1.8t çekiş düşük.

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Aracım ilk çalışmadan hemen sonra çekiş kaybı var, araçta 3 kişiyle otopark rampasını zor çıktım, nerdeyse yokuşta kalacaktım, ben önce vites düşmüyor diye çekişin düşük olduğunu düşündüm, ancak vitesi manuele aldığımda aracın 1.vitesteyken de durumun aynı olduğunu gördüm. Araçta klima açıkken 1.viteste bu sorunu çok yaşıyorum, araç ilk çalışmada klima açıksa marş zor basıyor ve motor çalışınca gaz vermezsem stop ediyor, aracı park ederken klima açıkken tam durmaya yakın araç stop ediyor, yine araç 1.vites kalkışta çok hantal, ancak turbo devreye girdiğinde atak oluyor. Diğer viteslerde hiçbir sorun yok, ilk vites hariç hızlanması iyi. Baskı balata bitmiş olabilir mi, maf sensörü arızası mı var ya da katalitik konvektör ile ilgili bir sorun mu var ya da enjektör arızası mı? Bilgisayara bağladığımda herhangi bir arıza kodu vermiyor.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Aydın hocam, anladığım kadarıyla sizin aracın problemi birinci vitesin zayıflığından ziyade alt devirlerin düşük olduğunu düşünüyorum ilk yapmanız gereken katalizöre baktırmak olacak tıkanmış olabilir...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Benim araçtaki çözemediğim kokunun nedeni de katalizör o zaman, bir kontrol ettireyim. @NECBEY
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Benim araçtaki çözemediğim kokunun nedeni de katalizör o zaman, bir kontrol ettireyim. @NECBEY
Katta problem yoksa egzoz borusunun tam ortasında kelepçe var ortadan ayırıp aracı kullanın arka susturucunun tıkalı olup olmadığını test etmiş olursunuz.
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
76
Tepkime puanı
9
İsim
Ramazan
Soyisim
Bozkurt
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Seat
Aracınızın Modeli
Toledo
Mesleğiniz
Tekniker
Kat boşaltılırsa muayne ve egzoz pulu nasıl oluyor.
Teşekkürler.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Katı açmadan kimsenin içini görme şansı yok, yani muayenede'de durum aynı, kat sağlamsa zaten boşaltmanın gereği yok içi dağılmışsa o zaman mecburen boşalttırmanız gerekecek.
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepkime puanı
7
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Egzosda sorun yok ise turbo basincinizi olcturup basin degerleribe baktirmanizda fayda var ordanda sorun cikmaz ise tork konvertor gecmis olsun
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,602
Tepkime puanı
80
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
Turbo kurum bağlamış olabilir, westegate ayarından olabilir. Egzoz dolu ve tıkalı olabilir. Hele hele egzoz sitemi hiç değişmemiş ise baktırmakta fayda var.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
maf sensörü temizliği yapıldı, egzostan şüphelenilmedi, sanırım egzosta sorun yok, onun için bir egzoscu ustasına gitmem gerek, boğaz kelebeği adaptasyonu yapılması gerekiyormuş, bendeki vas cihazıyla adaptasyon kodlarını bilmediğimiz için yapamadık, sorun devam ediyor, ancak çok rahatsız edici değil, araç sadece kalkışta yığılma yapıyor, klima açıksa motor stop ediyor, ilk çalıştırmada klimayı kapatıp öyle çalıştırıyorum. Tek korkum araç yüksek hızdayken motorun stop etmesi, bu halde direksiyon ve fren devre dışı kalıyor ve kazaya davetiye çıkarıyor. @vw061
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Turbo basıncında kaçak olabilir bu sebepten dolayı klima devreye girince güç kaybı olur kaçak testi yapılmasında fayda var.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,602
Tepkime puanı
80
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
maf sensörü temizliği yapıldı, egzostan şüphelenilmedi, sanırım egzosta sorun yok, onun için bir egzoscu ustasına gitmem gerek, boğaz kelebeği adaptasyonu yapılması gerekiyormuş, bendeki vas cihazıyla adaptasyon kodlarını bilmediğimiz için yapamadık, sorun devam ediyor, ancak çok rahatsız edici değil, araç sadece kalkışta yığılma yapıyor, klima açıksa motor stop ediyor, ilk çalıştırmada klimayı kapatıp öyle çalıştırıyorum. Tek korkum araç yüksek hızdayken motorun stop etmesi, bu halde direksiyon ve fren devre dışı kalıyor ve kazaya davetiye çıkarıyor. @vw061
Benzinliler konusunda karbüratör sistemlerinden çok iyi anlarım ama enjeksiyon konusunda çok deneyimli değil. Fakat belirttiğiniz gibi silkeleme, stop etme sorunları genellikle boğaz kelebeğinden dolayı yapar. Atmosferik olsun turbo olsun çoğunda adaptasyon istiyor zaten. Siz sorunu bulmuş gibisiniz.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Katta problem yoksa egzoz borusunun tam ortasında kelepçe var ortadan ayırıp aracı kullanın arka susturucunun tıkalı olup olmadığını test etmiş olursunuz.
Necdet Bey, katalizör ve susturucuyu kontrol ettirdim, herhangi bir sorun olmadığı söylendi. Ancak egzos spiralinde kaçırma başlamış, daha önce üzerindeki tel örgü kesilerek alınmıştı, ancak herhangi bir kaçak olmadığı söylenmişti, bu sefer kaçak var denildi. Spiralin olduğu yer iki tarafından ısı kaynağı ile kesildi ve oraya yeni bir spiral kaynak yapılarak takıldı. Koku da buradan kaynaklanıyormuş ve koku kesildi. Egzosu neden kesiyorsunuz dediğimde, aksi halde boğazdan itibaren katalizör dahil egzosun değişmesi gerektiği bunun da çok pahalıya geleceği söylendi. Egsozu kesmenin ilerde herhangi bir zararı olabilir mi?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Necdet Bey, katalizör ve susturucuyu kontrol ettirdim, herhangi bir sorun olmadığı söylendi. Ancak egzos spiralinde kaçırma başlamış, daha önce üzerindeki tel örgü kesilerek alınmıştı, ancak herhangi bir kaçak olmadığı söylenmişti, bu sefer kaçak var denildi. Spiralin olduğu yer iki tarafından ısı kaynağı ile kesildi ve oraya yeni bir spiral kaynak yapılarak takıldı. Koku da buradan kaynaklanıyormuş ve koku kesildi. Egzosu neden kesiyorsunuz dediğimde, aksi halde boğazdan itibaren katalizör dahil egzosun değişmesi gerektiği bunun da çok pahalıya geleceği söylendi. Egsozu kesmenin ilerde herhangi bir zararı olabilir mi?
Kaynak düzgün yapılırsa sıkıntı olmaz başka bir yöntemide yok zaten ya kesilecek yada komple egzoz değişecek komple değişmesi maliyetli olduğu için kesilip parçanın eklenmesi en mantıklısı 👍
 

alatasmehmet

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
29
İsim
Mehmet
Soyisim
Alataş
Şehir
Şanlıurfa
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
Tahakkuk memuru
Merhaba benim de aracım polo 2004 1.4 motor bir kaç hafta önce araç tamir gördü. Üst kapak değişti krank mili komple değişti. Motor bloğu tamir gordu. Araç suyu ile yağı karıştirmisti. Yağ değişimi yapılmış fakat su yağlı şekilde kalmış uzerine eklemisler. Araç 5 inci vites te 120 ye kadar geliyorum. Yokuş oluyor ve gitmiyor 80 90 km ye kadar düşüyor hızı ve hararet 70 den 90 a cikiyor hemen
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Merhaba benim de aracım polo 2004 1.4 motor bir kaç hafta önce araç tamir gördü. Üst kapak değişti krank mili komple değişti. Motor bloğu tamir gordu. Araç suyu ile yağı karıştirmisti. Yağ değişimi yapılmış fakat su yağlı şekilde kalmış uzerine eklemisler. Araç 5 inci vites te 120 ye kadar geliyorum. Yokuş oluyor ve gitmiyor 80 90 km ye kadar düşüyor hızı ve hararet 70 den 90 a cikiyor hemen
Zaten olması gereken 90 derecedir bunda bir anormallik yok yokuşlarda bayılmasının bir çok sebebi olabilir motoru toplayan ustanızın yapması gerekir...
 

alatasmehmet

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
29
İsim
Mehmet
Soyisim
Alataş
Şehir
Şanlıurfa
Aracınızın Markası
wolksvagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
Tahakkuk memuru
Zaten olması gereken 90 derecedir bunda bir anormallik yok yokuşlarda bayılmasının bir çok sebebi olabilir motoru toplayan ustanızın yapması gerekir...
Haklısınız . Yeniden goturmedim tamire ciddi bir sorun yaratır mı bu çekiş düşüklüğü gitmiyor araç yani . Zamanım olmadi henüz götürmeye tamire
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Haklısınız . Yeniden goturmedim tamire ciddi bir sorun yaratır mı bu çekiş düşüklüğü gitmiyor araç yani . Zamanım olmadi henüz götürmeye tamire
Motorda ne gibi problem olduğunu bilmediğim için net bir şey söylemek doğrusu zor ancak; Ateşlemede vuruntu varsa motor daha çabuk yıpranır bilginiz olsun.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Bugün aracı başka bir ustaya gösterdim, test sürüşü yaptık, gaza basınca bu aracın önünün kalkması, depar atması veya koltuğa yaslaması gerekir dedi, ancak bu araç atmosferik motor gibi çalışıyor hantal dedi. Araç çok dik yokuşlarda 1.viteste yığılıyor, ilk çalıştırmada da yine 1.viteste yığılıyor. Bu usta aracın tork konvektöründe sorun var dedi, çok iyi olduğu öne sürülen bir şanzıman ustasına telefon açtılar o da tork konvektörü arızası var dedi. 1 ila 3 bin TL arasında masraf çıkabilirmiş. Daha önce kontrolünü yaptırdığım şanzıman ustasını aradım, tork konvektöründe arıza olsa bilgisayara bağlandığında hata kodu verir dedi, testi yapan ustalar ise konvektör mekanik arıza kodu vermez dediler. Bilgisayara bağladığımda hata kodu almıyorum.

N75 valfi, maf sensörü daha önce temizlendi,
katalizör sağlam, egzoz spirali değiştirilirken kontrol edildi,
Turboda hiçbir sıkıntı yok, kaçak vs yok, pig değeri olarak 1 barı bulduğu oluyor turbo basıncının, ustalar da elle kontrol ettiler, turbo gücü muhteşem dediler.

Şu anda tek sorun tork konvektörü kalıyor, daha önceki ustam bu parça kolay kolay arıza yapmaz ve yaptığında da hata kodu verir diyor, ne yapacağımı şaşırdım doğrusu @NECBEY
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,907
Tepkime puanı
380
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bugün aracı başka bir ustaya gösterdim, test sürüşü yaptık, gaza basınca bu aracın önünün kalkması, depar atması veya koltuğa yaslaması gerekir dedi, ancak bu araç atmosferik motor gibi çalışıyor hantal dedi. Araç çok dik yokuşlarda 1.viteste yığılıyor, ilk çalıştırmada da yine 1.viteste yığılıyor. Bu usta aracın tork konvektöründe sorun var dedi, çok iyi olduğu öne sürülen bir şanzıman ustasına telefon açtılar o da tork konvektörü arızası var dedi. 1 ila 3 bin TL arasında masraf çıkabilirmiş. Daha önce kontrolünü yaptırdığım şanzıman ustasını aradım, tork konvektöründe arıza olsa bilgisayara bağlandığında hata kodu verir dedi, testi yapan ustalar ise konvektör mekanik arıza kodu vermez dediler. Bilgisayara bağladığımda hata kodu almıyorum.

N75 valfi, maf sensörü daha önce temizlendi,
katalizör sağlam, egzoz spirali değiştirilirken kontrol edildi,
Turboda hiçbir sıkıntı yok, kaçak vs yok, pig değeri olarak 1 barı bulduğu oluyor turbo basıncının, ustalar da elle kontrol ettiler, turbo gücü muhteşem dediler.

Şu anda tek sorun tork konvektörü kalıyor, daha önceki ustam bu parça kolay kolay arıza yapmaz ve yaptığında da hata kodu verir diyor, ne yapacağımı şaşırdım doğrusu @NECBEY
Aydın bey, yokuşta geri kaçırma varmı?
 
Üst Alt