Acımız büyük tüm milletimizin başı sağolsun vwtürk Yönetim.

Aracım gaz yemiyor (Çözüldü)

emrhncndn

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
18
Şehir
Erzurum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Serbest
Arkadaşlar merhaba, aracımı turbo kurum temizliği nedeniyle ustama vermiştim. Kurum temizlenirken ustam enjektör lastiklerinin kötü durumda olduğunu ve tamir takımı ile tamir edilmesi gerektiğini söyledi. Hazır yaptırmış iken enjektörleride aradan çıkartıp tamir ettirdim. Fakat aracım olması gerektiği gibi gitmiyordu sadece yüksek devirlere çıktığı zaman biraz daha iyi gidiyordu. Ustama sorduğumda ise enjenkörlerin iki tanesinin bozulmuş olduğunu söyledi ve değişmeleri gerektiğini söyledi. Sizce sorun enjektörlerde olabilir mi? Yoksa aracın başka şeylerinden de olabilir mi?
(Aracım 2004VW Passat 1.9 TDI 130HP Çift Kırmızı)
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,201
Tepkime puanı
25
Yaş
40
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
aracın başka bir problemi var bence bilgisayara bakıp kontrol edilmeli hata kod ları verdiyse. Benim merak ettiğim sonu kurum temizliğinden önce aracın performansı nasıldı ? sökülüp takıldıktan sonra mı bu hale geldi ?
 

emrhncndn

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
18
Şehir
Erzurum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Serbest
aracın başka bir problemi var bence bilgisayara bakıp kontrol edilmeli hata kod ları verdiyse. Benim merak ettiğim sonu kurum temizliğinden önce aracın performansı nasıldı ? sökülüp takıldıktan sonra mı bu hale geldi ?
Zaten aracın ilk hali çok iyi idi tabiri caize ise mermi gibi gidiyordu sonra bu turbo kurum muhabbeti başladı beyine baktığımda da turbo kodu veriyordu kodu sildikten sonra yine eski haline gelip bir süre sonra araç kendini tutmaya başlıyordu kurumları temizlettik enjektörlere de bakıldı o sırada fakat performansı istediğim gibi değildi yine bi çekiş düşüklüğü problemi var. usta enjektörlerde diyor fakat araç stop etmiyor veya zangır zangır titremiyor.
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,201
Tepkime puanı
25
Yaş
40
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
Zaten aracın ilk hali çok iyi idi tabiri caize ise mermi gibi gidiyordu sonra bu turbo kurum muhabbeti başladı beyine baktığımda da turbo kodu veriyordu kodu sildikten sonra yine eski haline gelip bir süre sonra araç kendini tutmaya başlıyordu kurumları temizlettik enjektörlere de bakıldı o sırada fakat performansı istediğim gibi değildi yine bi çekiş düşüklüğü problemi var. usta enjektörlerde diyor fakat araç stop etmiyor veya zangır zangır titremiyor.
tahminimce turbo takılırken N75 hortumları yanlış takılma ihtimali yüksek çoğu kişi bu hortumları takarken karıştırmakta bir kontrol edermisiniz şemasını bulup hele PD 130 lar benzinliye göre karışık bir şeması var ihtimalleri eleye eleye gitmekte fayda var
 

emrhncndn

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
18
Şehir
Erzurum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Serbest
tahminimce turbo takılırken N75 hortumları yanlış takılma ihtimali yüksek çoğu kişi bu hortumları takarken karıştırmakta bir kontrol edermisiniz şemasını bulup hele PD 130 lar benzinliye göre karışık bir şeması var ihtimalleri eleye eleye gitmekte fayda var
Bir bakayım ilginiz için teşekkür ederim.
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,201
Tepkime puanı
25
Yaş
40
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
Bir bakayım ilginiz için teşekkür ederim.
Hortumlar yanlış takıldığından ciddi performans kayıpları oluyor giden araba tek bir hortumun yanlış takılması ise gitmez oluyor şemasını google dan bulubilirsin konuyu vakıfsanız kendiniz kontrol edebilirsiniz değilseniz başka bir ustaya gidip şemaya göre kontrol etmesini rica edebilirsiniz .Bu arada enjektörlerin bozulup bozulmadığını usta karar veremez tekrar sökülür enjektörcüye gidilir temizlenip kontrol etmesi söylenir orada durumu belli olur zaten araç normal şekilde çalışıyor diyorsunuz ama bu konuyu elemekte fayda en azından temizlenip ben temizlettim enjektörler sağlam bir daha kafanızda soru işaret olmaz gel gelelim bu kontroller yapıldıktan sonra araç yine de eski performansından değilse olay turboya doğru gidiyor bu kurum temizliği nasıl yapıldı turbo komple revizyon mu oldu ?
 

emrhncndn

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
18
Şehir
Erzurum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Serbest
Hortumlar yanlış takıldığından ciddi performans kayıpları oluyor giden araba tek bir hortumun yanlış takılması ise gitmez oluyor şemasını google dan bulubilirsin konuyu vakıfsanız kendiniz kontrol edebilirsiniz değilseniz başka bir ustaya gidip şemaya göre kontrol etmesini rica edebilirsiniz .Bu arada enjektörlerin bozulup bozulmadığını usta karar veremez tekrar sökülür enjektörcüye gidilir temizlenip kontrol etmesi söylenir orada durumu belli olur zaten araç normal şekilde çalışıyor diyorsunuz ama bu konuyu elemekte fayda en azından temizlenip ben temizlettim enjektörler sağlam bir daha kafanızda soru işaret olmaz gel gelelim bu kontroller yapıldıktan sonra araç yine de eski performansından değilse olay turboya doğru gidiyor bu kurum temizliği nasıl yapıldı turbo komple revizyon mu oldu ?
Merhaba kusura bakmayın cevaplayamadım,ilk olarak ustam tekrardan aracın enjektörlerini söktü ve enjektörcüde kontrol ettirdik. Sonuç olarak enjektörlerin 2 tanesinin bozuk olduğu ortaya çıktı, yeni enjektörler 1 Aralıkta (yarın) takılacak fakat şöyle bir durum var; araç 2 bin devirden sonra turboyu kesmeye başladı artık enjektörlerden kaynaklı mı yoksa turbo selenoid'inde falan mı bir sıkıntı var henüz bilmiyoruz dediğim gibi yarın belli olacak. Bu arada turbo kurum temizliği şöyle gerçekleştirildi;tamamen söküldü,parçalara ayrıldı ve tertemiz bir hale getirildi ilk temizlendiği sırada testini yaparken ustam eskisinden çok çok daha iyi durumda olduğunu söyledi.
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,201
Tepkime puanı
25
Yaş
40
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
Merhaba kusura bakmayın cevaplayamadım,ilk olarak ustam tekrardan aracın enjektörlerini söktü ve enjektörcüde kontrol ettirdik. Sonuç olarak enjektörlerin 2 tanesinin bozuk olduğu ortaya çıktı, yeni enjektörler 1 Aralıkta (yarın) takılacak fakat şöyle bir durum var; araç 2 bin devirden sonra turboyu kesmeye başladı artık enjektörlerden kaynaklı mı yoksa turbo selenoid'inde falan mı bir sıkıntı var henüz bilmiyoruz dediğim gibi yarın belli olacak. Bu arada turbo kurum temizliği şöyle gerçekleştirildi;tamamen söküldü,parçalara ayrıldı ve tertemiz bir hale getirildi ilk temizlendiği sırada testini yaparken ustam eskisinden çok çok daha iyi durumda olduğunu söyledi.

son durum nedir ? nasıl oldu araç ?
 

emrhncndn

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
18
Şehir
Erzurum
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Serbest
son durum nedir ? nasıl oldu araç ?
Merhabalar tekrardan araç çok şükür ki sonunda 2 Aralık günü sanayiden çıktı araçta 2 enjektör bozuk olabileceğini yazmıştım, ne yazık ki doğruymuş. Yeni enjektörler takıldı araca ve ustama tekrardan turbo selenoid valfine bakmasını istemiştim. Ustam turboyu tamamen çıkarıp kontrol etmeyi önerdi ve birlikte kontrol ettik incelediğimiz zaman turbo salyangozunun içerisinde çok küçük bir çatlak olduğunu gördük. Kaynaklamayı düşündük fakat çatlak salyangozun içerisinde ve ulaşılması zor olduğu için kaynakla uğraşmayıp salyangozu değiştirerek daha sağlıklı bir çözüm yapmış olduk. Bu sayede araç eski haline geri döndü. Size de ilginiz ve verdiğiniz fikirler için çok teşekkür ederim iyi ki varsınız.
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,201
Tepkime puanı
25
Yaş
40
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
Merhabalar tekrardan araç çok şükür ki sonunda 2 Aralık günü sanayiden çıktı araçta 2 enjektör bozuk olabileceğini yazmıştım, ne yazık ki doğruymuş. Yeni enjektörler takıldı araca ve ustama tekrardan turbo selenoid valfine bakmasını istemiştim. Ustam turboyu tamamen çıkarıp kontrol etmeyi önerdi ve birlikte kontrol ettik incelediğimiz zaman turbo salyangozunun içerisinde çok küçük bir çatlak olduğunu gördük. Kaynaklamayı düşündük fakat çatlak salyangozun içerisinde ve ulaşılması zor olduğu için kaynakla uğraşmayıp salyangozu değiştirerek daha sağlıklı bir çözüm yapmış olduk. Bu sayede araç eski haline geri döndü. Size de ilginiz ve verdiğiniz fikirler için çok teşekkür ederim iyi ki varsınız.

problem çözüldüyse baya bir check up oldu heryeri bu vesile ile gazlamaya devam o zaman ...
 
Üst Alt