Aslında 2 ampül aldım. İkiside aynı idi. Arkası çift duy'lu. birisi patlamıştı ama hadi ikisinide değiştireyim elim değmişken dedim. Biri normal yanarken diğerinde bu parlaklık sorunu çıktı. Yani göz yanılması falanda değil. Bayağı parlak. Zaten sisleri açtığımda düzgün olan parlıyor , diğer, aynı parlak halini koruyor. Zorla takma kısmına gelince; yanlarında iki tane pin var. Ve asimetrik. yani ters takmak mümkün değil gibi. Yinede bakacağım tekrar. Bilgilendiririm.
Sis ampulleri , tek duylu olurlar ( 21watt ) Ve stop farının başka bir gözünde ( park veya fren ampulünden başka bir konumda ) bağımsız şekilde yanarlar.
Çift duylu ampuller park ve fren ışıklarının aynı ampul üzerinden aydınlatma sağladıkları stop farı tiplerinde kullanılır.
Çift duylu ampullerin:
bir duyu 5w
diğer duyu 21 w gücündedir.
park lambalarının bağlı olduğu kablo 5 watt lık duya temas etmeli
fren lambalarının bağlı olduğu kablo 21 watt lık duya temas etmeli
bu durum ters olursa parklar yakıldığında 5 watlık flaman ışık vermesi gerekirken 21 watlık falaman ışık verir. Ve parlar açıkken frene basılmış veya sis lambası açılmış gibi güçlü ışık verir.
Eski ampul ile yeni ampul ün yanlarındaki pin çıkıntılarının Simetrik veya asimetrik şekilde aynı olup olmadığına dikkat edin.
Ya da farklı marka ampul deneyin.
Yani kısaca şu anda kullandığınız ampulün
ya pin tırnakları hatalı7farklı yada duy yönü sizin araca uyumsuz.
Yine de Ampul değiştirmeden , mevcut durumda takılı olan ampulün yanma şekillerini düzeltmek için
ampul soketindeki artı ( + ) kabloların yerini değiştirin
Park + Fren Soketinde
2 adet artı ( + )
1 adet eksi ( - ) kablo vardır . Veya sadece iki adet artı ( + ) kablo bulunur, eksi ( - ) olan hat diğer uyarıcılar ( geri vites - sis ) ile ortaktır.
Artı (+ ) kabloların Biri park diğeri fren içindir.
Artı olan kabloları yer değiştirirseniz olması gerektiği gibi
Parklarda 5watt lık flaman
Frenlerde 21 watt lık falman ışık verecektir.
Biraz uzun oldu , İnşallah anlatabilmişimdir.
.