B5.5 | marikan

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Saol Murat hocam aynen dediğin gibi. Kafam rahat olsun diye komple girdik.
Rahatına alışınca da insan otomatikten vazgeçemiyor. Açıkçası çok memnunum. Binmeye devam edecdeğim inşallah.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,123
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Güle, güle kullan Mustafa :)
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
"Aracımızda bir karış lokal boya vardır."
Arabamı satarken artık ilana böyle yazabilirim. :)
Arabayı aldığımda sol arka çamurlukta boya atığı vardı. Elimde az bişe boya vardı. Fırça ile rütuşlamıştım ilk aldığımda. Ancak yıkamada tazyikli suyu yedikçe açılıyordu.
Kolları sıvadım artık. :)

N11'den aracımın boya koduna göre sprey boya ve vernik aldım. Elimde jant boyamadan kalan macun, astar ve zımpara vardı. Gerisi fotolarda;

İlk hali bu şekildeydi; Daha önce fırça ile yaptığım rütuşlar görünüyor. :)


Çamurluğun ağzındaki plastik parçayı söktüm.


Maskeleme bandı ile etrafını maskeledim.


500 zımpara ile boyayı zımparaladım. Ancak elimi sürdüğümde boyanın kalktığı yerler ve boyalı yerler eşit seviyede olmadı.


Macun ve sertleştiriciyi karıştırdıktan sonra çamurluğu macunladım.


Yarım saat macunun kurumasını bekledikten sonra kalın zımpara ile macunu düzledim. Sonra sulu 1000'lik zımpara ile yüzeyi pürüzsüz hale getirdim.


Etrafını komple maskeleyip boyaya hazır hale getirdim.


Bir kaç kat astar attım;


Astar kuruduktan sonra çamurluğun devamı olan taraftaki maskeleme bantlarını söktüm. Astar ile boya geçişinde oluşan kat farkını 1000'lık sulu zımpara ile aldım. Astarın üzerine bastırmadan 1000'lik zımpara geçtim ve son olarak mumlu bez ile sildim.


Astarın bittiği yerin 10cm yukarısından tekrar maskeleyip iki kat toz boya attım.


Katlar kurudukça yeni katlar atmaya devam ettim. Tamamen kapandığından emin olana kadar. Son kat kurumaya yakın vernik attım.
Son vernikte ufak bir nazarlık oldu. Vernik hafif akma yaptı. Verniğin iyice kuruduğundan emin olduğumda sulu zımpara ile vernik kusurunu düzelteceğim.
Son hali böyle; henüz vernik yaş iken çektim. Yarın tüm işlerini bitirip güneşte yeniden çekeceğim.








 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Arabayla selamlaşıyoruz artık :)
Çok sevdiğim bir özellik değil aslında. Vakit geçsin diye uğraştım.


 

s1nanozk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Tem 2012
Mesajlar
583
İsim
Sinan
Soyisim
Özkerem
Güzel ya ben seviyorum, nasıl yaptın ben de golf e yapayım. Vcds ile mi yapılır bunlar hep? :rolleyes:
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
KKL veya K-Can Kablo lazım hocam. Gerisi çok zor değil.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,123
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
KKL veya K-Can Kablo lazım hocam. Gerisi çok zor değil.
Mustafa ben sevdim selam vermeyi bence çok güzel olmuş az önce videoyu izledim güzel öğretmişsin selam vermeyi güle güle kullan...
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,168
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Gri renk tutturması en zor renklerdendir. Fotoğraflardan olmuş gibi duruyor. Kurudukça daha iyi belli olacaktır. Ellerine sağlık.

Bir ara şu kablodan benimde almam lazım. A4'lere deneyeceğim. Gayet iyi.
 

s1nanozk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Tem 2012
Mesajlar
583
İsim
Sinan
Soyisim
Özkerem
@NECBEY abi senin bana linklerini verdiğin 12.12 kablolar @marikan ın söylediği KKL ya da K-Can kablo mudur, yoksa bunlar bambaşka şeyler mi :)
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
KKL veya K+Can kablo gerekiyor. Aliexpress’te var. Bende oradan almıştım. Üzerinde KKL Vagcom yazıyor mavi renkli kablo.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,123
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
@NECBEY abi senin bana linklerini verdiğin 12.12 kablolar @marikan ın söylediği KKL ya da K-Can kablo mudur, yoksa bunlar bambaşka şeyler mi :)
Arkadaşlar cevaplamış 12.12 ile arıza silme bazı gizli özellikleri açma, log alma vs işlemler yapılabiliyor.
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Bir haftadır aracın altında antifriz görüyordum. Çok hafif damlatıyordu. Hararet müşürünün o-ringinden kaçırıyormuş onu değiştirdik.
Kayış biraz ses yapıyordu, onu da değiştirdik.



 

brkdmr38

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Tem 2015
Mesajlar
243
İsim
M-Burak
Soyisim
DEMİR
Abi senin arabada hep aynı liftde maşallah iyi bakımlar
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Saol Burak aynen ikidir hep aynı lifte denk geliyorum. Saolsun Hasan usta baya ilgilendi senin selamını söyleyince. Tekrar teşekkür ederim kardeşim. (Önceki gittiğimde Hasan usta yoktu Emin usta vardı. Bu gittiğimde Hasan usta ile tanıştık.)
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,980
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
*Burayı biraz ihmal etmişim.

14.03.2019
Silecekleri değiştirdim bugün.
Inwells marka aldım 27TL. Bosch ve Valeo'lar 110TL civarı. O kadar vermek istemedim.
Orjinal ölçü 530mm-475mm. Ancak daha fazla alanı sildiği için Caddy ölçüsü olan 600-475mm kullanıyorum.





06.04.2019
Trim Sesi Operasyonu-1

2 gün önce araçtan garip bir trim sesi gelmeye başladı. Ses oldukça yüksek ve belirli bir devirde titreşim artınca gelmeye başlıyor. Ve sabah soğuklarda yapıyor. Araç güneş altında beklerse ses kesiliyordu.
Genel olarak ön konsolda bir trim sesi var özellikle bozuk yollarda. İlk etapta sol tarafı halledip bir sonraki aşamalarda orta ve sağ tarafı yapmayı düşünüyorum.
Ses soldan geliyor ama ön kokpitin arkasından geldiği için tam yeri belli değildi. Elimde yalıtım için ıvır zıvır şeyler vardı. En güzeli söküp ertesi gün sabah hava soğuk iken dinlemekti.
Ben de başladım sökmeye. Lego gibi maşallah bir parçayı sökmeden aradan her hangi bir parça sökmek imkansız.
Airbag-direksiyon-direksiyon arka üst plastiği-direksiyon arka alt plastiği-direksiyon sargısı-sinyal ve silecek kolu-direksiyon ayar perdesi ve en son kadran sökülüyor. Bu parçalardan aradan sadece direksiyon arka üst plastiğini diğerlerini sökmeden çıkarabiliyorsunuz. Onun haricinde aradan sinyal kolunu bile sökemezsiniz

(Direksiyon derisini boyayacağım en kısa zamanda. Sıfır gibi olacak inşallah)




Diz bölgesindeki büyük plastik parçayı da sökünce son durum böyle.


Alttan pedalların oradan göğüsün arkasındaki demirin arkasına ulaşmaya çalıştım ama o kısımlar çok muntazam şekilde yalıtım kaplanmış vaziyette. Her hangi bir yere ulaşmak imkansız.

Görünürse doğrudan ses yapabilecek bir parça yoktu. Üst göğüs kısmını elle kastırdığımda ses yapıyordu. Aşağıda videoda gösterdiğim yere sert sünger ile takviye yaptım.

[video=youtube;2bXpDrMMsKU]

Üst göğüsten gelen ses kesildi çok şükür. Sağ taraftan sadece bozuk yollarda gelen ses halen devam ediyor. Onu da bahsettiğim gibi bir sonraki aşamalarda müdahale edeceğim.
Geri toplarken plastik parçaların birleştiği, vida yerleri dahil mümkün olduğunca hem bez bant hemde mobilya ayakları için kullanılan ses yapmasını önleyen yapışkanlı siyah süngerimsi malzemeden kullandım.

Hazır sökülmüşken kadranın içindeki tozları temizleyip, ön camına elle hafiften PlastX geçtim.


11.04.2019
26’sında kaskom bitiyordu, yeniledik.
HDI
1614TL

14.04.2019
Uzun zamandır aklımdaydı. İlk önceleri biraz daha eskisin derinin yenisini yaptırırım diyordum ama sonra detaycıların deriyi sıfır haline getirdiğini gördükçe bende yapayım dedim.
Boya setini facebookta deri boyasını set şekilde satan bir elemandan aldım.

Direksiyonun hali böyle; hatta bu foto daha eski;


Bunu da boyadan hemen önce çektim


Vites topuzu ise bu haldeydi; Deri de yarık şeklinde hata vardı. Boya aldığım kişiye durumu bahsettim, az bir miktarda sıvı deri yolladı.




Yıpranma çok olduğu için önce güzelce zımparalayıp tüm yüzeyi eşit hale getirmek gerekiyor. Kutudan bolca 1200 zımpara çıkıyor. Derinin her yerini zımparalayıp düzelttim.
En çok yıpranma sol ele denk kısımda idi. Burayı fazla alamadan zımparaladım. Yüzey hala pürüzlü idi. Bir kaç kat boya attıktan sonra tekrar zımparaladığım da burası da pürüzsüz hale geldi.


Bir gün önceden vites topuzunun kusurunu hallletmem gerekiyordu. Yarık kısmı sıvı deri ile doldurdum. 1 saat bekledikten sonra sıvı deriyi kuruyunca biraz çekiyor. Yüzeyi eşitlemek için tekrar doldurdum. Bunu 3-4 kez tekrarladım.



Yaklaşık 12 saat sıcakta beklemenin sonunda sıvı deri kurudu. Üzerine zımparalayıp topuzu pürüzsüz hale getirip boyaya hazırladım.


Zımpara ve tamirat işi bitince boya kısmına geçtim. 3 kat boya sonrası tekrar komple zımpara yaptım.
Zımpara sonrası tekrar 2 kat boya. 1 saat bekleyip kuruduktan sonra bakım losyonu ile koruma altına aldım.

Ton farkı olmasın diye airbag kapağını da boyadım.
Deri kadar mat siyah durmadı ama eskisinden iyi oldu;


Ve final fotoları;





 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,168
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Mustafa hocam ellerine sağlık. Ayrıca anlatım içinde ellerine sağlık. Bu yıl kaskodan tek vurgun yiyen ben miyim diye düşünürken yalnız değilmişim. 71.000 TL'lik teminat için Hasarsızlık oranım %50 olmasına rağmen 9 taksitli 2210 TL ye yapabildim. Senin aracın bedeli ile orantılayınca aynı rakamlara çıkıyor tahmini.
 
Üst Alt