aykuttopdemir
vwTürk Üyesi
- Katılım
- 6 Eki 2006
- Mesajlar
- 508
- Tepkime puanı
- 0
- Yaş
- 41
Arkadaşlar dün aracımın boğaz kelebeğini yenisiyle değiştirirken eskisini dağıtıp içine bakmak istedim. (Neden bozulmuş diye söktüm). Boğaz kelebeğinin yanındaki segmanları düz bir tornavida yardımı ile çıkararak plastik siyah kapağını çıkardım. İçerisinde bol miktarda kıvamlı motor yağı olduğunu gördüm(Kelebeğe bağlı mil üzerinden motordaki yağ buharı elektronik aksama geçmiş ve kıvamsı bir yapı almıştı). Bunun üzerine daha da derine inerek dişli sistemini dağıtmaya başladım. Boğaz kelebeğinin üzerinde kelebeğe bağlı dişlinin üzerinde kelebeğin pozisyonunu saptaması için potans koyduklarını ve söktüğüm siyah kapağın üzerinde 4 tane tırnağın gelip bu potans olan kısma temas ettiğini, bu bölgeninde zamanla aşınarak yada motor yağı bulaşarak özelliğini yitirdiğini fark ettim.(kontak spreyle temizlenince düzeliyor) Böylelikle boğaz kelebek motoru kelebeğin yerini tam saptayamadığı için agresif davrandığı kanaatine vardım.(sarsıntılı çalışma, stop etme vs.) Tabi bu esnada kafama kelebek dişlisinin üzerinde ki yağın hakikaten motor yağımı yoksa kelebek dişlisi üzerine aşınmayı engellemek amacıyla sürülmüş bir yağ olup olmadığı geldi. Anlamanın tek yolu yeni boğaz kelebeğini sökmekti ve onu da söktüm. Bu defa kendi boğaz kelebeğimden çok daha farklı bir yapıyla karşılaştım. Çünkü yenisinde sürtünmeyle aşınmayı önleyecek manyetik pozisyonerli yeni bir devre ve kelebeği hareket ettiren farklı bir dişli vardı. Buradan tabi şu sonucu çıkardım. Boğaz kelebeği VW nin başına çok fazla iş açtığı için kelebek elektronik devre yapısında değişiklik yaparak bu sorunu çözmeye çalışmışlar:4_12_13[1]:Böylece rölantideki dengesizlik, sarsıntılı çalışma ve adaptasyon sorununa çözüm getirmişler. Bu arada eskisinin tamir edilmesi içinse açık kapı bırakmışlar. Tüm boğaz kelebeği mağdurları için aşağıdaki resimleri de çekip foruma eklemeyi ihmal etmedim. Görsel olarak daha iyi olacağını düşündüm.




