1.8t motor rektefiye. (Çözüldü)

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Maalesef ustanız DV' i yanlış takmış bu durumda turbo basıncınız boşa gider...
Doğrusu bu şekilde olacak önceki poslarda nasıl takılacağı konusunda resim paylaşmıştım ancak dikkat edilmemiş yada dikkate alınmamış...
Abi her seferinde dejavu oluyoruz ama olsun arkadaşlara faydamız dokunuyor :)
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Değerli arkadaşlar teşekkürlerimi sunuyorum. Bugün motoru yapan değil de ilk gittiğim ustaya arabayı götürdüm, sorun yok deselerde attığınız resimleri ve açıklamaları göstere göstere yaptırdım, usta resimdeki şekilde taktım dedi, valfin çalışma prensibini de biliyor, ama turboya çok etki yapacağını zannetmiyorum dedi, n75 hortumlarını yine kontrol ettik, 2 hortum var ikisi de doğru şekilde bağlanmış, benim n75 2 girlşli. Pcv valfini bulamadık, resimleri de gösterdim, servisteki ustaya da telefon açtı, yine bulamadık. Ayrıca benzin hava emiş hortumu boştaymış, turbo ile bağlantılı bir hortuma benziyor, o da yerine takıldı, koku da kesildi, gaza basınca araç koltuğa yaslıyor, performans geldi. Ettiğim masraflar çok şükür boşa gitmedi. Aracı 400 km benzinde kullandım, lpg’de kullanabilir miyim? Yağ değişimini motoru yapan usta 2000 km sonra demişti, 1000 km denildiği de oluyor, kaç km sonra değiştireyim?
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Doğru takılmış hali.



Elimle tutmuş olduğum kablonun ucu boştaydı, usta benzin emiş hava hortumu dedi buna. Özellikle bu hortumu yerine takınca araç canlandı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Değerli arkadaşlar teşekkürlerimi sunuyorum. Bugün motoru yapan değil de ilk gittiğim ustaya arabayı götürdüm, sorun yok deselerde attığınız resimleri ve açıklamaları göstere göstere yaptırdım, usta resimdeki şekilde taktım dedi, valfin çalışma prensibini de biliyor, ama turboya çok etki yapacağını zannetmiyorum dedi, n75 hortumlarını yine kontrol ettik, 2 hortum var ikisi de doğru şekilde bağlanmış, benim n75 2 girlşli. Pcv valfini bulamadık, resimleri de gösterdim, servisteki ustaya da telefon açtı, yine bulamadık. Ayrıca benzin hava emiş hortumu boştaymış, turbo ile bağlantılı bir hortuma benziyor, o da yerine takıldı, koku da kesildi, gaza basınca araç koltuğa yaslıyor, performans geldi. Ettiğim masraflar çok şükür boşa gitmedi. Aracı 400 km benzinde kullandım, lpg’de kullanabilir miyim? Yağ değişimini motoru yapan usta 2000 km sonra demişti, 1000 km denildiği de oluyor, kaç km sonra değiştireyim?
DV doğru yönde takılmadığında turbo bir işe yaramaz ustanıza anlatın. Pcv valf'in hortumu emme manifold' undan iptal edilmiş. Ayrıca benzin hava emiş hortumu??? anlamadım...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
DV doğru yönde takılmadığında turbo bir işe yaramaz ustanıza anlatın. Pcv valf'in hortumu emme manifold' undan iptal edilmiş. Ayrıca benzin hava emiş hortumu??? anlamadım...


işaretlediğim yer körlenmiş, iptal edilmiş dediğiniz yer burası mı? Aktif hale getirilirse performansa etkisi olur mu? Benzin buhar yaptığında, tahliyeyi sağlayan hortummuş, elimle tuttuğum kısmın ucu boştaydı.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bahsettiğiniz Canister sistemdir Benzin deposu havalandırma valfi bu uç açıkta kaldığında emme manifoldu hava alacağı için performans düşer.
Diğer emme manifoldundaki körlenmiş hortum bağlantı noktası karter havalandırma valfine yani pcv ye bağlanır iptal olduğunda karter içindeki aşırı basınç çıkacak yer bulamadığında motora zarar verir acilen orijinal haline döndürülmesinde fayda var...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Teşekkür ederim, Necdet Bey. Yardımlarınız sayesinde sorunları büyük ölçüde çözdüm. Sanırım pcv valfi ve hortumunu alıp, manifolddaki körlenmiş yerden çıkan havayı karter havalandırma girişine yönlendireceğim. Valfi buldum, nasıl bir hortum alacağım onu bulamadım.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Teşekkür ederim, Necdet Bey. Yardımlarınız sayesinde sorunları büyük ölçüde çözdüm. Sanırım pcv valfi ve hortumunu alıp, manifolddaki körlenmiş yerden çıkan havayı karter havalandırma girişine yönlendireceğim. Valfi buldum, nasıl bir hortum alacağım onu bulamadım.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bir ucu düz (bir karış civarında) diğer ucu u şeklinde bir hortuma ihtiyacınız olacak...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Teşekkürler. Şu hortumdan alacağım sanırım. Komple bu seti almam da gerekebilir, diğer parçalar da iptal edilmiş veya eskimiş olabilir.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,396
Tepkime puanı
232
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Teşekkürler. Şu hortumdan alacağım sanırım. Komple bu seti almam da gerekebilir, diğer parçalar da iptal edilmiş veya eskimiş olabilir.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aynen topluca değişim mantıklı olur
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
335
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu


işaretlediğim yer körlenmiş, iptal edilmiş dediğiniz yer burası mı? Aktif hale getirilirse performansa etkisi olur mu? Benzin buhar yaptığında, tahliyeyi sağlayan hortummuş, elimle tuttuğum kısmın ucu boştaydı.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
PCV valfi aracımı ilk aldığımda bende de sorun olmuştu forum sayesinde bende kendim onardım. Hortum sorun olduğunda yenisini tedarik edene kadar bende ucunu körlemiştim. Ucunu körleyince aracın performansına çok katkısı olmuyor ama vites geçişleri ve alt devirlerde tepkisi daha canlı oluyor. Ama fabrika bunu keyfine koymamış yaptığım araştırma neticesinde karter içinde biriken hava dışarı çıkması oldukça önemli dışarı gerektiği zamanda tahliye edilemeyen karter içindeki zararlı gazlar, yağın bozulmasına bile etkisi var, motor iç basıncı artıyor birçok keçe ve contayı zorluyor v.s. motor bu kadar iyi hale geldiyse bir an önce pcv sistemin ide onarın keyifle binersiniz inşallah
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak


5 ve 6 nolu parça yok. 2 ve 13 nolu parçadan sadece biri takılabilirmiş, ikisi bir arada olmazmış. Bende 2 var, 13 yok. Usta orijinali körlenmiş olabilir, bu aracın orijinalinde pvc varmışmış bir servise sor dedi, bu körleme hortumu fabrikasyon gibi duruyor, bu tapayı piyasadan bulamazsınız dedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
335
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu


5 ve 6 nolu parça yok. 2 ve 13 nolu parçadan sadece biri takılabilirmiş, ikisi bir arada olmazmış. Bende 2 var, 13 yok. Usta orijinali körlenmiş olabilir, bu aracın orijinalinde pvc varmışmış bir servise sor dedi, bu körleme hortumu fabrikasyon gibi duruyor, bu tapayı piyasadan bulamazsınız dedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
13 numaralı parça senin araçta olmuyor 13 numaralı parça turbo olmayan düz 1.8 yani benim araç için var 13 numaralı parça direk boğaz kelebeğinin önüne takılıyor sen o parçayı dikkate almayacaksın 1.8 düzlerde 8. kelepçeden sonra devam eden 9 , 15 , 14 de yoktur ama senin sistemde 13 hariç geri kalanı olması lazım olarak biliyorum
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
PCV valfi aracımı ilk aldığımda bende de sorun olmuştu forum sayesinde bende kendim onardım. Hortum sorun olduğunda yenisini tedarik edene kadar bende ucunu körlemiştim. Ucunu körleyince aracın performansına çok katkısı olmuyor ama vites geçişleri ve alt devirlerde tepkisi daha canlı oluyor. Ama fabrika bunu keyfine koymamış yaptığım araştırma neticesinde karter içinde biriken hava dışarı çıkması oldukça önemli dışarı gerektiği zamanda tahliye edilemeyen karter içindeki zararlı gazlar, yağın bozulmasına bile etkisi var, motor iç basıncı artıyor birçok keçe ve contayı zorluyor v.s. motor bu kadar iyi hale geldiyse bir an önce pcv sistemin ide onarın keyifle binersiniz inşallah
Teşekkürler. Bende T şeklinde olan pcv valfi konnektörü de yok, usta fabrikasyon böyle olabilir diyor. Manifolddaki hava zaten turboya gidiyor diyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
13 numaralı parça senin araçta olmuyor 13 numaralı parça turbo olmayan düz 1.8 yani benim araç için var 13 numaralı parça direk boğaz kelebeğinin önüne takılıyor sen o parçayı dikkate almayacaksın 1.8 düzlerde 8. kelepçeden sonra devam eden 9 , 15 , 14 de yoktur ama senin sistemde 13 hariç geri kalanı olması lazım olarak biliyorum
Evet, 13 dediğiniz gibi olabilir. 5 ve 6 dışındaki parçaların tamamı var. Bilinçli olarak iptal edilmiş sanki.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
335
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu
Teşekkürler. Bende T şeklinde olan pcv valfi konnektörü de yok, usta fabrikasyon böyle olabilir diyor. Manifolddaki hava zaten turboya gidiyor diyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bu sistem manifolttan aşağı doğru hava üflemiyor, motor alt karterde yağın çalkalanması vede motor kompresor kaçakları sonucu yağın üstünde biriken gazı yeniden yanma odasına göndermek için manifolt emisyonunu kullanarak vakumluyor vede yeniden yanma odasına göndererek egsozdan dışarı atıyor. Bu gaz içinde yanıcı maddeler de olduğundan yakıt ekonomisinede katkısı vardır ama eksi yönü motorun içini pisletir. Bu parçanın sizin aracınızda var olduğunu düşünüyorum fabrika manifollta çıkış verip neden ucunu körlesin daha önce necdet beyin benim bu konuda destek ararken gönderdiği fotoyu sana da gönderiyorum. En garantisi senin arcın modelinde bir araç denk getirip kaputu açıp bakmak ( BEn öyle yaptım )
saniyide denk gelir mutlaka.

oO1bVb.jpg
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Pcv valf olmayan 1.8t motor yok arkadaşlar kafanız karışmasın kaldıki AEB motorların hepsinde mevcut.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Teşekkürler. Şu hortumdan alacağım sanırım. Komple bu seti almam da gerekebilir, diğer parçalar da iptal edilmiş veya eskimiş olabilir.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kırmızıyla çizdiğiniz hortum 2000 sonrası 1.8t ler için geçerli sizinkine uyacak olan hortumu yukarıda tarif etmiştim manifolda bağlanan ucu u şeklinde olacak u olmazsa hortum dönmez ve kırılır...
 
Üst Alt