gerçi haklısınız bence hiç bozmaya kafa yormaya gerek yok mis gibi aracımız var çok şükür bir kaç düzenleme ile acucuk dhaa iyileşir tertemiz :) Motora girmek istiyorum ama korkuyrm :)
 
Son düzenleme:

azap5555

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Kas 2016
Mesajlar
188
Tepkime puanı
4
İsim
abdi
Soyisim
coşkun
motor yağı ne kullanıyorsunuz?
 

azap5555

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Kas 2016
Mesajlar
188
Tepkime puanı
4
İsim
abdi
Soyisim
coşkun
bir dahaki bakımda motul xclean+ 5-30 kullanın, bir miktar daha canlanır, rahat devirlenir motor, ben bu yağın farkını hissediyorum kullandığım araçlarda
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,382
Tepkime puanı
211
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
bir dahaki bakımda motul xclean+ 5-30 kullanın, bir miktar daha canlanır, rahat devirlenir motor, ben bu yağın farkını hissediyorum kullandığım araçlarda
Bu konu belki ilginizi çekebilir...
İnş bakalım dediğiniz gibi olur yeter ki ataklaşalum az daha bir sorum daha olacak aslında egsoz ile ilgili
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,475
Tepkime puanı
38
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
Tam sentetik motor yağı kullanmak aracın motor ömrünü uzatacaktır. Necdet Bey'in belirttiği gibi araç üzerindeki yağ viskozite koduna bakıp ona göre motor yağı ilave edilmelidir. Ama özetlemek gerekir ise: 1997 ve sonrası tüm VW motorlarında 5-30 veya 5-40 tam sentetik motor yağı kullanılabilmektedir. Hatta bazılarında 0-30.
Atmosferik motorda: Silindirlere fazladan hava gönderemedikten sonra çok fazla bir güç alamazsınız. Aracınıza taktığınız spor hava filtresi ne kadar iyi emiş yapsa bile emdiği havayı silindirlere daha yoğun bir şekilde gönderemeyecek. Kaldı ki performans bujileri kullanmak da çok fazla bir yarar sağlamayacak. Çünkü önemli olan kıvılcım performansını iyileştirmek değil, içeriye daha fazla hava ve yakıt göndermek. Bujiler sadece modifiye edilmiş motorlarda işe yarayacaktır. Elbette atmosferik şekilde de güç alınabilmekte. Eğer bütçeniz var ise turbo dışında:

1. Emme ve egzoz portlarını sildirmek
2. Dereceli egzantrik mili
3. Headers
4. Kutu içi spor hava filtresi. Filtre girişine soğuk hava alabilecek şekilde tampona doğru bir hat çekmek
5. Bu uygulamalarla birlikte chip tuning, performans bujileri kullanabilir. Katalitik konvertör var ise iptal ederek ''tüv muayene sıkıntılı'' bu şekilde 7 ila 14 ps arasında güç artışı 10 ila 25 nm arasında tork artışı elde edebilirsiniz. Performans artışını hissedebilirsiniz. Tabii bu rakamlar motorun durumuna 8 ya da 16 valf oluşuna göre değişmekte. 1.6 litre motor için söylüyorum. Tabi yapacağınız masraf da 2000 TL'nin üzerinde olabilir. Yapacağınız masrafa razı gelir, alacağınız güç beklentisi de tatmin eder ise neden yapılmasın?

Ama en basit yoldan 1.8 T motora tek bir yazılım ile 400 ila 1000 TL arasında bir bütçe katarak +40 hp rahatlıkla alabilirsiniz.
 

bigOver55

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
5
İsim
lokman
Soyisim
yeşil
Şehir
Samsun Atakum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf5 1.6 fsi
Vallahi arabamı çok seviyorum difüzör ön tampon vilan yaptım fakat performans olarak biraz yetersiz sanki egr arızası yaptı. Şimdide bakalım satıp güzel bir araç alabilirsem inş verdiğiniz güzel bir bilgiler için çok teşekkür ederim
 
Üst Alt