Golf 4 otomatik şanzıman sorunu (çözüldü)

kombicak

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Yaş
23
İsim
Fatih
Soyisim
Kombıçak
Şehir
Kırşehir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf
Mesleğiniz
Teknisyen
İsim Soyisim
Fatih Kombıçak
Sensörü değiştirdim yarın filtre ile yağı değiştireceğim dikkat etmem gereken önemli bir husus var mıdır ? Herhangi bir adaptasyon yapmam yada bir ayar yapmam gerekiyor mu ?
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepkime puanı
7
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Abi yer olrak dogru da digeride bogaz keleginin yanindan bakin yuvarlak soketli olmasi lazim yuvarlak soketlibg33 olmasi lazim musait oldugumda tekrar bakip soylerim size ... motor kulaginin altindaki g68 olmasi lazim
 

kombicak

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Yaş
23
İsim
Fatih
Soyisim
Kombıçak
Şehir
Kırşehir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf
Mesleğiniz
Teknisyen
İsim Soyisim
Fatih Kombıçak
Ustam bugün bitirdim işlerini hız sensörü arızası veriyordu 00281 kodu internette araştırdığında g68 hız sensörü arızası çıkıyor. Bulunduğum şehirde otomatik şanzımancı olmadığı için kendim ustamla fikir alışverişi ve sizin sayenizde fikirleriniz sayesizde çözdük. Aynı sorunu yaşayabilecek arkadaşlar için sorunu nasıl çözdüğümüzü anlatayım. Önce bilgisayara bağladık bilgisayarda 00281 arıza kodu hız sensörü arızası veriyordu. Bulunduğum yerde sensörü bırakın filtreyi dahi bulamadım o kadar parça yönünden kıt. Hız sensörü ve devir sensörü sanırım birbirine paralel çalışıyormuş şimdilik devir sensörünü bir deneyelim elimizde bulunduğu için arıza devam ederse diğer sensör sipariş verelim dedik. G38 değiştik. Gariptir ki sorunu çözdü. Ancak ben o halde mecburiyetten 150 200 km kadar yol gittim.Bu şanzımanın ısınmasına ve yağın ısısının artmasına yol açmış olacak ki vites 2 den 3 e aşırı bir şekilde vuruntu başladı. Şanzıman sensör arızası verene kadar vites geçişleri çok iyi durumdaydı bende 2017 model i20 var 20.000km de vites geçişleri ondan daha iyi durumdaydı desem yeridir. Sensör sorunumuzu çözdü araç vitesleri değiştiriyor ancak vuruntudan dolayı sizinde tavsiyenizle yağı açtık akıttık yağ renginde sorun yok şanzıman su almamıştı ama yağ su gibi akıcı ve köpürmüş ve özelliğini kaybetmiş çok ısınmadan zorlanmadan dolayı sanırım ( yağ eski değil 8.000km olmuş serviste değiştirilmiş ). Mobil yağ kullandık , filtre bulunduğum şehirde bulamadığımız için güzelce temizliğini yaptık benzinle yıkadık zaten yeni olduğu için aynı filtreyi kullandım son olarak valflerin akü ile kontrolünü yaptık hiç bir arıza görünmedi kapattık. Vuruntu geçti yaklaşık 3.8 lt civarında yağ aldı. Diğer vites geçişleri tıpkı eskisi gibi sanki yarı otomatik dsg gibi hissettirmiyor vites düşüşleri de aynı şekilde. vites 2den 3 e geçişi çok hafif yok denecek kadar %95 oranında geçti. Yağı değiştirince vuruntudan da eser kalmadı. Çoğu zaman aracın devrine bakmasam anlayamam bile diyebilirim. 50 km civarında yol yaptım. Git gide oda geçiyor diyebilirim.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Ustam bugün bitirdim işlerini hız sensörü arızası veriyordu 00281 kodu internette araştırdığında g68 hız sensörü arızası çıkıyor. Bulunduğum şehirde otomatik şanzımancı olmadığı için kendim ustamla fikir alışverişi ve sizin sayenizde fikirleriniz sayesizde çözdük. Aynı sorunu yaşayabilecek arkadaşlar için sorunu nasıl çözdüğümüzü anlatayım. Önce bilgisayara bağladık bilgisayarda 00281 arıza kodu hız sensörü arızası veriyordu. Bulunduğum yerde sensörü bırakın filtreyi dahi bulamadım o kadar parça yönünden kıt. Hız sensörü ve devir sensörü sanırım birbirine paralel çalışıyormuş şimdilik devir sensörünü bir deneyelim elimizde bulunduğu için arıza devam ederse diğer sensör sipariş verelim dedik. G38 değiştik. Gariptir ki sorunu çözdü. Ancak ben o halde mecburiyetten 150 200 km kadar yol gittim.Bu şanzımanın ısınmasına ve yağın ısısının artmasına yol açmış olacak ki vites 2 den 3 e aşırı bir şekilde vuruntu başladı. Şanzıman sensör arızası verene kadar vites geçişleri çok iyi durumdaydı bende 2017 model i20 var 20.000km de vites geçişleri ondan daha iyi durumdaydı desem yeridir. Sensör sorunumuzu çözdü araç vitesleri değiştiriyor ancak vuruntudan dolayı sizinde tavsiyenizle yağı açtık akıttık yağ renginde sorun yok şanzıman su almamıştı ama yağ su gibi akıcı ve köpürmüş ve özelliğini kaybetmiş çok ısınmadan zorlanmadan dolayı sanırım ( yağ eski değil 8.000km olmuş serviste değiştirilmiş ). Mobil yağ kullandık , filtre bulunduğum şehirde bulamadığımız için güzelce temizliğini yaptık benzinle yıkadık zaten yeni olduğu için aynı filtreyi kullandım son olarak valflerin akü ile kontrolünü yaptık hiç bir arıza görünmedi kapattık. Vuruntu geçti yaklaşık 3.8 lt civarında yağ aldı. Diğer vites geçişleri tıpkı eskisi gibi sanki yarı otomatik dsg gibi hissettirmiyor vites düşüşleri de aynı şekilde. vites 2den 3 e geçişi çok hafif yok denecek kadar %95 oranında geçti. Yağı değiştirince vuruntudan da eser kalmadı. Çoğu zaman aracın devrine bakmasam anlayamam bile diyebilirim. 50 km civarında yol yaptım. Git gide oda geçiyor diyebilirim.
Çok geçmiş olsun sorun devam ederse markalı bir şanzıman yağı kaydırıcısı kullanırsanız faydasını görürsünüz diğer yandan ustanız yağ seviyesini nasıl ayarladı bilmiyorum fazla yada eksik konulan yağ şanzımanın stabil çalışmasını engeller umarım düzgün konulmuştur, adınıza sevindim (y)
 

kombicak

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Yaş
23
İsim
Fatih
Soyisim
Kombıçak
Şehir
Kırşehir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf
Mesleğiniz
Teknisyen
İsim Soyisim
Fatih Kombıçak
Yağı kendim koydum önce 2 litre aldı daha sonra aracı çalıştırdım vitesi R konumuna alıp frene basılı tutarak 2 litre daha koydum toplam 4 litre aldı. Daha sonra araçla şanzımanı ısıtmadan yani çok olmadan ufak bi tur atıp geldim ( yağın soğumasını biraz bekledim serin kapalı bir yerde buharın ekstra fazladan yağ atmaması için )alttaki tıpayı açtım aracı çalıştırıp R konumuna aldım 150 200ml arasında bir miktar akıttı kendisi sonra stabil oldu. Bu şekilde ayarladım yanlışım varsa düzelteyim ?
Yağ kaldırıcı dediğiniz şey bu mudur ? https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/wurth-otomatik-sanziman-yagi-performans-iyilestirici-150-ml-464971664?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=329305395794&utm_term=65353677359&ga_prodid=464971664&ga_merchantid=138489486&scxid=14489-145818-2357-0&sc_gcsp=gg&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwiILsBRCGARIsAHKQWLPYHf_VQyMjUlLWG8AL7wOWoaYVEe4UbKTPWop6s6k_Tr9uSR8vlroaAjstEALw_wcB

Ne işe yarıyor ve nasıl kullanılıyor yağın içine mi ilave ediliyor ?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Yağı, kurallara uygun şekilde koymuşunuz elinize sağlık, yağ katkısı olarakta würth uygundur👍
 

gn461

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
70
Tepkime puanı
8
İsim
gökhan
Soyisim
turk
Şehir
Ankara
Ellerinize sağlık, mobil in hangi yağını koydunuz. Bende yağ seviyesini ayarlarken aracın hep P de olması gerektiğini okumuştum. Tam olarak faydalanabileceğim doküman vs var mı? Vagcom üzerinden de ayarlama yapabilirim. Teşekkürler
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepkime puanı
7
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Sanzuman yagini 40 dereceye ulastikdan sonra kontrol ederseniz daha saglikli olur servislerde en az 30 dereceye geldiginde kontrol ediliyor biz 40 derecede ediyoruz yag tam akiskan oldugunda daha net sonuc aliniyor teske sensoru degistirmeden yag yag filtre operasyonu yapsaydiniz sensor arizasi gidicekdi yuksel ihtiml yinede sevindim duzeldiyse sorun yok . Gule gule kullanin :)
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepkime puanı
7
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Ellerinize sağlık, mobil in hangi yağını koydunuz. Bende yağ seviyesini ayarlarken aracın hep P de olması gerektiğini okumuştum. Tam olarak faydalanabileceğim doküman vs var mı? Vagcom üzerinden de ayarlama yapabilirim. Teşekkürler

Kartelde bir yag tapasi ikinci olarak seviye tapasi var yagi bosaltirken ve yuklerken icindeki bes alyanlik seviye tapasinida sokun yagi koydukdan snra seviye tapasini sonuna kadar sikin daha snra yagin incelene kadar akmasini bekleyin fazla koyarsaniz eger snra tapayi kapatin araci calistirin d ye takin sanxuman isisi 30 derece ye ulastiginda tapayi sokun araclari sirasiyla p r n d d1 s e takin ve yurutun bu islemden snra akan yag ip gibi oldugunda kapayi sikin ve islem bitmistir...
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepkime puanı
7
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Ellerinize sağlık, mobil in hangi yağını koydunuz. Bende yağ seviyesini ayarlarken aracın hep P de olması gerektiğini okumuştum. Tam olarak faydalanabileceğim doküman vs var mı? Vagcom üzerinden de ayarlama yapabilirim. Teşekkürler
Yag konusuna gelince otomatik sanxumanlar kirmizi atf ile yaglanir fakat kirmizi atf nin ozelligi arac sanzumanina gore degisir farkli koyar iseniz vuruntu sarsintilo gevisler yapar. Marka model moyor bilgileri yazarsaniz yardimci olurum
 

gn461

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
70
Tepkime puanı
8
İsim
gökhan
Soyisim
turk
Şehir
Ankara
Öncelikle ilginize çok teşekkür ederim. 2003 model Golf Bfq motor. 01m FDH şanzıman AG4 bendeki renk sarı. Soğukken ilk harekette D ye geçiyor frenle birlikte bekliyor. Freni bırakınca d ye geçiyor. Dexron 3g olacak dediler Febi 14738 koydum ama sonuç yine aynı. Çok dik rampada bile asla kaçırma yok ama bu sorun var.
 

kombicak

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Yaş
23
İsim
Fatih
Soyisim
Kombıçak
Şehir
Kırşehir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf
Mesleğiniz
Teknisyen
İsim Soyisim
Fatih Kombıçak
Benim ki de AEH motor. Tipleri yapıları beygirleri torkları herşeyleri aynı diye biliyorum sadece 2001 den sonra manuel olanlarda 16 valfe geçiş yapıldı ancak otomatikler hep 8 valf devam etti ve isim değiştirildi. Şanzımanda o yüzden aynı. Mobil ATF220 kullandım.
Bu arada ben usta felan değilim öğrenciyim. Geçmişte 2 yıl kadar makam şöförlüğü yaptığım için az çok bilgim var ustalar daha net bilir sorununuzu.
Bu arada aracım hala servis bakımlı olduğundan dolayı şunu belirteyim servis 1 ay önce castrol kullanmış faturada öyle yazıyor. Tekrar castrol kullanacaktım araştırmalarımda Mobil in otomatik şanzımanda daha iyi olduğunu gördüm. Kullandım ikisinide test etmiş oldum ŞİMDİLİK daha iyi. Ve şanzımanın rahatlamasının motora ve yakıtada faydası oldu hissedilir bir şekilde yol bilgisayarından da anlaşılıyor zaten. İnşallah olmaz ama ilerleyen günlerde aksi bir durum olursa yine burdan belirtirim.
 

kombicak

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Yaş
23
İsim
Fatih
Soyisim
Kombıçak
Şehir
Kırşehir
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf
Mesleğiniz
Teknisyen
İsim Soyisim
Fatih Kombıçak
Yağı, kurallara uygun şekilde koymuşunuz elinize sağlık, yağ katkısı olarakta würth uygundur👍
Necdet ağabey şunu sormak istiyorum , şimdi bir zamanlar motor katkılarını da çok tavsiye ettiler ancak bilmeyen ellere geçince herkesin motoru arıza vermeye başladı aslında onu kullanmak bildiğim kadarıyla yağ değişeceği zaman yağın içine atıp bir süre rölantide çalıştıktan sonra boşaltmak ama bilmeyen ellere geçince yağ değişimi yaparken içine attılar 10.000km o şekilde bindiler motorlar hep arıza verdi. Bu şanzıman katkısı yakıttaki gibi şanzımanın içine koyulup bir sonraki yağ değişimine kadar ( mesela ben şimdi değiştirdim 60.000km ) mı kullanılacak yoksa motor katkısı gibi atıp kısa bir süre çalıştıktan sonra boşaltılacak ? Birde daha önce bunları kullanan tecrübe eden oldu mu ?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Necdet ağabey şunu sormak istiyorum , şimdi bir zamanlar motor katkılarını da çok tavsiye ettiler ancak bilmeyen ellere geçince herkesin motoru arıza vermeye başladı aslında onu kullanmak bildiğim kadarıyla yağ değişeceği zaman yağın içine atıp bir süre rölantide çalıştıktan sonra boşaltmak ama bilmeyen ellere geçince yağ değişimi yaparken içine attılar 10.000km o şekilde bindiler motorlar hep arıza verdi. Bu şanzıman katkısı yakıttaki gibi şanzımanın içine koyulup bir sonraki yağ değişimine kadar ( mesela ben şimdi değiştirdim 60.000km ) mı kullanılacak yoksa motor katkısı gibi atıp kısa bir süre çalıştıktan sonra boşaltılacak ? Birde daha önce bunları kullanan tecrübe eden oldu mu ?
Bu tür katkıları kullanırken illaki kaliteli, kendini ispatlamış marklara yönelmek ve kullanma talimatına uymak gerekir aksi taktirde faydasından çok zararını görürsünüz.
Würth marka malum kendini kanıtlamış bir çok test aşamasından geçerek üretilen otomotiv konusunda bir çok ürüne sahip bir marka, geçmiş zamanda aracımda performans problemi yaşayıp, yetkili servisin tavsiyesi üzerine dizel araçlar için üretilmiş Würth yakıt katkısı kullandım sonrasında problemim kökten çözülmüş, araç mükemmel çekişe kavuşmuştu.

Yine benzer bir deneyimimi aktarayım doksanlı yıllarda Motor Silk motor katkı maddesini bir çoğunuz biliyorsunuzdur aracımda kullanıp kompresör testinde bir kaç derece iyileşmeye şahit olmuş, akabinde başka bir sebepten dolayı on, onbeş bin km sonra motor silindir kapağını söktüm silindir ve yatakları incelediğimde katkı maddesinin silindirlerdeki boşluğu doldurduğunu kendi gözlerimle görüp test etme imkanım olmuştu.

Ancak karterin dibinde katkıdan kaynaklı sakızlaşmalar vardı bu sakızlaşmaların yağ filtresini tıkama ihtimali yüksek olduğundan dolayı firma bu hatanın farkına varıp yeni bir ürünü piyasaya sürmüştü faydasını gördünmü diye soracak olursanız son derece memnun kalmıştım yinede bu tür katkıları kullanırken tam araştırmadan kullanılmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum ayrıca çevremde ve kendim bizzat tecrübe edinmediğim ve emin olmadığım hiç bir ürünü de kimseye tavsiyede bulunmam sağlıcakla kalın. :)
 
Üst Alt