1.6 TDI Polo rolantide sarsıntı problemi

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
yazılım güncellemesinden sonra yakıtla ilgili bütün parçlar 24 ay garanti kapsamında eğer ki yetkili servis dışında bakım yapıldıysa sıkıntıya sokabilirler ama en kısa zamanda servisin yolunu tutun bence.
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
Çok yakın bir sorun başıma geldi, dün hallettim durumu. Sizinkine benziyor o yüzden yazacaklarıma bir göz atın,

Öncelikle aracınızın egsozunda beyaz (yanmamış yakıt) duman mevcut mu?

1.9 Tdi aracım teklemeye başlamıştı. Resmen 3 silndir'e düşüp düşüp sizinki gibi motor kafa sallıyordu. Diagnostik cihazda enjektör değerleri normal görünüyordu. Enjektörü söküp 2 kere bosch enjektör servisinde kontrol edildi sorun görünmüyor. Bu arada duman da mevcut arabada.

Denemem için enjektör verildi bosch'dan, hemen şüphelendiğim enjektörü söküp değiştirdim ve sorun o saniye çözüldü.

Enjektörüm ne bir hata veriyordu, sökülüp mankinada kontrol edildiğinde hata veriyordu fakat arızalanmıştı. Sizin de yakıt beslemesi ile sorununuz var gibi görünüyor, enjektör arızalı olmasa da ya yazılımsal ya da mekanik bir problem var gibi. Aracınız rolantiyi düzeltebilmek için sürekli yakıt değerleri ile oynayarak müdahele ediyor videoda. En maliyetsiz yolu enjektörleri düzgün bir yerde kontrol ettirmeniz. Ankaradaysanız yardımcı olurum.
Araçta beyaz duman atma gibi bir sorun bulunmamakta , enjektörleri kontrol ettirmeyi planlıyorum.
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
yazılım güncellemesinden sonra yakıtla ilgili bütün parçlar 24 ay garanti kapsamında eğer ki yetkili servis dışında bakım yapıldıysa sıkıntıya sokabilirler ama en kısa zamanda servisin yolunu tutun bence.
Durumu daha öncede açıkladım gözden kaçırmışsınız galiba , bu sorun arıza olarak sistemde çıkmıyor . Servis aracı detaylı kontrol yapıyor ve bana dönüşleri şu şekilde ; aracın yakıt sisteminde herhangi bir problem yok , yani güncelleme ile hiç alakası yok , problem sizin volanınınızda diyor . Dolayısıyla yakıt sistemine vermiş oldukları 2 yıl garantiyi ekarte etmiş oluyorlar. Volanı da değiştirmeyi teklif ediyorlar , ve bu değişim için bakımı dışarı yaptırdığınızdan öncelikle araç 120 bin bakımını yaptırıp ödeyeceksiniz , sonra volanı takıcaz tüm ücretler toplam 4500 Tl gibi bir şey tutacak diyorlar , peki volan değiştirilince bu problem çözülmezse geri çıkarıp ücret iadesi yapacak mısınız dediğimde evet volan ücretini tabiki iade edeceğiz fakat aradaki bakım ve işçilik ücretleri de size kalacak diyorlar üstü kapalı bir şekilde. İnsanı çıkmaza sokarak olayı kapatmaya çalışıyorlar. Doğuş otoya da şikayet ettim onların da tutumları aynı . Duruma şöyle dışarıdan bakınca tam bir kepazelik var ortada , bunlarla uğraşasım geliyor fakat iş dolayısıyla buna ayıracak bir vakit bulamıyorum. İşin en kötü yanı da cam değiştrimek için gittiğimde basit bir güncelleme diye anlatıldı , laf arasında onay aldı , aracın motorunun bu problemli motordan olduğundan haberim bile yoktu.
 
Son düzenleme:

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Enjektörleri dışarda kontrol ettirip servise gitmeliyiz heralde.benim anlamadığım rolanti düzensizleştiğinde klima yada aracın farını açınca nasıl düzeliyor.enjektörler sıkıntılı olsa hep yapmaz mı bu düzensiz motor sarsıntısını.sadece araç ısındığında ortaya çıkıyor araç soğukken yok
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Kardeş aynı durum bende de var iki enjektör fazla yakıt püskürtüyormuş sen nerde ikamet ediyorsun şikayet durumlarından dolayı işi başka yerlere çekiyor olmasınlar?
güncelleme tarihi ne zaman hatırlıyor musunuz ?
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
Enjektörleri dışarda kontrol ettirip servise gitmeliyiz heralde.benim anlamadığım rolanti düzensizleştiğinde klima yada aracın farını açınca nasıl düzeliyor.enjektörler sıkıntılı olsa hep yapmaz mı bu düzensiz motor sarsıntısını.sadece araç ısındığında ortaya çıkıyor araç soğukken yok
Çok abartılı şekilde motordan anlayan bir insan değilim tabiki ama 6 7 aydır durumu izleyerek biraz fikir yürüttüm ne kadar doğru veya yanlış bilmiyorum. Motoru ilk çalıştırdığımızda zaten araç belirli bir sıcaklığa gelene kadar bir tık yüksek devirde çalışıyor , bendeki sorun rolanti devri olan 0.9 'da oluyor . Dolayısıyla araç motor sıcaklığı belirli bir düzeye gelene kadar bu problem olmuyor. Gelelim bi 10 dakika çalıştırıldıktan sonraki duruma , araç motoru normal çalışma sıcaklığına ulaşıyor , ve sorunum olan titreme rolantide dururken başlıyor. Klima veya far gibi güç tüketecek bir işlem yapıldığında devir minimum artıyor ve bu titreme duruyor. Bu yaptıkları güncellemenin tam olarak ne olduğuna , araçta neyi değiştirdiğine ulaşmaya çalıştım fakat buna dair herhangi bir şey bulamadım . Servise de sordum onlar da bu konu hakkında bilgi veremiyorlar. Ortada bir güncelleme var içeriğin ne olduğu belli değil belliyse de ben ulaşamadım yani. Geçen zaman içerisinde biraz düz mantık yürüttüm , adamların sıkıntısı aracın normal söylediklerinden çok daha fazla emisyon değerlerine sahip olması dolayısıyla , nereden kazanırsak kardır mantığıyla rolantide aracın kullandığı yakıt miktarlarını en düşük miktarlara çekip ufakta olsa emisyonda azalma sağlamaya çalışmış olabilirler . Bu kadar düşük seviyelere çektiklerinde de araç neredeyse stop edecekmiş gibi olup tekrar toparlıyormuş gibi titriyor. Bende güç tüketen klima , far gibi herhangi bir güç tüketen bir şey bile açtığımda devir minimum yükseliyor ve olay normale dönüyor. En kısa süre içerisinde enjektör kontrolü için dışarıda bir yere gideceğim , herhangi bir enjektör sorunu varsa gerçekten onlarla bir miktar uğraşırım . Net olarak bana söyledikleri ; 4 enjektörün de birebir eş seviyede püskürtme yaptığı , hatta bilgisayar dışında manuel olarak enjektörleri söküp test yaptıkları ve herhangi bir sorun olmadığı .
Ben İstanbul 'da ikamet ediyorum . Gitmiş olduğum serviste Maltepe Erel Vw servisi.
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Başka bir servise daha götürün en çok servis İstanbul da emisyon yazılımı yapılan içeriğini onlarda bilmez yazılımla uğraşan arkadaşlar bilebilir. Bu güncellemeden memnun olan kadar memnun olmayan daha çok daha önce de 1.6 tdi iki tane aracım oldu şimdi ki aracım dediğiniz gibi rölanti dalgalanıyor ve titriyor ayrıca bariz bir şekil de sesi fazla doğuşla yazışıyorlar şimdi enjektör değişmesi için. Almanya vw de Skoda da açıklama var bir bak oraya fotosunu atacaktım ama sayfa büyük diyor kolay gelsin.
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Çok abartılı şekilde motordan anlayan bir insan değilim tabiki ama 6 7 aydır durumu izleyerek biraz fikir yürüttüm ne kadar doğru veya yanlış bilmiyorum. Motoru ilk çalıştırdığımızda zaten araç belirli bir sıcaklığa gelene kadar bir tık yüksek devirde çalışıyor , bendeki sorun rolanti devri olan 0.9 'da oluyor . Dolayısıyla araç motor sıcaklığı belirli bir düzeye gelene kadar bu problem olmuyor. Gelelim bi 10 dakika çalıştırıldıktan sonraki duruma , araç motoru normal çalışma sıcaklığına ulaşıyor , ve sorunum olan titreme rolantide dururken başlıyor. Klima veya far gibi güç tüketecek bir işlem yapıldığında devir minimum artıyor ve bu titreme duruyor. Bu yaptıkları güncellemenin tam olarak ne olduğuna , araçta neyi değiştirdiğine ulaşmaya çalıştım fakat buna dair herhangi bir şey bulamadım . Servise de sordum onlar da bu konu hakkında bilgi veremiyorlar. Ortada bir güncelleme var içeriğin ne olduğu belli değil belliyse de ben ulaşamadım yani. Geçen zaman içerisinde biraz düz mantık yürüttüm , adamların sıkıntısı aracın normal söylediklerinden çok daha fazla emisyon değerlerine sahip olması dolayısıyla , nereden kazanırsak kardır mantığıyla rolantide aracın kullandığı yakıt miktarlarını en düşük miktarlara çekip ufakta olsa emisyonda azalma sağlamaya çalışmış olabilirler . Bu kadar düşük seviyelere çektiklerinde de araç neredeyse stop edecekmiş gibi olup tekrar toparlıyormuş gibi titriyor. Bende güç tüketen klima , far gibi herhangi bir güç tüketen bir şey bile açtığımda devir minimum yükseliyor ve olay normale dönüyor. En kısa süre içerisinde enjektör kontrolü için dışarıda bir yere gideceğim , herhangi bir enjektör sorunu varsa gerçekten onlarla bir miktar uğraşırım . Net olarak bana söyledikleri ; 4 enjektörün de birebir eş seviyede püskürtme yaptığı , hatta bilgisayar dışında manuel olarak enjektörleri söküp test yaptıkları ve herhangi bir sorun olmadığı .
Ben İstanbul 'da ikamet ediyorum . Gitmiş olduğum serviste Maltepe Erel Vw servisi.
çok güzel açıklamışınız durumu bence servisin gözden kaçırdığı aracı bizim kadar gözlemlemiyorlar.araç belirtiğimiz sıcaklığa ulaşmadan zaten sorunumuz yok.araçta rolanti dalgalanması olduğunda enjektör ölçümü yapmaları gerek diye düşünüyorum.eğerki araç titreme anında da eşit miktarda yakıt püskürtüyor ve sorunsuz ise demekki yazılım ile alakalı rolantinin bu sıcaklığa geldiğinde yakıt ve hava oranın biraz yükseltilmesi gerek diye tahmin ediyorum ama bunu zaten yetkili servisin yapamayacağını biliyorum.bizim bu sorunumuza acaba dışarda yazılım yapan firmalar aracın yazılımında yakıt hava oranını değiştirip çözüm olabilirlermi
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
Başka bir servise daha götürün en çok servis İstanbul da emisyon yazılımı yapılan içeriğini onlarda bilmez yazılımla uğraşan arkadaşlar bilebilir. Bu güncellemeden memnun olan kadar memnun olmayan daha çok daha önce de 1.6 tdi iki tane aracım oldu şimdi ki aracım dediğiniz gibi rölanti dalgalanıyor ve titriyor ayrıca bariz bir şekil de sesi fazla doğuşla yazışıyorlar şimdi enjektör değişmesi için. Almanya vw de Skoda da açıklama var bir bak oraya fotosunu atacaktım ama sayfa büyük diyor kolay gelsin.
Servis sizin aracınızda enjektör değerlerinde problem olduğunu tespit etti mi? Herhangi bir sorun bulamadılar ise enjektörleri değiştirmeyi neden talep ettiler acaba ?
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
çok güzel açıklamışınız durumu bence servisin gözden kaçırdığı aracı bizim kadar gözlemlemiyorlar.araç belirtiğimiz sıcaklığa ulaşmadan zaten sorunumuz yok.araçta rolanti dalgalanması olduğunda enjektör ölçümü yapmaları gerek diye düşünüyorum.eğerki araç titreme anında da eşit miktarda yakıt püskürtüyor ve sorunsuz ise demekki yazılım ile alakalı rolantinin bu sıcaklığa geldiğinde yakıt ve hava oranın biraz yükseltilmesi gerek diye tahmin ediyorum ama bunu zaten yetkili servisin yapamayacağını biliyorum.bizim bu sorunumuza acaba dışarda yazılım yapan firmalar aracın yazılımında yakıt hava oranını değiştirip çözüm olabilirlermi
Yazılım konusunda tanıdığım , öneri aldığım biri yok . Araca da herhangi bir yazılım yaptırtmak istmiyorum çünkü kısa süre içerisinde satmayı planladığım bir araç . Golf almayı planlıyordum ama servisin bu olaylardaki tutumları markadan koşarak uzaklaşmama neden oldu. Bu sorun nedeniyle araçta dpf temizlediler240 lira ücretini benden aldılar , hatta en son suçu volana attıklarında bile volanı değiştirtmeyi kabul etmeyince 200 küsür lira arıza tespiti için ücret aldılar. En başta gittiğimde map sensörünü değiştirmişlerdi , onun için de biz iyi niyet kapsamında bundan ücret almıyoruz ,bunun güncelleme ile alakası yok tamamen tesadüfen bozulmuş dediler sonraki araştımalarımda zaten standart olarak bu güncellemeden sonra bu parça değiştiriliyorumuş. Adamların söyledikleri yalanların önü arkası kesilmiyor. Diğer markaların servisleri çok mu iyi derseniz bilemiyorum , deneyeceğim ve göreceğim.
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Benim aynı sıkıntı yaklaşık bir yıl önce yine başıma geldi aracı bıraktım ve biraz donanımlı araştırarak gitmiştim ve sarsıntı şimdikinden çok çok daha fazla idi ve enjektörün biri garantiden değişti sadece biri arızalı dediler.yaklaşık 6 ay sonra tekrar aynı titreme eskisi gibi olmasada başladı enjektörleri değiştirin hepsini dedim garantiden arızalı varsa o değişir hepsi değişmez dediler kontrol edeceğiz falan filan bir gün sonra gittim enjektörler sağlam adaptasyon yaptık dediler.ama değişen birşey olmuyo belli bir zaman sonra tekrar başlıyor.enjektörleri takım halinde değiştirseler belki düzelirdi.eski diğer 3 enjektörlerden biri daha arızalandı heralde.
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Servis sizin aracınızda enjektör değerlerinde problem olduğunu tespit etti mi? Herhangi bir sorun bulamadılar ise enjektörleri değiştirmeyi neden talep ettiler acaba ?
Evet iki tane enjektör fazla püskürtme yapıyormuş. Yarın yine çağırdılar bir şeyi kontrol etmeye ama söylemediler.
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Benim aynı sıkıntı yaklaşık bir yıl önce yine başıma geldi aracı bıraktım ve biraz donanımlı araştırarak gitmiştim ve sarsıntı şimdikinden çok çok daha fazla idi ve enjektörün biri garantiden değişti sadece biri arızalı dediler.yaklaşık 6 ay sonra tekrar aynı titreme eskisi gibi olmasada başladı enjektörleri değiştirin hepsini dedim garantiden arızalı varsa o değişir hepsi değişmez dediler kontrol edeceğiz falan filan bir gün sonra gittim enjektörler sağlam adaptasyon yaptık dediler.ama değişen birşey olmuyo belli bir zaman sonra tekrar başlıyor.enjektörleri takım halinde değiştirseler belki düzelirdi.eski diğer 3 enjektörlerden biri daha arızalandı heralde.
Valla normal şartlarda zaten takım olarak değiştiriyorlar tek enjektör değiştirmeleri ilginç.
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Valla normal şartlarda zaten takım olarak değiştiriyorlar tek enjektör değiştirmeleri ilginç.
artık kime inanacağımızı şaşırdık kimi diyorki takım halinde değişir kimi diyorki sadece arızalı olan değişir
 

mfk

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,289
Tepkime puanı
4
Yaş
39
İsim
m.fevzi
Soyisim
kararmaz
Aynen öyle şimdi bana da enjektörlerde sorun yok dediler. Enjektör adaptasyonu ile düzeldi dendi. Bakıp deneyeceğim eskisi kadar olmaSa da titreme var.
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
bugün bende aracımı detaylı bir şekilde kontrol ettirdim enjektörler, yakıt basınç valfleri.dpf doluluk oranı hata jenerasyon temizliği,enjektör adaptaosyonu yapıldı ama araç ısındıktan sonra rolantide motor titremesi değişmedi hatta titreme anında bile enjektör ve yakıt değerleri gayet iyi görünüyor değerler enjektörlerde herhangi bir şakırdamada yok.sadece faları yada klimayı açınca rolanti sabit hale geliyor.akü ölçümü yapıldı ölçümler gayet iyi araçta bir elektrik kaçağıda yok sadece araç çalışırken şarj dinamosu olması gerekenden çok az bir değer gösterdi.ustam ondan da olabilir ama çok ihtimal vermiyorum dedi.bende en sonunda kendi çözümümü dile getirdim:) aracımda gündüz farlı sis lambası yok eğer gündüz farlı sis lambası taksam gündüzleri gündüz farı sürekli yanacağından akşam olduğundana kısa farlar yanacağından hiçbir zaman rolanti titremesi yaşamam dedim :) gayet mantıklı dedi:) ustam vw yetkili servisten ayrılma bu civarda gayet bilinen bir usta ustama göre tamamen yazılımsal diyor aracın egsoz emisyonu için yakıt hava karışımı düşürülmüş diyor.yazılımsal olduğu içinde almanya çözüm bulana kadar kimsenin birşey yapabileceğini zannetmiyorum dedi.benim aklıma yattı gündüz farı olayı ama kafama takılan kısa farlar 55watt elektrik tüketiyor.gündüz farı ise 21 watt acaba 21 wattlık bir enerji tüketimi rolantiyi düzeltirmi? çünkü araç enerji tüketimi artınca yakıt oranını arttırıyor bu sayede de gelen yakıt rolantiyi düzeltiyor. ben artık böle düşünüyorum
 

ismpkr

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
53
Tepkime puanı
1
İsim
İSMAİL
Soyisim
PEKER
bugün bende aracımı detaylı bir şekilde kontrol ettirdim enjektörler, yakıt basınç valfleri.dpf doluluk oranı hata jenerasyon temizliği,enjektör adaptaosyonu yapıldı ama araç ısındıktan sonra rolantide motor titremesi değişmedi hatta titreme anında bile enjektör ve yakıt değerleri gayet iyi görünüyor değerler enjektörlerde herhangi bir şakırdamada yok.sadece faları yada klimayı açınca rolanti sabit hale geliyor.akü ölçümü yapıldı ölçümler gayet iyi araçta bir elektrik kaçağıda yok sadece araç çalışırken şarj dinamosu olması gerekenden çok az bir değer gösterdi.ustam ondan da olabilir ama çok ihtimal vermiyorum dedi.bende en sonunda kendi çözümümü dile getirdim:) aracımda gündüz farlı sis lambası yok eğer gündüz farlı sis lambası taksam gündüzleri gündüz farı sürekli yanacağından akşam olduğundana kısa farlar yanacağından hiçbir zaman rolanti titremesi yaşamam dedim :) gayet mantıklı dedi:) ustam vw yetkili servisten ayrılma bu civarda gayet bilinen bir usta ustama göre tamamen yazılımsal diyor aracın egsoz emisyonu için yakıt hava karışımı düşürülmüş diyor.yazılımsal olduğu içinde almanya çözüm bulana kadar kimsenin birşey yapabileceğini zannetmiyorum dedi.benim aklıma yattı gündüz farı olayı ama kafama takılan kısa farlar 55watt elektrik tüketiyor.gündüz farı ise 21 watt acaba 21 wattlık bir enerji tüketimi rolantiyi düzeltirmi? çünkü araç enerji tüketimi artınca yakıt oranını arttırıyor bu sayede de gelen yakıt rolantiyi düzeltiyor. ben artık böle düşünüyorum
Sizle birebir aynı sorunu yaşıyoruz ve bunun nedeninin güncellemeden kaynaklandığı çok açık. İnanın sağlam olan baskı balata ve volan sistemimden beni şüphe ettirdiler fakat aynısının sizde de görülmesi güncellemeden kaynaklandığını kanıtlar yönde. Ben baya inceledim bu titremeyi durduran şeyleri , misal direksiyon çevirirken kullanılan enerji bile benim araçta anlık olarak titremeyi durduruyordu yani gündüz farlı sis lambası işe yarayacaktır diye düşünüyorum. Anlayamadığım şu ki bu sorunu bizim araçlara sahip olan herkes yaşıyor olmalı bu kadar geri dönüşle nasıl başedebiliyorlar anlamış değilim. Bir sürü forum sitelerine baktım bu sorunu yaşayan birilerini sadece burada gördüm. Acaba ben mi çok takıyorum bu seslere diyeceğimde normal bir titreme değil baya zıplıyoruz araçta. Misal yakın bir zamanda aracımı satacağım ben bu titremeyi aracı alacak olan kişiye nasıl açıklayacağım bilmiyorum...Oysa ki araçta hiçbir sorun yok.
 

zirtapoz21

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin / Tarsus
İsim
call
Soyisim
sky
Şehir
mersin
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo 1.6 tdi
Mesleğiniz
öğretmen
İsim Soyisim
call sky
Sizle birebir aynı sorunu yaşıyoruz ve bunun nedeninin güncellemeden kaynaklandığı çok açık. İnanın sağlam olan baskı balata ve volan sistemimden beni şüphe ettirdiler fakat aynısının sizde de görülmesi güncellemeden kaynaklandığını kanıtlar yönde. Ben baya inceledim bu titremeyi durduran şeyleri , misal direksiyon çevirirken kullanılan enerji bile benim araçta anlık olarak titremeyi durduruyordu yani gündüz farlı sis lambası işe yarayacaktır diye düşünüyorum. Anlayamadığım şu ki bu sorunu bizim araçlara sahip olan herkes yaşıyor olmalı bu kadar geri dönüşle nasıl başedebiliyorlar anlamış değilim. Bir sürü forum sitelerine baktım bu sorunu yaşayan birilerini sadece burada gördüm. Acaba ben mi çok takıyorum bu seslere diyeceğimde normal bir titreme değil baya zıplıyoruz araçta. Misal yakın bir zamanda aracımı satacağım ben bu titremeyi aracı alacak olan kişiye nasıl açıklayacağım bilmiyorum...Oysa ki araçta hiçbir sorun yok.
ben şahsen artık yapabileceğim birşey olduğunu zannetmiyorum hatta yetkili servislerden daha fazla bilgiye sahibim artık bu sorun hakkında :) yetkili servisler sorunu biliyolar ama yapabilecekleri şeyleri distirübütörler izin vermeden yapmıyolar garanti kapsamında bile yukarıdan izin gelmedikçe bir tamirat yapmıyolar.kibarca baktık kontrol ettik adaptasyon yaptık diyerek mağdurları gönderiyolar çözümler hep anlık.bizim sıkıntılarımızı dile getirseler almanyaya cok zor birşey olmasa gerek volkswagen için yazılım düzeltmek sorunlar hep belli.
ben gündüz farı olayını bizzat ilk fırsatta deneyeceğim ve eger titrreme ortadan kalkarsa kendimizce çözüm bulmuş olacağız aslında çözümde değil bir hatayı örtbas etmiş olacağız yukarıda dedğim gibi kaygım kısa farların elektrik tüketimi ile gündüz farı elektrik tüketimi aynı watt değil umarım yeterli enerjiyi motora yük bindirerek rolantide titreme olayını ortadan kaldırırız
sizler eğer böyle bir çözümü benden önce denerseniz paylaşıp işe yarayıp yaramadığını paylaşırsanız sevinirim.
 
Üst Alt