• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

enjektör temizleyici kullanan varmı

saldikenver

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2007
Mesajlar
207
Tepkime puanı
0
aracım lpg li
arkadaşın biri lagunasına enjektör temizleyicisi koymuş benzine
sende koy diyor.
bi yararı ya da zararı olurmu kullanan varmı.
 

bora33

vwTürk Üyesi
Katılım
16 Mar 2006
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
bu temizleyiciler 7.5 ytl den başlıyor 25 e kadar var. 2 gün önce internette 25 olan würth marka ürünü mersin ford bayisi 35 dedi. bende 9.5 yl ye carpex marka aldım depoyu fulleyip boşalttım. sonuçlar ancak 10 gün sonra belli olacak:) bence zararı olacağını zannetmiyorum. 2 sene önce 150.00 deki poloma carbon clean yaptırmıştım bayağı çekişte fark etmişti. o da burda 60 ytl.
 

Cemal Arslan

Uzaklaştırılmış Üye
Katılım
9 Ocak 2008
Mesajlar
1,949
Tepkime puanı
0
Yaş
51
zararı olmaz...neticede bu tarz ürünler yurt dışında da satılıyor
 

ekirik

vwTürk Üyesi
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
269
Tepkime puanı
1
Ben de arada bir Würth'ün enjektor temizleyici ürününü kullanırım. Onu bulamazssam Oneshot denen bir marka kullanırım. Bi zararını görmedim ama sık sık kullanmayı tavsiye etmiyorlar..
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,182
Tepkime puanı
10
Yaş
36
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
kısa vade de işe yarıyor sadece .............
 

Uyguntin

1
Forum Sorumlusu
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
28,952
Tepkime puanı
1
Yaş
53
Ucuz ve ne olduğu belirsiz ürünleri kullanmayın.. Enjektörlerde aşınmaya ve hatalı püskürtmeye neden olabilirsiniz...

Bilinen firmaların, denenmiş ürünlerini kullanın..

Kaldı ki; ciddi bir fayda da görmeyeceksiniz.. Onun yerine; ultrasonla temizleme cihazına sahip bir atölye ya da servise gidip, söktürüp cihazda temizletin.. En sağlıklısı budur.. Hele özel serviste yapılırsa; aman aman bir para da tutmayacaktır..
 

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,943
Tepkime puanı
26
Ucuz ve ne olduğu belirsiz ürünleri kullanmayın.. Enjektörlerde aşınmaya ve hatalı püskürtmeye neden olabilirsiniz...

Bilinen firmaların, denenmiş ürünlerini kullanın..

Kaldı ki; ciddi bir fayda da görmeyeceksiniz.. Onun yerine; ultrasonla temizleme cihazına sahip bir atölye ya da servise gidip, söktürüp cihazda temizletin.. En sağlıklısı budur.. Hele özel serviste yapılırsa; aman aman bir para da tutmayacaktır..
İstanbulda hangi yetkili serviste ultrason ile temizleme yapılıyor?
Bir de bu temizleme işlemi sadece enjektörleri mi temizler yoksa motorun hangi bölümlerini de temizler?
 

Uyguntin

1
Forum Sorumlusu
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
28,952
Tepkime puanı
1
Yaş
53
İstanbulda hangi yetkili serviste ultrason ile temizleme yapılıyor?
Bir de bu temizleme işlemi sadece enjektörleri mi temizler yoksa motorun hangi bölümlerini de temizler?
Bu soruya "İstanbullu" bir arkadaşın yanıt vermesi lazım sanırım :).. Fakat tüm yetkili servislerde enjektör temizleme cihazı olması zorunlu bildiğim kadarıyla.. Gelişmiş özel servislerde de bulunabilir..

Bu cihaz içinde sıvı bulunup, enjektörlerin bu sıvıya yatırılarak yüksek ses dalgaları ile temizlenmesini sağlar.. Yani enjektörler sökülür ve bu cihaza konur.. Dolayısıyla motorun başka bir bölgesinde temizleme işlevi yoktur, sadece enjektörleri temizler..

Basit ve gelişmiş modellerin örnek resimleri aşağıda (Fikir vermesi açısından)



 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,182
Tepkime puanı
10
Yaş
36
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
valla metin abi sana katılıyorum carbon clean yaptıran birisi olarak faydası çok kısa sürdü ama başka bir motor içersindeki kurumu gözle görmek fırsatını yakalamıştım sanırım o parçalar temizlenmesi gerekiyor o zaman uzun vade yararı olur kanısındayım...
 

GOLF TT

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
197
Tepkime puanı
0
benzinde kullanırken enjektörlerini temizler yararını mutlaka görürsün kaliteli bir marka olursa... ama lpg de enjektörler farklı tabiki lpg de hiç bir faydası olmaz
 

Uyguntin

1
Forum Sorumlusu
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
28,952
Tepkime puanı
1
Yaş
53
valla metin abi sana katılıyorum carbon clean yaptıran birisi olarak faydası çok kısa sürdü ama başka bir motor içersindeki kurumu gözle görmek fırsatını yakalamıştım sanırım o parçalar temizlenmesi gerekiyor o zaman uzun vade yararı olur kanısındayım...
Carbon Clean hakkında forumda -muhalif anlamda- tonla mesajım var.. Artık yazmıyorum yeni açılanlara, sıkıldım.... Son kez değineyim;

Karbon Dünya üzerindeki en sert materyallerden biridir.. Elmasın da ana bileşimidir kömür, bilirsiniz.. Şimdi motorun içine bir kimyasal enjekte edeceksiniz ve bu karbon tabakasını söküp alacak..??!! Ya almaması lazım yani palavra bir iş bu ya da öyle aşındırıcı özellikte olmalı ki bu kimyasal; karbonu söküp alsın oradan...!!! Her iki ucunda da pislik var yani değneğin..

Ayrıca; özellikle yüksek km.li araçlarda oluşmuş kurum aynı zamanda "dolgu" vazifesi de görür.. Buna "yararlı kurumlar" denir.. Sekmanların etrafında, gömlekle arada oluşan çizik ve boşlukları otomatik olarak kapatırlar ve nispeten "yumuşak" kurumlardır.. Carbon Clean; bu yararlı kurumları da çözebileceği için CC işlemi sonrasında bir çok araçta kalıcı ya da geçici "yağ yakma" problemleri ortaya çıkmaktadır. Düşük km.li araçlarda bu sorun doğmayabilir belki ama zaten 40,000 Km.deki bir benzinli aracın da kurum temizliğine ne kadar ihtiyacı olur..?? Bu da ayrı bir konu...

Ben CC yapılmış ve hemen birkaç bin km. sonra silindir kapağı açılan araçlar da gördüm; hiçbir halt da temizlenmiş değildi içeride...!!

Bu işin biraz daha zahmetli ama en sağlıklısı nedir? Silindir kapağı açılır, elle ve sadece gereken/istenen alanların temizliği yapılır.. Açmışken hem siboplar da kontrol edilir, gerekirse elden geçer, vs.. Araba da işte o zaman canlanır ve tüketimi olumlu yönde değişir.. Bu işlemin de "benzinli araçlar için" 100,000 Km.den önce yapılmasına hiç mi hiç gerek yoktur..
 

golf75

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
163
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar selam ! metin bey' e katılıyorum yanma odasındaki kurumlar sert bir tabaka halini almışsa silindir kapağı açılmadan CC yapılarak temizleneceğini düşünmek, bir duvarı çekiç, balyoz kullanmadan hortumla su tutarak aşındırarak yıkmaya çalışmak gibi birşey diye düşünüyorum yani fazla km yapmış bir motorda kurum temizliği CC ile zor...
kısaca benim yaşadığım sorunlara değinmek istiyorum

Araç 2006 golf fsi 115 bg comfort 18.000 km de :

1-Rolantide düzensizlik(motor sıcakken ve soğukken), titreme ve 10 sn de bir motorda ani, kafa sallama diye tabir edilen şiddetli sarsıntı.

2-Sürüş esnasında gaza biraz yüklendiğimde üst devirlerde tutup bırakma şeklinde kasılmalar, Ayağım gazda sabit iken sanki arabanın arkasından biri ittirip bırakıyormuş gibi öne arkaya salınım hareketi

3-Motorun çok ani ve patlama sesiyle birlikte marş alması( belki 10 milisaniye diyebileceğim kadar ani)

tavsiye üzerine temizliğin daha etkili olması için katkılı şeklide kullandığım yarım depoyu (300 ml.lik würth + 50 ytl lik benzin. => ışık yanar yanmaz benzin aldığım için dibinde kalan 8-9 litre benzini de hesaba katıyorum) bitirene kadar vitesleri ara ara 5000-5500 devirlerde değiştirerek kullandım ve her zaman olmasa da rolantide iken gaz verip 5-6 sn. lik aralarla 4-5 kez 5500-6000 devre çıkardım gaz verip ayağımı çektim, aslında bunları uzun yolda yapmak gerekiyor.benim vaktim olmadığı için şehiriçinde denemek durumunda kaldım.

benim yaşadığım bütün bu sorunların sebebi kesinlikle benzindeki katkı mad.vs enjektörlerde birikinti yapması, püskürtmenin ve dolaylı olarak düzgün yanma hassasiyetinin bozulmasıdır, çünkü würth kullandıktan sonra yaşadığım sorunlar %90 bitti ve kesinlikle tavsiye ediyorum.TSİ veya FSİ olması farketmez, sadece dizellerin katkısı farklı oluyor, katkı koyunca Epc veya Motor arıza ışığı yanmadı. fakat dikkatimi çeken eksozdan su gelmeye başlaması oldu hani hep derler ya eksozdan su gelmesi tam yanmanın belirtisidir diye bugüne kadar hiç su gelmiyordu desem yeridir, şimdi damla damla su atmaya başladı, sanırım km az olduğu için yumuşak kurumlar temizlendi diye düşünüyorum kim ne derse desin ben faydasını gördüm. şimdi merak ettiğim bu etkinin ne kadar süreceği...
 

burak1818

vwTürk Üyesi
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
822
Tepkime puanı
0
bizde dizel olarak iki araç var ve bir tanıdık ffi enjektör temizleyici kapsüller getirdi
(tanesi 7 ytl falan gibi hatırlayamadım şu an şerit halinde haplar gibi)
hap şeklinde,
mazottan önce koyulup üzerine full mazot eklenerek filtrelerden geçmesi sağlanıyor
koyduktan sonra temde izlenimlerim oldu silivriye tekirdağa falan gittim malum memleket;
temizlendiğini , bir yerden sonra çekişinden anlayabildim ve memnun kaldım(albea mj 1,3 16V)
(aynı anda iki albea sollama için ara hızlanmalara çıktık ve bir yerden sonra ayırdı ; belki bakım manyaklığımdan olabilir)
aynı üründen şu an ticari minibüsede kullanıyoruz oda farketti hissedilebilir kadar (magirus m2000)
 

nikmacro

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Haz 2016
Mesajlar
86
Tepkime puanı
1
arkadaşlar kullanan var mı hangi markayı kullanmak gerekli ?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,144
Tepkime puanı
495
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Daha önce dizel aracımda würth marka katkı maddesi kullanımdım yakıt tasarrufu ve performans açısından önemli değerler elde ettim diye bilirim👍Kesinlikle tavsiye ederim...
 
Üst Alt