5. vites uzatarak yakıt düşürme..

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
543
Tepkime puanı
109
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Uzun araştırmalarımız sonucu "actros_5457" dostumun önderliğinde ve bilgileriyle aracımızın 5. vites oranını uzatmayı başardık.

Bildiğiniz gibi şanzımanımızda 5. vites dişlimiz şanzıman inmeden tek başına değişebilmekte. Böylelikle yapmak istediğimiz değişikliği birkaç civata sökerek halledebiliyoruz.



Değişim çok zor değil, bilen bir yerde kolayca halledebilirsiniz..







Standarttan sonra oran 3 kademe uzatabiliyor.. Alttaki tabloda standard dişlimiz KM:
Diğer dişliler KM1 KM2 KM3 olarak adlandırıldı ve oranları araçlarımızda olanlardan 1-2-3 kademe yüksek.

2000 Devirde sırasıyla;

KM :90km
KM1:101km
KM2:103km
KM3:107km

Dişli değişerek normalde 2000dd de 90 yaparken 107km ye çıkabilirsiniz, Bu oran devrinizi düşürüp seyirdeki yakıt sarfiyatınızı oldukça düşürecektir...




Bu işlem bizim oldukça kafa yorup mesai harcadığımız işlem olup, herkese yardımcı olmak için severek paylaşıma açıyoruz,

Ben taktıktan sonraki 5. vites oranlarım aşşağıdadır.

İlgilenen arkadaşlarım benimle iletişim kurabilir.

<

 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,124
Tepkime puanı
491
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Güzel paylaşım tebrik ediyorum elinize sağlık konu olması gereken yere Nasıl yatım bölümüne taşınmıştır...
 

M_Özyürek

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Haz 2016
Mesajlar
762
Tepkime puanı
10
İsim
Mehmet
Soyisim
Özyürek
Şehir
Nevşehir
Aracınızın Markası
Vw
Aracınızın Modeli
Golf 6
Mesleğiniz
Sigorta Acentesi
Yeterli güç varsa işe yarar..
Elinize sağlık.

Sürekli uzun yola gidiyorsanız.. Hız sınırı 110 olduğunu düşündüğümüze 5. vites hız 110 iken motor devri maksimum tork devrine denk geliyorsa, kesinlikle faydalı bir çalışma..
 

06Aytar06

VWTURK Gold Member
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
3,027
Tepkime puanı
0
İsim
alper
Soyisim
aytar
Ellerinize sağlık güzel ve faydalı bir uygulama olmuş...
1.6 passatı olan bir arkadaşda aynı uygulamayı yaptı gayet memnun
 

hanguley

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
İsim
yunus
Soyisim
hangül
Yaklasik maliyet ne olur?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

helal

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
İsim
elvan
Soyisim
gökkaya
Elinize sağlık güzel bi paylaşım olmuş bendeki golf 4 3000 devirlerde 100 km/h görüyor 99 model akl motor acaba bende yapabilirmiyim böyle bişey maliyet ne olur, nasıl ve nerden dişli bulabilirim yıllardır bu durumdan rahatsızım 3000 devirde 100 km civarı yapmasından


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
543
Tepkime puanı
109
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Yeterli güç varsa işe yarar..
Elinize sağlık.

Sürekli uzun yola gidiyorsanız.. Hız sınırı 110 olduğunu düşündüğümüze 5. vites hız 110 iken motor devri maksimum tork devrine denk geliyorsa, kesinlikle faydalı bir çalışma..
Tork eğrim 1300 de zaten başlamış oluyor, BJB alt devirde gitmem demeyen bir motor, çok rahatladım 100-110 ile giderken artık motor sesi yerine sadece akan hava ve yol sesi geliyor.
 

Ö_Mer_T

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
2,352
Tepkime puanı
6
Yaş
36
İsim
Ömer
Soyisim
TÜRKŞANLI
Araç dizel mi benzinli mi, hangi motor hangi hacim gibi bilgiler paylaşır iseniz üyelerimizin daha çok işine yarayacaktır.
Emre hocam da B5.5 1.6 motor aracına yapmıştı aynı uygulamayı. Tebrikler
 

hanguley

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
İsim
yunus
Soyisim
hangül
Caddy 2005 1.9 tdi

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adxyan

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
İsim
Murat
Soyisim
YILDIZ
Hayırlıs ıolsun çok güzel olmuş.

Takılan parçanın parça kodu nedir? Eski dişli sökülüp yeni dişli takılıyor, hepsi bu mu? başka bir değişiklik yok mu? Biraz daha detay verebilir misin?
 

zekidinc55

1
vwTürk Üyesi
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
2,751
Tepkime puanı
1
İsim
ZEKERİYA
Soyisim
DİNÇ
Güzel uygulma, paylaşım için teşekkürler.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

actros_5457

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
127
Tepkime puanı
1
İsim
emrah
Soyisim
taş
Hayırlı olsun yabay kardeşim. Arkadaşlar isteyene istediği dişliyi temin edebilirim. Yaptırmak isteyenler dm yollayabilir .
 

system32

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
223
Tepkime puanı
1
İsim
Kadir
Soyisim
Şahin
2006 Transporter'a olur mu uygulama? 1.9 TDI 105PS
 

GökhanG.

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Haz 2017
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
İsim
Gökhan
Soyisim
Gözde
T4 ACV için durum nedir acep ? Motor tork eğrisi göz önüne alınarak kaba bir grafik çıkarılabilirse güzel olur. 5. Vites olayı uzun zamandır aklımda, teşekkürler

Düzenleme Araç 98 model, 02G kodlu olması gerek şanzımanın
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,728
Tepkime puanı
174
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
benim 1.9 golfe uyarmı.
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
769
Tepkime puanı
69
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
İlgi çekici bir çalışma. Bilgi için teşekkürler;

Ama yakıt tasarrufu konusunda fazlaca iyimser olduğunuzu düşünüyorum.
Yakıt tasarrufu meselesi sadece devir ve hız ile alakalı değil. Motor sensörlerle manifold basıncını ölçerek motor yükünü ecuye bildirir ve yakıt enjeksiyon süreleri vs. bilgiler bu motor yüküne göre tekrar ayarlanır.
Yani dişli büyüterek devri küçültmüş ama motor yükünü artırmış oluyorsunuz. Bu durumda motor otomatik olarak eski yakıt sarfiyatına geri dönecektir. Çünkü büyük dişlide de küçük dişlide de aynı hızda motora binen yük aynı görünüyor. Her iki dişli durumunda da motorun yaptığı iş aynı olacağı için yakıt sarfiyatında önemli bir değişiklik beklenemez.
Yanılıyorsam düzeltin lütfen.

Saygılar
 

adxyan

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
İsim
Murat
Soyisim
YILDIZ
Vw Caddy 1.9 Tdi maximum torkunu 2000 devir civarında veriyor.

Özellikle uzun yol yapan araçların, yasal sınır olan 120 km/saat hız ile giderken aracın sessiz olması ve az yakması istenir.

Birbirinin aynısı iki araç, birisi max. tork olan 2000 devirde 120km/saat hız yapıyorken, diğeri 3000 devirde 120km/saat hız yapıyorsa, 2000 devir çeviren hem daha az kafa ütüler hem de daha az yakar. (Max tork 2000 devir olduğu için)

Bununla birlikte Hüseyin Ertaş arkadaşın dediği gibi dişli değişimi sonucu 5. vites fazlaca hantal olacağı için 120km/saat hızdan daha yavaş gidildiğinde, araç bayılacak, zorlanacak ve eskisinden daha da çok yakacaktır.
 

actros_5457

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
127
Tepkime puanı
1
İsim
emrah
Soyisim
taş
arkadaşlar uzun yola 5.2 yakarken modifiye sonrası 4,8 e düşmüştür. tecrübeyle sabittir.
saygılar.
 

system32

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
223
Tepkime puanı
1
İsim
Kadir
Soyisim
Şahin
Ben bu durumu ustaya nasıl izah ederim, bizim ustalar anlar mı bundan?
 
Üst Alt