Fren Balataları hakkında Teknik Bilgi

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
480
Yaş
48
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Konum
istanbul
Kusura bakmayın Google tercüme ettirdim.
Sürtünme fren balatalarının bileşimi

Debriyajın modern bileşimi, yaklaşık 20 madde içeren karmaşık bir karışımdır. Frenlemenin sürtünme özellikleri, kullanılan bileşenlerin bileşiminden ve yüzdesinden etkilenir. Balataların kompozisyonları farklı olsa da, her sürtünme kavramasında bulunan ana bileşenleri tanımlamak mümkündür:

  • Abraziv
  • Sürtünme değiştirici
  • Sürtünme regülatör / alıcı
  • DOLGU
  • KUTSAL ELEMAN
Böyle bir bölünme, o zamandan beri keyfi Bileşenler belirsiz yük taşıyor.

aşındırıcı

Aşındırıcılar temiz sürtünme yüzeylerini oluşturarak, fren balatainin ve balataların sürtünme yüzeylerinin sınırında bir sürtünme filmi oluşturmaya yardımcı olur.
Aşındırıcının ikinci işlevi, özellikle fren başlangıcında, sürtünme katsayısını arttırmaktır.
Balatain güçlü bir ilk kavraması, aşındırıcılarda bulunan bir özellik olan yapının yüksek gözenekliliğini ve sertliğini gösterir.
Üreticiler aşındırıcıları seçerken uzlaşmaya zorlanmaktalar.
Çok fazla aşındırıcı varsa, balata daha hızlı silinir, çok az ise, balata parlatılır.
Parlatılmış bir balatateki sürtünme katsayısı gözenekli bir balataten daha düşüktür.
Parlak bir balata, kötü işleyen bir balatain kesin bir işaretidir.

(Örnek: Alüminyum oksit, demir oksitler, toz kuvars, zirkonyum silikat)

Sürtünme değiştirici

Malzemelerin iki işlevi vardır:

  • Sürtünme filmini sürtünme elemanları, pabuç ve balata arasındaki kontrol
  • Sürtünme balatalarınin katsayısını ayarlayın.
Grafit - En yaygın kullanılan eleman. Sürtünme katsayısı yapıya bağlıdır. 600ºº üzerindeki sıcaklıklarda çalışmaz,> 700 >C sıcaklıkta yanar.
Bakır - Pudra formunda kullanılır. (Genellikle METAL-SERAMİK balatalarınde kullanılır).
Metal sülfürler - Sürtünme katsayısı: Sb (0.47 - 0.49), PbS (0.40 - 0.47), Cu2S.36-0.52).

(Örnek: grafit, bakır, metal oksitler, metal sülfitler, petrol koku)

Sürtünme Düzenleyici / Yükselteçler

Daha iyi aşınma direnci bileşimi.
Kural olarak, bunlar alaşım metallerinden veya sentetik liflerden, örneğin Kevlar'dan ibarettir.
Ek bir rol sürtünme düzenleyicidir.

  • sentetik elyaf - Kevlar, Dupont Kevlar veya Twaron
  • metal lifler - çelik, bakır, bronz.
  • Organik - Pamuk, Pamuk, Silika.
(Örnek: sentetik elyaf, metal oksit elyaf, metal elyaf, organik)

doldurucu

Asbest
- En yaygın dolgu maddesi (1997 yılına kadar). Şimdi sağlık tehlikeleri nedeniyle kullanım yasaklandı.
Potasyum Titanate - Kuvvetlendirici Fiber, Kevlar.

(Örnek: asbest, barit, potasyum titanat, wollastonit, vermikülit, bazalt lifi, rokvül, seramik lifi) Filler - yapıyı oluşturur. Sürtünme düzenleyiciler, yükselticiler ve aşındırıcılar arasındaki boşluğu doldurmak için kullanılır. Ek bir rol sürtünme düzenleyicidir.

Bağlantı elemanı

Bileşenleri birbirine bağlayan bir çeşit yapıştırıcıdır. Ek bir rol sürtünme düzenleyicidir. Fenol-aldehit polimer (organik) - Organik yüzeylerde en çok kullanılan matris.Elemanın fazlalığı, yüksek sıcaklıklarda (solgunluk) katsayısında bir azalmaya neden olur.

Metal alaşımları (Cu, Fe, Ni) - Metal balatalarde ve METAL-SERAMİK'te kullanılır. Fenol-alkid polimerlerinin çeşitli modifikasyonları - Kresol, epoksit, bor vb. Metal ve semimetal balatalarde kullanılır.

Tipik kompozisyon balataları

Bloktaki öğelerin tam yüzdesi, bir araştırmanın konusu ve bir ticari sırdır. Yarı metalik substratın boşaltılmasında, en az% 30'luk bir toplam metal içeriği elde etmeye gider.Metal varlığı, organik elementler içermek için substrat ile etkileşime girmez. METAL-SERAMİK fren balataları bile oldukça fazla miktarda organik malzeme içerebilir.

Sürtünme katsayısı kodları

SAE, iki harfe dayanan sürtünme seviyesini belirlemek için bir sistem geliştirmiştir. İlk harf, balatain oda sıcaklığından normal ısıtılmasından sonra dört noktadan (90C, 122C, 149C, 205C) alınan ortalama normal sürtünme katsayısıdır. İkinci harf, balataların aşırı ısınmadan geri yüklenmesinden 10 puan sonra alınan ortalama sıcak sürtünme katsayısıdır. J661 “Chase Machine” test yönteminin açıklamasını okuyarak sürtünme katsayısı ölçüm tekniği hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.



kodSürtünme katsayısı
C
0.15'e kadar
D
0,15 - 0,25
E
0,25 ila 0,35
F
0,35 - 0,45
G,
0,45 - 0,55
'H
0,55 - 0,8
Z
tanımlanmamış
Tipik olarak, günlük kentsel trafik için fren balataları 0,25 - 0,35 arasında değişen ortalama bir sürtünme katsayısına sahiptir. Gelişmiş performansa sahip fren balataları, yaklaşık 0.46 sürtünme katsayısına sahiptir ve çoğu durumda kullanıcı, frenleme etkisinde bir düzelme olduğunu hemen fark eder.

Blok numaralarında, HH, GG, GF, FF, FE endeksleri sıklıkla gösterilir - bunlar J661 yöntemini kullanarak yapılan testlerin sonuçlarıdır. Isınması gereken balatalarde, ilk harf ikinciden daha küçüktür. Düşük sıcaklık balatalarınde (organik), yüksek sıcaklıklara karşı kararsızlık göz önüne alındığında, ikinci harf birinciden daha azdır. Test edilen sıcaklıklarda stabil çalışan balatalarde her iki harf de aynıdır. J661 yönteminin sakıncaları vardır. Alternatif test yöntemlerini (Hızlı Makine) kullanarak çelişkili sonuçlar elde edilir. Bu arada, SAE J661 metodu kalite balatalarınin resmi standardıdır.

SICAKLIK ARALIĞI

Spor balatalarını kovalamamalısınız, yüksek sıcaklık aralığında çalışarak, serin bir şekilde fren yaptığınızı düşünerek. Spor balataları, şehir içinde onları tamamen değersizleştiren 177ºº'den başlayarak ısınmayı gerektirir. Çok aktif bir cadde sürüşünde bile, balataların sıcaklığı 370º derece değerini aşmaz. Isınma ihtiyacı, ısındıktan hemen sonra kendini gösteren bir spor balatasında bulunan doğrusal olmayan, ilerici bir mücadele ile açıklanabilir. Soğukta, balata normal düşük sıcaklık organikten daha az bir sürtünme katsayısı üretir. 170 dereceye kadar ısındıktan sonra - çalışanın sürtünme katsayısında ani bir artış var. Eğer blok düzenli olarak tekrar ısıtılırsa (pist üzerinde doğal olarak meydana gelir), aşırı sıcaklık koşullarına rağmen yüksek sürtünme katsayısı sabit olacaktır. İyi ama spor balatası tersi yönde davranır. Sürtünme katsayısını neredeyse 0 ila 350 derece arasında tutar, sonra solma momenti gelir - aşırı sıcaklığın etkisi altında sürtünme katsayısında keskin bir düşüş olur, balatanin fazla ısınması tahribata yol açabilir.

Sıcaklık aralıkları:

  • Şehirde İşletme: <370ºC
  • Parça: 483-800ºº
Fren pabucu çeşitleri

organik


En yaygın balatalardan biri. Blok bir organik dolgu maddesi içerir. Genellikle grafittir. Bu balata siyah. Fenol - aldehit polimer matris olarak (asbest ile değiştirilir) kullanılır, metal veya sentetik lifler (Kevlar, bronz) yapının amplifikatörü olarak kullanılır. Büyük ölçüde, blok kalitelerini grafitten - doğrusal bir sürtünme katsayısı ve 400 ° C'ye kadar bir sıcaklık aralığında miras alır. Bazı organik reçinelerin alt türlerini içeren balatalar, nihai oluşum için (koku ile birlikte) bir ilk ısınma gerektirir. Dikkatli olun ve ilk 100 km'deki organik bloğu fazla ısıtmayın, aksi halde çökebilir. Bu tip balatalar için sürtünme katsayısı 0,30 ila 0,50 arasındadır. Balatalar ilerici değildir ve doğrusal dönüşlere sahiptir. Çok yumuşak. Diken yükselticileri / üreticileri ek aşınma direnci sağlar - bronz talaşlar ve Kevlar lifleri. Dezavantajları - nispeten düşük sürtünme katsayısı, düşük aşınma direnci ve düşük çalışma sıcaklığı, palet üzerinde ön frenler için balata olarak grafit bazlı organiklerin kullanılmasına izin vermez. Bağıl doğrusallık, korozyon önleyici bileşim, metal içeriğinin daha yüksek bir yüzdesi ve diğer dolgu maddesi, düşük sıcaklıklarda küçük bir kavrama kaybı maliyetinde sıcaklık aralığında bir artışa yol açar.

yarı metalik

Yarı metal balataların karakteristik bir özelliği, sürtünme katsayısını yüksek sıcaklıkların etkisi altında tutma yeteneğidir. Dezavantajı düşük (organik ile karşılaştırıldığında) başlangıç sürtünme katsayısının yanı sıra ısıtma ihtiyacıdır. Isınma ihtiyacı, çalışma sıcaklığına kadar ısınmaya harcanan zaman ve kentte keskin bir toplayıcı (daha tipik spor balatalar) nedeniyle şehirde kullanıldığında bloğun yüksek ilerlemesini açıklar. Hem pist hem de şehir için üretilen çok çeşitli yarı metalik balatalara rağmen, hepsi bir dereceye kadar aynı özelliklere sahiptir. Yüksek sıcaklık yastıklarının çalışmalarını yarışmalarda izleyebilirsiniz. Yarışçılar hem kauçuğu hem de pabuçları önceden ısıtır.Ek olarak, bu balatalardeki frenleme tekniği farklıdır. Sürücü önce freni sıkar, balatasını ısıtır, sonra artan ilerleme ile gereğinden fazla yavaşlamamaya izin verir.Maalesef, üreticiler organik ve semimetal balatalar için yüksek sürtünme katsayısını ve çok çeşitli uygulama sıcaklıklarını birleştirememektedir. Belli nedenlerden dolayı, sürücüler tatmin edici bir sürtünme katsayısını korurken, sıcaklıklara karşı direnç seçerler. Balatayı ısıtmak, aşırı ısıtmak ve freni kaybetmekten daha iyidir.

Sinterlenmiş fren balataları. METAL SERAMİK

Geniş bir çalışma sıcaklığı aralığı ile sabit bir sürtünme katsayısı arasında bir uzlaşma.

Kaynak: http://zamenikolodki.ru/sostav-phrikciona-tormoznoj-kolodki.html
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,090
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bilgi için tşk ler...
 
Üst Alt