PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : Skoda Favorit ve Feliciada En çok Karşılaştığınız Sorunlar ve Çözüm Önerileri



Angelius
22-01-06, 18:41
En çok Karşılaştığınız Sorunlar ve Çözüm Önerilerinizi buraya yazabilirsiniz Paylaşamak Güzeldir

leysamtan
19-05-06, 10:50
Ön takım sesi...

S.A. arkadaşlar bahsettiğim ön takım sesini halen daha kesemedik,takozları da değiştirdik ve beklediğim bir değişme olmadı hatta hiç değişmedi, skoda servisinde ki usta amortisör takozlarından yapar bu sesi ve değiştirmelisin demişti yaptık fakat olmadı; kaldı ki tüm ön takım 2 aylık yeni sayılır yine gösterdim tamirciye rot balansçı arkadaşla da baktık hiç bir şey gözükmüyor. anlamadığım bu araçlarda ön takım sesi bu şekilde hep içeriye giriyormu? resmen lakırtılı bir şekilde dağılacakmış gibi ses oluyor..
lütfen arkadaşlar başına böyle bir durum gelen varsa yardımcı olsun bizim buradaki tamirci rakadaşlar çözemedi ki sadece skoda servisi olarak 1 tane var... inanın dağılacakmış gibi ses geldiği için arabama rahatça binemiyorum...
birde şunu farkettim bozuk yola girdiğim zaman hem ön takım sesi geliyor ayrıca bu torpido kısmı (yani kokpit) çok aşırı olmasada komple sallanıyor ve onunda sesi ekleniyor... bu torpido kısmını sökmek kolaymıdır; montaj elemanları gevşemiş olabilir diye düşünüyorum onlara bir göz atarım...
bu konularda bana yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim... bu arada aracım forman 135L..

audici
21-05-06, 19:20
Suralardan kaynaklanabilir.
Bilyelerde, burclarda, amartisør bilyesinde, direksiyon ile teker arasindaki kollarda bosluk varsa, ve diger tasima ve baglanti kollarinda.
Aracin duz yolda dogru ilerleyebiliyormu. Durdugu yerde direksiyonu saga sola hizli hizli cevir bakalim tikirti geliyormu.

canirken
22-05-06, 01:06
slm..faworitlerin on konsolları her zaman bu problemi weriyo,kullanılan malzeme ve işçiliğin zayıf olması bu sorunun tek sebebi...ayrıca on gobek gunesten çok etkıleniyor ve kısa surede atıyor..kasıstler de çıkan sallanma ve ses problemıde normal bu yuzden.......buarada on takımdan gelen ses konusun da bir sey sorcam;altta muhafazan warmı ve aracın korukleri ne durum da ben de de benzer sorunlar wardı ve korukler degişip muhafaza muntazam takılınca olay çozuldu ..saygılar....

bahri78
09-08-06, 09:39
arkadaşlar skoda servislerinden ricam 1993 model skodaformen bi aracım var ama bunun eksantirik dişli ayarını burda bitürlü yapamıyorlar istediğim performansı alamıyorum bi ara ankarada değiştirtmiştim şemasına bakarak yapmışlar ve çok güzel olmuştu bizim bulunduğumuz yerde skoda servisi yok ana serviste fabrikasyon kataloğuna (şemasına)bakarak yapmışlardı servis arkadaşlarda şeması var (kataloğu)servis arkadaşlardan ricam o kataloğun ilgili bölümünü bana ya imeil adresime yada 03704121919 nolu faksıma mümkünse göndermeleri yada resmini forma koymaları email adresim -cagelektronik_1@hotmail.com saygılar

hiaxiseytan
25-08-09, 10:53
Skoda favoların en sık çıkardığı, çıkarabileceği sorunları aklıma geldiği şekilde yazıyorum. 3 yıl kadar kullandım bu aracı ve neredeyse sökmediğim, uğraşmadığım yeri kalmamıştır.
Yürür Aksam,
1-Yere neredeyse yapışık olan ön takımlarda aks lalesinin bozulması,dönüşlerde çat-çat sesi çıkarır,aks körüklerini sakın 2.kalite almayın 1 ay gibi bir sürede yırtılıp yağı boşalır.Aks içine giren kum,mil yağmur suyu bilyayı çizerek bozar
3 Şasenin gayet zayıf olması nedeniyle salıncak takozlarının itekleyerek yırtığa neden olması. araç ilk kalkışta, ve fren yapıldığında aracın ön kısmı bağımsız olarak 10 cm ileri gidiyor,geri geliyor gibi bir vuruntu yapar.
4- Direksiyon tıkırtı burcu.neredeyse 10.000 km de bir değişmesi gerekir
5- Lastik.Bu araçlar asla eski lastikle kullanılmaz.Yeni olacak ses istemiyorsanız.Direksiyon hidrolik gibi olur.
Mekanik Aksam,
1- Triger kayışı zincir olduğundan 100.000 km ye gelmiş araçlarda süper bir şakırtı yaparak su motoru gibi çalışan bir araca sahip olursunuz. Ses rahatsız etmiyorsa değiştirmeyin. Zira 180.000 e gelmiş ve hala kopmamıştı.Zincirler kayışlara göre çok daha zor kopar,genelde kopmaz gevşeme yapar.
2- Marş motoru. Bu aracı kullananların marş motoru 1 yıl ömürlüdür. Kalıcı çözümü ise ford escortların marş otomatiğini alın ve marş motorunuzun üzerine iyi bir ustaya montaj deliklerini uydurmasını sağlattırıın.Marş motoru problemini unutun.Bu çözümün bir eksi yanı olacaktır, o da marş fişeğini biraz daha hızlı şekilde tüketecektir. Ancak marş fişeği (kontak anahtarını soktuğunuz yer) 15 TL olup, evinizin bahçesinde kendiniz bile değiştirebilirsiniz.Şahsen ben gece 3 te hırsız gibi kendi aracımın marşını dağıtıp değiştirdiğim çok olmuştur.
3- Sigorta kutusu. Bu araçların bilindiği üzere darbe emişi,süspansiyon sistemi yok denecek kadar az olduğundan yoldaki çukur titreşim,kasis gibi nedenlerle sigorta kutusu içindeki tabla ve röleler hasar görür. bu durumda da elektrikle çalışan aksam çoğu zaman tutarsız çalışır. örneğin yolda giderken bir çukura girdiğinizde farlar söner,silecekleriniz çalışmayabilir vs. bu haldeyken sigorta kutusuna atacağınız bir yumruk farlarınızın yeniden yanmasını sağlayacaksa da, bu geçici çözüm kalıcı bir hasar da meydana getirebilir.
asla 150 tl verip yeni bir tabla almayın. Tablayı sökün, arkasını çevirin.bacak lehimlerinin çatlamış olduğunu göreceksiniz tamamını (60-70 kadar var) yeniden bir havya ile sağlamlaştırın. Rölelerinde aynı şekilde bacaklarını iyice lehimleyin.5 yıl tek sorun çıkmadan kullanabilirsiniz.
5- Endüksiyon bobini ve elektronik ateşleme. Bu parçalar da sık arıza yapar.
Skoda Favorit / Felicia ları Sorunsuz kullanmak mümkün değildir.En az sorunla kullanabilmek için aşağıdaki tavsiyelere uyun, başınız çok ağrımasın,
1- Aracınızın ön kısmını asla derin çukura düşürmeyin, zira ön takım çok zayıftır.
2- Motorunuz 1.3 alüminyum blok olduğundan yüksek km lerdeki yorgun bir motoru asla sıkıştırmayın. 4000 devrin üzerinde 5 dakikadan fazla kullanmayın,
3-Motorunuzu sakın yıkamayın.Islak ve ilaçlı bir bezle silebilirsiniz.
4- Kapı içleri,bagaj kapağının arasına farların kenarlarına dolan pislikleri daima temizleyin.Bu sayede skodanın sacını çürütemezsiniz.
5- Kapıların altında bulunan yağmur suyu kanallarını da arada bir çubuk vs. gibi şeyler sokarak temizlemeye çalışın. Zira yağmurlu bir gecenin sabahında Favorit olimpik havuzuna hoşgelebilirsiniz.

Bu kadar eksi yanlardan sonra iyi yanlarını sağlam parçalarını da yazmak sezarın hakkını sezara teslim etmek gerekir,

1- Favoritler motorları küçük ve zayıf görünmesine karşın yüke karşı çok duyarlı ve emektar araçlardır. Koltuklarını yatırdıktan sonra bir kamyonet gibi yükleyip rahatça kullanırsınız
2- Parçalarının hepsini olmasa da bir çoğunu bakkalda bile bulunabilecek türden, ve kesinlikle tofaşlardan çok çok daha ucuza temin edebilirsiniz.(Arka cam silecek motoru hariç)
3- Debriyaj baskısı tıpkı japon araçlarındaki gibi pamuk yumuşaklığındadır. (fabrika orjinali) rölanti ayarı normal olan (0,9 devir) bir aracı hiç gaz vermeden yumuşak bir kavrama ile titretmeden kaldirirsiniz.
4- Kaporta kısmı, göl kenarında oturmuyorsanız asla bir renault,bir tofaş gibi durduğu yerde çürümez. Bakımlı ve temiz tutulan 15 yıllık bir araçta tek bir çürük dahi bulamayabilirsiniz.
5- GLX lerin kadife döşeme koltukları sanıldığının aksine çok sağlam ve rahattır.
6- Ön göğüs ile motoru ayıran parçanın sağlam bir izolasyon ile kaplanması halinde, motor sesini %50 oranında düşürürek daha sessiz bir kullanım sağlar.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Favorit kullanıcıları varsa belki işine yarar.

mynatsumi
25-08-09, 10:58
Skoda favoların en sık çıkardığı, çıkarabileceği sorunları aklıma geldiği şekilde yazıyorum. 3 yıl kadar kullandım bu aracı ve neredeyse sökmediğim, uğraşmadığım yeri kalmamıştır.
Yürür Aksam,
1-Yere neredeyse yapışık olan ön takımlarda aks lalesinin bozulması,dönüşlerde çat-çat sesi çıkarır,aks körüklerini sakın 2.kalite almayın 1 ay gibi bir sürede yırtılıp yağı boşalır.Aks içine giren kum,mil yağmur suyu bilyayı çizerek bozar
3 Şasenin gayet zayıf olması nedeniyle salıncak takozlarının itekleyerek yırtığa neden olması. araç ilk kalkışta, ve fren yapıldığında aracın ön kısmı bağımsız olarak 10 cm ileri gidiyor,geri geliyor gibi bir vuruntu yapar.
4- Direksiyon tıkırtı burcu.neredeyse 10.000 km de bir değişmesi gerekir
5- Lastik.Bu araçlar asla eski lastikle kullanılmaz.Yeni olacak ses istemiyorsanız.Direksiyon hidrolik gibi olur.
Mekanik Aksam,
1- Triger kayışı zincir olduğundan 100.000 km ye gelmiş araçlarda süper bir şakırtı yaparak su motoru gibi çalışan bir araca sahip olursunuz. Ses rahatsız etmiyorsa değiştirmeyin. Zira 180.000 e gelmiş ve hala kopmamıştı.Zincirler kayışlara göre çok daha zor kopar,genelde kopmaz gevşeme yapar.
2- Marş motoru. Bu aracı kullananların marş motoru 1 yıl ömürlüdür. Kalıcı çözümü ise ford escortların marş otomatiğini alın ve marş motorunuzun üzerine iyi bir ustaya montaj deliklerini uydurmasını sağlattırıın.Marş motoru problemini unutun.Bu çözümün bir eksi yanı olacaktır, o da marş fişeğini biraz daha hızlı şekilde tüketecektir. Ancak marş fişeği (kontak anahtarını soktuğunuz yer) 15 TL olup, evinizin bahçesinde kendiniz bile değiştirebilirsiniz.Şahsen ben gece 3 te hırsız gibi kendi aracımın marşını dağıtıp değiştirdiğim çok olmuştur.
3- Sigorta kutusu. Bu araçların bilindiği üzere darbe emişi,süspansiyon sistemi yok denecek kadar az olduğundan yoldaki çukur titreşim,kasis gibi nedenlerle sigorta kutusu içindeki tabla ve röleler hasar görür. bu durumda da elektrikle çalışan aksam çoğu zaman tutarsız çalışır. örneğin yolda giderken bir çukura girdiğinizde farlar söner,silecekleriniz çalışmayabilir vs. bu haldeyken sigorta kutusuna atacağınız bir yumruk farlarınızın yeniden yanmasını sağlayacaksa da, bu geçici çözüm kalıcı bir hasar da meydana getirebilir.
asla 150 tl verip yeni bir tabla almayın. Tablayı sökün, arkasını çevirin.bacak lehimlerinin çatlamış olduğunu göreceksiniz tamamını (60-70 kadar var) yeniden bir havya ile sağlamlaştırın. Rölelerinde aynı şekilde bacaklarını iyice lehimleyin.5 yıl tek sorun çıkmadan kullanabilirsiniz.
5- Endüksiyon bobini ve elektronik ateşleme. Bu parçalar da sık arıza yapar.
Skoda Favorit / Felicia ları Sorunsuz kullanmak mümkün değildir.En az sorunla kullanabilmek için aşağıdaki tavsiyelere uyun, başınız çok ağrımasın,
1- Aracınızın ön kısmını asla derin çukura düşürmeyin, zira ön takım çok zayıftır.
2- Motorunuz 1.3 alüminyum blok olduğundan yüksek km lerdeki yorgun bir motoru asla sıkıştırmayın. 4000 devrin üzerinde 5 dakikadan fazla kullanmayın,
3-Motorunuzu sakın yıkamayın.Islak ve ilaçlı bir bezle silebilirsiniz.
4- Kapı içleri,bagaj kapağının arasına farların kenarlarına dolan pislikleri daima temizleyin.Bu sayede skodanın sacını çürütemezsiniz.
5- Kapıların altında bulunan yağmur suyu kanallarını da arada bir çubuk vs. gibi şeyler sokarak temizlemeye çalışın. Zira yağmurlu bir gecenin sabahında Favorit olimpik havuzuna hoşgelebilirsiniz.

Bu kadar eksi yanlardan sonra iyi yanlarını sağlam parçalarını da yazmak sezarın hakkını sezara teslim etmek gerekir,

1- Favoritler motorları küçük ve zayıf görünmesine karşın yüke karşı çok duyarlı ve emektar araçlardır. Koltuklarını yatırdıktan sonra bir kamyonet gibi yükleyip rahatça kullanırsınız
2- Parçalarının hepsini olmasa da bir çoğunu bakkalda bile bulunabilecek türden, ve kesinlikle tofaşlardan çok çok daha ucuza temin edebilirsiniz.(Arka cam silecek motoru hariç)
3- Debriyaj baskısı tıpkı japon araçlarındaki gibi pamuk yumuşaklığındadır. (fabrika orjinali) rölanti ayarı normal olan (0,9 devir) bir aracı hiç gaz vermeden yumuşak bir kavrama ile titretmeden kaldirirsiniz.
4- Kaporta kısmı, göl kenarında oturmuyorsanız asla bir renault,bir tofaş gibi durduğu yerde çürümez. Bakımlı ve temiz tutulan 15 yıllık bir araçta tek bir çürük dahi bulamayabilirsiniz.
5- GLX lerin kadife döşeme koltukları sanıldığının aksine çok sağlam ve rahattır.
6- Ön göğüs ile motoru ayıran parçanın sağlam bir izolasyon ile kaplanması halinde, motor sesini %50 oranında düşürürek daha sessiz bir kullanım sağlar.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Favorit kullanıcıları varsa belki işine yarar.

en sık olan , listedede zaten sıklıgından dolayı 1.sırayı yer almıs galiba...

sago salo dönüşlerde tak tak vurma sesi, bazende düz yolda direksiyonu resmen koparıp atacakmıs gibi cekmesi... (hızlıyken basıma cok geldi)