1.8t motor rektefiye. (Çözüldü)

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
O zaman T şeklindeki parça da ucu boş kalmasın diye sökülmüş, manifold da körlenmiş, T şeklindeki parçayı ve valfi buldum, ancak bir ucu düz (bir karış civarında) diğer ucu u şeklinde bir hortumu bulamadım, 1.8t pcv hose yazarak tüm görselleri taradım böyle bir şekle ulaşamadım, benzer bir görsel ekleyebilir misiniz? Usta oraya bir hortum uydururuz demişti. @NECBEY
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bu tarz bir hortum bulmanız gerekiyor...




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Giriş kısmını bu şekilde yani L şeklinde yaptırabilirseniz o zaman hortum bulmanız ve uydurmanız daha kolay olur...

1853
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Bu şekilde, suction pump’a pvc valfi taktık, usta bir sıkıntı olmaz dedi.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak


2 nolu yer körlenecek, pvc ve brake servo manifoldda 3 nolu yere bağlanacak. Suction pump adlı hortumun bir ucu vidayla körlenmiş, motor tamirinde bu parça iptal edilmişti, şimdiki ustaya bu parçayı gösterdim, bu körlenen yere pcv valfi takılıymış önceden dedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Pcv valfinin fren vakum girişiyle aynı yere bağlanması bir sorun oluşturur mu? Usta çok ısrar ediyor orijinali böyleymiş diye. Ben de işine karışıp kırmak istemiyorum. @NECBEY
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bir numara benzin havalandırması valfine gider iki numara pcv valfine üç numara westinghouse ye gider.
İkisini aynı yere bağladığınızda hortum da patlak yada pcv valf bozulduğunda aracın frenleri tutmaz bilginiz olsun.
Diğer yukarıda paylaştığınız valfleri iptal edebilirsiniz ancak nasıl şptal edeceğinizi bilmeniz gerekir şu an dışardayım telefondan yazıyorum akşam pc den nasıl yapıldığı konusunda link yollarım...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak


İşaretli yere pcv valfi bağladık. Frenlere tutmazsa bu çok büyük bir risk, o zaman ordan aldırıp manifolddaki 2 nolu yere taktırayım. Peki resimdeki işaretli yer boş mu kalacak, orası biryere bağlanıyor mu?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak


Motoru yapan usta suction pump’u iptal etmişti, o parça iptal edilip doğrudan 3 nolu yere takılmıştı. Şimdi tekrar aktif edildi. Son hali böyle.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli


Motoru yapan usta suction pump’u iptal etmişti, o parça iptal edilip doğrudan 3 nolu yere takılmıştı. Şimdi tekrar aktif edildi. Son hali böyle.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aydın bey pcv valfin nasıl bağlanacağı konusunda defalarca resim paylaşıldı emme manifoldunda sizin işaretlediğiniz numaralara göre bağlantı yapmalısınız...
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
335
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu
Suction jet pump sistemini iptal etmenizi tavsiye ederim çünkü o parça sağlıklı çalışan bir parça değil devamlı basınç kaçırır vereceğim linke bakarak o parçaların nasıl iptal edileceği anlatılıyor...

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/442614-*DIY*-B5-1-8T-Vacuum-Check-Valve-SAI-PCV-Delete-amp-Simplification

Ekli dosyayı görüntüle 1854
necdet bey bu parçanın görevi nedir neden iptal ediliyor bilgi verirseniz sevinirim. Bu parçadan sanırım benim düz 1.8 de de var aynı işimi yapıyor bilmiyorum ama görevini merak ettim. 1.8 Düzlerde de iptal ediliyor mu ??
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Suction jet pump sistemini iptal etmenizi tavsiye ederim çünkü o parça sağlıklı çalışan bir parça değil devamlı basınç kaçırır vereceğim linke bakarak o parçaların nasıl iptal edileceği anlatılıyor...

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/442614-*DIY*-B5-1-8T-Vacuum-Check-Valve-SAI-PCV-Delete-amp-Simplification

Ekli dosyayı görüntüle 1854
Necdet abinin sayesinde bahsi geçen valfi tamamen iptal etmiştim. Yerine metal olanları kullandım. O gün bugündür kafam rahat. Hatta karter havalandırmanında oraya yeni bir sistem kurmayı planlıyorum.
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas
necdet bey bu parçanın görevi nedir neden iptal ediliyor bilgi verirseniz sevinirim. Bu parçadan sanırım benim düz 1.8 de de var aynı işimi yapıyor bilmiyorum ama görevini merak ettim. 1.8 Düzlerde de iptal ediliyor mu ??
Bu parça westinghouse yani frenler için motor emme konumundayken olabildiğince fazla debi ile hava geçişi sağlayıp; diğer parçalar ile bir nevi T görevi görüyor...

Bu nedenle diğer valflere göre kalın ve büyüktür. Genelde plastik olduğu için ve yine motor içinden gelen asidik hava ile içerisindeki valf diyaframları zarar görüyor ve bozuluyor. Debi yüksek olduğu için turbolu araçlarda basınç kaybına neden olur.
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
335
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu
Bu parça westinghouse yani frenler için motor emme konumundayken olabildiğince fazla debi ile hava geçişi sağlayıp; diğer parçalar ile bir nevi T görevi görüyor...

Bu nedenle diğer valflere göre kalın ve büyüktür. Genelde plastik olduğu için ve yine motor içinden gelen asidik hava ile içerisindeki valf diyaframları zarar görüyor ve bozuluyor. Debi yüksek olduğu için turbolu araçlarda basınç kaybına neden olur.
Destek için teşekkür ederim. Bu parça fren için vakum oluşturuyor ise önemli bir parça değilmi ? iptal etmek yerine belirli aralıklarla değişimi yapılası daha iyi değilmidir ? pahalı bir parçaya benzemiyor. Benim araçtaki sorun çıkarmıyor herhalde bir sıkıntım yok, yada sorun çıkarıyor fakında değilmiyim ?
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Destek için teşekkür ederim. Bu parça fren için vakum oluşturuyor ise önemli bir parça değilmi ? iptal etmek yerine belirli aralıklarla değişimi yapılası daha iyi değilmidir ? pahalı bir parçaya benzemiyor. Benim araçtaki sorun çıkarmıyor herhalde bir sıkıntım yok, yada sorun çıkarıyor fakında değilmiyim ?
İptal etmek derken yanlış anlaşılmasın. Oradaki örümcek ağı gibi sistemi iptal ediyoruz. Daha sade ve anlaşılır hale getiriyoruz. O parça yerine metal olanları kullanıyor ve uzun ömürlü olmasını sağlıyoruz.
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
335
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu
İptal etmek derken yanlış anlaşılmasın. Oradaki örümcek ağı gibi sistemi iptal ediyoruz. Daha sade ve anlaşılır hale getiriyoruz. O parça yerine metal olanları kullanıyor ve uzun ömürlü olmasını sağlıyoruz.
1.8 düzler içinde böyle bir iptal var mı ? yada kontrol etmelimiyim ??
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas
1.8 düzler içinde böyle bir iptal var mı ? yada kontrol etmelimiyim ??
Bu iş tamamen mantık yürütülerek ve bağlı parçaların çalışma prensibinin analizi ile yapılmalıdır. Her motorun giriş çıkışları farklı. Örneğin westinghouse''dan motor yönüne akış olmalıdır. Motordan westinghouse yönüne akış olmamalıdır. Genelde tüm parçalar emme yönünde çalışıyor. Yani motor emme manifolduna doğru...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Benim araçta, açık yeşil kısım körlenmiş, koyu yeşilin ucu resimdeki gibi pcv ve kırmızı suction pump’a bağlı, pembe kısım ve bu kısımdaki T boru, sarı kısım, 2 adet mavi çek valf yok, turuncu kısım ise doğrudan kırmızı suction pump’a bağlı.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst Alt