Arkadaşlar,
Bir beyin resetleme işlemiyle karşınızdayım
Aküyü sökerek veya direk ECU'yu sökerek bunu yapmak mümkün. Aslında herkes de farklı birşeyler söylüyor. Şimdi öncelikle ECU'yu sökerek nasıl yapacağınıza bakalım, ayrı bir konuda da akü sökerek yapılacak olanları ve adaptasyon prosedürlerini anlatırım ileride. Ben niye böyle birşey yapayım ki derseniz, benim gibi Vag-Com kurcalarken biryerleri bozduysanız, ECU resetleyip fabrika ayarlarına dönme isteğiniz olabilir mesela
Tabi bunların işlerliği ve işlevleri konusunda %100 bir garanti yok.Deneyelim yahu ne olur ki en fazla diyerek düzeltme umuduyla yapılan bir işlemdir. Sorumluluk kabul edilmez
İşe yarayabilir de yaramayabilirde.. Tekrar ediyorum, adaptasyon prosedürlerini uygulamak gerekebilir, denemedim.. Belki de gerekiyordu.. O nedenle 1-2 şey bozuk kalmış olabilir hala zaman içinde göreceğim. Ancak arabanın çalışmasını düzelttiğini söyleyebilirin. Konfor modülü ayarları içinde üzerinde çalışmak gerekiyor biraz.
Bu işleme başlamak için tek bir detay var, kontağınız kapalı olsun, alın anahtarı cebinize koyun...
İşlem sonucunda ise başka bir detay var;
- ECU'yu yerine takıp topladığınızda, aracın kontağını açın ama çalıştırmayın, yaklaşık 2 dakika o halde bekleyin. Söylenenlere göre boğaz kelebeğinin adaptasoyunu kendisi yapıyormuş ama ben maalesef takip etmeyi unuttum, sadece kotnağı açıp bekledim.
Tabi bahsettiğim gibi akü söküldüğünde yapılan ve uygulanan bir prosedür var ama direk ECU söküldüğünde gerek olmadığını söylediler bende yapmadım. Ama gerekiyorsa olabilir. Başka bir konuda yazarım.
UYGULAMA
-------------------------------------------------------------------
Kaputu açtığınızda, A4 için cam dibinde sağ üstte bulunan, kendi aracınızda da camım hemen önünde görebileceğinib bir yerde buna benzer bir kutuya rastlayacaksınız. Fotoğraf 3 tanesi görünmesine rağmen, 4 adet vidası var, fazla güneşten tutturamamışım görüntüyü, 8'lik anahtarla bu 4 civatayı açıyorsunuz öncelikle.
Kapağı kaldırdığınızda karşınızda böyle bir görüntü olacak. ECU'nun üzerindeki onu sabitleyen metal parçayı, iki tarafından birinden bir tornavida yardımıyla biraz oynattığınızda zaten kendinizi bırakacaktır. Açtığınızda yakından bakarsanız zaten tutan tırnakları görürsünüz kolaylıkla. Alın bir kenara güzelde koyun. Yanda tutunduğu plastik parçalara özen gösterin..
,
Üstteki metalide söktüğünüzde artık boşta duruyor olacak ECU, aşağıda gösterdiğin gibi iki tarafında da mandal var soketleri tutturan. Onları çekiyorsunuz yanlara doğru. Yine dikkatli olun, biraz güç isteyebilir ama kırmayın. Zaten bu mandalı çektiğinizde soket kendini bırakacaktır. Diğer tarafta da aynısını uygulayın.
Mandalların çekilmiş hali bu şekilde olacak örnek olsun diye koydum.
Eğer sadece reset değil, ben birde içini açıp bakayım bir kopmuş lehimi var mı, tyanmış kararmış bir yeri var mı derseniz, işaretlediğim 4 adey vidayı söküyorsunuz. Tabi bu fotoğrafta vidalar arka tarafında kalmış kapağın, bunu koyacağımı düşünmediğimden bu konuya, çekmemiştim fotoğrafını tabi bu esnada kapağın üstünde aracınız beyin numarasını da görebiliyorsunuz. Açmışken bir kenara not edin isterseniz.(8D0 907 558 E olan numara bendeki)
Kutunun içinde aşağıda gördüğünüz gibi bulunan kartlar var. Eğer ben anlarım diyorsanız derinlemesine inceleyin. Yok zaten anlamam diyorsanız dediğim gibi gözünüze çarpan birşey var mı yok mu ona bir bakın. Bir yanık, lehimlerde bir zayıflık vs.
Toplaması da baştan başladığınız sıranın aynısını geriye doğru uygulayarak yapılacak arkadaşlar. Toplamadan önce 10 dakika civarı bekleyin.
Kendi elinizde varsa Vag-Com ile bağlayıp kontrolleri yapın, siz yapamıyorsanız her ihtimale karşı herhangi bir yerde bilgisayara bağlatıp kontrol edin.
Uygulamayı ben yapsam da, bilgi-belge-destek konularındaki katkıları için de Altuğ'a teşekkür ederim. Ayrıca arada bir arayıp "Abi ne yapsak acaba?" dediğimde cevap vermekten hiç bıkmayan Muzaffer Abi'ye de tekrardan teşekkür ederim.
Bir beyin resetleme işlemiyle karşınızdayım
Aküyü sökerek veya direk ECU'yu sökerek bunu yapmak mümkün. Aslında herkes de farklı birşeyler söylüyor. Şimdi öncelikle ECU'yu sökerek nasıl yapacağınıza bakalım, ayrı bir konuda da akü sökerek yapılacak olanları ve adaptasyon prosedürlerini anlatırım ileride. Ben niye böyle birşey yapayım ki derseniz, benim gibi Vag-Com kurcalarken biryerleri bozduysanız, ECU resetleyip fabrika ayarlarına dönme isteğiniz olabilir mesela
Bu işleme başlamak için tek bir detay var, kontağınız kapalı olsun, alın anahtarı cebinize koyun...
İşlem sonucunda ise başka bir detay var;
- ECU'yu yerine takıp topladığınızda, aracın kontağını açın ama çalıştırmayın, yaklaşık 2 dakika o halde bekleyin. Söylenenlere göre boğaz kelebeğinin adaptasoyunu kendisi yapıyormuş ama ben maalesef takip etmeyi unuttum, sadece kotnağı açıp bekledim.
Tabi bahsettiğim gibi akü söküldüğünde yapılan ve uygulanan bir prosedür var ama direk ECU söküldüğünde gerek olmadığını söylediler bende yapmadım. Ama gerekiyorsa olabilir. Başka bir konuda yazarım.
UYGULAMA
-------------------------------------------------------------------
Kaputu açtığınızda, A4 için cam dibinde sağ üstte bulunan, kendi aracınızda da camım hemen önünde görebileceğinib bir yerde buna benzer bir kutuya rastlayacaksınız. Fotoğraf 3 tanesi görünmesine rağmen, 4 adet vidası var, fazla güneşten tutturamamışım görüntüyü, 8'lik anahtarla bu 4 civatayı açıyorsunuz öncelikle.

Kapağı kaldırdığınızda karşınızda böyle bir görüntü olacak. ECU'nun üzerindeki onu sabitleyen metal parçayı, iki tarafından birinden bir tornavida yardımıyla biraz oynattığınızda zaten kendinizi bırakacaktır. Açtığınızda yakından bakarsanız zaten tutan tırnakları görürsünüz kolaylıkla. Alın bir kenara güzelde koyun. Yanda tutunduğu plastik parçalara özen gösterin..

Üstteki metalide söktüğünüzde artık boşta duruyor olacak ECU, aşağıda gösterdiğin gibi iki tarafında da mandal var soketleri tutturan. Onları çekiyorsunuz yanlara doğru. Yine dikkatli olun, biraz güç isteyebilir ama kırmayın. Zaten bu mandalı çektiğinizde soket kendini bırakacaktır. Diğer tarafta da aynısını uygulayın.

Mandalların çekilmiş hali bu şekilde olacak örnek olsun diye koydum.

Eğer sadece reset değil, ben birde içini açıp bakayım bir kopmuş lehimi var mı, tyanmış kararmış bir yeri var mı derseniz, işaretlediğim 4 adey vidayı söküyorsunuz. Tabi bu fotoğrafta vidalar arka tarafında kalmış kapağın, bunu koyacağımı düşünmediğimden bu konuya, çekmemiştim fotoğrafını tabi bu esnada kapağın üstünde aracınız beyin numarasını da görebiliyorsunuz. Açmışken bir kenara not edin isterseniz.(8D0 907 558 E olan numara bendeki)

Kutunun içinde aşağıda gördüğünüz gibi bulunan kartlar var. Eğer ben anlarım diyorsanız derinlemesine inceleyin. Yok zaten anlamam diyorsanız dediğim gibi gözünüze çarpan birşey var mı yok mu ona bir bakın. Bir yanık, lehimlerde bir zayıflık vs.


Toplaması da baştan başladığınız sıranın aynısını geriye doğru uygulayarak yapılacak arkadaşlar. Toplamadan önce 10 dakika civarı bekleyin.
Kendi elinizde varsa Vag-Com ile bağlayıp kontrolleri yapın, siz yapamıyorsanız her ihtimale karşı herhangi bir yerde bilgisayara bağlatıp kontrol edin.
Uygulamayı ben yapsam da, bilgi-belge-destek konularındaki katkıları için de Altuğ'a teşekkür ederim. Ayrıca arada bir arayıp "Abi ne yapsak acaba?" dediğimde cevap vermekten hiç bıkmayan Muzaffer Abi'ye de tekrardan teşekkür ederim.