Hocam şöyle anlatayım, aynı gün 1'er saat arayla, sırasıyla 1.4 TFSI Audi A4, 1.6 TDI Highline Passat, ve en son 1.6 BMW 320ied sportline test ettim.
-Passatı diğer ikisiyle karşılaştırmak pek doğru olmayabilir ama en vasatı malesef passattı. süspansiyon aşırı sertti, kasislerde ve bozuk yolda tam bir felaket. araç 16bin km'de idi. dizel motor sesi fazla. yalıtım daha iyi olabilirdi. 1.6 motor kalkışlarda o kasaya az geliyor malesef, fakat biraz hızlanınca güzel gidiyor.
-audi güzeldi, 1,4 motora göre çok güzel gidiyor. konfor da azımsanmayacak kadar iyi. yalıtım da güzel. hatta yalıtım BMW'den bir tık daha iyi de diyebilirim. ama nedense arabayla bir bütünleşemiyorsunuz. nedense arabada kendimi yabancı gibi hissettim.
-en son bmw'ye bindim, biner binmez arabayla bir bütün oluyorsunuz, ciddi anlamda etkileyici bir sürüş keyfi var. ilk başta sakin kullandım, süspansiyonlarını kasis geçişlerini vs test ettim, çok güzel. Sonra performansını ve yol tutuşunu test etmek istedim. Ben açıkcası şimdiye kadar böyle bir arabaya binmedim. süper bir performans ve süper bir yol tutuşu var. tepkilere çok güzel cevap veriyor. virajlardaki yol tutuşu çok etkileyici, viraja o kadar hızlı girmeme rağmen ne kendi savruluyor, ne de içinde sizi savuruyor. Konfordan kesinlikle ödün vermiyor. Testler sırasında arka koltukta oturan, BMW'nin iç kalitesini pek beğenmeyen ve bundan dolayı araca ilk başlarda biraz soğuk bakan kayınbiladerim bile aracın konforuna ve gidişine gerçekten hayran kaldı.
Gaza bastıkça basasınız geliyor. Valla test sürüşü bitsin istemedim, hatta araçla F1 pistine bile çıkmak istedim. Aracı sürmesi o kadar keyif veriyor, o performansa rağmen o kadar da konforlu hissettiriyor.
İç kalitesi demişken, belki bir tık daha içerdeki kalitesi arttırılsa sizin dediğiniz premium hissi tam olarak alabilirsiniz. Ama benim için içerdeki kalite yetirince iyiydi.
Bir de test olarak, ilgili arkadaş bizi bir yokuşa götürdü. Yokuş gerçekten aşırı dik, araçlara balata sıyırttıracak cinsten bir yokuş. yokuşun ortasında duralım dedi, durdum. Ordan kalkış yaptım. biraz patinajlayarak çok güzel kalkış yaptı, bana mısın demedi. Sonra tekrar durduk aynı yokuşta, bir sistemi devreye aldı, adaptif... birşeylerdi, adını tam hatırlamıyorum. Sonra kalkış yaptım, patinajlamadan çok güzel bir şekilde kalkış yaptı ve devam ettik.
Son olarak sürüş modlarından bahsedeyim, 4 farklı sürüş modu var,
ilki eco mod; gerçekten tasarrufun dibine vurulmuş bir mod. araç mümkün mertebe düşük vites gidiyor.
konfort mod var, gayet normal seyrinde gidiyorsunuz.
sport mod var, aracın gücünü hissediyorsunuz.
sport plus var, deneme ihtiyacı hissetmedim. sport modda daha güvenli gitmeyi tercih ettim. sport plus da biraz yanlama oluyor dediler, denemedim
Özetle bir test sürüşü yapın derim, düz yolda değil, virajlı inişli çıkışlı trafiği de az olan yollarda test edin aracı. ne demek istediğimi çok iyi anlarsınız o zaman.