• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Carbon clean yaptrdım, öncesi ve sonrası

FreeLander

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
343
Tepkime puanı
0
Karbon Temizliği , Carbon Clean İşlemi ile ilgili yaptığım çalışmayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Carbon Clean Nedir?

Basitçe ; Motor yanma odası , enjektör , turbo , katalitik gibi yanma ve yanma sonrası egzoz gazının geçtiği hatların , Karbon teknik firmasının carbon clean deterjanıyla, bu bölgelerde biriken karbonun yumuşatılarak yerinden ayrılarak yanmasını sağlamak. Böylece motorun ferahlamasına sebep olup daha sessiz, daha performanslı ve yakıt tasarruflu hale geleceği iddia ediliyor.

Bu işlem depoya katkı koymak yoluyla değil, doğrudan aracın yakıt filtresinden motora giden hatta mazon+deterjan karışımı konarak motorun çalıştırılması suretiyle yapılmaktadır.

Alternatif markalarda (Würth) yakıt deposuna konan katkılarda mevcut. Bu konuda benim bir çalışmam olmadığından yorum yapamıyorum.

Carbon Clean daha çok çekiş düşüklüğü gibi problemler sebebiyle uygulanan bir temizleme yontemi.

Konuya Giriş:

2006 Model 105binkm de ki aracım için Carbon Clean yaptırmanın faydalı olabileceğini internetteki bazı yazılar vasıtasıyla düşünmeye başlamıştım. Tabiki günümüzde bilen bilmeyen herkesin bir fikri olduğu için önce biraz araştırma, sorup-soruşturma yapma gereği hisssettim.

Internette bulduğum Karbon Teknik firması (www.carboncleanturkiye.com) ile görüştüm, 1 50bin km üzeri araçlarda, yağ yakan araçlarda önermediklerini belirttiler, ücretsiz olarak kontrol edebileceklerini söylediler ve hafta sonu uğrayarak aracı gösterdim, bir sorun olmadığını uygulama yapabileceklerini belirttiler.

Carbon clean için Motorvac ın deterjanını kullandıklarını gördüm, bu markayı uzun süre kullanan farklı carbon clean işlemi yapan yerlerke de görüştüm sıkıntı olmayacağını belirtiler.





Carbon Clean in Riskleri var mı?


Carbon clean in yararlı kurumları da çözmesi sebebiyle, riskli bir işlem olduğu fikrini savunanlarda vardı, bu konuyu firmaya sorduğumda bu işlemin yararlı kurum tabir edilen kurumlara etkisinin olmadığını, güçlü solvent içermediği için bu tip bir risk olmadığı bilgisini aldım.

Diğer yandan, kendi düşüncem, kimyasal bir çözme işleminde yararlı yararsız gözetilmeden her türlü kurumun çözüleceği yönünde, ayrıca “yararlı kurum” nedir, bu da muallak bir durum.

Yağ yakan araçlara önerilmeme sebebi, işlem sonrasında yağ yakma oranının artması riski olarak belirtildi gene kendi düşüncem, eğer bir araç yağ yakmaya başladıysa, kurum temizlemesi sonucu ancak motorun daha aktif çalışması sebebiyle yağ yakma oranı yükselebilir, kurum temizliğiyle doğrudan bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bu nu bir özel servise de sorduğumda aynı fikirde olduğunu söylemişti.

Notlar :
Görüştüğüm yetkili servislerin bazıları “şikayetim yoksa” carbon clean e gerek olmadğını belirtti, bazı servisler istersem yapabileceklerini söylediler. Bazı özel servisler, araca böyle maddeleri sokmayın dedi, bazıları faydalı oluyor yaptırın dedi .

İşlem Bilgisi Ve teknik analizlerim :

Ben carbon clean , emme manifoldu temizliği ve katalitik temizliği adı altındaki 3 paket i satın aldım, fiyat 150-200TL arasında, amacım maximum verim alabilmekti. Ayrıca partikül filtresi temizliği de yapılıyormuş, benim araçta partikül filtresi olmadığı için bunu geçtim.



İşlemden önce araçtan bir şikayetim yoktu, yani çekiş düşüklüğü, fazla yakıt sarfiyatı gibi özel bir şikayetim yoktu. Aracı 0km den bugune kadar hep euro dizel yakıt ile kullandım, ağırlıklı olarak shell ve totalden yakıt aldım.

Aracımı karbon teknik firmasının anlaşmalı olduğu kadosan-ümraniye deki uygulama merkezine götürdüm, saat 9,30 da ordaydım, 10gibi işleme başladık.

Carbon Clean İşlem Uygulaması : önce mazot pompasından motora giden hortum çıkarıldı, bu hortumun bir ucu carbon clean makinasına bağlandı, diğer ucu da gene aynı makinaya bağlandı böylece depodan gelen yakıt kesilerek, makina içindeki Motorvac deterjanıyla karıştırılmış yakıt motora verilecekti.



Hortum değişimi işleminden başka herhangi bir yer sökülmedi, işlem kolay ve zararsız.
Sonra marşa bastık ve araç bir süre rolantide , bir süre 1800 devirde çalıştırılarak temizlik gerçekleşti. Ortalama 60 dk sürdü



Emme Manifoldu temizliği ve katalitik temizliği : Carbon clean işlemi bittikten sonra emme manifolduna gelen hortum çıkarıldı ve buraya temizleme spreyi sıkıldı, belli aralıklarla sprey sıkıldı , bu sürede motor rolantide çalışıyordu ve sprey sonrasında egzoz dan beyaz duman çıkıyordu.





Bu işlemde sökme takma dahil 30dk sürdü.

Temizlik işleminden sonra 2000-2500 devir aralığında 10km yol yaptık, ardından 3000-3500 devirle geri 10km geldik , kartala gidip döndük, bu hem katalitiğin temizliği hemde carbon clean için gerekliymiş.

İşlem Bitti YA sonra?

Firma yetkilileri ile görüştükten sonra, yaklaşık 250km sonra motorda farkı hissedeceğim belirtildi, daha sessiz çalışma , %2 yakıt tasarrufu ve alt devirlerde güçlenme olacağı belirtildi.

TEKNİK ANALİZLERİM :


Carbon clean yapmadan önce araç içi desibel ses-gürültü ölçümü , egzoz emisyonu ve dyno güç testi yaptırmıştım. Carbon clean sonrası da aynı testleri ve ölüçleri yaparak sonuçları tablo halinde yazacağım ki fark varsa da yoksa da objektif olarak herkes görsün ve kendi yorumunu teknik verilerle yapabilsin.

Teknik Analizlerim süresince, mümkün olduğunca kontrolü deney yapmaya özen gösterdim, aynı yakıtla güç testi , motor ses seviyesi , ve egzoz emisyonu yaptırmaya özen gösterdim. Böylece farklı yakıtla farklı sonuç olasılığını dekarte ettim. Verilerde Depo numarası , o testlerin yapıldığı yakıtı ayırmak için yazılmıştır.

x.depo = depodaki yakıt bitip tekrar yakıt alana kadar aynı yakıtla yaptığım ölçüm ve testler.

Araç içi Ses testini 2 bölgede yaptım, biri orta konsoldaki bardaklığa koyarak ,



diğeri sol ön havalandırma kanalında cama ve motora daha yakın olarak.




Alet Edevatlar :
1) Ses seviyesini ölçen cihaz şudur,
http://www.sanalpazar.com/Bs15-Trotec-Ses-Seviye-Olcer-Ucretsiz-Kargo__isp5685771

2) Egzoz emisyonlarını, bostancı sanayi girişinde , yedek parçacıları geçince ilk sol sakağın başındaki Ford Özel servisi olan Oto Gençler yetkili emisyon ölçüm merkezinde yaptırdım. Bu konuda bana yardımcı oldular sağolsunlar.
3) Dyno güç ölçümü , gene bostancı sanayi içinde Würtün yeni bir makinasını kullanan bir firmada yaptırdım. Aynı makinada, aynı ayarlarla testler yapıldı.





DYNO SONUÇLARI :

15-03-2013 Carbon Clean öncesi ilk Dyno (Araç Km: 105645) :







21-03-2013 Carbon Clean sonrası ilk Dyno (Araç Km: 105806) tekil grafik :





Carbon Clean öncesi ve sonrası grafik karşılaştırması :




2.DYNO daki değer kaybı, motor dan geri dönen deterjanlı yakıtın depoya girmesi sebebiyle stabil olamayacağı bilgisinin ardından, . 1000km sonra tekrar dynoya girip makalemi sonlandıracaktım ama son dyno ya girmeden, yoldayken turbonun ses yapmaya başlaması (emme pervanesinin kırılması sebebiyle, CC ile ilgisi olamayacak bir sebeple) ve ardından aracın servise girmesi sebebiyle son işlem iptal oldu.

Turbo revizyonu sonrasın hem yağ değişimi, hem yenilenmiş turbonun etkileri sebebiyle DYNO verisi bir anlam ifade etmeyecek.

1000km boyunca yaptığım desibel ölçümlerinde de ses azalmasına dair bir veri yok. Yinede incelenmesi için ses ölçümlerini 4-5 farklı hava sıcaklığına göre ayrıca sınıflandırdım.

Hava Sıcaklığı 20-23 Derece Arası Motor 90dereceyken ses ölçümleri


Hava Sıcaklığı 20-23 Derece Arası Motor Soğuk ken ses ölçümleri


Hava Sıcaklığı 11-15 Derece Arası Motor Soğuk ken ses ölçümleri


Hava Sıcaklığı 14-15 Derece Arası Motor 90dereceyken ses ölçümleri


Hava Sıcaklığı 5-7 Derece Arası Motor Soğuk ken ses ölçümleri


24-04-2013 itibariyle gözlemim, teknik olarak araçta herhangi bir iyileşme / değişim söz konusu değil, bir fayda şuan için görmedim.

Egzoz emisyonlarında bir iyileşme gözüküyor, onun için yeni depo yakıtın yarısını bitirip tekrar emisyona sokacaktım, turbo ne kadar etkiler, yağ ve hava filtresi ne kadar etkiler bilemiyorum ama 1 kez daha emisyona gireceğim
 
Son düzenleme:

akın84

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
945
Tepkime puanı
0
elinize sağlık
 

ataman_74

VWTURK Gold Member
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
7,303
Tepkime puanı
1
Çok iyi bir araştırma ve emek var tebrikler. Bizde aynı markayı kullanıyorduk. Bir çok kişi memnundu
 

mehmets

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
1,286
Tepkime puanı
1
Bilgilendirme ve emeğiniz için teşekkürler,sonuçları bekliyoruz.
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
3
Yaş
33
Uzun bir süredir teknik paylaşım görmüyorduk ellerinize sağlık.
 

FreeLander

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
343
Tepkime puanı
0
motor sesi ölçüm tablosunu ana mesaja ekledim, ilk düzenlemede onu atlamışım.

egzoz emisyonunun üzerinde motor sesi değerlerini de inceleyebilirsiniz.
 

berk1999

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Emeğinize sağlık. Güzel ve teknik bir çalışma olmuş.
 

ERHAN.

1
Forum Sorumlusu
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
2,871
Tepkime puanı
0
Yaş
47
Emek isteyen bir makale olmuş.Teşekkürler paylaşımınız süper.
 

srcn09

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2010
Mesajlar
1,485
Tepkime puanı
0
Yaş
26
Harika bir paylaşım olmuş tam aradığım bilgiler teknik detaylar çok teşekkür ederim paylaşım için ;)
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
663
Tepkime puanı
83
Yaş
49
Şehir
istanbul
çok yararlı olacak bir detaylı inceleme tebrikler
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Elinize emeğinize sağlık iyi araştırıp gözlemlemişsiniz ve bizlerle paylaşmışsınız. Benim düşüncem ile EGR'si, emme manifoldu ve egzos sistemi temiz bir araçta carbon clenear işleminin gereksiz olduğu. Aslında firma size; kullanmış olduğu kimyasalların yararlı kurumu sökmediğini söylese de , yararlı kurum olayını 150.000 km'den yüksek araçlarda önermediklerini söyleyerek doğrulamış oldu. Aslında bu km'den ziyade motorun aşınmışlık oranı ile alakalı. Aşınmış bir yanma odasında ne kadar kurum var ise sıkıştırma bir o kadar iyi olacaktır bu da bir gerçek. En basit örnek, segmanları aşınmış bir motoru söküp kurum temizliği yapan ve sonra performans bekleyin. Ama elbette carbon clean işlemi ile motorda bir canlanma olacaktır,ama kurumu sökerken de yağı da kirletmesi bir o kadar cabası.

Dyno sonuçları ise şaşırtıcı, güç artarken tork düşüyor Her ikisinin de orantılı olması lazım diye düşünüyorum
 

FreeLander

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
343
Tepkime puanı
0
bu iş biraz muallak, kim neyi öneriyor, kim neyi önermiyor bu işte ciddi bir bilgi birikimi yok. Ben motor revizyonu yapan biri olmadığım için, yararlı kurum nedir ne değildir bilmiyorum, bunu ancak revizyon işi yapanlar, görererek izah edebilir, lakin bunu izah edenede henuz rastlamadım.

diğer bir muallak konu da yağ yakma olayı. yağ yakan aracın kurumla ne ilgisi var mesela?

diğer bir konu, yağ ın kirlenmesi, yağın kirlenme sebebi yanma odasıyla ve kurumla bir alakası var mı gerçekten?
çünkü yağ motorun elemanlarını yağlıyor, yanma odasına girmiyor, yanma odasından çıkan duman da egzoz dan atılıyor, belki sızma sonucu motor yağını kirletiyor olabilir, onun haricinde teknik olarak kirletmesi mümkün değil.


Sizin yazınızda da çelişki var;
Aşınmış bir yanma odasında ne kadar kurum var ise sıkıştırma bir o kadar iyi olacaktır bu da bir gerçek.
En basit örnek, segmanları aşınmış bir motoru söküp kurum temizliği yapan ve sonra performans bekleyin.

Ama elbette carbon clean işlemi ile motorda bir canlanma olacaktır


Eğer kurum sıkıştırmayı artırıyorsa, cc sonrasında güç kaybı yaşanmalı , yani verim düşmeli... o zaman canlanma nasıl olucak?

Dyno dökümlerine baktığımızda torkun, CC öncesinde daha düşük devirlerde daha yuksek olduğunu görüyorum. CC sonrasında tork değerleri daha ilerleyen devir bandına kayıyor, yani CC öncesi 2660 devirde aldığım 266nm torku , CC sonrasında 2900 devirde 250 olarak alıyorum.

Tahminimce, pazarlama stratejisi olarak "alt devirlerde canlanma" iddia sı var. Çünkü dyno zaten 2000devir altını dikkate almıyor. Haliyle teknik ispat kısmen mümkün olmadığından pazarlaması kolaylaşıyor.
 
Son düzenleme:

FreeLander

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
343
Tepkime puanı
0
aracın turbosu bugun itibariyle gitti , önce cc den kaynaklanabilir diye şüphelendim,

sorun turbonun emme tarafındaki pervanesinin kırılması kaynaklı , yani CC ile ilgilsi yok, içim rahatladı
 

FreeLander

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
343
Tepkime puanı
0
teşekkür ederim, son turbo vakasından sonra Dyno işi artık bir kriter olmayacak, turbo değişecek veya revizyon olacak.

27-04-2013 itibariyle inceleme analiz ve sonuçlarını yayınladım.

ilk yazıdan sonra neler eklendi ?

Motor ses ölçümlerinin tamamını yayınladım,
ayrıca

Hava Sıcaklığı 20-23 Derece Arası Motor 90dereceyken ses ölçümleri
Hava Sıcaklığı 20-23 Derece Arası Motor Soğuk ken ses ölçümleri
Hava Sıcaklığı 11-15 Derece Arası Motor Soğuk ken ses ölçümleri
Hava Sıcaklığı 14-15 Derece Arası Motor 90dereceyken ses ölçümleri
Hava Sıcaklığı 5-7 Derece Arası Motor Soğuk ken ses ölçümleri

değerlerini ayrıca yayınladım, değişim olup olmadığı çok rahat görülebilir.
 

216azimkar

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
31
Transporter Carbon Clear

Merhabalar ben her sene depoya dökerek bu işlemi yapıyorum. 15 liraya 200 ml alıyorum hissedilir bir şekilde katkısı oluyor
 
Üst Alt