A6 Tdi Yağ Kaçağı

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,624
Tepkime puanı
193
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Konforla alakalı fazla bir çalışmam yok bu konularda Sağdaş daha tecrübelidir.
Senin aşırı tecrübeli olduğun bir konu da ufak bir fikire ihtiyacım var abi , sunroofu çözeriz şimdilik mesele değil .
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,296
Tepkime puanı
1,242
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,624
Tepkime puanı
193
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Buyur Furkan sana nasıl yardımcı olabilirim...
Abi turbodan direk çıkıştan hemen sonra intercoolere giren bir boru var böyle lavabo borusu gibi gırtlak boru denilen borulardan ve bu boru hemen motorun sağ külbütör kapağın hemen altından gidiyor.Bu boru aşırı derecede yağlanmış sağ külbütör kapağında da yağlanma var sol kapak temiz.Bir kişiye gösterdim turbo yağ vermiş diyor ama turbonun giriş tertemiz hiçbir yağ yok , turbo pali hiç oynamıyor hiç boşluk yok, pali böyle topaç çevirir gibi çevirdim çok rahat uzun bir süre döndü ötme vs yok zaten turboda.
Şimdi turbo yağ verme olayı bence yok turbo gayet sağlıklı hadi yağ verse o boru da patlak yoksa yağ borunun dışına nasıl çıkacak , boru patlak desek patlak olsa basınçlı hortum ses çıkarmaz mı ? Çekiş düşüklüğü de olur ama arabanın gidişinde sorun yok vcds de herhangi bir hata yok bu konuyla alakalı.
Diğer bir ihtimal kapaktan vermiş olabilir o da aşağı akmıştır diye fikir yürütüp balata spreyi alıp kapağı ve çevresini temizledim iki üç gün kullandım baktım hiç yağlanma yok , kapak terletme bile yapmamış zaten sol kapak temizdi conta bozulsa hemen hemen aynı zamanlarda bozulması gerekirdi ki bozulmamış zaten.Ama eskiden yağ vardı bu yağ nerden geldi ?
Enjektör diplerine baktım mazotta yok , geri dönüşlerde de mazot kaçağı yok.
Ben arabayı satın alınca yağ değişimi yeni yapılmıştı yağı biraz fazlaydı yaklaşık 4-5 bin km de ben yaptım 15 bin olunca değiştirdim acaba o ara fazla yağı mı attı acaba diye düşündüm buna da ihtimal vermedim . Boruyu değiştirsek mi abi ne dersin ?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,296
Tepkime puanı
1,242
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Abi turbodan direk çıkıştan hemen sonra intercoolere giren bir boru var böyle lavabo borusu gibi gırtlak boru denilen borulardan ve bu boru hemen motorun sağ külbütör kapağın hemen altından gidiyor.Bu boru aşırı derecede yağlanmış sağ külbütör kapağında da yağlanma var sol kapak temiz.Bir kişiye gösterdim turbo yağ vermiş diyor ama turbonun giriş tertemiz hiçbir yağ yok , turbo pali hiç oynamıyor hiç boşluk yok, pali böyle topaç çevirir gibi çevirdim çok rahat uzun bir süre döndü ötme vs yok zaten turboda.
Şimdi turbo yağ verme olayı bence yok turbo gayet sağlıklı hadi yağ verse o boru da patlak yoksa yağ borunun dışına nasıl çıkacak , boru patlak desek patlak olsa basınçlı hortum ses çıkarmaz mı ? Çekiş düşüklüğü de olur ama arabanın gidişinde sorun yok vcds de herhangi bir hata yok bu konuyla alakalı.
Diğer bir ihtimal kapaktan vermiş olabilir o da aşağı akmıştır diye fikir yürütüp balata spreyi alıp kapağı ve çevresini temizledim iki üç gün kullandım baktım hiç yağlanma yok , kapak terletme bile yapmamış zaten sol kapak temizdi conta bozulsa hemen hemen aynı zamanlarda bozulması gerekirdi ki bozulmamış zaten.Ama eskiden yağ vardı bu yağ nerden geldi ?
Enjektör diplerine baktım mazotta yok , geri dönüşlerde de mazot kaçağı yok.
Ben arabayı satın alınca yağ değişimi yeni yapılmıştı yağı biraz fazlaydı yaklaşık 4-5 bin km de ben yaptım 15 bin olunca değiştirdim acaba o ara fazla yağı mı attı acaba diye düşündüm buna da ihtimal vermedim . Boruyu değiştirsek mi abi ne dersin ?
Karter havalandırma sistemi emme sistemine bağlıdır, sisteme bağlı borulardan yağ buharı sürüklenir, sürüklenen buhar dirence maruz kalır ve biraz kirlenmiş yağa dönüşür yani turbonda sıkıntı yoksa karter havalandırma sistemi hortum bağlantıları ve sistem üzerindeki valfleri kontrol etmen gerekir.
 

SuleymanAksoy862

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Ağu 2020
Mesajlar
171
Tepkime puanı
44
Yaş
37
Şehir
istanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Muhasebe
Karter havalandırma sistemi emme sistemine bağlıdır, sisteme bağlı borulardan yağ buharı sürüklenir, sürüklenen buhar dirence maruz kalır ve biraz kirlenmiş yağa dönüşür yani turbonda sıkıntı yoksa karter havalandırma sistemi hortum bağlantıları ve sistem üzerindeki valfleri kontrol etmen gerekir.
Abi benimde bu noktada sorularım var müsaadenle ,bu emme Manifoldu benim araçta yağ kaçırıyor, yağ kütüğünün üstüne geliyor.
(ilk başlarda yağ kütüğününden şüphelenip kapağını filan değiştirmiştik, ama damlaya benzer şekilde olması beni şüphelendirdi, baktım emme manifoldunda da var, kağıt bandı yağ kütüğüne sardım, yağ üste çıkıncı yağ kütüğü masum çıktı. :) ) Neyse usta yaptı söktü temizledi, sıvı conta filan 2-3 bin km sorun olmadı, ancak geçenlerde benzer şekilde gene başladı. Usta şaşırdı, araba hiç bir hata vermedi, yağ duman çekiş düşüklüğü yok araba. Senin dediğin gibi sistemde yağ dolaşmasını anlattı bana. Yani tekrar ustaya tamir mi ettirsem orayı ?, emme manifoldunu mu değiştirsem ? ( hiç canım istemiyor çünkü çok pahalı.) yada böyle mi kullansam ? yağ eksiltme yok ? çok ince bişey. Neden yapar, sebebini anlamadım. Herhangi bir fikrin, bir tavsiyen var mı abi ?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,296
Tepkime puanı
1,242
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Abi benimde bu noktada sorularım var müsaadenle ,bu emme Manifoldu benim araçta yağ kaçırıyor, yağ kütüğünün üstüne geliyor.
(ilk başlarda yağ kütüğününden şüphelenip kapağını filan değiştirmiştik, ama damlaya benzer şekilde olması beni şüphelendirdi, baktım emme manifoldunda da var, kağıt bandı yağ kütüğüne sardım, yağ üste çıkıncı yağ kütüğü masum çıktı. :) ) Neyse usta yaptı söktü temizledi, sıvı conta filan 2-3 bin km sorun olmadı, ancak geçenlerde benzer şekilde gene başladı. Usta şaşırdı, araba hiç bir hata vermedi, yağ duman çekiş düşüklüğü yok araba. Senin dediğin gibi sistemde yağ dolaşmasını anlattı bana. Yani tekrar ustaya tamir mi ettirsem orayı ?, emme manifoldunu mu değiştirsem ? ( hiç canım istemiyor çünkü çok pahalı.) yada böyle mi kullansam ? yağ eksiltme yok ? çok ince bişey. Neden yapar, sebebini anlamadım. Herhangi bir fikrin, bir tavsiyen var mı abi ?
Manifoldda kırık çatlak vs. yoksa niye değiştiresinki!!! manifolda bağlı hortumların kontrol edilmesi gerekir illaki çatlak, kırık, yırtık ve yahut yerine oturmamış olabilir ayrıca manifolda yağ sürüklenmesinin sebebi pcv sisteminin kontrol edilmesi lazım Furkanın sualine verdiğim cevap sizin araç içinde geçerli.
Problem ile alakalı bir kaç detaylı resim çekip paylaşırsanız yorumlamak daha kolay olur diye düşünüyorum.
 

SuleymanAksoy862

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Ağu 2020
Mesajlar
171
Tepkime puanı
44
Yaş
37
Şehir
istanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Muhasebe
Manifoldda kırık çatlak vs. yoksa niye değiştiresinki!!! manifolda bağlı hortumların kontrol edilmesi gerekir illaki çatlak, kırık, yırtık ve yahut yerine oturmamış olabilir ayrıca manifolda yağ sürüklenmesinin sebebi pcv sisteminin kontrol edilmesi lazım Furkanın sualine verdiğim cevap sizin araç içinde geçerli.
Problem ile alakalı bir kaç detaylı resim çekip paylaşırsanız yorumlamak daha kolay olur diye düşünüyorum.
Eski fotoğrafları silmemiştim, emme manifoldunun o birleşim yerlerinden sızıyor. işaretledim. turbo ile alakası olabilir mi ?
ama ıslık sesi ve çekişten düşme yok.
 

Ekli dosyalar

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,296
Tepkime puanı
1,242
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Yağ damlacığının üstünde hangi parçalar var turbo, hortum vs. gibi
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,624
Tepkime puanı
193
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Karter havalandırma sistemi emme sistemine bağlıdır, sisteme bağlı borulardan yağ buharı sürüklenir, sürüklenen buhar dirence maruz kalır ve biraz kirlenmiş yağa dönüşür yani turbonda sıkıntı yoksa karter havalandırma sistemi hortum bağlantıları ve sistem üzerindeki valfleri kontrol etmen gerekir.
Abi boru yağlanmış yazınca yanlış anlaşılma oldu sanırım borunun dışı yağlı bugün de uzun bir yoldan geldim bayağı sert gidip geldim çok rahat hızlanıyorum arabada problem olduğunu düşünmüyorum.Sabah enjektör diplerini kontrol edeceğim.
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,624
Tepkime puanı
193
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Sorunu buldum gibi enjektör diplerinden terletme yapmış ama sorunu halledemedim enjektörleri sökerim ama elektronik enjektör olduğu için arızalanabilir belki bunu araştırmaya başladım.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,296
Tepkime puanı
1,242
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Sorunu buldum gibi enjektör diplerinden terletme yapmış ama sorunu halledemedim enjektörleri sökerim ama elektronik enjektör olduğu için arızalanabilir belki bunu araştırmaya başladım.
Enjektör diplerinde o-ring varsa oradan kaçırma ihtimali yüksek benim 2.5 tdi de benzer sorun yaşamıştım.
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,624
Tepkime puanı
193
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Resimlerle konu çok daha iyi anlaşılır olacaktır.Boru resimde görünüyor bu boruya ya üst kapaktan aşağıya doğru akıyor bunu kesinleştirdim boru da sıkıntı yok.

Kapağı da güzelce balata spreyi ile temizlemiştim , kapak çevresinde kabul edilebilir düzeyde ufak terlemeler olmuş bu sıkıntı değil.Asıl mesele , enjektörleri sabitleyen metal parça da . Bu parçanın altından yağ gelmiş tam parmağımla gösterdiğim kısımlar yağlı. Sorum şu ; bunu nasıl çözeriz ? Civatalara bakarsak bu kısım daha önce sanki sökülmüş gibi ilk işim civataları sıkmaya çalışmak olacak.Enjektör sökme aparatım olmadığı için buradan ilerisine gidemeyeciğim gibi görünüyor .

 
Üst Alt