DSG baski balata ve direksiyon sertligi

bsvanli

vwTürk Üyesi
Katılım
19 Eki 2019
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
29
İsim
Burak
Soyisim
Vanlı
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo 2012
Mesleğiniz
Yazilim Uzmani
Merhaba,

VW Polo 2012 Comportline DSG Tiptronic 1.4 85HP arac aldim 3 ay once. Bu ilk aracim. Hersey guzeldi ancak baska bir sehirde arac kiraladim. Arac Hyundai i20 1.4 75HP idi. Direksiyonu benim polo aracima kiyasla cok yumusakti. Benim ki bayagi sertmis. Servise goturup yumusatma sansim var mi? Fren hidrolik yagi normal seviyede gozukuyor.

Bir de kiraladigim arac serilik ve guc bakimindan daha zayifti ama gazi aninda yiyordu. Ayagimi frenden ceker cekmez duz yolda veya yokusta aninda devam ediyordu. Benim polo aninda yemiyormus meger. Hem kaydiriyor. Hem duz yolda yavas kavrayip harekete geciyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba baski balata ile ilgili bir sorun mu vardir?

Polo 2012de alinmis. Bir kadin kullanmis ve 78.000 kmde aldim.

Simdiden tesekkurler
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
541
Tepkime puanı
109
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Merhaba,

Servise goturup yumusatma sansim var mi?
Evet var, servo direksiyonun VCDS (arıza tespit cihazı) ile steering assist bölümünde destek ayarı değişebiliyor. Yumuşak direksiyondan kastınız aracın durduğu yerde sağa sola çevirirkenki direnci ise, lastikler ile çok bağlantılı bilginize.. Araçta hamuru yumuşak lastik varsa, park manervalarında yola tutunduğu için bunu sert olarak hissedersiniz, hamuru sertleşmiş lastik varsa aracın üzerinde direksiyon daha yumuşak gelir sürücüye.. Japon ve Kore üretimi araçlarının direksiyonları alman araçlarına göre hep daha yumuşaktır. Önemli olan aracın belli bir hızdan sonra direksiyonunun sertleşmesi, tepkilere çok daha az cevap vermesidir. 150km/s ile giderken yumuşak bir direksiyonun olması istenmeyen bir durumdur, ayrıca tehlike yaratır.
 
Üst Alt