1.8 Turbo Yağ Kaçırıyor

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
208 bin km'deki a4 1.8t aracım yağ eksiltiyor. 7500 km'de yaklaşık 4 lt yağ ekledim. Bugün boğaz kelebeğine giden hortumu çıkardım, boğaz kelebeği ağzında ve hortumda yağ vardı. Aracı aldığımdan beri turbo ve şanzıman bakıyordum, sağolsunlar ikisi de beni yanıltmadı. Turbo konusunda ne yapmam gerekir? Güç ve tork ile ilgili girişimlerim de ileride olacak multitronik sınırları içerisinde. Revizyon, değişim, büyütme (k03s, k04, gt28). Konunun yabancısıyım, bilgi, tecrübe ve önerilerinizi bekliyorum.

20190831_001928.jpg
 

boracomf

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Ağu 2012
Mesajlar
447
Tepkime puanı
6
İsim
Hasan
Soyisim
DLY
Şehir
Kocaeli
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4 1.8t-2.0tdi
Mesleğiniz
Serbest
4 lt bilemem ama bu motor için bu km'de yağ eksilme normal, hangisine baksanız boğaz kelebeğine yağ yürümüştür. Bunun için turbonuzun ömrünü doldurmuş düşünmeyin.
Diğer konuya gelince gt28 gibi turbolarla hedefiniz ne bilmiyorum ama multitronic o güçlerde zincirden kaçırır veya kopar gibime geliyor :) . Ben yazılımlı binmiştim kayıp gücün üstüne 30 hp almıştım ve çokta keyifliydi.
Multitronic konunuzu da okudum, bu şanzımanlar rampa kalkışında ve ilk harekette zayıf. Gaza nasıl basarsanız basın programlanmış şekilde boğaz kelebeği hareketi ve kavrama yapıyor(sanıyorum koruma amaçlı).
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
4 lt bilemem ama bu motor için bu km'de yağ eksilme normal, hangisine baksanız boğaz kelebeğine yağ yürümüştür. Bunun için turbonuzun ömrünü doldurmuş düşünmeyin.
Diğer konuya gelince gt28 gibi turbolarla hedefiniz ne bilmiyorum ama multitronic o güçlerde zincirden kaçırır veya kopar gibime geliyor :) . Ben yazılımlı binmiştim kayıp gücün üstüne 30 hp almıştım ve çokta keyifliydi.
Multitronic konunuzu da okudum, bu şanzımanlar rampa kalkışında ve ilk harekette zayıf. Gaza nasıl basarsanız basın programlanmış şekilde boğaz kelebeği hareketi ve kavrama yapıyor(sanıyorum koruma amaçlı).
300 km'de yarım litre yağ eksiltti şimdi, giderek daha çok tüketiyor. Kelebek ve buraya gelen hortumda damlayacak şekilde yağ var. K04 bahsi geçen konularda gt28 de geçtiği için bahsettim. Revizyon işlemi sağlıklı ve uzun ömürlü müdür yoksa zaman, emek ve para israfı mıdır? Yeni veya çıkma bir turbo alırsam k03 düşünmüyorum. Güç ve torktan ziyade verimlilik üzerine araştırmalarım var aracım üzerinde ve şanzıman sınırlayıcı faktör. Amacım 0-100 km aralığını kısaltmaktan çok vites düşürme ihtiyacını azaltmak. Mesela 18-20 psi ile yürümek ve verimliliğe etkisini görmek istiyorum. İşin henüz abc'sindeyim fakat şanzıman ve turbo kucağımda. İkisinin de başıma iş açacağını düşünüyordum ve öyle oldu.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,029
Tepkime puanı
439
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Hasan kardeşimin söylediklerine katılıyorum, diğer yandan turbonun önündeki hortumu sökün elinizle turbonun emme palini ileri geri ve sağ sol yaparak kontrol edin boşluk varmı yada ne kadar boşluk var ayrıca tüm silindirlere kompresyon testi yaptırın çıkacak sonuca göre hareket edersiniz, en kötü seneryo aracın turbosu haddinden fazla yağ kaçırmış olsaydı motor ambeleye kalkar ve motoru durduramazsınız. Ayrıca silindir kapağı sübap keçeleri bozulduğunda da yağ eksiltir yukarıda yazdığım testleri yaptıktan sonra bizimle paylaşırsanız ona göre bir yol çizersiniz geçmiş olsun...
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Hasan kardeşimin söylediklerine katılıyorum, diğer yandan turbonun önündeki hortumu sökün elinizle turbonun emme palini ileri geri ve sağ sol yaparak kontrol edin boşluk varmı yada ne kadar boşluk var ayrıca tüm silindirlere kompresyon testi yaptırın çıkacak sonuca göre hareket edersiniz, en kötü seneryo aracın turbosu haddinden fazla yağ kaçırmış olsaydı motor ambeleye kalkar ve motoru durduramazsınız. Ayrıca silindir kapağı sübap keçeleri bozulduğunda da yağ eksiltir yukarıda yazdığım testleri yaptıktan sonra bizimle paylaşırsanız ona göre bir yol çizersiniz geçmiş olsun...
Teşekkür ederim Necdet Bey. Ön paneli sökmeden turboyu görebilir miyim?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,029
Tepkime puanı
439
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Teşekkür ederim Necdet Bey. Ön paneli sökmeden turboyu görebilir miyim?
Paneli sökmeye gerek yok hava filtresi ile turbo arasındaki tırtırlı hava hortumu ve hava filtresi kutusu hava giriş kanallarını sökmeniz yeterli olacaktır.
 

boracomf

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Ağu 2012
Mesajlar
447
Tepkime puanı
6
İsim
Hasan
Soyisim
DLY
Şehir
Kocaeli
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4 1.8t-2.0tdi
Mesleğiniz
Serbest
300 km'de yarım litre yağ eksiltti şimdi, giderek daha çok tüketiyor. Kelebek ve buraya gelen hortumda damlayacak şekilde yağ var. K04 bahsi geçen konularda gt28 de geçtiği için bahsettim. Revizyon işlemi sağlıklı ve uzun ömürlü müdür yoksa zaman, emek ve para israfı mıdır? Yeni veya çıkma bir turbo alırsam k03 düşünmüyorum. Güç ve torktan ziyade verimlilik üzerine araştırmalarım var aracım üzerinde ve şanzıman sınırlayıcı faktör. Amacım 0-100 km aralığını kısaltmaktan çok vites düşürme ihtiyacını azaltmak. Mesela 18-20 psi ile yürümek ve verimliliğe etkisini görmek istiyorum. İşin henüz abc'sindeyim fakat şanzıman ve turbo kucağımda. İkisinin de başıma iş açacağını düşünüyordum ve öyle oldu.
Multitronic normal seyirde devri çok düşük tutuyor ve 1.8t 2600 rpm gibi turbo basıncını yakalıyor. Yani turbo değiştirerek bu devirlerin altında güç almak mümkün değil zaten sizde düşük devirlerde verim istiyorsunuz.
Sanırım aracınızı yeni aldınız ve karamsarlığa kapılmış durumdasınız.. Turboya takılmayın, aşınma varsa bile daha hızlı döner standart basıncı yakalar görevini yapar. Diğer konuda devir hareketi şanzımandan değil gibi, araç durduğu yerde rolantide stop mu etti?
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Multitronic normal seyirde devri çok düşük tutuyor ve 1.8t 2600 rpm gibi turbo basıncını yakalıyor. Yani turbo değiştirerek bu devirlerin altında güç almak mümkün değil zaten sizde düşük devirlerde verim istiyorsunuz.
Sanırım aracınızı yeni aldınız ve karamsarlığa kapılmış durumdasınız.. Turboya takılmayın, aşınma varsa bile daha hızlı döner standart basıncı yakalar görevini yapar. Diğer konuda devir hareketi şanzımandan değil gibi, araç durduğu yerde rolantide stop mu etti?
Şanzımanı gösterdim kavramadan dediler, hidrolik ünite de kontrol edilecek denildi. Forumlarda kavrama problemi olduğunda yokuşta motorun stop etme eğiliminden bahsediliyordu, ben de test ettim yokuşta arabayı kaçırdı tutayım derken de devir dalgalandı ve motor stop etti, yokuşta kaçırmasının bu kilometrede normal olduğunu söylediler ama ayağımı frenden kaldırıp gaza koyacak kadar sürede arabayı tutması gerektiğini ve tuttuğunu biliyorum çünkü 2004 ve 2013 model a6 multi. kullandım uzun süre. Tabii bir yokuş kalkış asistanı gibi net değil ama 1 saniyelik bir beklemeden sonra veya birazcık salınmadan sonra tutuyordu aracı. Bir seferinde ise küçük bir yağmur kanalından çıkmayıp stop etti.
Şanzımanı indirdikten sonra olay benim kontrolümden çıkacağı ve her denilene eyvallah demek zorunda olacağım için şanzımanı indirtmedim, eski bir audi servis çalışanı tanıdığım ise kavrama değişiminin problemi çözmediğini, giriş mili komple değişimi yapıldığı zaman hiçbir problem kalmadığını ve parçayı doğuştan alırsam değiştirebileceğini söyledi. Fiyatı sordum doğuş oto 17 k tl dedi.
Şimdi çıkma şanzıman bakıyorum ama türkiyedeki şanzımanlara güvenebilir miyim bilmiyorum, bu hafta fiyat araştırması yapacağım yurtiçinde. Komşu ülkelerde 600 ile 2000 euro arasında fiyatlar gördüm, hatta amsterdamda 2000 euroya '0' şanzıman var. Artık sadece devir dalgalanması olmuyor kalkıştan sonra da kaçırıyor, sanki şeritlerin üzerinden geçiyormuş gibi oluyor araç, yakında yolda kalmaktan da korkuyorum, zaten böyle kullanmaya devam edersem hidrolik üniteyi de bozacağımı söylediler.
Turbo olayına gelirsek perşembe gittiğim yolu bugün geri geldim, 300 km, hortumu çıkarıp boğaz kelebeğini kontrol ettim yağ yoktu, boruda biraz bulaşık vardı, sonra yağ seviyesine baktım eksilme hiç yoktu.
Seyir halinde motor bölmesinden özellikle 2000 devirde D konumunda iken gaz verdiğimde devir 2600-2800'e çıkarken zincir sesine benzer bir şıkırtı duyuluyor ve devirlenme kesilince ses kesiliyor. Dururken gaz vermede bu ses yok, sadece seyir halinde iken ani devirlenmelerde. Audici arkadaş da tespit etti bu sesi ve ya zincirden ya turbodan dedi.
Bir de hız 130'u geçerken yine motor bölümünden patlak borudan hava kaçarmış gibi veya boru öttürülüyormuş gibi bir ses duyuyorum, ne zaman 130'u geçsem 140'a kadar bu sesi duyuyorum sonra ayırt edemiyorum. önceleri bunu yeni lastiklere veriyordum ama lastik böyle saçma bir sesi neden 130 da çıkarmaya başlasın diye düşünüyorum emin de olamıyorum ayrıca.
Bazen yokuş aşağı eşek inadı gibi inat edip gitmiyor gaz veriyorum yine gitmiyor, bazen ise yokuş yukarı çıldırıyor bu ikisi da 6. viteste.
Önümüzdeki hafta sonu Necdet Bey'in de önerisiyle turbo muayenesi yapacağım. Map değerlerini görmek için de bir obd2 cihazı alıcam bakalım, boost okunuyor mu bilmiyorum.
2000-2400 devir altında turbodan bişey beklememek gerekir haklısınız ama 3000-5000 devir arası en azından 16-18 psi ile ek tedbirleri alarak çalışma yapmak istiyorum. 4000 devirde 210-220 km/h giden bir araç bu ve 2500-5000 devirlerde verimliliği sağlar isem tadından yenmez, şarz havasını soğutma ve soğuk tutma basamağı tamam gibi şimdi boost üzerindeyim (ayrıca araç süzülürken meydana gelen emme işi kayıplarını da azaltmak için araştırmaya başladım)
Arabamdan şikayet ediyor gibi görünsem de severim kendisini.
 

boracomf

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Ağu 2012
Mesajlar
447
Tepkime puanı
6
İsim
Hasan
Soyisim
DLY
Şehir
Kocaeli
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4 1.8t-2.0tdi
Mesleğiniz
Serbest
Ankara 'Oto Audi Cikma' dan bir cok parca temin ettim, bozuk cikma durumunda degisim iade kabul yalniz sanziman icin birsey diyemem. İsterseniz oradan da bir fiyt sorun
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
513
Tepkime puanı
91
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Benim uyguladığım yönteme bir göz atın, işinize yarayabilir.

 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
IMG_20190921_185524_948.jpg

DV'yi sökerken turboyu da değerlendirdim. Eksenel hareketi kolaylıkla olmuyor biraz kuvvet uygulayınca sağa-sol, yukarı-aşağı biraz hareket ediyor, laçka değil. İleri-geri hareketi de kuvvetle çok az oluyor. DV'den emme hortumuma gelen hortumda epey bi yağ vardı. Vakum tutmadığı için açılmamış galiba ve epey temiz, taze yağ birikmişti burada. DV'nin bu hortuma gelen tarafı da yağ içindeydi.
Tecrübeli ve bilgili arkadaşlar yorum yapabilir, yol gösterirse çok makbule geçer. Turboyu sökülebilir şekile getirdim yani söküp muayeneye de götürebilirim.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,029
Tepkime puanı
439
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Ekli dosyayı görüntüle 2365

DV'yi sökerken turboyu da değerlendirdim. Eksenel hareketi kolaylıkla olmuyor biraz kuvvet uygulayınca sağa-sol, yukarı-aşağı biraz hareket ediyor, laçka değil. İleri-geri hareketi de kuvvetle çok az oluyor. DV'den emme hortumuma gelen hortumda epey bi yağ vardı. Vakum tutmadığı için açılmamış galiba ve epey temiz, taze yağ birikmişti burada. DV'nin bu hortuma gelen tarafı da yağ içindeydi.
Tecrübeli ve bilgili arkadaşlar yorum yapabilir, yol gösterirse çok makbule geçer. Turboyu sökülebilir şekile getirdim yani söküp muayeneye de götürebilirim.
Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla kısaca turbonuz gayet iyi durumda endişe edecek bir şey yok kullanmaya devam👍
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla kısaca turbonuz gayet iyi durumda endişe edecek bir şey yok kullanmaya devam👍
Necdet Bey, teşekkür ederim cevap için. Foto'daki bıçakların görünümü için ne dersiniz?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,029
Tepkime puanı
439
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Necdet Bey, teşekkür ederim cevap için. Foto'daki bıçakların görünümü için ne dersiniz?
Turboda ötme yoksa bıçaklarda olması gerektiği kadar küçük yıpranmalar var tabi, buna rağmen 05 bar basınçta daha çok iş görür 👍
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Turboda ötme yoksa bıçaklarda olması gerektiği kadar küçük yıpranmalar var tabi, buna rağmen 05 bar basınçta daha çok iş görür 👍
Necdet Bey, KO4 15 adında bir turbo var upgrade diye geçiyor aklımı çeldi. Sanırım bire bir uyumlu benim araçla. Mahle, Borgwarner arasında kalite, performans, dayanıklılık açısından ne farklar vardır?
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,029
Tepkime puanı
439
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Necdet Bey, KO4 15 adında bir turbo var upgrade diye geçiyor aklımı çeldi. Sanırım bire bir uyumlu benim araçla. Mahle, Borgwarner arasında kalite, performans, dayanıklılık açısından ne farklar vardır?
Mahle, Borgwarner her ikiside kliteli markalar Mahle Bosch ortaklığında üretim yapan bir firma ama henüz yeni sayılır Borgwarner ise çok daha eski bir turbo üreticisidir...
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
K03 turbo fiyatı 8600 tl, K03s ise 11000 tl doğuş oto'da, DV 386 tl
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,676
Tepkime puanı
148
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
tertemiz turbo :)
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,029
Tepkime puanı
439
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Acente fiyatı Borgwarner K03 iki bin tl civarında Doğuş uçmuş😉
 

Odfpe

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
179
Tepkime puanı
34
Yaş
38
İsim
Bülent
Soyisim
Aydın
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A4
Mesleğiniz
Hekim
Acente fiyatı Borgwarner K03 iki bin tl civarında Doğuş uçmuş😉
Necdet Bey, Borg Warner K04-015 turbo için 1320 dolar fiyat var abd'de sizce nasıl? Nette çok araştırma yaptım ama fiyat bilgisine ulaşamadım, teşekkürler.
 
Üst Alt