1.6 TDI Polo rolantide sarsıntı problemi

ayberkece

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
İsim
Ayberk
Soyisim
Ece
Şehir
Denizli
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
Memur
Benim aracım 2010 Polo 1.6 TDi 155 binde. Arkadaşlar videoyu izledim. Aynı sıkıntı bende de var. Benim kronolojim şöyle;
2017 yolunda emisyon güncellemesi için doğuş otodan arandım. Randevu alarak Kayseri Aykan servisine gittim. Güncellemem yapıldı. Aracımı akşam teslim aldığımda 1. Viteste hafif silkeleme farkettim. Hemen müşteri temsilcisini aradım durumu anlattım. Bana bir gün sonrasına tekrar randevu verdiler. Aracımı teslim ettim. Sorun sebebini sorduğumda hava akış metre arızası olabileceğini söylediler. Ellerinden geleni yapacaklarını söylediler. Akşam aracımı almaya gittiğimde 4 enjektörün de değiştiğini öğrendim. Garantiden değiştirmişler. 9000 tl lik fatura vardı. Bir kuruş ödemeden çıktım.
Burdan Kayseri aykan servisine teşekkür ediyorum. Gerçekten o dönemde çok ilgilendiler.
Şimdilerde aracımda aynı videodaki olay olmaya başladı. İlçede ikamet ettiğimden sürekli servise de gidemiyorum. Buradaki ustalara gösterdim.
Kimi enjektör değişecek 2000 tl diyor,
kimi enjektör kodlaması yapılacak araba bir gün bende kalacak diyor,
kimi enjektör contalarındandır diyor,
kimi mazot basınç sensörü diyor....
diyen çok de elletmiyorum bozacaklar diye. Klima açınca titreme gidiyor. Araç yüke binince sıkıntı yok. Uzun yolda sıkıntı yok. Yakıt ideal. 100 tl ile 15 litre yakıt aldım. 350 km yol gittim. Yakıttan yana sıkıntı yok ama arabanın düzensiz çalışması canımı sıkıyor. Çözümü bulursanız lütfen yazın
 

ayberkece

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
İsim
Ayberk
Soyisim
Ece
Şehir
Denizli
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
Memur
Benim aracım 2010 Polo 1.6 TDi 155 binde. Arkadaşlar videoyu izledim. Aynı sıkıntı bende de var. Benim kronolojim şöyle;
2017 yolunda emisyon güncellemesi için doğuş otodan arandım. Randevu alarak Kayseri Aykan servisine gittim. Güncellemem yapıldı. Aracımı akşam teslim aldığımda 1. Viteste hafif silkeleme farkettim. Hemen müşteri temsilcisini aradım durumu anlattım. Bana bir gün sonrasına tekrar randevu verdiler. Aracımı teslim ettim. Sorun sebebini sorduğumda hava akış metre arızası olabileceğini söylediler. Ellerinden geleni yapacaklarını söylediler. Akşam aracımı almaya gittiğimde 4 enjektörün de değiştiğini öğrendim. Garantiden değiştirmişler. 9000 tl lik fatura vardı. Bir kuruş ödemeden çıktım.
Burdan Kayseri aykan servisine teşekkür ediyorum. Gerçekten o dönemde çok ilgilendiler.
Şimdilerde aracımda aynı videodaki olay olmaya başladı. İlçede ikamet ettiğimden sürekli servise de gidemiyorum. Buradaki ustalara gösterdim.
Kimi enjektör değişecek 2000 tl diyor,
kimi enjektör kodlaması yapılacak araba bir gün bende kalacak diyor,
kimi enjektör contalarındandır diyor,
kimi mazot basınç sensörü diyor....
diyen çok de elletmiyorum bozacaklar diye. Klima açınca titreme gidiyor. Araç yüke binince sıkıntı yok. Uzun yolda sıkıntı yok. Yakıt ideal. 100 tl ile 15 litre yakıt aldım. 350 km yol gittim. Yakıttan yana sıkıntı yok ama arabanın düzensiz çalışması canımı sıkıyor. Çözümü bulursanız lütfen yazın
Tarihi yanlış yazmışım. 2018 yılında oldu güncelleme
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Güncelleme öncesi yazılıma döndürüp bir deneyin.
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Tarihi yanlış yazmışım. 2018 yılında oldu güncelleme
sanırım hepimiz aynı sıkıntılardan şikayetçiyiz rolanti düzensizliğini bozacak tüm mekanik parçalar sistemden kontrol edildiğinde problemsiz gözüküyor.dışarıdaki ustaların şunu kontrol edelim bunu değiştirelim dedikleri tüm parçalar servislerde zaten yenisi ile garantiden değişiyor onun için artık ben kimseye arabayı elletmiyorum.bana göre artık kesin sorun yazılımsal aracın ısındıktan sonraki düzensiz hava yakıt karışımından kaynaklanıyor motora yük bindirince yakıt arttığı için çalışma düzeliyor bunun tek çözümü volkswagenin tekrar aracımıza düzgün bir yazılım üretmesi ile çözülecektir.yada dışarıda yazılım yapan yerler varsa motorun çalışma haritası üzerinde değişiklik yapıp yakıt hava karışım oranını aracın düzensizşleştiği motor sıcaklığına geldiğinde bir miktar arttırmak diye düşünüyorum ama bunu yapabilecek birileri var mı bilmiyorum
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Formda grey var tayfun kaymakçı size yardımcı olur. İşin özü yazılım yapan bir yer bulmanız lazım. Servis eski yazılımı yükleyemez. Bende eski yazılıma döneceğim.
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
Benim aracım 2010 Polo 1.6 TDi 155 binde. Arkadaşlar videoyu izledim. Aynı sıkıntı bende de var. Benim kronolojim şöyle;
2017 yolunda emisyon güncellemesi için doğuş otodan arandım. Randevu alarak Kayseri Aykan servisine gittim. Güncellemem yapıldı. Aracımı akşam teslim aldığımda 1. Viteste hafif silkeleme farkettim. Hemen müşteri temsilcisini aradım durumu anlattım. Bana bir gün sonrasına tekrar randevu verdiler. Aracımı teslim ettim. Sorun sebebini sorduğumda hava akış metre arızası olabileceğini söylediler. Ellerinden geleni yapacaklarını söylediler. Akşam aracımı almaya gittiğimde 4 enjektörün de değiştiğini öğrendim. Garantiden değiştirmişler. 9000 tl lik fatura vardı. Bir kuruş ödemeden çıktım.
Burdan Kayseri aykan servisine teşekkür ediyorum. Gerçekten o dönemde çok ilgilendiler.
Şimdilerde aracımda aynı videodaki olay olmaya başladı. İlçede ikamet ettiğimden sürekli servise de gidemiyorum. Buradaki ustalara gösterdim.
Kimi enjektör değişecek 2000 tl diyor,
kimi enjektör kodlaması yapılacak araba bir gün bende kalacak diyor,
kimi enjektör contalarındandır diyor,
kimi mazot basınç sensörü diyor....
diyen çok de elletmiyorum bozacaklar diye. Klima açınca titreme gidiyor. Araç yüke binince sıkıntı yok. Uzun yolda sıkıntı yok. Yakıt ideal. 100 tl ile 15 litre yakıt aldım. 350 km yol gittim. Yakıttan yana sıkıntı yok ama arabanın düzensiz çalışması canımı sıkıyor. Çözümü bulursanız lütfen yazın
Bu sıralama benim yaşadığımla aynı , sizin servisiniz yine insaflı çıkmış . Bende de ilk gün silkeme geri dönüş , hava akişimetresi değişimi ( bunu iyilik yapıyormuş gibi gösterme ) , sonrasında rolanti titremesi ; ilk teşhis dpf dolu temizlik =200 Tl , aynı sorun devam ikinci teşhis yok ,sorunu aracın volanına bağlama değişim için çıkartılan mebla =4500 Tl , değitirmeyi kabul etmemem sonucu arıza tespit ücreti : 180 Tl ,en kötü yanı sorunun güncellemeden olduğunu kabul etmemeleri , serviste geçen boşa zaman ...
Dışarıda hiçbir işlem yaptırmayın bence olay tamamen yazılımsal , yazılımı eskiye çevirme konusunda da şöyle bişi var bu yeni yazılılım belirli aralıklarla enjektörde ve egr de sıkıntı yarattığını belirten bazı arkadaşlar gördüm forumlarda , bu parçalar 2 yıl güncellemeden dolayı garanti altında . Eski yazılıma dönme durumunda bu parçalara herhangi bir şey olursa da servis hiçbir şekilde yardımcı olmaz gibi geliyor bana.
Farlar açık gezmeye devam :)
 

ayberkece

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
İsim
Ayberk
Soyisim
Ece
Şehir
Denizli
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
Memur
Arkadaşlar benim bir sorum daha olacak

Benim aracım dpf temizleme moduna girdiğinde, yani devrini 1000’e yaklaştığında, gaza basarak devri 2000’e getiriyorum. Bu sırada aracım bir anda gaz kesiyor. Yani 2000 de iken bir an gaz yemiyor, yavaşça devri 1800e düşürüyor, 1800 civarından tekrar gaz yiyor, tekrar 2000e çıkıyor, tekrar gaz kesip 1800 e düşüyor. Döngü bu şekilde devam edip gidiyor. Taa ki temizlik bitene kadar. Seyir halinde veya park halinde iken farketmez. Hep bu hareketi yapıyor. Özellikle 1. Viteste giderken devri 2000 civarına getirdiğimde çok hissediliyor. Araçta yekinme olarak tarif edebileceğim durum meydana geliyor.
Aracımı model yükseltmek için satmak istiyorum. Sırf şu olaylardan dolayı satacağım kişiye mahçup olmamak için satılığa koyamıyorum.
Sizin aracınızda da bu durum mevcut mu acaba? Hiç deneyeniniz oldu mu
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Arkadaşlar sourununa çözün bulan oldumu.ben nisan ayında serviste tekrar adaptasyon yaptırdım yaklaşık 2 ay sorunsuz kullanıdm şimdi ara ara tekrar başlandı uzun yol sonrası rolantide titreme.
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
Arkadaşlar sourununa çözün bulan oldumu.ben nisan ayında serviste tekrar adaptasyon yaptırdım yaklaşık 2 ay sorunsuz kullanıdm şimdi ara ara tekrar başlandı uzun yol sonrası rolantide titreme.
Ben aracı bilgisi dahilinde arkadaşıma sattım , sorun stabil bir şekilde devam ediyormuş ama araca bir zararını henüz göremedik. Kendim ise benzinli araca geçtim artık ses seda yok :)
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,794
Tepkime puanı
325
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Ben aracı bilgisi dahilinde arkadaşıma sattım , sorun stabil bir şekilde devam ediyormuş ama araca bir zararını henüz göremedik. Kendim ise benzinli araca geçtim artık ses seda yok :)
Her iki tarafa'da hayırlı olsun diyelim o zaman...
 

gurkangunc

vwTürk Üyesi
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
949
Tepkime puanı
1
İsim
Gürkan
Soyisim
Günç
Merhaba;
Yazılım güncellemesi ile Polo'larda parca değişimi olmadı. Sadece motor hava giriş debisi farklı bir metot ile daha kesin bir değerle ölçülmesi sağlanıyor.
Ancak gördüğüm kadarıyla sizde bu durum ters tepmiş.
Eski yazılıma geri dönme şansı olur mu bilmiyorum ancak en kısa çözüm bu olurdu. Diğer türlü de MAF (hava akış sensorunun) temizlenmesini ya da en kötü ihtimak değişimini öneririm.
Devir artışı DPF'in dolu olduğu ve pasif rejenerasyon yaptığının göstergesi.Eğer çözüm olmazsa o zaman DPF lambası yanar ve aktif jenerasyon ister. Klima da devreye girince arac ilk kalkısta ve rölantide epey kararsız hale geliyor.
>70km ve 4. vites ile 2000 devir üstü kullanım ile DPF normale dönecektir. Kısa sehir için kullanımlar ya da düşük devir kullanımlar yada kötü yakıt bunu tetikleyen en büyük faktörler. Eğer DPF'iniz tıkanmalar sırasında zarar gördüyse durum kronikleşmiş de olabilir(fatura bu durumda epey acıtacaktır)
Farların motor devrine etki edecek bir tüketimi yok, olsa da aküden beslendikleri için sorun olacağını sanmıyorum. rölantide 55kW bir motor %5-10 arası günctedir. bu da en az 3kW eder. 55W ihmal edilir. Eğer far ile bire bir ilişkili ise bence esas sorun fardan ziyade start stop destekli akünüzdür. Bunun da en büyük semptomu, marş sonrası motor ısınsa bilr start stop'un devreye girmemesidir.
Enjektörleri motor beyni tekil değerlendirir. VE 3-4bin kmden sonra kendi kendine adaptasoyunu yapar (belirli limitlerde). Ancak burada enjektörlerden biri arızalı ise ve yakıt kaynaklı bir nedenden ötürü ise diğer enjektörler de bugün yarın aynı kadere ortak olacaktır.
Konuyla ilgili ek sorunuz olursa bireysel destek vermeye devam edebilirim.
not: her ustayım diyen ustaya, hele hele sanayide güvenmeyin. Alaylı olmak iyidir ancak bilgi sahibi olmak, işin eğitimini almak özellikle günümüz elektronik kontrollü motorlarda çok daha onemlidir.
 
Üst Alt