BUDA BENİM YENİ ARACIM MULTİVAN

ANTEPLİ

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
nazım bey neden ocak söndüre dediniz anlamadım bende de var on numara 130 bg 6 ileri 2,500 mator çekişli araba kuvetli arabaya biniyorsan yakıtınada katlanacaksın şimdiye kadar aracımada yuro dizelden şaşmadım 1,9 un çekişiyle 2,500 çekişi bir deyil çook fark var arada saygılar
 

nazim-05

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Nis 2008
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
nazım bey neden ocak söndüre dediniz anlamadım bende de var on numara 130 bg 6 ileri 2,500 mator çekişli araba kuvetli arabaya biniyorsan yakıtınada katlanacaksın şimdiye kadar aracımada yuro dizelden şaşmadım 1,9 un çekişiyle 2,500 çekişi bir deyil çook fark var arada saygılar
İbrahim bey yaşadığım olayı kısaca forum da anlattım okursanız neden olduğunu anlarsınız. kolay gelsin
 

ANTEPLİ

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
hayırlı uğurlu olsun nazım bey gülle gülle binin
 

matmaca25

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Nis 2017
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
2500 multivanım var yağ filtre ve balata lastik masrfım oldu henüz büyük masrafım olmadı 2 yldır şükür. 1.9 motor çekilmez. ufak bu kasa araçlar için bence. Ama en önemlisi Allah kaza bela vermesin. Neticede hepsi demir civata.
 

tonym4011

vwTürk Üyesi
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
283
Tepkime puanı
1
Bende ekliyim o zaman T4 e yakışan motor kesinlikle 2.5 TDİ
Kısa şase T5 lere 1.9 TDİ bence gayet yeterli sonuçta Yarış yapmıyorsunuz ticari bir araç
Uzun Şase T5 Lere 2.5 130 PS likler gider .
 

Mertcan_Kurt

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Tem 2010
Mesajlar
213
Tepkime puanı
0
Yaş
25
Konuyu hortlatıcam ama T5 2.5 TDI 130 Ps araç sahibi olarak yazma gereği duydum. Öncelikle 2.5 TDI motor 1.9 TDI motora göre daha karmaşıktır. Enjektör sistemi farklıdır ve çoğu usta bu motordan anlamaz çünkü vw grubunun pd motor devrindeki en son teknolojiye sahip motorlarıdır. 1.9 TDI motor ise daha eski nesil sisteme sahiptir basit bir yapısı vardır ustalar dilinden daha rahat anlar. Gelelim neden 130 ps tercih ettiğime ben araba alırken temiz yüksek model 174 ps yoktu eğer olsaydı hiç acımazdım onu alırdım. Bazılarının aklına yüksek hacim denildiğinde yüksek yakıt geliyor. 2 araç yola çıktık diğer araç 1.9 bizimki 2.5 TDI toplamda 650 km yol yaptık ben 140-150 km hızlarda gittim. 1.9 motor olan 110-120 hızlarda aynı yolu gitti. Benim yakıt ortalamam 8.1 lt 1.9 TDI yakıt ortalaması 7.1 lt Uzun yolda bence göze alınmayacak bir değer. Ben hiçbir rampada aracımı zorlamadım 6. vites çeyrek gaz çıkarken diğeri dip gaz rampa tırmandı. Gelelim motor konusuna diğer araç 200 binde benim aracım 170 bin km de ben aracımın üzerine titreyen bir insanım yağ bakımlarını aksatmam düzenli olarak yağ seviyesini motor suyunu kontrol ederim her bakıma girdiğimde enjektör değerlerimi kontrol ettiririm ve bilmediğim yerden yakıt almam. Ve benim aracıma yaptığım ekstra 3 masraf var. 1. olarak marş motoru revize edildi. 2. olarak sağ cam motoru değişti ve 3. olarak amortisör kule bilyaları değişti. Ben 2.5 alacağım dediğimde bana çoğu usta onlar tutulmuyo randuman almıyo dediler. Ama ben arabayı tanıyodum ve arıza yaptığında nerede yaptıracağımı biliyodum o yüzden özelikle aradım buldum ve aldım ve arabaya her bindiğimde iyiki bunu almışım diyorum çünkü kullanmaktan keyif alıyorum. Açıkçası günümüzde ustaların kafası ve mantığı yatmadığı arabalara çamur atma mantığı var. Unutmayalım ki vw bu motoru tasarlarken sadece türkiyeyi baz almamıştır zira yurt dışında birçok ülkede tercih edilen bir motor. Mesela triger kayışı ve zincir yoktur dişli sistemiyle çalışır. Turbo olarak 1.9 motorlar kadar hassas değildir çevremde kaç tane 1.9 gördüm turbo dağıtan ama 2.5 motorlarda değişken geometrili turbo vardır ve garret marka turbo kullanırlar kaliteli ve sağlam bir turbodur kolay kolay sorun çıkarmaz. Düzenli olarak bakımı yapılan 2.5 hiçbir şekilde sizi üzmez tabi bazı aksilikler vardır buna yapılabilecek bişey yoktur hortum patlar, termostat açmaz, devir daim dağıtır susuz kalır hararet yapar motor nakavt olur. Böyle bir durumda her motor aynı duruma düşer ama 2.5 parça olarak biraz daha maliyetlidir ve usta seçer.


NOT: T5 2.5 TDI kullanıcıları için bir bilgilendirme yapayım bu araçlarda triger olmadığı için belirli bir kmde triger kayışı değişmez dolayısı ile devir daim motoruda değişmez bunu ihmal etmeden belirli kmde değiştirelim kötü seneryolarla karşılaşmak istemeyiz.
 

matmaca25

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Nis 2017
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Merhaba Arkadaşlar, Ben,m de 2004 Multivan 2500TDI aracım var. 27000km'de. Ne yakıtı sıkıntı oluyor ne çekişi, masrafsız biniyorum çok şükür. Araba ağır olduğu için 2500 motorun dahi kalkışta ağır kaldığını düşünecek olursak 1.9 motorları düşünemiyorum. Multivan araç sanırım transporterden ağır gelir. Kg olarak. Kazasız belasız günler dilerim.
 
Üst Alt