1998 model passat otomatik şanzıman sorunu yardım

MuzafferRS

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Muzaffer
Soyisim
Yılmaz
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Teknisyen
Arkadaş aranıza yeni katıldım.
98 model passat 1.8T aracım var. Aracımda havaların soğumasıyla bir sorun ortaya çıktı.
Sorumu size anlatıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Aracı sabah soğukta çalıştırdığım zaman şanzıman korumaya alıyor yani 3. Vites de takılı kalıyor. Vites atmıyor hantallaşıyor kadranda P-D-R yazan yerler komple siyah oluyor ve R-D geçişlerinde vuruntu yapıyor. Araçla hareket edip hararet göstergesi 90 geldiğinde yani motor normal sıcaklığına geldiğinde aracı stop edip tekrar çalıştırıyorum ve sorun kalmıyor. Hiç sorun olmamış gibi şanzıman gayet düzgün oluyor ve gün içerisinde bir daha bu sorunu yapmıyor.
Ustaya götürdüm şanzıman sorunu yokken şanzımanda bişey yok dedi elektrikçiye git dedi gittim oda bi sorun yok dedi. Sonra tekrar aynı sorunu yaşayınca şanzımancıya gittim bu sefer arıza olarak şanzıman devir sensörü verdi.
Adam şanzımanı açıp bakmam lazım diyor soruşturuyorum açtırma diyorlar bana yardımcı olabilecek varmı arkadaşlar.
Şimdiden herkese teşekkürler.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,108
Tepkime puanı
481
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Öncelikle bildiğiniz tanıdığınız vw servisi varsa bilgisayara bağlatıp problemin nereden kaynaklandığını öğrenin tanıdığınız servis yoksa Hicret servis Musa ustaya gidebilirsiniz geçmiş olsun...
 

bacadir68

vwTürk Üyesi
Katılım
14 Ağu 2018
Mesajlar
95
Tepkime puanı
11
Yaş
34
İsim
BAHADIR
Soyisim
SİNGİN
Geçmiş olsun. Aracın km'si nedir?

Bana kalırsa şanzımanın içindeki filtre ömrünü tamamlamış. Soğukken yağ yoğun olduğu için filtreden süzülemiyor, ısınınca düzeliyor gibi düşünüyorum ben.

Zaten şanzımancıya gitseniz "abi yağ değiştirelim, bakalım bir", diyecekler. Bence filtreyide değiştirin.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MuzafferRS

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Muzaffer
Soyisim
Yılmaz
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Teknisyen
Hi
Öncelikle bildiğiniz tanıdığınız vw servisi varsa bilgisayara bağlatıp problemin nereden kaynaklandığını öğrenin tanıdığınız servis yoksa Hicret servis Musa ustaya gidebilirsiniz geçmiş olsun...
hicreti biliyorum olmazsa bi ugrayım oraya saolun.
 

MuzafferRS

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Muzaffer
Soyisim
Yılmaz
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Teknisyen
Geçmiş olsun. Aracın km'si nedir?

Bana kalırsa şanzımanın içindeki filtre ömrünü tamamlamış. Soğukken yağ yoğun olduğu için filtreden süzülemiyor, ısınınca düzeliyor gibi düşünüyorum ben.

Zaten şanzımancıya gitseniz "abi yağ değiştirelim, bakalım bir", diyecekler. Bence filtreyide değiştirin.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Saolun araç 315 binde.
Yag degiştirelim demediler hep açıp bakmamız lazım diyorlar.
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
769
Tepkime puanı
69
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Nerde çalışıyorsunuz Muzaffer Bey? İşyeriniz yakınsa bendeki aletle bakabiliriz arıza kayıtlarına.
 

MuzafferRS

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Muzaffer
Soyisim
Yılmaz
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Teknisyen
B
Nerde çalışıyorsunuz Muzaffer Bey? İşyeriniz yakınsa bendeki aletle bakabiliriz arıza kayıtlarına.
ben karayollarında çalışıyorum siz iletişim bilgilerinizi verirseniz ben size ulaşırım hemen.
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
769
Tepkime puanı
69
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Ben Organize'de, Gümrüğün yakınlarındayım.
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
769
Tepkime puanı
69
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Arkadaş geldi baktık. Çatlak tıkayıcı katılı motor suyu sürekli olarak taşıp alttaki eqipmanı sürekli olarak ıslatmış. Önce motor arızalarına baktık, şu şekildeydi. Islanmış bazı soketleri temizleyip geri takınca Mass Air Flow Sensor G70 arızası dışındakiler kayboldu. O sensörü sökmek zor olacağı için bakmadık. Arkadaş ustasına baktıracak.

2551

Şanzıman arıza kayıtları da şu şekildeydi.
Arızayı silip tekrar çalıştırınca brake switch haricindekilerin hepsi kayboldu. Zaten sabahları motor soğukken yapıyormuş. Kanaatimce yine motor soğutma suyunun sürekli ıslattığı tesisatta bir temassızlık problemi var, ısınınca düzeliyor. Yürüyüşte problem yok görünüyor.
Yukarıdan otomatik şanzımana ulaşmak zor olduğu için mecbur sanayiye gidecek. Tesisat elden geçtikten sonra diğer yerlere bakılabilir diye düşündüm. Tavsiyesi olan arkadaşlar yazabilir.

2552
 

ugur38

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Kas 2014
Mesajlar
60
Tepkime puanı
5
İsim
uğur
Soyisim
gözegir
arkadasın basınada buna benzer sıkıntı gelmişti hava akışı değişince sorun hallolmustu
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,108
Tepkime puanı
481
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Arkadaş geldi baktık. Çatlak tıkayıcı katılı motor suyu sürekli olarak taşıp alttaki eqipmanı sürekli olarak ıslatmış. Önce motor arızalarına baktık, şu şekildeydi. Islanmış bazı soketleri temizleyip geri takınca Mass Air Flow Sensor G70 arızası dışındakiler kayboldu. O sensörü sökmek zor olacağı için bakmadık. Arkadaş ustasına baktıracak.

Ekli dosyayı görüntüle 2551

Şanzıman arıza kayıtları da şu şekildeydi.
Arızayı silip tekrar çalıştırınca brake switch haricindekilerin hepsi kayboldu. Zaten sabahları motor soğukken yapıyormuş. Kanaatimce yine motor soğutma suyunun sürekli ıslattığı tesisatta bir temassızlık problemi var, ısınınca düzeliyor. Yürüyüşte problem yok görünüyor.
Yukarıdan otomatik şanzımana ulaşmak zor olduğu için mecbur sanayiye gidecek. Tesisat elden geçtikten sonra diğer yerlere bakılabilir diye düşündüm. Tavsiyesi olan arkadaşlar yazabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 2552
Benim tavsiyem şu yönde olur önce su kaçağını kesmesi, ondan sonra tüm soket, temas noktalarını balata spreyi tarzı bir temizleyici ile temizlemesi gerekir.
Sonra tekrar pc ye bağlayıp kontrol edilmesi iyi olacaktır.
Hüseyin bey bu arada arkadaşa yardımcı olduğunuz için forum adına tşk ederim 👍👍👍
 

MuzafferRS

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Muzaffer
Soyisim
Yılmaz
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Teknisyen
Öncelikle hüseyin abiye çok teşekkür ederim sonra sizlerede ayrıca teşekkür ederim ilgilendiğiniz için en kısa sürede su kaçagının oradaki ve şanzımana giden bütün elektirik kablolarını ve söketlerini kontrol ettirecem sonrada hava akışmetreye baktıracam gerekirse değiştirecem sonucu bildiririm.
 
Üst Alt