Abi turbodan direk çıkıştan hemen sonra intercoolere giren bir boru var böyle lavabo borusu gibi gırtlak boru denilen borulardan ve bu boru hemen motorun sağ külbütör kapağın hemen altından gidiyor.Bu boru aşırı derecede yağlanmış sağ külbütör kapağında da yağlanma var sol kapak temiz.Bir kişiye gösterdim turbo yağ vermiş diyor ama turbonun giriş tertemiz hiçbir yağ yok , turbo pali hiç oynamıyor hiç boşluk yok, pali böyle topaç çevirir gibi çevirdim çok rahat uzun bir süre döndü ötme vs yok zaten turboda.
Şimdi turbo yağ verme olayı bence yok turbo gayet sağlıklı hadi yağ verse o boru da patlak yoksa yağ borunun dışına nasıl çıkacak , boru patlak desek patlak olsa basınçlı hortum ses çıkarmaz mı ? Çekiş düşüklüğü de olur ama arabanın gidişinde sorun yok vcds de herhangi bir hata yok bu konuyla alakalı.
Diğer bir ihtimal kapaktan vermiş olabilir o da aşağı akmıştır diye fikir yürütüp balata spreyi alıp kapağı ve çevresini temizledim iki üç gün kullandım baktım hiç yağlanma yok , kapak terletme bile yapmamış zaten sol kapak temizdi conta bozulsa hemen hemen aynı zamanlarda bozulması gerekirdi ki bozulmamış zaten.Ama eskiden yağ vardı bu yağ nerden geldi


?
Enjektör diplerine baktım mazotta yok , geri dönüşlerde de mazot kaçağı yok.
Ben arabayı satın alınca yağ değişimi yeni yapılmıştı yağı biraz fazlaydı yaklaşık 4-5 bin km de ben yaptım 15 bin olunca değiştirdim acaba o ara fazla yağı mı attı acaba diye düşündüm buna da ihtimal vermedim

. Boruyu değiştirsek mi abi ne dersin ?