• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

5. vites uzatarak yakıt düşürme..

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,692
Tepkime puanı
119
Şehir
Trabzon
Merhaba öncelikle bu uygulama her araca olmuyor onu belirteyim. Bunun için 5.vites dişlisinin dışarıda olması gerekiyor. Zaten arkadaşın aracında da 5.vites içeride değil dışarıda. T4 ABL, AJA, AJT, Caddy eski ve yeni seriler, Bir ihtimal T5 1.9 , T6 2.0 102 ps'lik motorlarda uygulanabiliyor.
Eski dişliniz duruyor mu? Ben de Caddy'nin dişlisini takmayı düşünüyordum.

Passat'ı olan arkadaşın işlemini de benim vasıtamla yapmıştık.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
689
Tepkime puanı
184
Şehir
Ankara
Hızlı bir durum güncellemesi;
Aracıma ilk etapta 3. kademe yani en uzun dişliyi takmıştım, vites oranı 4 ile 5 arasında uçurum şekilde uzadığı için söküp yerine orijinal oranın bir üstüne döndüm. actros_5457 ilk etapta bu oranı kullanmıştı, ben de bu arada en uzun oranı tecrübe etmiş oldum.. 3. kademe kesinlile çok devir düşürüp sizi zorluyor. Aracın tork bandını yakalayabilmek için neredeyse 150-160km ile gitmek gerekiyor. 1. Kademe devir bandında gayet yeterli.. Motor sesi de azalıyor.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
689
Tepkime puanı
184
Şehir
Ankara
Merhaba öncelikle bu uygulama her araca olmuyor onu belirteyim. Bunun için 5.vites dişlisinin dışarıda olması gerekiyor. Zaten arkadaşın aracında da 5.vites içeride değil dışarıda. T4 ABL, AJA, AJT, Caddy eski ve yeni seriler, Bir ihtimal T5 1.9 , T6 2.0 102 ps'lik motorlarda uygulanabiliyor.
Eski dişliniz duruyor mu? Ben de Caddy'nin dişlisini takmayı düşünüyordum.

Passat'ı olan arkadaşın işlemini de benim vasıtamla yapmıştık.
Evet eski dişlim duruyor
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
689
Tepkime puanı
184
Şehir
Ankara
2441
1.jpg
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
246
Tepkime puanı
63
Yaş
30
Konum
Konya
Şehir
Ankara/Kayseri
Aracınızın Markası
Seat
Aracınızın Modeli
Toledo 1.6 8v
Mesleğiniz
Tekniker
İsim Soyisim
RBozkurt
Km1 en ideali duruyor. Sadece caddy içinmi bu? Bora golf vs de uygulanabilir mi?
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
689
Tepkime puanı
184
Şehir
Ankara
O konuda bir bilgim yok, şanzıman koduna göre hareket etmek en mantıklısı. Benimkinin kodunu hatırlamıyorum G'li birşey, ama göz ile 5. vitesin şanzıman inmeden sökülüp sökülmediği görünüyor aracın altından.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,692
Tepkime puanı
119
Şehir
Trabzon
Km1 en ideali duruyor. Sadece caddy içinmi bu? Bora golf vs de uygulanabilir mi?
4-5 yıl önce forumda bir arkadaşa tavsiye etmiştim. Passat 1.6 benzinli aracına takmıştı. Sol lastiğin içinden bakın, şanzımanın yanında siyah vw logolu bir kapak var ise olur. Passat ile aynı şanzıman olmalı. 1.8T dişlisi olabilir.
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,498
Tepkime puanı
139
Yaş
23
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Boranın 5.vites çok küçük 4500d/dk da 145kmh vites aralıklarında motor 500d/dk düşüyor çok yakıyor bu nedenle uzun yolda 5.vites resmen mühendislik hatası 6.vites şart.
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
246
Tepkime puanı
63
Yaş
30
Konum
Konya
Şehir
Ankara/Kayseri
Aracınızın Markası
Seat
Aracınızın Modeli
Toledo 1.6 8v
Mesleğiniz
Tekniker
İsim Soyisim
RBozkurt
Boranın 5.vites çok küçük 4500d/dk da 145kmh vites aralıklarında motor 500d/dk düşüyor çok yakıyor bu nedenle uzun yolda 5.vites resmen mühendislik hatası 6.vites şart.
Aynen araba 140da uçuşa geçiyor.
 
Üst Alt