2004 Golf 5 fsi 1.6 Atiker Atikfast Vuruntu problemi çözüm yok yardım

DeWTurk

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
kemal
Soyisim
Kendir
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 1 ay önce Atiker Atikfast di ürününü araca monte ettirdim. Yoğun bir araştırma sonucu Adana'da bu işi en iyi yapan kişilerle konuştum. Birçok araca taktıklarını ve sorun olmadığını söylediler. Bende güvenerek LPG yi taktırdım.

Benzinde iken hafif bir öne atılma vardı araçta. Lpg takıldıktan sonra araç rolantide giderken vuruntu yapıyor. Bu vuruntu olayı tıpkı yüksek viteste kalkarsınız da olur ya aynen ona benziyor. Öne arkaya sallanma vurma gibi bir durum. Bunu her zaman yapmıyor. Zaman zaman yapıyor.

- Boğaz kelebeği çıkarılarak temizlendi. Kalibrasyonu yapıldı.
- 3 lü bujiler değişti.
- 4 tane bobin değişti.
- Yağ filtresi değişti. Yağ değişimi yapıldı.
- Akü değişti.

Sorunun ne olduğunu bulamadık. Servis, aracın deviri düşük devir sensöründe sıkıntı var yükseltilmesi gerek dedi. Ama ondan değil. Başka bir servis boğaz kelebeği temizlenmesi gerek dedi onu temizlettim. Sorun devam ediyor. Bu vurma olayını yaşayanlar varsa yardımcı olabilir mi? Araç sadece oksikjen sensörü hatası veriyor. Onunla alakalı olduğunu sanmıyorum.
 

ilGhiNC

vwTürk Üyesi
Katılım
24 May 2014
Mesajlar
1,109
Tepkime puanı
1
İsim
Gence
Soyisim
Yakut
Arac bilgisayarda ariza kodu vermis zaten. Bence oksijen sensörünü temizlemeyi ya da orijinali ile degistirmeyi deneyin. Sonrasinda VAGCOM ile ariza kayitlarini silin ve bir süre yol yapin. Tekrar ariza taramasi yapin ve herhangi bir ariza kaydi verecek mi diye kontrol edin.

Gecmis olsun.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Fsi lerde vuruntu sorunu yaşayan sadece siz değil maalesef çok sayıda kullanıcı var bu sebeple nette bu problem hakkında çok sayıda şikayet paylaşımlarına rastlamnız mümkün geçmiş olsun...
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
728
Tepkime puanı
56
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
LPG takılmadan önce benzinde öne atılma varsa, aracınızda sorun varken LPG taktırmışsınız demektir ve LPG sorunları katlar malesef. FSI ve TSI iler zorlama teknolojili motorlardır ve saçma sapan problemleri bolca var.

FSI - TSI ler anlık talepli ve çok yüksek basınçlı yakıt besleme sistemine sahip motorlardır. Yakıt sistemindeki ani değişiklikler bu hassas sistemde bozulmalara neden olabiliyorlar.

İlk tavsiyem, aracı sürdükten sonra, mesele akşam eve varmadan kısa süre önce durmaya yakın, LPG yi elinizle kapatın ve kısa bir süre, 2 km kadar benzinde sürün. Sonra tekrar çalıştırırken benzinde çalışsın, yani yola çıktıktan bir süre yanklaşık 2 km sonra lpg yi açın bakalım ne olacak. Olumlu gelişme olursa bir süre, bir hafta kadar bu şekilde kullanın.
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,773
Tepkime puanı
10
İsim
Burak
Soyisim
UZEL
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Bora
Mesleğiniz
Bilgisayar Mühendisi
İsim Soyisim
Burak UZEL
lpg ayarınızı kontrol ettirin. özellikle ısı düzeltmesine baksınlar. rölanti aşırı zenginde kalıyor olabilir.
 

DeWTurk

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
kemal
Soyisim
Kendir
Malesef arkadaşlar sorun çözülmedi. Sadece Sorunun ne zaman yaptığını teyit ettim. Sabit hızla giderken örneğün 3 yada 4. viteste ayağınızı gaza hafif değdirir ve süratinizi sabit tutarsanız araba öne geri vuruyor. Bunu yaşamamak için gaza basıp hızı arttırıyorum. Üst viteslerde sabit hızlı 2000-2500 arası gideniyorsunuz vuruntu devam ediyor. Yok mu çözümü acaba?
 

Yasin Şimşek

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
288
Tepkime puanı
1
İsim
Yasin
Soyisim
Şimşek
Fsi icin 2000 devir çok düşük. 3 yıl fsi kullandık. 2300-3000 devir arasında kullandık hep. Araç 2300 devir altında çok cansız. Satmadan önce dediğiniz problem başlamıştı. Bobin takımı değişicek demişti usta. Bir tane bobini değiştirebilmiştim sonra sattım.
Bu arada manifold klapelerini ayarlayan bir sensör var. Bende o arızalanmıştı değiştirince araç atiklendi. Bence orjinal vag comu olan bir serviste detayli bir teste sokun
 

ilhanoem

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Ahmet
Soyisim
İlhan
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
Vw
Aracınızın Modeli
Tiguan
Mesleğiniz
Mühendis
1.4 Tsi 150 bg tiguan aracımda Atiker atikfast di sistem ile benzer sorun vardı, lpg map haritasını ayarlayarak düzelttim, yakıt hava karışım ayarı arabaya göre yapılmalıdır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,940
Tepkime puanı
24
İsim
E
Soyisim
O
LPG takılmadan önce benzinde öne atılma varsa, aracınızda sorun varken LPG taktırmışsınız demektir ve LPG sorunları katlar malesef. FSI ve TSI iler zorlama teknolojili motorlardır ve saçma sapan problemleri bolca var.

FSI - TSI ler anlık talepli ve çok yüksek basınçlı yakıt besleme sistemine sahip motorlardır. Yakıt sistemindeki ani değişiklikler bu hassas sistemde bozulmalara neden olabiliyorlar.

İlk tavsiyem, aracı sürdükten sonra, mesele akşam eve varmadan kısa süre önce durmaya yakın, LPG yi elinizle kapatın ve kısa bir süre, 2 km kadar benzinde sürün. Sonra tekrar çalıştırırken benzinde çalışsın, yani yola çıktıktan bir süre yanklaşık 2 km sonra lpg yi açın bakalım ne olacak. Olumlu gelişme olursa bir süre, bir hafta kadar bu şekilde kullanın.
Zorlama teknolojili motorlar ne demektir? Yüksek teknolojiye zorlama mı diyoruz?
Yüzlerce mühendisin üzerinde çalıştığı makineleri sanayide bir ustanın düşük kalitedeki modifikasyonlarını tolare edemediğinde tukaka mı edelim yoksa LPG montajı yapan ustaları daha iyisini yapmak için mi zorlayalım? Hangisi bizi daha ileri götürür?
 
Son düzenleme:

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,940
Tepkime puanı
24
İsim
E
Soyisim
O
Malesef arkadaşlar sorun çözülmedi. Sadece Sorunun ne zaman yaptığını teyit ettim. Sabit hızla giderken örneğün 3 yada 4. viteste ayağınızı gaza hafif değdirir ve süratinizi sabit tutarsanız araba öne geri vuruyor. Bunu yaşamamak için gaza basıp hızı arttırıyorum. Üst viteslerde sabit hızlı 2000-2500 arası gideniyorsunuz vuruntu devam ediyor. Yok mu çözümü acaba?
Vuruntudan kasıtınız nedir? Vuruntu " detonasyon" subap şakırtısı diye de anılır. Sizin vuruntudan kastınız nedir? Silkeleme gibi bir durum mu var?

Ben LPG takılmış araçlar ile ilgili mesaj yazmamaya gayret ediyorum çünkü motor artık bildiğimiz motor olmaktan çıkıyor. Sorunun LPG montajının kalitesinden mi yoksa araçtan mı kaynaklandığını anlamak çok zorlaşıyor. Yine de aklımızın erdiğince yardımcı olmaya çalışalım.
 

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,940
Tepkime puanı
24
İsim
E
Soyisim
O
Ortada bir saçma sapanlık varsa bence tüketici olarak en ileri teknoloji araçları alıp yüksek yakıt masrafları yüzünden sanayi kapılarında kara düzen çözümler aramak zorunda kalmamızdır. Bu çağda böyle saçmalık olur mu?
Saçma sapan olmayan şey para verip aldığın bir şeye doya doya binmek olmalı, yüksek teknoloji değil.
 
Üst Alt