• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

EPC (Electronic power control) SORUNU

tceydeliler

vwTürk Üyesi
Katılım
1 May 2008
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Benim arabamda yine EPC ve ASR ikaz lambaları yanmaya başladı.
Yalnız ilginç birşey söylemeliyim. Arabada benzin bitmeye yakın bu uyarılar yanıyor. Benzin alınca bir süre geçiyor.
Uyarıların yanması sorun değil, asıl sorun bu uyarı ışıkları yandığında 2500 devir ve 20 km/s ten yukarı çıkamıyor.
Soruna çözüm bulamamaları servislerin bilgisizliğinden mi kaynaklanıyor yoksa arabada genel bir sorun mudur bilemiyorum.
Sanırım gaz kelebeği de değiştirilecek gibi görünüyor.
 

ugurd

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
EPC&ESP Arizasi

Merhabalar,

aracim 2003 model Audi A4 1.8T.

konu basliginin icerigindeki tum yazilanlari okudum. Ben de EPC derdinden muzdaribim. Genelde soguk havalarda motoru calistirmak icin kontagi cevirdigimde ESP & EPC lambalari sönmez ise, o gün tam bir kabus oluyor.

Motor isinana kadar EPC lambasi sonmuyor. Ne zamanki motor hararet gostergesi 90 dereceye ulasti, o zaman motoru kapatip yeniden baslatirsam esp&EPC lambalari sonuyor ve koruma modunda olan motor yeniden eski halini aliyor.

Devamli gittigim tamircim ariza hafizasini okuttugunda ekzantrik&krank sensoru arizasi + gaz kelebegi mekanik arizasi veriyor.

Gaz kelebegi temizlendi, her iki sensörde degistirildi ancak hala bir degisiklik yok. Aracim keyfine göre bazi günlerde bana yukarida bahsettigim iskenceyi yapiyor.

Cenk Kalkavan Bey de ayni sorunlari yasamis. Tavsiyelerini dinleyip tüm adimlari gözden gecirecegim. Insallah sorun cozulur.

Bunun disinda bu konuda ekzantrik ve krank sensorleri neden degistirildi ve neden ariza hafizasinda gozukuyorlar , bu konuyu hic anlamadim. Yorum yapabilecek var mi?

Bu sensörlerin degismesine ragmen ekzantrik&krank sensör hatasi hala silinmedi. Tamircim senti ayarindan bahsetti. Bir sonraki adim ust kapagi sokup bu ayari kontrol etmek olacak. Insallah bu ayardan sonra sorun cozulur.

Tavsiye ya da katki saglayabilecek arkadaslardan cevaplarini bekliyorum.

Tesekkurler

Ugur Deniz
 

gokhan1300

vwTürk Üyesi
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
1,318
Tepkime puanı
0
Uğur Bey,
Senti ayarı oldukça hassas bir iştir."tamircim"demişsiniz,bu işi yapabilecek bilgiye sahiptir,umarım.
 

ugurd

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
merhaba,

daha önce de vw grubu araclarda bu tip ayarlar yaptigini biliyorum

acikcasi audi servisine goturmek istemiyorum, simdiye kadar herhangi olumlu bir

bilgi okumadim resmi servisler ile ilgili

aracimi biraktim , cumadan beri orda, ariza ile ilgileniyorlar, insallah cozulecek, cozulse de cozulmese de paylasacagim

selamlar

ugur
 

ugurd

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
EPC Sorunu çözüldü

merhaba,

çok şükür sorun çözüldü, yeni bir gaz kelebeği ve sente ayarı sonrasında 1.8 t motorumun keyfini tekrar yasiyorum :)

bozuk gaz kelebegini tamircimden aldım ve söktü. Pin bağlantılarından birinde kopukluk farkettim. Ben tamirci olsam bir lehimle düzeltmeyi denerdim ama götürdüğüm servis değiştirmeyi yeğledi. Bana biraz pahalıya patladı ancak temiz oldu.

Sente ayarı da ihmal edilmemesi gereken bir konuymuş. Performans açısından da farklılığı hissettim, ikide bir motor arıza lambası da artık yanmıyor.

herkese selamlar ve epc'siz günler...
 

42huseyin42

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
72
Tepkime puanı
0
merhaba arkadaşlar benim EPC lambası araç çalıştıkdan sonra sönüyor normalmi?
 

efekadefe

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
378
Tepkime puanı
0
benim de geçen yandı. üstelik kopru trafiginde neredeyse durmus vaziyetteyken.
o gun oyle geçti. daha sonra kullandıgımda bir söndü bir yandı. daha sonra egzoz lambası ise beraber yandı.
neyse tamirciye gittim. fren müşiri arızalı dedi. kronik bir parcaymıs zaten. vw geliştirmiş orjinal müşiri. geliştirilmiş malzemeyi taktı. hatayı sildi.
ben benzinden falan olacagını dusunmustum. fren den yanacagı hiç aklıma gelmemişti. tüm arka stoplar yanmıyormus meğer
 

hakirca

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Eki 2008
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
2000 model Bora Confortline aracımda bu Epc lambası kontağı açtığımda yanmıyor.Bu modellerde yok sanırım.Bir arkadaş 1998 den itibaren Voswagenlerde var diye yazmış.Acaba benim araçta varda bir sorundan dolayımı aktif değil.Yada bu modellerde yokmu?Gerçi bu okuduklarıma göre olmaması daha iyi ama :))
 

fastforyou

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
316
Tepkime puanı
0
Benim arabamda yine EPC ve ASR ikaz lambaları yanmaya başladı.
Yalnız ilginç birşey söylemeliyim. Arabada benzin bitmeye yakın bu uyarılar yanıyor. Benzin alınca bir süre geçiyor.
Uyarıların yanması sorun değil, asıl sorun bu uyarı ışıkları yandığında 2500 devir ve 20 km/s ten yukarı çıkamıyor.
Soruna çözüm bulamamaları servislerin bilgisizliğinden mi kaynaklanıyor yoksa arabada genel bir sorun mudur bilemiyorum.
Sanırım gaz kelebeği de değiştirilecek gibi görünüyor.
aynı olay benımde bı defa basımıa geldı bende benzıne bağladım olayı daha dogrusu annem :)
ama forumdakı arkadaşlar benzınle alakası olmadıgını aracın stop edılıp çalıstıgı ıcın uyarının gıttını soledıler
 

nakres

vwTürk Üyesi
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Yaş
37
geçmiş olsun bazen temas eden bazen temas etmeyen kablolar araç sahibini arabasından meslek sahibini de mesleğinden soğutur...


boğaz kelebeği ile motor kontrol ünitesi arası gerilim veya direnç ölçümü yapılsa bile belki yeşil kablonun temas haline denk gelecekti ....kendiniz bulmuşsunuz çok şanslısınız ....
 

Uyguntin

1
Forum Sorumlusu
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
28,952
Tepkime puanı
1
Yaş
53
geçmiş olsun bazen temas eden bazen temas etmeyen kablolar araç sahibini arabasından meslek sahibini de mesleğinden soğutur...
:)

Kesinlikle....

Sadece kablo da değil, bazen 3-4 ay bulunamayan, sorunla ilgisi olduğu düşünülen tüm elemanların değişmesiyle bile giderilemeyen arızalar çıkıyor.. İş artık aracı düzeltmek veya (esnaf için) işi halletmekten çıkıp; "kan davası" haline geliyor araba ile sahibi/servisi arasında.. :D
 

madenciyim

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
38
Benimde 2005 model Ibizam var EPC çok lanet birşey. Virajlı ve rampa bir yolda birden yandı. Yanınca araba gaz yemiyor. Sürekli bir frene bir gaza basmışsınız gibi saatte 20 km üstüne çıkmadan debelenip duruyor. Servis boğaz kelebeğinden dedi, değişmesi gerekiyormuş biraz değil bayağı masraflı sanırım işçiliği vs. ile 1000 ytl tutar.. Boğaz kelebeğini temizlediler vs. ama geçmedi.. Doğuş oto servisine götürdüm aracı bağladılar makinaya hiçbirşey bulamadılar sorun yok dediler, 1 ay sonara tekrar aynı problemi yaşadım.. Bazen 1 ay hiç olmuyor bazen üst üste 2-3 kez oluyor arabayı susturup tekrar çalıştırınca geçiyor. Ama sollama esansında falan başınıza gelse büyük iş çıkarır size.. vw grubu araçlarda çözülmesi gerekli en önemlii konu bu bence.. fren lambalarından bile bu arızayı verdiği düşünülürse dikkatli olmanızı tavsiye ederim..
 

FURKANZ

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Haz 2009
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
Yaş
52
Saygıdeğer Cenk Bey.

Öncelikle sabırla yaptığınız işlemleri oturup bizimle paylaştığınız için size Sabit konu yaptıkları için ise yönetime teşekkür ederim. Allaha şükür böyle bir sorunum henüz yok ama olmayacağı anlamına da gelmez. yazdıklarınızı baştan sona hiç bir kelimesini dahi atlamadan okudum. Büyük geçmiş olsun ama arabanızla 1 aydan fazla uğraştığınız anlaşılıyor. Serviste usta diye geçinenlerin internette araştırma yapacağını pek sanmıyorum o nedenle bu yaşadıklarınızı ve bulduğunuz çözüm metodunu servise ödediğiniz paranın 2 misline oradaki ustalara satmayı düşündünüz mü? Hani bir fikir olsun diye söyledim. Başkalarının canı yanmasın turboları değişmesin alarmları sökülmesin lambda sersörleri değişmesin baabından.:komiikk::komiikk::komiikk:
 

omertek

vwTürk Üyesi
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
117
Tepkime puanı
0
Her ne kadar aracımda EPC olmasada güzel anlatım sayesinde olanlar sanki kendi aracımda olmuş gibiydi :)Baştan sona yazılanları okudum ileride EPC li bir aracım olursa eğitimini şimdiden almış oldum :)
 

djisyankarge

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Haz 2009
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
özür dilerim ama ben arkadaşlara katılamayacam servisinizin hatası yüzünden kendinizi üzmüşsünüz çabanızı taktır edıyom ama bukadar çabanın yarısını iyi servis aramakla geçirseydiniz daha kolay olurdu yukardakı verdiğiniz bilgilerde çok hata var bahsettiğiniz parça kontröllerini servisiniz arza tespit cıhazıyla kontrolü mümkün firen petal müşhürü arza yaptığında sitop lambalarıyla pekbi alakası yok çünkü iki devre çalışır biri stop lambalarını çalıştırır ama bu sizin arzalarınızla alakasıyok diğerinide elle kontrolü mümkün değil boğaz kelebeğinin temizlenmesine degerek yoktu çünkü kelebek çok kirliyse sadece roantide sorun yapar ve turbo araçların kelebeğide hava basıncından ve yağlı hava geldiğinden kendi kendini temizler oksijen sensörünüde fişini çıkararak test edemessiniz çünkü fişi çıkan bi sensör kendini arza moduna çeker ve motor beyni stantart veriler alıyomuş gibi algılar buda sizi şaşırtır boğaz kelebeği kalibrasyaonu da fişi çıkınca bozulmaz motura giren havamiktarı çoğalır veya azalırsa bozulabilir bogaz kelebeğinden gelen sesde her kelebeğe elektirik geldiğinde kendi kendini ataptasyon yapan servo motor sesidir araç beynideğişmesin gerk olmaz çünkü tamiri mümkün ve arza yapması çok zordur ve hataya gelince servisin elektirikçisi arzayı ypmalıydı çünkü arzanın açılımında elektriğin gelmediğini cihaz söyler (kesikli 35 00 ) gibi ve elsawin adlı programı kullanarak tesisatı kontrol etmesi gerekirdi eleştirim ağır olduysa kusura bakmayın
 

drokaner

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Haz 2006
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Yaş
42
Öncelikle paylaşım için teşekkürler. Pek bişi anlamadıysam da :) Arkadaşın biri bu kadar uğraşıcağınıza iyi bir servis aramak için uğraşsaydınız daha mantıklı olurdu gibi bişiler demiş. Servisin iyisini kötüsünü kazıklanmadan kelebek, fren müşürü vs değişmeden nasıl anlıyor merak ediyorum. Cenk Bey başına geleceği anlamış parasını cebinde tutmak için kendisi uğraşmış, ayrıca 5-6 kez de servise gitmiş. Ama kelebeği değiştirmeme inadı onu çözüme ulaştırmış. İyi bir servis bulmanın maliyeti ne kadar acaba? Vw-Audi grubunun EPC hatası kronik bir sorunu olarak görünüyor. Hala bu kadar insan servislerde sürünüyor ve su gibi para akıtmasına rağmen aynı sorunu yaşıyorsa demek ki ya vw-audi servis ağında meslek içi eğitim, gelişme konusu yok ya da 3-5 liraya çözülecek problemleri 1000-2000 tl ye çözmek daha cazip geliyor. Yazık bir servis bilgili bir müşteriden daha zeki ve pratik insanlardan oluşmuyorsa ne demeli? Aynı sıkıntıyı ben de yaşıyorum ve ankara da bu işi nerede çözebilirim yardımcı olacak varsa sevinirim.
 

Davutgazi

vwTürk Üyesi
Katılım
16 Ağu 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
54
dile kolay tam 12 ay ve EPC sorunum hala devam ediyor: Saç baş yoluyorum. Bazan 16 milyarlık arabamı dağ başında bırakıp kaçasım geliyor. Uzun yolda benzinde 200 km yanmadan gidiyor ama sehir ici trafiginde bir şekilde adaptasyonu bozuluyor sanki ve EPC zank yanıyor ve yığılıp felç oluoyor.
Ankara'da benim arabayı gormeyen usta kaldı mı? Hayır. Toplam masrafım şu an için 2000 TL. Beynmi (ECU) bile değişti. Boğaz kelebeği yenilendi. Yine yanıyor yine yanıyor. Tamirci napiyor: takıyor VAG COM cihazını tamam diyor hatayı siliyor sadece üç gün kullanıyorum 4. gün yine yaniyor. Diyor ki adaptasyonu yapması için 1000 Km sadece benzinde kullan, Amenna, ama benzinde de yaniyor mubarek. Nafile! Yok be kardeşim, atsan atılmaz, satsan satılmaz. Haa arabam mı? 2002 Octavia elegance. Bıktım ve malesef anlayan da yok. www.skodam.com da artık herkes bıktı benden. Malesef EPC derdini ben sizin kadar kolay çözebileceğimi sanmıyorum. Vesselam
 

ozibal

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
45
Öncelikle bu süper paylaşımlardan dolayı kutluyorum. Golf V FSI Comfortline aracımda aynı veya çok benzer sorunlar yaşıyorum. Benimde hemen hemen aynı dolanbaçlı yollarda 850 TL ye yakın param ziyan oldu gitti. Problem devam. En son kendi kendime çok küçük bir temas problemi çıkacak ve bu sorun gidecek dedim. Şimdi okuduklarımdan sonra bu fikre olan inancım iyiden iyiye arttı.

Servislerin birindeki ustalardan biri aynen bu durumu dile getirmişti "Bu sorunu yaşamış tecrübe etmiş biri çıksa karşımıza şıp diye çözülecek bu problem". :) Bu sorunu tecrübe etmiş arkadaşımız detaylarıyla yazmış. Ellerine, emeğine sağlık. Önümde denenecek birkaç şık var şimdi. İnşallah sorun aşılır.

İstanbul istoçta bağcılardayım ve buraya yakın özel bir servis varsa bu işi çözebilecek tavsiye edebilecek biri memnun olurum. Kendim bu denemeleri yapabilecek bilgiye sahip değilim çünkü.
 

venom83

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Yaş
36
çok teşekkür ederim.bu kadar detaylı gerçekten işe yarar.
 
Üst Alt