225 lastik ve Su Birikintileri

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Eren
Soyisim
K
Arkadaslar Golf-iv aracımda yazın 205 55 16 lastikler yerine yeni janlarla 225 45 17 ölçülerine geçtim kuru havada mükemmel yol tutuşun keyfini çıkartırken haftasonu sağnak yağmurda su birikintilerinde lastiklerin tahliyesinin yetersiz kaldıgını özellikle yüksek hızlarda tehlikeli boyutlara geldiğini farkettim. 205 tabanda bu sıkıntı hiç yoktu.

C200 Amg kullanan bir abim 225 ön 235 taban arkası.. aynı sıkıntının mercedes tede oldugunu birikintilerde kızaklama sorunu yaşadığını söyledi. Bunu çözümü nedir lastiklerim Kumho kh25 4mevsim diye geçen bi lastik. jantların üzerinde gelmişti bana daha 1.500km kullanıldıgından ve kuru performansı gayet tatminkar oldugundan değiştirmeyi düşünmedim kış dönemi için kış lastikleri alacağım 2adt önlere 215 45 17 kışlık alıp arkalar 225 45 17 kalsa sıkıntı olur mu? Faydasını görürmüyüm tecrübeli arkadaşların bilgisine ihtiyacım var.
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Mudur ben su üstünde Borada 215 le bile problem yaşadım. Astrada da aynı. Geniş tabanda aquaplanning sıkıntı. Kışın geniş taban onerilmez bunu bilirsin diye tahmin ediyor ve bu soruyu sormadın varsayıyorum :)
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Ayrıca alacaksan takım al arabanın kıçı başı ayrı yerlere gitmesin arabanın arkasını önünde görme ;)
 

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Eren
Soyisim
K
Müdür valla bu kadar olacağını tahmin etmedim baya sıkıntı birikintiler direk aquaplanning e girip aquapark tadı veriyor 😀 takım alamam şimdi yeni yatırımlar yaptım önlere alsam denge problemi olurmu acaba en azından kışlıklarda ön tabanı 215 e düşüreyim diyorum. Mercedes tede ön arka faklı ölçü ama sıkıntı olmuyor ondan esinlendim bende.
 

yco

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
1,497
Tepkime puanı
0
Yaş
31
İsim
Yiğit
Soyisim
Koçak
su birinkitisinin derinligine, aracin hizina, lastiklerin asinma duruma ve aracin agirlik dagilimina gore kizaklamicak bi araba yok zaten.. her lastigin yagmur test sonucu yazar ustunde ya da en kotu sitesinde ona gore bakip degerlendirebilirsiniz.. on tarafa 215/45/17 alirsaniz tekerlegin capi nerdeyse 1cm degisir.. aracin on tarafi nerdeyse 1cm daha iner asagiya.. C serisi itisli bi araba sizin arabaniz onden cekisli bu durumu kafadan degistirir zaten..
 

aprilia

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Ağu 2013
Mesajlar
1,177
Tepkime puanı
0
İsim
Alparslan SARAÇOĞLU
Aquaplanning olayının aslında teker çapı ya da taban genişliği ile doğrudan bir ilgisi yok. Dolaylı olarak elbette dozaj anlamında etkiler fakat her yağmurda araç kizaklamaz. Otobanda deli gibi yağmur varken ve siz 80 le 90 la ilerlerken hiç yanınızdan kuru zeminmis gibi geçen audi merso bmw land rover vb. olmadı mı?
Bu adamların çoğu 215 ve üzeri yanak kullanıyor.
Kısaca yağmurdaki frenleme ile kizaklamak farklı şeyler. Kizaklamada teker ile yolun arasına su girer ve tahliyeler iptal olur. Yağ gibi bir su tabakası oluşur ve kontrol sıfır olur. Buzda kayar gibi gidersiniz.

Diğer taraftan lastik ebatlarinizi kafanıza gore değiştirmeniz yararınıza olmaz. Çap maksimum %2 değişmeli. O da maksimum. Hesaplamasini yapan siteler var nette.

Çekiş tekeri farklı olması ise kesinlikle önemli bir mevzu.
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Abiler bakın şimdi ben Bora da 195-65-15 hem yazlık hem kışlık kullandım, 215-45-17 yazlık kullandım. Aynı araçta değiştirilen ebatlarda aracın kimyası da ister istemez bozuluyor. Dar taban kuru zeminde dezavantaj olabiliyorken karlı ve ıslak zeminde tam bir avantaj. Ki ben farkı gördüm tecrübeme dayanarak yazıyorum. Bora da iken geniş taban lastik yağmurda sanki ani bir frenleme ve sonrasında kızaklama gibi durumlar oluşuyordu. Şimdi Audi Merco örneği vermişsin Alp ama zerine durulan konu aynı araçta fabrika standartları dışına çıkılması. Merco önde 225 arkada 245 taban kullanıyor. Gidip önü 245, arka 285 (atıyorum haa) olsa durum anlattığımın aynısı olurdu. Frene basmadan araç direk atıyor kendini. Yağmurlu memlekette yaşıyorum tecrübem çok fazla bu konuda. Hatta bir detay Hopa daki sele de yakalandım :)

Eren kanka Mercoda ön arka değişik ama geniş tabanı çekiş-itiş kısmına koymuş. Ayrıca onların jant genişliği de farklı. Burda bir lastikçiye Merco sahibi 4 tane sipariş vermiş sökülürken bir baktık ki ön arka hem lastik hem jant farklı değerlerde. Yerinde olsam çıkma alırım 4 tane alırım. Kış lastiğinin farkını gördüm araç rahatlıyor yumuşuyor kışın kendine geliyor vuruntular azalıyor. Bildiğin yaz keyfinde araç kullanıyorsun.
 

aprilia

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Ağu 2013
Mesajlar
1,177
Tepkime puanı
0
İsim
Alparslan SARAÇOĞLU
Abiler bakın şimdi ben Bora da 195-65-15 hem yazlık hem kışlık kullandım, 215-45-17 yazlık kullandım. Aynı araçta değiştirilen ebatlarda aracın kimyası da ister istemez bozuluyor. Dar taban kuru zeminde dezavantaj olabiliyorken karlı ve ıslak zeminde tam bir avantaj. Ki ben farkı gördüm tecrübeme dayanarak yazıyorum. Bora da iken geniş taban lastik yağmurda sanki ani bir frenleme ve sonrasında kızaklama gibi durumlar oluşuyordu. Şimdi Audi Merco örneği vermişsin Alp ama zerine durulan konu aynı araçta fabrika standartları dışına çıkılması. Merco önde 225 arkada 245 taban kullanıyor. Gidip önü 245, arka 285 (atıyorum haa) olsa durum anlattığımın aynısı olurdu. Frene basmadan araç direk atıyor kendini. Yağmurlu memlekette yaşıyorum tecrübem çok fazla bu konuda. Hatta bir detay Hopa daki sele de yakalandım :)

Eren kanka Mercoda ön arka değişik ama geniş tabanı çekiş-itiş kısmına koymuş. Ayrıca onların jant genişliği de farklı. Burda bir lastikçiye Merco sahibi 4 tane sipariş vermiş sökülürken bir baktık ki ön arka hem lastik hem jant farklı değerlerde. Yerinde olsam çıkma alırım 4 tane alırım. Kış lastiğinin farkını gördüm araç rahatlıyor yumuşuyor kışın kendine geliyor vuruntular azalıyor. Bildiğin yaz keyfinde araç kullanıyorsun.
İyi de sen standart dışı lastik kullanmadın ki. 15 inç de 16 da 17 de mkiv lerde kullanılan ebatlar. Eğer 17 de kızaklamışsan bu durum fabrika verilerinin dışına çıktığın için değil, o anki dğer etmenlerden olmuş olmalı.

Sonuçta astrandaki de orijinal fabrika jantı değil mi? Onda da sıkıntı demişsin ona istinaden dedim ebatla alakası yok diye. Onda neden sıkıntı olsun ki dediğine göre peki?
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Abi şimdi soyle söyleyeyim. Örnek Mercedes arka tekerler 245 onler 225. Bora 195 veya 205. Karda hangisi daha kolay gider? Boraya 215 kışlık taktım diyelim birde 195 kışlık kıyaslayalım. Yine hangisi kolay gider? Esp falan hesaba katma.

Aynı durum yağmurdada geçerli. Su birikintilerinde aynı marka model lastikte dar taban daha kolay tahliye sağlıyor.
 

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Eren
Soyisim
K
Abi şimdi soyle söyleyeyim. Örnek Mercedes arka tekerler 245 onler 225. Bora 195 veya 205. Karda hangisi daha kolay gider? Boraya 215 kışlık taktım diyelim birde 195 kışlık kıyaslayalım. Yine hangisi kolay gider? Esp falan hesaba katma.

Aynı durum yağmurdada geçerli. Su birikintilerinde aynı marka model lastikte dar taban daha kolay tahliye sağlıyor.
Evet kanka olayın özeti bu bende yaşadım aynı şekilde google la yazınca 235 Fabrikasyon ölçülü scirocco lardada aynı sıkıntıyı yaşayanların sayısı epey var. Taban geniş olup hızlı birikintiye girince tahliye edemiyor. Yine 225 45 17 olarak kışlık güzel lastik alacağız artık inşallah onların tahliyesi tatmin eder. Şimdilik aşırı yağmurlarda low slow takılacağız :)
 

aprilia

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Ağu 2013
Mesajlar
1,177
Tepkime puanı
0
İsim
Alparslan SARAÇOĞLU
Abi şimdi soyle söyleyeyim. Örnek Mercedes arka tekerler 245 onler 225. Bora 195 veya 205. Karda hangisi daha kolay gider? Boraya 215 kışlık taktım diyelim birde 195 kışlık kıyaslayalım. Yine hangisi kolay gider? Esp falan hesaba katma.

Aynı durum yağmurdada geçerli. Su birikintilerinde aynı marka model lastikte dar taban daha kolay tahliye sağlıyor.
Hacı youtube da yılların aquaplanning videoları var. Hiçbirinde taban genişliği bir ölçüt kabul edilmiyor. Kar lastiği konumuz degil. Karda yüzey alanı genislerse tutunma azalır kabul ama aquaplanning bu degil.

Örneğin en bilinen tünel çıkışı kaza videosu. Hepsi mi geniş tabandı?

https://youtu.be/mERAaeCrj0E

Bir diğer ise anlatımlı olanı. O birikintiye girdiğin an taban maban hikaye. Tabi ki kış lastikleri konumuzun dışında.

https://youtu.be/5eRUloug9qQ
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Yav birikintiye girdiğin an tabiki hikaye taban ama geniş taban daha zorlanıyor çünkü daha çok sulu alandan kurtulmak zorunda kalıyor. Artı ben 3 farklı ebat kullandım kullanıcı yorumum geniş tabanda kızaklama riski daha fazla. Forumlarda da aynı belirttiğim şekilde kullanıcı yorumları.
 

batum

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
115
Tepkime puanı
0
İsim
emre
ön arka farklı ölçülere geçmeyin, bence lastiklerden kaynaklı.
daha yumuşak lastiklerle yaşadığınız aynı sorun olmuyacaktır.
 

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Eren
Soyisim
K
ön arka farklı ölçülere geçmeyin, bence lastiklerden kaynaklı.
daha yumuşak lastiklerle yaşadığınız aynı sorun olmuyacaktır.
Farklı ölçüden vazgeçtim. Ama aynı sıkıntıyı yaşayan abimin aracında continental premiumcontact 5 takılı ki yumuşak sayılan bir lastik ona rağmen asla 205 taban bekleme durum aynı diyor.

Bu arada aprilla hocam bu sorun taban genişliği ile direk alakalı aynı arabada 6 farklı lastik markası 3 farklı ölçü kullanmış biri olarak söylüyorum :)
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,993
Tepkime puanı
24
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Aynı marka aynı model lastik biri 195 diğeri 225 veya üstü olsun. Su birikintisine girdiğinde geniş taban su üzerinde saçmalar. Fizik kuralları da bunu söylemez mi?
Yani keskin bir bıçakla bir nesneyi rahatlıkla keserken, bıçağın tersi ile aynı kolaylıkta kesebilir miyiz?
Örnek garip gelebilir ama dar tabanlı lastik su birikintisini daha kolay yarıp zemine basabiliyor.
 

aprilia

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Ağu 2013
Mesajlar
1,177
Tepkime puanı
0
İsim
Alparslan SARAÇOĞLU
Peki taban genisledikce su oluklari da artmiyor mu neticede? 195 de 3 kanal varken 205 de 4 kanal var genel anlamda. Oranti kurunca 205 deki her iki kanal arasi daha dar olduğu için yüzeye değen kısım da daha ince olmuyor mu?

Tecrubelerinize diyecek soz yok ama hepsi ayni lastik ayni agirlik vw ayni test koşullarında mi yapildi? Neticede araca gore taban ... Land rover a 195 taban kullanilmaz. O fakir gariban land rover sahibi ne yapsın?

Siz de biliyorsunuz ki lastik testleri ölçü ölçü yapiliyor. Ayni lastiğin geniş tabanlisi dara gore basarili sonuç elde edebiliyor.

Paylaştığım videolarda da görüleceği üzere ilk ve en önemli değer diş derinliği, taban darlığı degil.

Ayrica kar ve buz sartlarini konusmuyoruz. Elbette yüzey alanı daraldikca birim alana yapilan temas baainci artacagindan dae tabanli lastik kari ezip gecer. Ama mesele yol ile teker arasina tahliye edilemeyen su takabakasinin girmesi olduğu için o anda 195 de 225 de aquaplanning yapacaktir. Duruş mesafesi belki biraz daha kısa olacaktir hepsi bu. Benim edindiğim bilgi ve tecrübe de bu yönde.
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Alp sana tek diyeceğim 17 jant 215 taban lastik al ve su birikintisinden geç ama jantında 15 olacak eski jantın. O zaman ne demek istediğimizi anlarsın :)
 

aprilia

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Ağu 2013
Mesajlar
1,177
Tepkime puanı
0
İsim
Alparslan SARAÇOĞLU
Alp sana tek diyeceğim 17 jant 215 taban lastik al ve su birikintisinden geç ama jantında 15 olacak eski jantın. O zaman ne demek istediğimizi anlarsın :)
Bugün sanayide 13 inç lik bi serçe vardı aklima sen geldin. Fotosunu cekip sana yollayacaktim aquaplaning yapmamasi gereken ilk araba diye :)
 

metinmb407

1
VWTURK Gold Member
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
19,312
Tepkime puanı
2
Yaş
33
İsim
Metin
Soyisim
AKBAL
Abi şimdi bak araca göre lastik ebatının değiştiğini biliyorsun. Fabrika ise şu jant lastik takılabilir ama sorumluluk sana ait diyor. Şimdi sende at ile eşeği yan yana koyuyorsun :)
 

aprilia

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Ağu 2013
Mesajlar
1,177
Tepkime puanı
0
İsim
Alparslan SARAÇOĞLU
Abi şimdi bak araca göre lastik ebatının değiştiğini biliyorsun. Fabrika ise şu jant lastik takılabilir ama sorumluluk sana ait diyor. Şimdi sende at ile eşeği yan yana koyuyorsun :)
Son mesajımı ti ye almalıydın kanka. ;)
 
Üst Alt